LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Lady1234

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

moederslink schreef:
10 jul 2021 18:58
Lady, please, laat het ....niet overal op reageren op wat WA schrijft.
Zo niet relevant.
Wat bedoelt u met “zo niet relevant”? Er wordt geschreven dat iemand doodziek achter de kassa zit. Is dat geen kolder?

En waarom zou ik niet mogen reageren? Is WA geen serieus forumlid?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
10 jul 2021 22:25
Heb jij haar gezien, of heb ik haar gezien?

En 'bizar' is: na anderhalf jaar Corona en allerlei maatregelen gewoon gaan werken terwijl je duidelijk niet in orde bent. Nota bene terwijl de besmettingen onder jongeren zo toenemen.
Niet lullig bedoeld, maar de jongedame kan natuurlijk 820x negatief getest hebben en gewoon niet haar collega's in de steek willen laten, omdat ze bijvoorbeeld onderbezet zijn. Niet iedereen die ziek is heeft meteen Corona. Het kan ook gewoon een flinke verkoudheid of de griep zijn, ook die bestaan nog.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
10 jul 2021 20:32
Veel minder testafspraken na persconferentie
Veel mensen hebben zaterdag hun testafspraak bij Testen voor Toegang afgezegd na de persconferentie van vrijdagavond. De testorganisatie hield rekening met 50.000 geplande testafspraken, maar er zijn uiteindelijk maar 16.000 testen uitgevoerd, meldt een woordvoerder. Op vrijdag werden er nog ruim 102.000 testen gedaan.
Dit zou volgens de logica van een aantal hier en ook een aantal politici tot veel minder besmettingen moeten leiden. Als namelijk veel meer testen automatisch tot meer besmettingen leidt ( omdat ook de testen voor toegang meetellen ), dan zou het omgekeerd ook zo moeten werken.
Maar iets meer dan 10% van de testen voor toegang zijn afgenomen t.o.v. de dag daarvoor. Dit zou tot een dramatische afname van besmettingen moeten leiden volgens die redenering…
Maar wat blijkt: we hebben de hoogste aantal besmettingen sinds december vorig jaar…

Zou het dan toch niet zo werken :roll:
Cherrypicking.

Maar om me niet tot het niveau van jou te verlagen, zal ik je zeggen waarom. Die uitslagen zijn grotendeels van vrijdag, voor de persconferentie. Die zijn namelijk altijd van 10-10, maar in de nacht wordt niet echt veel getest, zeg maar.

Overigens zat de GGD schijnbaar aan hun tax met 150.000 testen per dag, ze zaten helemaal vol. Testen voor toegang deed er in 2 dagen weekend dus 400.000 en bijna een miljoen in een week. En zoals gezegd zijn dat veelal mensen die anders nooit getest zouden worden, want geen klachten.

Wil je een heel eerlijke vergelijking maken, dan zou je het aantal afgenomen tests voor het opengooien moeten bekijken met de positieve tests van voor het opengooien en dit ook moeten doen met de positieve tests van na het opengooien. Het probleem is echter dat dit niet gebeurt, omdat Testen voor Toegang alleen de positieve testen doorgeeft, nooit het aantal negatieve testen.

Om een nog eerlijkere vergelijking te kunnen maken, zou je alle positieve testen die voortkomen uit Testen voor Toegang (dus ook mensen die zich bij de GGD laten testen nadat iemand daar positief testte) niet mee moeten tellen. Dan kun je namelijk vergelijken met voorheen.

Gelukkig neemt de druk in de ziekenhuizen nog steeds af en heeft dat weinig met de maatregelen van doen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
11 jul 2021 02:50
Het kan ook gewoon een flinke verkoudheid of de griep zijn, ook die bestaan nog.
Dat heb ik ook geschreven. Maar het is ook een feit dat de testen niet altijd betrouwbaar zijn, en dat mensen er toch tussendoor glippen.

Ik vind het hoe dan ook geen goed idee om met welke besmettelijkheid dan ook te gaan werken, en zeker niet achter de kassa, en dan ook nog zonder mondkapje. Dan kunnen mensen mij fileren tot er niks van me over is, maar dat is mijn mening, en die mag ik hebben.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als ik in de supermarkt bij de kassa zou zien dat de caissière doodziek is, dat wordt tenslotte geschreven, zou ik de filiaalmanager waarschuwen, dat het niet goed gaat met een personeelslid. En me niet druk maken over een mondkapje of corona.

Er zijn honderden aandoeningen waarvan men doodziek kan worden en dan moet men iets doen.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik lees dit net in het AD:
“De enorme toename van het aantal coronabesmettingen, baart Menno de Jong, viroloog bij het Amsterdam UMC en lid van het Outbreak Management Team (OMT), zorgen. ,,We moeten er rekening mee houden dat de besmettingen toch doorsijpelen naar de kwetsbare bevolking", zegt hij bij de Amsterdamse zender AT5. Die zijn weliswaar gevaccineerd, maar tegen de huidige deltavariant bieden de vaccins volgens hem minder bescherming. ,,Plus dat de meest kwetsbare bevolking al vroeg in het jaar is gevaccineerd waardoor de bescherming al een beetje aan het aflopen is." “

Dat laatste zou wel erg zorgwekkend zijn, als blijkt dat die bescherming nu al aan het aflopen is.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik begrijp wel dat een overduidelijk zieke medewerkster zonder mondkapje maar met klantcontact vragen oproept. Ik zou me daar ook niet bepaald comfortabel bij voelen. En ik vind een dergelijke situatie persoonlijk ook behoorlijk ongewenst.

