Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scharrelschipper

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

rwolters schreef:
05 apr 2025 18:04
Jablan schreef:
04 apr 2025 21:16
J. Deltoer schreef:
04 apr 2025 21:04
Het is toch Heren m/v/x en Dames m/v/x
'Beste mensen' is tegenwoordig mijn opening, als ik een groep mag toespreken.
Aan het m/v/x zie ik, dat je niet gewend bent, dit in je spreektaal om te zetten, dan wordt het emveedee. :)
Is ook niet meer dan normaal tegenwoordig. Kleine moeite om gewoon rekening te houden met anderen. Al scheppen sommigen er hier blijkbaar genoegen in om anderen in de hoek te willen trappen.
Hier? op dit forum?
We zijn hier toch altijd netjes en beleefd tegen elkaar?
Of heb ik iets gemist misschien....

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Moneyman schreef:
04 apr 2025 21:52
Ik kan het nu toch niet laten om even dit filmpje te delen, wat afgelopen week viraal ging…https://youtu.be/KRDfiSHjPoI
Oftewel hoe je mensen niet meeneemt in je verhaal, maar juist de weerstand en het onbegrip voedt.
J. Deltoer schreef:
04 apr 2025 21:37
Emveedix en Dixemvee in het land van de Apachen trekken ten strijde tegen de Trumpianen die zich niet willen bekeren tot de wokebijbel van Jablan.
Übersetzung: Menschen van diverse pluimage uit het land van de vredelievende indianen nemen de strijdbijl op tegen degenen, die zich hebben laten betoveren door de leiders van de omgekeerde wereld, omdat ze liever in een echte wereld leven dan in het door schimmel aangetaste rijk van Elon en Donald, waar elke kleur door Benjamin wordt weggebombardeerd, omdat ze nu eenmaal de kleurloze oppergod Vladimir vereren.

Ik denk dat ik eens een nieuwe versie van een mini-sprookje uit 2017 met Koning Donald en Tsaar Vladimir II moet gaan schrijven. Wat moet er nog bij? Kolonialisme, rooftochten voor grondstoffen, importheffingen, een vicepresident, iemand nog ideeën?

En hoe ging dat liedje ook al weer? *Zoekmachine aanslingeren* Uit 1989, duidelijk vorige eeuw en daarmee passend bij de geest van Donald, Elon, Benjamin en Vladimir:
Queen - I want it all (and I want it now).
Die woorden omschrijven gelijk meerdere presidenten.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
05 apr 2025 20:20
............... uit het land van de vredelievende indianen ..............
Hopelijk bedoel je dit sarcastisch, want vredelievend waren die indianen helemaal niet. Die knokten continu met elkaar, pleegden genocide en hielden slaven.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Nou, ik heb vroeger de Winnetou en Old Shatterhand films gezien van Karl May. Daar waren de indianen heel liev.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
Moneyman schreef:
04 apr 2025 21:52
Ik kan het nu toch niet laten om even dit filmpje te delen, wat afgelopen week viraal ging…https://youtu.be/KRDfiSHjPoI
Oftewel hoe je mensen niet meeneemt in je verhaal, maar juist de weerstand en het onbegrip voedt.
Nou, dat dus. Ik vond die kinderen eigenlijk heel open en eerlijk reageren, en zij gaat er dan direct met grof taalgebruik heel lomp overheen… met dit soort virale filmpjes tot gevolg.

Nee, dat helpt echt… :roll:

Jablan
Contacteer:

Het is een fragment uit een tv-programma, we weten niet hoe het gemonteerd is. In elk geval zie ik een mevrouw met meerdere issues en vraag mij af of dit niet iemand is, die tegen zichzelf beschermd zou moeten worden.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik vind dames en heren prima. Daarmee heb je 99,9% van de mensen bereikt. Als je een uitzondering op de regel bent, dan weet je dat zelf ook wel en zal je vast wel snappen dat ze niet voor iedere uitzondering een uitzondering maken.

