LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wetenschap en MLM

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
kuklos

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door kuklos »

C-o-r schreef:Ik geef het ook toe zoveel openbaarheid ben ik zelf binnen mlm
niet eerder tegen gekomen en dat waardeer ik wel binnen deze organisatie.
Mooi dat je in elk geval dezelfde zienswijze hebt dat openheid in de mlm wereld helaas vaak ver te zoeken valt. Maar nu we het toch over openheid hebben, waarom kondigt Euphony in april 2011 in de krant aan naar de beurs te willen gaan, om vervolgens meer dan een jaar later aan te kondigen dat ze nu echt eind van dit jaar de prospectus klaar willen hebben? Iets wat trouwens veel en veel sneller kan.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

C-o-r schreef: De jaarcijfers van een BV of NV dienen gepubliceerd te worden
en zijn derhalve openbaar terug te vinden als je goed zoekt.
Geeft dan even een linkje, dat werkt makkelijker...ze zijn waarschijnlijk zo openbaar dat ze onvindbaar geworden zijn.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dat anderen mijn woorden willen verdraaien dat is aan hen
ik weet dat de woorden die ik uit kan onderbouwen met feiten.
Dan wordt het tijd daar nu eindelijk eens mee te beginnen.
Heb nog NIETS hiervan gezien.

newmikey

Toch maar even de plons genomen. Erg publiek zijn ze niet, die jaarcijfers en ik kan ze géén ongelijk geven! De KvK biedt echter uitkomst!

De current ratio was over boekjaar 2010 maar 1.28
Algemeen geldt een waarde tussen de 1,5 en 2 als gezond, afhankelijk van de onderneming.

De vorderingen op de balans waren voor datzelfde jaar zo'n 6.6 miljoen Euro terwijl er met tachtigduizend euro erg weinig liquide middelen in kas waren. De reserves werden in dat jaar al voor 12 mille aangesproken. Het werkkapitaal was maar zo'n anderhalf miljoen euro.

De verhouding tussen het eigen vermogen en het balanstotaal is tussen 2009 en 2010 gehalveerd.

Al met al géén rooskleurig beeld en ook al géén beeld van een mega-onderneming die op het punt staat naar de beurs te gaan.

We zitten nu in juli 2012 en de jaarstukken over 2011, met name de balans zijn nog niet gedeponeerd. Dat is op zich nog niet zo'n extreem probleem, bij een reorganisatie of andere calamiteit gebeurt dit wel vaker.

Erg openbaar is het allemaal niet...in de financiele bladen zal je er géén woord over aantreffen.

wiseger

Ongelezen bericht door wiseger »

C-o-r schreef: Mijn eigen oude situatie was:
8Mbit Xs4all á € 29,95
Voip € 5,00
Kabel basis € 16,40
GSM 400 + data € 44,95
Totaal € 96,30

Nieuw
30 Mbit
Voip
Interactieve TV
GSM 575min of 1150sms + data
Totaal € 76,90
Dat is toch geen eerlijke vergelijking? 575 min of 1150 sms + data kost toch nergens 44,95 tenzij je een heel duur gratis toestel hebt gehad. Bij sim-only ben je echt niet meer dan 24 euro kwijt.

Had je gewoon xs4all 3-in-één genomen, dan had je voor 65 euro 33mbit down / 3mbit up internet (kijk je tv dan krijg je zelfs 40mbit), 11 echte HD kanalen (8mbit) plus 55 SD kanalen (4mbit). Trouwens alle snelheden van boven de 20 MBit zijn afhankelijk van je afstand tot de centrale, 30 MBit kan je nooit zomaar garanderen over koperlijnen, die moet je eerst meten.

De XS4all interactive TV biedt meer dan tien echte HD zender (8mbit kanaal) en 55 SD kanalen (4mbit) plus alle radiozenders. Daarbij krijg je gratis Spotify (onbeperkt gratis muziek), gratis virusscanners en heb je gratis uitzendinggemist, gratis opnemen, gratis alle KPN hotspots en tot slot gratis WebTV voor je tablet etc.

Het bellen is gratis en onbeperkt in de Benelux naar vaste nummers. Naar mobiel kan je gratis skypen of anders via je mobiele abonnement bellen (anders krijg je die honderen minuten per maand toch ook niet op?).

Ga je overigens dezelfde vergelijking maken voor een bekabelaar als UPC of ZIGGO, dan ben je nog voordeliger uit. Nam xs4all alleen maar omdat ik toevallig dat abonnement heb.
Laatst gewijzigd door wiseger op 28 jul 2012 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.

newmikey

We hadden het trouwens al eerder over deze heer, weten jullie nog? Heden ten dage directeur van een aantal ondernemingen in het Verenigd Koninkrijk die het klantenbestand van Euphony van een tussenpersoon bij de liquidatie hebben overgenomen. (Hive Telcom en Hive Energy):

Bij de KvK staat hij inderdaad netjes als uitgeschreven directeur van Euphony Benelux te boek. Voelt iemand al nattigheid?

