Eigenlijk te triest voor woorden. Doet me denken aan veel ouderen die zeggen: “ Ik kan nog best rijden hoor, waar maak je je druk om.”
Dat heeft’ ie dus 600 km lang bewezen
Ik zat me ff in te denken hoe die rit dan ging… de 1e 100 km gaat nog wel. Maar dan gaat de twijfel toeslaan, gaat de vrouw opzij zitten kijken, gaat de man zitten denken “ ik kan dit, ik kan dit…”, en dan heb je nog 500 km te gaan…
Beginnende dementie lijkt mij niet onwaarschijnlijk. Bij iemand “met karakter” kan het dan echt wel even duren voordat de omgeving doorheeft dat her inmiddels sprake is van wel heel veel karakter. Ik vind het vooral heel treurig, vooral ook voor meneer zelf.
Jawel, uiteraard begrijp ik dat. Het is vooral hoe anderen jou bezien. Niet hoe jij jezelf beziet. Dat de stronteigenwijsheid doorgaans juist aan de andere kant ligt, dat ben ik helemaal met je eens.
Snap het niet. Ben autoverzekeringen aan het vergelijken. FTBO en Centraal Beheer zijn beiden van Achmea. Maar waarom betaal je bij de ene een stuk meer premie dan bij de ander? Beiden zijn net zo goed enzovoorts, dus er moet toch ergens een reden voor zijn?