Oftewel, prima als je denkt dat je iets anders bent, maar we moeten ook accepteren dat het een uitzondering is en gewoon een geestelijke afwijking, die ook gewoon een naam heeft (genderdysforie).

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vind het niet prima. Het zou volkomen normaal moeten zijn als de aanhef zou luiden: Dames, Heren en Witte Katten.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

kuklos schreef:
05 apr 2025 21:40
Jablan schreef:
Hopelijk bedoel je dit sarcastisch, want vredelievend waren die indianen helemaal niet. Die knokten continu met elkaar, pleegden genocide en hielden slaven.
Net als de germanen en vikingen. Jouw voorouders hebben het zo'n beetje uitgevonden.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

rwolters schreef:
05 apr 2025 18:04
Is ook niet meer dan normaal tegenwoordig. Kleine moeite om gewoon rekening te houden met anderen. Al scheppen sommigen er hier blijkbaar genoegen in om anderen in de hoek te willen trappen.
Passieve agressie en toxic behaviour van bullies die zich graag groepsgewijs manifesteren om verantwoordelijkheid te ontlopen. Niet voor niets wordt het pubergedrag in de video als voorbeeld getoond.

Maar hij begon....

kuklos

Consumenneke schreef:
06 apr 2025 13:06
kuklos schreef:
05 apr 2025 21:40
Jablan schreef:
Net als de germanen en vikingen. Jouw voorouders hebben het zo'n beetje uitgevonden.
En daar is ie weer: het politiek correcte "ja, maar". Het is eigenlijk niet eens meer politiek correct, het is misselijkmakend.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik denk inderdaad als je dames en heren zegt, dat 99,9999 % tevreden is. Ik neem aan dat iemand die omgebouwd is graag aangesproken wil worden met man of vrouw. Als dat gebeurt wordt het toch gewoon erkend, of wordt je dan liever weer in een apart hokje geduwd?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
06 apr 2025 14:37
Ik denk inderdaad als je dames en heren zegt, dat 99,9999 % tevreden is.
Ik deel die inschatting. Geen zin om te zoeken, maar ik ben benieuwd of er cijfers bekend zijn van de groep die “genderloos” is (of beter: zich zo voelt). Lijkt mij een marginale groep.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
06 apr 2025 14:50
Onkruid71 schreef:
06 apr 2025 14:37
Ik denk inderdaad als je dames en heren zegt, dat 99,9999 % tevreden is.
Ik deel die inschatting. Geen zin om te zoeken, maar ik ben benieuwd of er cijfers bekend zijn van de groep die “genderloos” is (of beter: zich zo voelt). Lijkt mij een marginale groep.
Eens. En van die marginale groep zijn er ook nog genoeg die accepteren dat zij de uitzondering zijn.
Het zijn alleen individuen van het woke gilde, waar er hier ook een paar actief van zijn, die het zaakje op stelten zetten en de maatschappij gijzelen met hun belachelijke politieke correctheid.

witte angora

Vanuit mijn autisme-ervaring wordt het probleem m.i. niet zozeer door de betrokkenen ervaren, maar door degenen die menen ongevraagd voor de betrokkenen op te moeten komen...

Geef elkaar gewoon respect en laat elkaar in de waarde, heb je ook geen gezeik...

'Beste mensen', prima
'Beste reizigers', prima

Al heb ik geen idee wie daar om gevraagd heeft, net als ik niet zou weten waarom er overal 'door de maatschappij gevraagde' gaybra's moesten verschijnen. Volgens mij is er aan niemand iets gevraagd, maar ja...