Naam Redpath, Giles Timothy / 5
Geboortedatum en -plaats 28-04-1965, Londen, Verenigd Koninkrijk
Infunctietreding 31-08-2004
Titel Directeur
Bevoegdheid Gezamenlijk bevoegd (met andere bestuurder(s),
zie statuten)
Uit functie 15-12-2009

kuklos

Hij heeft Euphony verkocht aan het NL/BE directieteam.

Die cijfers van Euphony zijn inderdaad niet echt best. Moest je betalen voor toegang, newmikey? Dat vind ik deze discussie nu ook weer niet waard.

newmikey

kuklos schreef:Hij heeft Euphony verkocht aan het NL/BE directieteam.

Die cijfers van Euphony zijn inderdaad niet echt best. Moest je betalen voor toegang, newmikey? Dat vind ik deze discussie nu ook weer niet waard.
Nou, nee, dat vind ik het ook niet waard. Met een vast abonnement maakt het niet zoveel uit hoeveel je opvraagt. Meestal laat ik het lopen maar deze was te verleidelijk.

Correctie: er wàs niets te verkopen eigenlijk. Er heeft wel een management buy-out plaats gevonden waarbij de voormalig marketing directeur, de Belg Frank vd Weege de activa en passiva overnam maar gezien de oudere jaarrekeningen had mijn zoon dat van zijn zakgeld wel kunnen betalen.

De echte klapper was de deal achter de schermen waarbij Giles het bestaande UK klantenbestand te gelde mocht maken bij eventuele geinteresseerden. Dat heeft hem de drie directiefuncties opgeleverd die hij nu heeft - het was een goede manier om zich ergens anders in te kopen.

C-o-r

Ongelezen bericht door C-o-r »

wiseger schreef:Dat is toch geen eerlijke vergelijking?
1 je wil niet weten hoeveel er onnodig veel te veel betalen omdat ze ooit een gsm hebben gekregen.
2 voor het bedrag wat je noemt van Xs4All heb ik er een abo met 275min of 550 sms bij + 1Gb data
3 nee idd geen spotify

kuklos

C-o-r schreef:1 je wil niet weten hoeveel er onnodig veel te veel betalen omdat ze ooit een gsm hebben gekregen.
Ik wil dat wel graag weten. Dus, hoeveel zijn het er?

C-o-r

newmikey schreef:Geeft dan even een linkje, dat werkt makkelijker...ze zijn waarschijnlijk zo openbaar dat ze onvindbaar geworden zijn.
:lol: :lol: Je komt nu wel heel snel terug op je eigen insinuatie newmikey. :lol: :lol:

C-o-r

kuklos schreef:Ik wil dat wel graag weten. Dus, hoeveel zijn het er?
Haha sorry over deze cijfers heb ik geen beschikking
wellicht miljoenen aangezien de markt sterk in beweging is
en de tarieven continu wijzigen.

kuklos

@C-o-r, nogmaals, je bent geen kind. Zoveel smileys gebruikt alleen een kind. En ga als je toch bezig bent eens op zoek naar een woordenboek om te leren wat insinuatie betekent.

newmikey

C-o-r schreef: :lol: :lol: Je komt nu wel heel snel terug op je eigen insinuatie newmikey. :lol: :lol:
Je hebt wel een hele grote betonnen plaat voor je kop niet? Jij was degene die claimde dat de cijfers overal te vinden waren. Dat zijn ze dus niet. Dat ik daarvoor even achter de betaal barrière van de KvK ben gedoken is je ontgaan?

Ik wil er wat onder verwedden dat jij géén idee had dat het wereldbedrijf waar je je bij aansloot eigenlijk aan de lage kant van het MKB zat, toch? Dat ze zo slecht in hun slappe was zitten dat over de beursgang praten het dichtste bij het Damrak komt wat ze ooit zullen komen?

Eigenlijk, laten we eerlijk zijn, zèggen de cijfers je niet eens zoveel want jij bent eerder gefixeerd op het aantal vierkante meters bedrijfspand maar van zakelijke financiën lijk je niet zo héél véél kaas te hebben gegeten...

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

C-o-r schreef:
Verrassend.. We wachten nog steeds op je eerste feit dat je ook daadwerkelijk kan onderbouwen!