En dan gaat het wat mij betreft niet eens om de vraag wat de dame in kwestie onder de leden heeft, en ook niet om de vraag of ze een zeer goede arbeidsethos heeft, maar puur om de uitstraling en het effect op de klanten.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik heb dat ook net gelezen , je kan er geen touw meer aan vastknopen.

Mijn 2 de spuit sla ik over .

@Lowieze

Lowieze

reggie2 schreef:
11 jul 2021 11:41
Ik heb dat ook net gelezen , je kan er geen touw meer aan vastknopen.

@Lowieze
Voor mij juist een reden om donderdag die 2e vaccinatie wel te nemen en als het nodig is, neem ik begin volgend jaar die 3e ook nog.

reggie2

Lowieze schreef:
11 jul 2021 11:43

Voor mij juist een reden om donderdag die 2e vaccinatie wel te nemen en als het nodig is, neem ik begin volgend jaar die 3e ook nog.
Oke, hoe verschillend mensen kunnen denken, bij mij werkt het omgekeerd.

Moneyman

reggie2 schreef:
Waarom zou je dat doen? Dan kies je bewust voor minder bescherming.

Lowieze

reggie2 schreef:
11 jul 2021 11:45
Lowieze schreef:
11 jul 2021 11:43

Oke, hoe verschillend mensen kunnen denken, bij mij werkt het omgekeerd.
Angst voor het vaccin of angst voor de naald? 😉

reggie2

Lowieze schreef:
11 jul 2021 11:46

Angst voor het vaccin of angst voor de naald? 😉

Geen van beiden, ik ben geen fan van chemische rotzooi.

@Moneyman ook op jouw antwoord dus dit.... als het geen bescherming geeft dan graag niet in mijn lijf.

Volgens het OMT is bij de meeste de bescherming al verlopen...... ja zo ken ik er ook nog wel wat :-)

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

reggie2 schreef:
Dat mag je uiteraard zelf bepalen Reggie, maar dan heb je ook geen profijt van de 1e vaccinatie.
2x vaccineren beschermt sowieso beter , ook tegen de variant.
Hoe het er in het najaar uit gaat zien weet ik ook niet.
Er wordt volop doorontwikkeld, dus wat daar straks uit komt is nog maar de vraag.
Misschien, waarschijnlijk tóch een jaarlijks terugkerend iets?

reggie2

moederslink schreef:
11 jul 2021 11:54
.
Misschien, waarschijnlijk tóch een jaarlijks terugkerend iets?

En daar pas ik dus voor. Mijn keus mijn beslissing.:-)

Moneyman

reggie2 schreef:
11 jul 2021 11:52
@Moneyman ook op jouw antwoord dus dit.... als het geen bescherming geeft dan graag niet in mijn lijf.
Dus je hebt liever géén bescherming dan wél bescherming?
reggie2 schreef:
11 jul 2021 11:52
Volgens het OMT is bij de meeste de bescherming al verlopen...... ja zo ken ik er ook nog wel wat :-)
Dat is niet bepaald wat het OMT zegt.

reggie2

Moneyman schreef:
11 jul 2021 11:59

Dat is niet bepaald wat het OMT zegt.
https://www.hartvannederland.nl/coronav ... 8pXic5EBhs

Ik ben sowieso geen fan van medicijnen , alleen indien nodig.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Wij hebben onze kinderen toendertijd met de DKTP vaccinatie ingeënt, terwijl de kans op besmetting toen al nihil was.
Ik heb de wijsheid ook niet in pacht en spul laten inspuiten , tja....het effect op de lange termijn weet ik ook niet ....het is ongelooflijk vervelend allemaal , dát wel , maar een beetje vertrouwen is wel wenselijk denk ik. Hoewel......🤔

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Valt toch wel mee? De priklocaties hebben van het publiek het rapportcijfer "9" ontvangen.

Haal heel veel liever zo'n prikkie dan - pak 'm beet - een bezoek aan de kaakchirurg om verstandskiezen te laten te trekken. Die geeft je ook een prikkie maar daar komt dan nog een hele kermis achteraan.

Lowieze

moederslink schreef:
11 jul 2021 12:04
Wij hebben onze kinderen toendertijd met de DKTP vaccinatie ingeënt, terwijl de kans op besmetting toen al nihil was.
Ik heb de wijsheid ook niet in pacht en spul laten inspuiten , tja....het effect op de lange termijn weet ik ook niet ....het is ongelooflijk vervelend allemaal , dát wel , maar een beetje vertrouwen is wel wenselijk denk ik. Hoewel......🤔
Over die angst voor het effect op de lange termijn. Hebben we in Nederland dan ooit een vaccinatie gehad die op de lange termijn een negatief effect bleek te hebben?

Gesloten