LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Cornelis7

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Nevyn schreef:
09 jul 2022 07:44
Ik heb 3 vaccinaties gehad en toch begin juni 2 dagen grieperig en na een sneltest positief, dus 5 dagen alweer gezind thuis zitten.
Heb 3 collega's die niet zijn gevaccineerd, ook zij hebben tot nu toe 1 x 5 dagen thuis gezeten en waren absoluut niet zieker dan ik 2 dagen ben geweest.
Wel heb ik sinds de vaccinaties onverklaarbare maag darm problemen en loop na een uitgebreid onderzoek nu bij de diëtist
Zeg niet dat dit door de vaccinaties komt, kan ook spanning zijn maar toch.
Die 4 e komt er echt niet meer in .
Gezien de bijwerkingen van de 2 prikken bij mijn vrouw en mij (o.a. darmproblemen), nemen wij geen boosters.
Het herhaaldelijk geven van hetzelfde, slechts tijdelijk werkend vaccin, is ook niet zo gezond voor je immuunsysteem.
Het onnodig verbieden van off-label gebruiken van medicijnen door huisartsen schept ook weinig vertrouwen in de aanpak van de overheid.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Cornelis7 schreef:
15 jul 2022 12:28
Het onnodig verbieden van off-label gebruiken van medicijnen door huisartsen schept ook weinig vertrouwen in de aanpak van de overheid.
Voorbeeld?

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Voorbeeld van verbod moet je toch wel kennen. Of kunnen vinden:
https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... rijven.htm

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

PeterPeters1966 schreef:
08 jul 2022 18:58
Ik snap eerlijk gezegd her gezeur over herhaalprikken niet. Bij de griepprik.is het geaccepteerd dat die ieder jaar gehaald wordt. In sommige landen ook gewoon door jongere mensen. Maar goed, het is nieuw en wirdt geadviseerd door overheden dus zijn er mensen per definitie tegen. De overheid zou gewoon moeten zeggen dat het illegaal is vaccinaties te halen.....
Dan wil ik het je wel uitleggen: van de eerste prik merkte ik niks, van de tweede prik werd ik knap beroerd. Als je dat doortrekt, wat gaat de derde prik dan opleveren? Juist.

Hier komt er dus geen derde prik in. En dat heeft niks met de overheid te maken, gewoon mijn eigen keuze omdat ik niet nog beroerder wil worden zonder te weten waar het op uit gaat draaien. De griepprik heb ik overigens nooit gehad, en het gaat nog heel lang duren voor ik die wil krijgen.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ergens moet ik wel een beetje lachen, vele mensen die ik ken die nu geen prik met willen, omdat ze er een beetje last van krijgen zeiden toen tegen mij, gewoon doen, want anders kan ever je over komen. Ik bedoel het niet negatief.
Nou moet ik ook wel eerlijk zeggen, ik was voor vaccineren, maar ze hebben wel een mooier verhaal voorgehouden als de werkelijkheid is.
Nog steeds ben ik blij dat ik het risico niet genomen heb, ook al heb ik al covid gehad.

Jablan
Contacteer:

16again schreef:
19 jul 2022 06:58
Ach, die .... mooi cryptisch omschreven in dit geval.

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
Dat is een voorbeeld van een verbod, echter heeft cornelis het over:
Ik mis alleen in jouw link de duiding waarom dit verbod 'onnodig' zou zijn en waarom dit dan het vertrouwens in de aanpak van de overheid zou moeten schaden.

Ik lees in jouw bron:
De inspectie ziet het voorschrijven als een risico voor de kwaliteit van zorg en wijst erop dat alle artsenberoepsgroepen in Nederland afraden (hydroxy)chloroquine of ivermectine te gebruiken voor het voorkómen of behandelen van corona. Voor (hydroxy)chloroquine is volgens de IGJ bewezen dat het niet effectief is tegen covid-19 en tegelijkertijd ernstige bijwerkingen kan veroorzaken. Ook voor het gebruik van ivermectine is geen wetenschappelijke onderbouwing.
En daarnaast: https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... orona-.htm

Die handhaving lijkt mij dan ook niet 'onnodig' als ik dat zo lees.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Tja, toch is het vreemd dat het bijvoorbeeld in Meijel toch wel aardig goed ging in de tijd dat die huisarts daar zo'n boete kreeg. Vele malen beter dan de landelijke cijfers of de regio's er omheen.