Dit moet ik hw007 tenminste nog nageven.. Die wist de schijn nog lang vol te houden.. Jij valt nu al behoorlijk door de mand.

kuklos

C-o-r schreef:
Eigenlijk wel verbazingwekkend dat je eerst komt melden dat we niet willen weten hoeveel mensen teveel betalen, maar zodra ik aangeef dat wel te willen weten jij moet toegeven dat je het zelf ook niet weet.

C-o-r

kuklos schreef:@C-o-r, nogmaals, je bent geen kind. Zoveel smileys gebruikt alleen een kind. En ga als je toch bezig bent eens op zoek naar een woordenboek om te leren wat insinuatie betekent.
kuklos u gaat uw medestander achterna met deze uitspraken zie onderstaande uitleg van:
INSINUATIE
1) Aantijging 2) Bedekte toespeling 3) Beschuldiging 4) Beledigende toespeling 5) Bedekte aantijging 6) Hatelijke opmerking 7) Toespeling 8) Verdachtmaking 9) Zijdelingse toespeling 10) Zijdelingse verdachtmaking 11) Zijdelingverdachtmaking 12) Zinspeling
Gevonden op
http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoo ... SINUATIE/1
Zodra iemand pro m.l.m. is dan is dit blijkbaar toelaatbaar gedrag om deze persoon de mond te snoeren.
Denk daar maar eens over na? (Naar mijn mening TRIEST)

newmikey schreef:Je hebt wel een hele grote betonnen plaat voor je kop niet? dank u
Jij was degene die claimde dat de cijfers overal te vinden waren.
Deze cijfers zijn openbaar dat onze overheid er geld voor vraagt, wat m.i. verachtelijk is is uw probleem

Ik wil er wat onder verwedden dat jij géén idee had dat het wereldbedrijf waar je je bij aansloot eigenlijk aan de lage kant van het MKB zat, toch? Dat ze zo slecht in hun slappe was zitten dat over de beursgang praten het dichtste bij het Damrak komt wat ze ooit zullen komen?
Gefeliciteerd, in de financiële positie had ik me inderdaad
nog niet verder verdiept dan de cijfers die waren gepresenteerd.

Gezien de openheid zag ik er ook weinig reden toe, en de eerlijkheid
gebied me te zeggen dat de gepresenteerde cijfers overeenkomen
met de jaarverslagen die ik zojuist eens met aandacht heb bekeken.
Dat u mijn economische kennis in twijfel trekt is uw pakkie aan,
hier trek ik me weinig van aan. Het zou u echter sieren insinuaties achterwege te laten.
En lees voor de lol het stukje nog eens in de Telegraaf waar alles ook wordt verteld
inclusief waarom de beursgang is uitgesteld
angel1978 schreef:Die wist de schijn nog lang vol te houden.. Jij valt nu al behoorlijk door de mand.
Ik heb hier geen schijn op te houden, geef me 1 reden om schijn op te houden?
kuklos schreef:Eigenlijk wel verbazingwekkend dat je eerst komt melden dat we niet willen weten hoeveel mensen teveel betalen, maar zodra ik aangeef dat wel te willen weten jij moet toegeven dat je het zelf ook niet weet.
Chapeau kuklos je hebt me schaakmat met een redelijk algemene uitspraak van mij. :wink:

kuklos

Nou, je hebt een woordenboek gevonden. Nu nog stap 2. Namelijk aannemelijk maken dat hetgeen je gevonden hebt van toepassing is op de reacties.
C-o-r schreef:Deze cijfers zijn openbaar dat onze overheid er geld voor vraagt, wat m.i. verachtelijk is is uw probleem
Wat is newmikey's probleem dan?
C-o-r schreef:Gefeliciteerd, in de financiële positie had ik me inderdaad
nog niet verder verdiept dan de cijfers die waren gepresenteerd.
Ah, newmikey had dus gelijk. En nee, ook dat wat newmikey zei was geen insinuatie.
C-o-r schreef:En lees voor de lol het stukje nog eens in de Telegraaf waar alles ook wordt verteld inclusief waarom de beursgang is uitgesteld
Zowel newmikey als ik als angel1978 hebben het gelezen. Maar waarom het uitgesteld is wordt niet vermeld. Eerst in april 2011 de beursgang aankondigen, pas in mei 2012 weer iets en zelfs dan opnieuw uitstel.
Het enige wat ik lees is dat men nog niet de benodigde papieren heeft. En dát is hun reden om een jaar lang niks te laten horen? Waarom zijn ze dat niet in 2011 gaan aanvragen?
En nu doe ik een gewaagde uitspraak, wat jij een insinuatie zal noemen, maar het is meer een educated guess. Namelijk dat er een fors aantal zaken zullen schorten aan de bedrijfsvoering, anders was die toestemming allang verkregen. Of men is pas ruim na het eerste bericht van april 2011 aan de slag gegaan om toestemming te verkrijgen, in welk geval ik hun niet heel erg betrouwbaar meer acht. Het is zelfs Spyker Cars gelukt om toestemming te krijgen om naar de beurs te gaan.

