Huiskamer
-
Re: Huiskamer
Elke dag burendag!
Komkommertijd
en Erthanax
vinden dit leuk
-
Als we nou eens afspreken dat voortaan niemand meer thuis is, dan kunnen pakjes ook niet meer bij de buren worden bezorgd. Zo moeilijk is dat toch niet?
Lady1234
, Erthanax
en Komkommertijd
vinden dit leuk
-
In een nieuwe jonge wijk zijn beiden , man en vrouw , normaliter aan het werk en de buren dus ook.
Het is sowieso een groter probleem aan het worden ...ik las dat POST.NL zelfs medicatie gaat bezorgen en allerlei medische apparatuur .
Geen idee hoe dit logistiek voor elkaar gebokst moet worden allemaal .
Er is geen mens meer thuis overdag , behalve de oudjes en chronisch zieken dan nog ....
Het is sowieso een groter probleem aan het worden ...ik las dat POST.NL zelfs medicatie gaat bezorgen en allerlei medische apparatuur .
Geen idee hoe dit logistiek voor elkaar gebokst moet worden allemaal .
Er is geen mens meer thuis overdag , behalve de oudjes en chronisch zieken dan nog ....
Komkommertijd
vindt dit leuk
Maar ja, die zijn nooit op tijd bij de deur als er wordt aangebeld.
Komkommertijd
en moederslink
vinden dit leuk
-
Niet alleen dat. Je zou dan heel opgewekt en optimistisch-positief kunnen zeggen: 'Geweldig, hebben de eenzame oudjes nog wat aanspraak. Maar wat voor aanspraak...
- Heel snel aannemen van pakjes en weg is de bezorger want die heeft meer te doen
- Gaat de bel, pakje afgeven, 'dankjewel' en weg is de buur
Ik kan niet zeggen dat het er aan bijdraagt midden in het leven te staan. Heb, op één buur na, ook van niemand nog een bedankkaartje gehad of iets dergelijks voor al die jaren dat ik pakjes aanneem, papiercontainers buiten zet, afvalcontainers schoon boen als we weer maden in het containerhok hebben. Niet dat het verplicht is of zo, maar een kleine blijk van waardering mag best wel eens.
- Heel snel aannemen van pakjes en weg is de bezorger want die heeft meer te doen
- Gaat de bel, pakje afgeven, 'dankjewel' en weg is de buur
Ik kan niet zeggen dat het er aan bijdraagt midden in het leven te staan. Heb, op één buur na, ook van niemand nog een bedankkaartje gehad of iets dergelijks voor al die jaren dat ik pakjes aanneem, papiercontainers buiten zet, afvalcontainers schoon boen als we weer maden in het containerhok hebben. Niet dat het verplicht is of zo, maar een kleine blijk van waardering mag best wel eens.
Moneyman
, moederslink
en Komkommertijd
vinden dit leuk
-
Nee waarschijnlijk niet .
Maar dan hebben we het ook nog over een gewone straat, om maar niet te spreken over allemaal hoogbouw flats of gewone bovenhuizen die je nog zóveel hebt , met zo.n trektouw...om de deur open te doen
-
Er zijn ervaren bezorgers die gelijk alle pakjes bij iemand die altijd thus afgeven en dan de briefjes bezorgen.... dus maar 1x bellen en ik mag hiervoor alle tijd nemen!
Er word voor alle pakjes betaald als bezorgd en toch op 1 afhaal punt.
In vele straten zijn 1 of meerdere die wel erg veel kregen... best leuke aanloop en niemand durfde ruzie te maken want als ik weiger moeten ze enkele Km rijden naar Post in buurt super!
Er word voor alle pakjes betaald als bezorgd en toch op 1 afhaal punt.
In vele straten zijn 1 of meerdere die wel erg veel kregen... best leuke aanloop en niemand durfde ruzie te maken want als ik weiger moeten ze enkele Km rijden naar Post in buurt super!
-
Koud, onverschillig en niet warm, vind ik , WA.
Jij doet dit toch allemaal maar en idd zo nu en dan een bloemetje of een bedankkaartje is dan teveel gevraagd. Jammer!
Hier wordt al mijn vuilnis bij de weg gezet ' als dank ' voor het aannemen van pakjes.
Echt leuk.
En we hebben zo nu en dan een burenborrel , gemiddeld 1x per 2 jaar.
Toen ik zo ziek was werd er gevraagd of er boodschappen gehaald moesten worden.