Geen bewezen werking, maar risico's zaten er ook niet echt aan. Laat hem dat dan lekker voorschrijven als de cijfers in zijn voordeel spreken. Bewijzen dat het werkt heeft vaak een stuk langer nodig en daar was in deze pandemie nu eenmaal geen tijd voor. Wie weet hoeveel levens die man heeft gered doordat medicijn voor te schrijven? Niemand, want dat is niet te checken.

16again

Cro schreef:
19 jul 2022 11:39
16again schreef:
Dat is een voorbeeld van een verbod, echter heeft cornelis het over:
Ik mis alleen in jouw link de duiding waarom dit verbod 'onnodig' zou zijn en waarom dit dan het vertrouwens in de aanpak van de overheid zou moeten schaden.
Je vetgedrukte tekst is allereerst een persoonlijke inkleuring van Cornelis7

Cro schreef:
19 jul 2022 11:39
Ik lees in jouw bron:
De inspectie ziet het voorschrijven als een risico voor de kwaliteit van zorg en wijst erop dat alle artsenberoepsgroepen in Nederland afraden (hydroxy)chloroquine of ivermectine te gebruiken voor het voorkómen of behandelen van corona. Voor (hydroxy)chloroquine is volgens de IGJ bewezen dat het niet effectief is tegen covid-19 en tegelijkertijd ernstige bijwerkingen kan veroorzaken. Ook voor het gebruik van ivermectine is geen wetenschappelijke onderbouwing.
En daarnaast: https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... orona-.htm

Die handhaving lijkt mij dan ook niet 'onnodig' als ik dat zo lees.
Het onderzoek waar naar verwezen wordt in medischcontact rammelt nogal:
https://osf.io/u7ewz/
Mensen uit de placebo groep hadden zelf al op eigen houtje ivermectine genomen, ook samenstelling van de groepen en de wijze van toedienen rammelden
Of de conclusies uit het rapport dan nog rechtvaardigen dat 150.000 boete uitgedeeld moet worden bij voorschrijven, doet mijn wenkbrauwen fronsen. Alleen de vaccinatie (toen nog amper beschikbaar) mocht blijkbaar werken.

Jablan
Contacteer:

Nijogeth schreef:
19 jul 2022 18:25
Tja, toch is het vreemd dat het bijvoorbeeld in Meijel toch wel aardig goed ging in de tijd dat die huisarts daar zo'n boete kreeg. Vele malen beter dan de landelijke cijfers of de regio's er omheen.

Geen bewezen werking, maar risico's zaten er ook niet echt aan. Laat hem dat dan lekker voorschrijven als de cijfers in zijn voordeel spreken. Bewijzen dat het werkt heeft vaak een stuk langer nodig en daar was in deze pandemie nu eenmaal geen tijd voor. Wie weet hoeveel levens die man heeft gered doordat medicijn voor te schrijven? Niemand, want dat is niet te checken.
Oostenrijk laat een ander beeld zien. Daar waren de middelen makkelijk verkrijgbaar en precies in de periode, dat de ziekenhuizen vol lagen met Covid-patiënten, kwamen daar nog de spoedopnames bij van mensen, die te enthousiast deze middelen hadden geslikt. Veel moesten gereanimeerd worden.

Nijogeth

Dat is natuurlijk de angst die ons lang is ingepraat. Een huisarts kan natuurlijk de juiste dosis aangeven als het op recept verkrijgbaar is.

PeterPeters1966

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Nijogeth schreef:

Wordt jij nu betaald om dit soort berichten te verspreiden?

16again

Jablan schreef:
20 jul 2022 08:10
Oostenrijk laat een ander beeld zien. Daar waren de middelen makkelijk verkrijgbaar en precies in de periode, dat de ziekenhuizen vol lagen met Covid-patiënten, kwamen daar nog de spoedopnames bij van mensen, die te enthousiast deze middelen hadden geslikt. Veel moesten gereanimeerd worden.
Dat bleek niet bij eerder aangehaald onderzoek.
Het beeld van Oostenrijk lijkt me eerder een bijwerking van verkeerd gebruik.

16again

PeterPeters1966 schreef:
20 jul 2022 10:41
Nijogeth schreef:

Goede vraag. Al zouden we die vaker kunnen stellen.
Zo heb ik reclames langs zien komen van gelukkig lachende mensen, die vaccinaties kwamen halen. Dat was zeker betaald.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Volgens mij werden diegene die zeiden Long Covid of post covid nieuw allemaal nieuw was, ook betaald dan 😁.