Doch, de werkelijke reden blijft giswerk, want het krantenbericht vertelt meer niet dan wel.

C-o-r

kuklos schreef:Zowel newmikey als ik als angel1978 hebben het gelezen. Maar waarom het uitgesteld is wordt niet vermeld. Eerst in april 2011 de beursgang aankondigen, pas in mei 2012 weer iets en zelfs dan opnieuw uitstel.
Het enige wat ik lees is dat men nog niet de benodigde papieren heeft. En dát is hun reden om een jaar lang niks te laten horen? Waarom zijn ze dat niet in 2011 gaan aanvragen?
En nu doe ik een gewaagde uitspraak, wat jij een insinuatie zal noemen, maar het is meer een educated guess. Namelijk dat er een fors aantal zaken schorten aan de bedrijfsvoering, anders was die toestemming allang verkregen. Het is zelfs SpykerCars gelukt om toestemming te krijgen om naar de beurs te gaan.
Whow zal ik de passage waar ik op doel dan hier maar posten
de Vink (52) wilde aanvankelijk dit jaar al naar de beurs, maar zegt nu ’niet verder te willen springen dan de polsstok lang is’. „De organisatie heeft nog veel groeipijntjes. De ebitda is ten opzichte van vorig jaar (€9,1 miljoen) ook iets teruggevallen.”
Mijn inziens toont u met uw opmerking onomwonden aan
dat de criticasters met een behoorlijk gekleurde bril lezen en reageren.

Hieronder de reden van wens voor beursgang
De belangrijkste slag daarbij wordt zo veel omvang krijgen dat Euphony, nog niet in bezit van de nodige papieren van de Nederlandse Mededingingsautoriteit, compleet zelfstandig gas kan inkopen.

Dit zijn waarschijnlijk de papieren waarop u doelt in uw post?
(correct me if wrong)
Volgens de Vink is een geringe ebitda overigens geen reden om niet naar de beurs te gaan: „Bij de beursgang van DNC was dat €5 miljoen.” Ook is het slechte beursklimaat geen reden tot uitstel: „In deze tijd zijn ondernemers nodig, geen managers. Niet wachten tot het beter wordt, maar actie ondernemen.”
Bron : http://www.telegraaf.nl/dft/12064789/__ ... ren__.html

Hoe openminded ben je als het gewoon is beschreven en aangehaald maar niet ziet???

kuklos

C-o-r schreef:Whow zal ik de passage waar ik op doel dan hier maar posten
de Vink (52) wilde aanvankelijk dit jaar al naar de beurs, maar zegt nu ’niet verder te willen springen dan de polsstok lang is’. „De organisatie heeft nog veel groeipijntjes. De ebitda is ten opzichte van vorig jaar (€9,1 miljoen) ook iets teruggevallen.”
Mijn inziens toont u met uw opmerking onomwonden aan
dat de criticasters met een behoorlijk gekleurde bril lezen en reageren.
Sja, jouw mening vond ik al niet maatgevend, maar nu al helemaal niet meer.
Laat ik het even analyseren:
maar zegt nu ’niet verder te willen springen dan de polsstok lang is’
Klinkt leuk, maar gewoon een holle frase.
De organisatie heeft nog veel groeipijntjes
Ach gut, dan zijn ze wel de eerste die zich hierdoor laten weerhouden. Elke organisatie heeft groeipijntjes, zeker zij die naar de beurs willen. In verleden hebben we al Google gezien, Microsoft, Amazon, yahoo en nog wat anderen. Groeiden harder, en gingen toch. Verder ken ik diverse bedrijven die zeer hard groeiden en geen groeipijntjes hadden. Dit zegt niks anders dan dat de organisatie onvoldoende beheerst wordt. Vreemd toch dat ze dan in april 2011 al beginnen met aankondigen, om er vervolgens achter te komen dat ze nog niet klaar zijn. Tuurlijk.
De ebitda is ten opzichte van vorig jaar (€9,1 miljoen) ook iets teruggevallen.
Hadden ze natuurlijk ook niet voorzien. Maar even later wel melden dat een geringe ebitda geen reden is om niet naar de beurs te gaan.

C-o-r schreef:Hoe openminded ben je als het gewoon is beschreven en aangehaald maar niet ziet???
Ik heb eerst maar even alle leestekens (kleur, vet, schuin en onderstreept) weggehaald. Zijn niet nodig.
Wat wil je nu horen? Dat ik wat meer ervaring heb in deze materie? Dat de opgegeven redenen kul zijn? Dat er meer niet staat dan wel?

Gesloten