Goeie buren zijn veel waard.
Jij doet dit toch allemaal maar en idd zo nu en dan een bloemetje of een bedankkaartje is dan teveel gevraagd. Jammer!
Hier wordt al mijn vuilnis bij de weg gezet ' als dank ' voor het aannemen van pakjes.
Echt leuk.
En we hebben zo nu en dan een burenborrel , gemiddeld 1x per 2 jaar.
Toen ik zo ziek was werd er gevraagd of er boodschappen gehaald moesten worden.
Goeie buren zijn veel waard.
Moneyman
en Komkommertijd
vinden dit leuk
-
Daarom wil ik uit dit dorp weg, moederslink. Vind er niks aan zo. Koud, onverschillig, ongeïnteresseerd, gesloten. Het dorp staat er om bekend. Wist ik veel toen ik er kwam wonen. Maar geloof me, ik ben niet de eerste buitenstaander die om deze reden hier weg gaat, bepaald niet.
En het lijkt wel of die koude wind steeds guurder wordt, kan er niks aan doen.
En het lijkt wel of die koude wind steeds guurder wordt, kan er niks aan doen.
moederslink
vindt dit leuk
-
Daar kun je ook niets tegen doen, dat is waarschijnlijk de aard vh beesje daar.
Ik hoop dat je slaagt met een andere woonplek en dan op korte termijn.
Nederland heeft zulke mooie woonplekjes ....maar zie daar maar eens aan te komen op korte termijn.
Voor 55+ zijn er wel mogelijkheden....door het hele land .....Woonzorg.nl
Ik zou dan in jouw geval niets meer aan die tuin doen, joh.
Het kost jou geld en je doet het voor een ander.
Ik hoop dat je slaagt met een andere woonplek en dan op korte termijn.
Nederland heeft zulke mooie woonplekjes ....maar zie daar maar eens aan te komen op korte termijn.
Voor 55+ zijn er wel mogelijkheden....door het hele land .....Woonzorg.nl
Ik zou dan in jouw geval niets meer aan die tuin doen, joh.
Het kost jou geld en je doet het voor een ander.
witte angora
vindt dit leuk
-
Welke wijk?
Vele dorpen is elke wijk anders, van slaapsteden tot gezellige buurten.
In het nog 50 jaren jonge Almere zijn de verschillen extreem, van Amsterdamse Volksbuurten tot saaie slaapsteden en de nieuwe wijk met Milieu Extremisten waar Rond Up verpakking al tot boze reacties leid maar die man moest voor zijn werkgever dit gewoon gebruiken en stond in auto!
Ook is het soms in 1 wijk al sterk wisselend, dus of dorpje van Witte Angora echt zo slecht is?
Vele dorpen is elke wijk anders, van slaapsteden tot gezellige buurten.
In het nog 50 jaren jonge Almere zijn de verschillen extreem, van Amsterdamse Volksbuurten tot saaie slaapsteden en de nieuwe wijk met Milieu Extremisten waar Rond Up verpakking al tot boze reacties leid maar die man moest voor zijn werkgever dit gewoon gebruiken en stond in auto!
Ook is het soms in 1 wijk al sterk wisselend, dus of dorpje van Witte Angora echt zo slecht is?
Ja, dat is snel verdiend: 50 maal 2 cent, dat scheelt een hele euro.
ZeerPrivé
vindt dit leuk
-
Je wordt nog eens rijk met die paar kilometer omrijden.
-
Vanmorgen nog getankt in D € 1,359.
Omrijden van 4 km loont zich nog.
Ach, er zijn inderdaad mensen die 10 km omrijden omdat de benzine daar 5 cent goedkoper is. Zo stook je het voordeel grotendeels weer op.
Mazzelpik, en een paar kratjes bier omdat je er toch bent.Theotrucker schreef: ↑16 sep 2019 14:24Vanmorgen nog getankt in D € 1,359.
-
En je bent weer eens in het buitenland
Theotrucker
en Komkommertijd
vinden dit leuk
-
In Luxemburg:Theotrucker schreef: ↑16 sep 2019 14:24Vanmorgen nog getankt in D € 1,359.
Vaste prijzen dus dorpje of Autoweg pompen;
Benzine €1,22
Diesel €1,10
LPG €0,42
Ik wist niet dat Duitsland zo duur was geworden!
Diesel staat in Luxemburg op 1,12. In elk geval vanmiddag.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Luxemburg is te ver voor veertien cent verschil. 120 km.