Goed onderbouwd stuk, vind ikzelf persoonlijk met bronnen erbij.
https://threadreaderapp.com/thread/1496 ... 79142.html

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
20 jul 2022 10:54
PeterPeters1966 schreef:
Nijogeth schreef:

Goede vraag. Al zouden we die vaker kunnen stellen.
Zo heb ik reclames langs zien komen van gelukkig lachende mensen, die vaccinaties kwamen halen. Dat was zeker betaald.
Wie hier op dit forum plaatst deze reclames en krijgt hiervoor betaald? En waarom is dit niet bij de redactie bekend?

16again

angel1978 schreef:
20 jul 2022 13:20
Wie hier op dit forum plaatst deze reclames en krijgt hiervoor betaald? En waarom is dit niet bij de redactie bekend?
Als je betaalt om een boodschap te verspreiden, dan doe je dat niet hier. Filmpje wat ik bedoel zat gewoon in de reclame blokken op TV

Jablan
Contacteer:

Nijogeth schreef:
20 jul 2022 08:48
Dat is natuurlijk de angst die ons lang is ingepraat. Een huisarts kan natuurlijk de juiste dosis aangeven als het op recept verkrijgbaar is.
Voor humaan gebruik is het niet toegelaten. Dat wordt een dosering met de natte vinger.
fonsflons schreef:
20 jul 2022 10:15
Nou, het heeft hier na 2,5 jaar ook toegeslagen! Allebei positief. Lichte verhoging (38,4) en met een paar asperine's erin gaat het eigenlijk prima. Lijkt op een normale verkoudheid, hopen dat het met een paar dagen weer weg is.
Sterkte en een goedbedoelde tip: ga niet direct vol gas door met je leven, schakel een paar weken terug naar een lagere versnelling.
16again schreef:
20 jul 2022 10:52
Dat bleek niet bij eerder aangehaald onderzoek. Het beeld van Oostenrijk lijkt me eerder een bijwerking van verkeerd gebruik.
Wat bleek niet? De makkelijke verkrijgbaarheid? Het was gewoon te koop in de landbouwwinkels. De vele opnames waren een gevolg van overdosering.
Interessante poging om de overeenkomsten en verschillen op een rij te zetten. Het helpt om overzicht in de chaos te houden, naar mijn smaak een iets te hoog Maurice-de-Hond gehalte.

Maurice de Hond is statisticus. Hij zou wel een mooi, nieuw artikel kunnen maken over de relatie van de virusvarianten en het weer. Omikron deed het tot nu toe goed, de actuele hittegolven in Europa lijken toch te veel voor deze variant te zijn. Bij gebrek aan voldoende testresultaten zijn ziekenhuisopnames een beter hulpmiddel om die relatie in kaart te brengen. Significante relatie of niet?

*

Volgende dosis vaccin of niet? Zoon heeft in mei de volgende dosis genomen, beetje teleurgesteld dat de aangepaste versies nog niet op de markt zijn gekomen. Zelf houden we vast aan de 3-6-9 maanden tijd ertussen, voor ons pas eind oktober/begin november en niet eerder. Immuunsysteem hoeft niet permanent in alarmtoestand te blijven. Na november zien we verder hoe het gaat, het najaar van 2023 lijkt ons momenteel vroeg genoeg voor de update.
Ook al is het anekdotisch, bloedonderzoek geeft aan, dat we nog steeds voldoende bescherming hebben. Aantal actieve antistoffen loopt netjes terug, maar in de laboratoriumtest met nieuw contact met het virus, geeft de gewenste reactie. Wat de vraag oproept of de antistoffen wel de juiste meetmethode zijn om de mate van bescherming te bepalen. Voordeel: snel en goedkoop. Betere methodes vragen meer tijd voor de analyse.

Nijogeth

PeterPeters1966 schreef:
Nijogeth schreef:

Vraag je nu of ik voor het bedrijf werk?

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

fonsflons schreef:
20 jul 2022 10:15
Nou, het heeft hier na 2,5 jaar ook toegeslagen! Allebei positief. Lichte verhoging (38,4) en met een paar asperine's erin gaat het eigenlijk prima. Lijkt op een normale verkoudheid, hopen dat het met een paar dagen weer weg is.
Beterschap, we zullen het denk ik allemaal wel een keer krijgen.

Gesloten