Jablan
Contacteer:

Ach ... de regenboogoversteekplaatsen geven kleur aan het asfalt. Al zou het natuurlijk een ambush-marketing-actie van een verffabrikant kunnen zijn. :)
witte angora schreef:
06 apr 2025 18:22
Geef elkaar gewoon respect en laat elkaar in de waarde, heb je ook geen gezeik...
En ga je ook niet viraal. Het fragment, waar Moneyman mee kwam, laat het goed zien: Madame toont nul respect voor de kinderen en oogst nul begrip.
Moneyman schreef:
Geen zin om te zoeken, maar ik ben benieuwd of er cijfers bekend zijn van de groep die “genderloos” is (of beter: zich zo voelt). Lijkt mij een marginale groep.
Sociaal Cultureel Planbureau en Centraal Bureau voor de Statistiek hebben hierover gepubliceerd. Even zoeken op de sites van scp en cbs en je bent er. Opgeteld minder dan 2%.
J. Deltoer schreef:
06 apr 2025 17:38
Het zijn alleen individuen van het woke gilde, waar er hier ook een paar actief van zijn, die het zaakje op stelten zetten en de maatschappij gijzelen met hun belachelijke politieke correctheid.
Aldus degene, die hier iedere keer begint over minderheden. Verkeersbord G7 (voetganger met kind) is in jouw wereld zeker een plek, waar een biologische ouder het eigen kind opwacht en meesleurt?

Mijn oma had een spreekwoord 'in het land der blinden is eenoog koning'. Het geeft goed aan, waarom 'woke' zijn een voordeel is en geld oplevert: wie zijn oren en ogen ophoudt, zijn hersenen ingeschakeld houdt, in staat is de eigen opvattingen even opzij te zetten om beter te kunnen waarnemen, dat zijn de mensen, die goed zijn in hun vak en de winst opkrikken. In elk bedrijf zijn ze een aanwinst.

kuklos

Jablan schreef:
07 apr 2025 08:42
Moneyman schreef:
Geen zin om te zoeken, maar ik ben benieuwd of er cijfers bekend zijn van de groep die “genderloos” is (of beter: zich zo voelt). Lijkt mij een marginale groep.
Sociaal Cultureel Planbureau en Centraal Bureau voor de Statistiek hebben hierover gepubliceerd. Even zoeken op de sites van scp en cbs en je bent er. Opgeteld minder dan 2%.
Of gewoon de link geven.
Jablan schreef:
Mijn oma had een spreekwoord 'in het land der blinden is eenoog koning'.
Dat is gewoon een Nederlands gezegde.
Jablan schreef:
Het geeft goed aan, waarom 'woke' zijn een voordeel is en geld oplevert: wie zijn oren en ogen ophoudt, zijn hersenen ingeschakeld houdt, in staat is de eigen opvattingen even opzij te zetten om beter te kunnen waarnemen, dat zijn de mensen, die goed zijn in hun vak en de winst opkrikken. In elk bedrijf zijn ze een aanwinst.
Dat geeft het juist niet aan, het heeft niets te maken met woke. Het geeft aan dat als niemand een bepaald iets kan, en jij een klein beetje je een voorsprong hebt. ICT vaardigheden zijn hiervan een goed voorbeeld.

Woke zelf heeft ook niks te maken met hetgeen jij noemt. Woke is stelen dat dik gezond is, slanke vrouwen mooi vinden alleen maar komt omdat reclame ons zo geprogrammeerd heeft, stellen dat jongetjes meisjes zijn en ze gewoon mee kunnen sporten met meisjes, het is stellen dat racisme tegen blanken niet bestaat, het is blanken wit noemen, het is Zwarte Piet racisme noemen en nog veel meer van dit soort onfrisse lui en ideeën bij elkaar.

witte angora

Flinke paniek op de beurs. Verschillende beleggers verkopen, maar het lijkt er op dat er ook beleggers zijn die hun kans ruiken om goedkoop aandelen te kopen. Of interpreteer ik het rode en het groene verkeerd?

https://beurs.fd.nl/aandelen/amsterdam/aex/

Francesco26

Ongelezen bericht door Francesco26 »

Niet alleen de aandelen maar ook de Bitcoin zakt steeds verder weg. https://www.nu.nl/economie/6351782/waar ... -euro.html

In een half jaar gedaald met 30 procent. 😜

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Discriminatie in Nederland, dat bestaat meer als men denkt helaas. Er bestaat niet alleen racisme. Maar ja politiek en pers bepalen wat belangrijk is. Een qua geld lobbies.

Plaats reactie