Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Consumenneke

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Consumenneke »

juliomariner schreef:
19 dec 2024 18:26
In welke hoedanigheid hebt u deze ondernemer bijgestaan als ik vragen mag?
Als oprecht boze burger.

Het betrof een jonge moeder die zich had ingeschreven in het handelsregister als schoonmaakster in de hoop wat bij te kunnen verdienen. Zo kon op internet dankzij een door de stad uitgereikte tablet van haar kinderen. Een kersverse online gids-scammer had haar door babbeltrucs en loze beloften een overeenkomst opgedrongen en wilde nu (geholpen door deurwaarders en juristen van DAS) betaling afdwingen.

Ik kwam toevallig in contact toen de dagvaarding al betekend was en heb haar vergezeld naar de rolzitting. De rechter stelde ons in staat alsnog met een verweerschrift te komen.

Een vriendelijke advocaat stelde vast dat in die periode een honderdtal kleine ondernemers door DAS cs zijn gedagvaard uit naam van deze nepgids, waarvan een groot deel bij versterk veroordeeld is. Ik ben toen meer zelfstandigen gaan helpen, waarover de juristen van DAS klaagden bij de rechter. Maar uiteindelijk is de uitgever van de nepgids failliet gegaan (aan onbetaalde BTW en de kosten van juridische bijstand hoop ik) waardoor ook DAS naar zijn centen kon fluiten.

Cro

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Moneyman schreef:
19 dec 2024 19:29
J. Deltoer schreef:
19 dec 2024 18:27
Wat mij in ieder geval in deze casus opvalt is het enorme dossier wat aangelegd is. Ik vraag me af of deze kosten niet veel te hoog worden en of een zaak als deze niet te veel druk op de rechtspraak legt daar waar heel veel zaken geseponeerd worden.
Ik ben het daar in zijn algemeenheid mee eens. Deze zaak is mede door de media-aandacht enorm opgeblazen en daardoor voelt het primair als een principestrijd, als het zoeken naar een kop van jut, als een ego-dingetje. En die kosten altijd (te) veel geld.
Van mij mogen Sywert en zijn vriendjes streng aangepakt worden, als ze toen het uitkwam nu al het overheidsgeld en geld van de sponsoren 'no questions asked' direct hadden terugbetaald had ik daar denk ik anders ingestaan, maar na dat 'je wil er niet aankomen, maar als dit of dit gebeurt dan moet je er wel aankomen' onzin verhaal van hem was ik in ieder geval wel klaar met zijn gedrag. Die wilde duidelijk profiteren over de rug van anderen. Waarbij, volgens mij in ieder geval, ook nog bleek dat die mondkapjes die ze geleverd hebben niets waard waren omdat ze ook nog eens niet aan de eisen voldeden.

Plaats reactie