LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
KappieNL
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 jun 2011 15:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door KappieNL »

Inderdaad, ook ik moe(s)t veel overgeven. Heb nu al meer dan een week niet overgegeven. Ik merk dat als ik moet overgeven ik snel wat moet gaan doen wat me afleiding geeft, dan gaat het meteen weer goed. Het is bij mij dus echt de stress. Op zich voel ik wel (al is het maar een heel ietsie pietsie beetje) dat het wat beter gaat. Wat betreft me eetlust, ook dat gaat de laatste dagen wat beter. Het is alleen de ochtenden dat ik me down voel, hoe later op de dag des te beter ik me voel. Wel is het zo dat je bij ieder kwaaltje gaat nadenken, maar goed, dat zal ook wel weer over gaan. Wat doen jullie zoal om je tijd door te komen?

Knuttie
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:33

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Knuttie »

Hoi Janneke en Kappie,
Ik slik 20mg per dag en heb nu na zoveel maanden nog maar 1 of 2 paniekaanvallen per maand terwijl ik daarvoor echt een periode elke dag aanvallen had. Afleiding zoeken helpt het beste, ik ga dan klussen doen huis, schoonmaken, in de tuin werken en ik zoek de rust op. Op zo'n moment kan ik niets of niemand verdragen en elke keer gaat het gelukkig weer over. Alleen als je er middenin zit, geloof je dat het dit keer echt niet over gaat.
Het boekje Scooterdagboek van Ingmar Heytze heeft mij ook enorm geholpen en herkenning is ook fijn.
Goed weekend,
Gina

Jolanda62
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2011 04:22

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Jolanda62 »

Hallo allemaal,
Ik heb jullie verhalen gelezen voordat ik me inlogde en zie veel herkenning..
op dit moment ben ik aan het afbouwen wat niet goed gaat, ik slikte 60mg per dag ongeveer 3 jaar. ik voelde me geweldig en dacht, ik heb die tabletten niet meer nodig.. samen met mijn huisarts hebben we besloten om van 60 naar 40 mg te gaan.maar dit i finaal misgegaan, nu zit ik op al 2 weken op 50 mg en voel me alsof ik in een achtbaan zit. ik zit er zelfs aan te denken om toch maar niet af te kicken.
help?

Jolanda62
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2011 04:22

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Jolanda62 »

dochter38 schreef:hallo allemaal

ik lees nog steeds met jullie mee hoor , maar soms weet ik gewoon niet wat ik moet schrijven omdat het nog allemaal het zelfde is . soms denk ik joepi ze gaat echt vooruit en soms zie ik door de bomen het bos niet meer , en heeft ze weer een flinke terug val van een dag of 2 .
elke keer als me Ma naar de psy gaat ( dan ga ik mee ) en op die dag voelt ze zich rot en ellendig en dan praat ze ook heel negatief tegen hem dat alles nog even rot is enz enz ( als we dan op de terug weg zijn is ze opgelucht en praat ze honderd uit hahah en opeens viel het kwartje ik dacht volgens mij gaat ze opeens overdrijven als we bij de psy zijn omdat ze anders bang is dat ze geen medicijnen meer krijgt . en toen ik dat vroeg zei ze ja volgens mij wel denk ik dat onbewust en daarom ben ik altijd zo onrustig als ik naar hem toe moet.

verder heeft me moeder gewoon erg last van vergeetachtigheid en daar lees ik bij jullie niet zo veel over , ik moet vaak dingen herhalen of ze pakt verhalen maar voor de helft op , ze checkt nog steeds alles dubbel (dat weet ze wel dat ze dat doet en ze word er erg moe van )
ze lacht wel iets meer en lijkt soms wat vrolijker maar als je het dan vraagt is het toch altijd weer een rot dag . dus wat ik zie klopt niet wat ze zegt .en dat is zeer frustrerend voor me . verder is het dus nog steeds niet me oude moedertje ,
maar dat zegt ze zelf ook steeds ,,ik heb het idee dat ze de zelf totaal helemaal kwijt is , ze zegt ik ben me zelf niet , en mischienn is dat ook wel het punt dat ze weer op zoek moet naar haar zelf ...nieuwe fase in haar leven ze komt nu pas aan haar zelf toe maar hoe gaat ze dat invullen na al dat zorgen voor anderen .

de bijwerkingen zijn al een stuk minder ,
alleen nog erg last van zweten en lichte onrust , maar die onrust komt meestal als ze iets anders moet doen op een dag .
ze gebruikt nog steeds xanax 0.5 mg op de nuchtere maag smorgens . en 30 mg Citalopram 4 en halve week .en die slikt ze sávonds voor het slapen gaan en daar slaapt ze heerlijk op zegt ze altijd .

nou heb ik het toch weer een beetje een update gegeven ,ik lees nog steeds met jullie mee en ik schrijf wel weer iets als ik weer nieuwe dingen te melden heb .
ik ga binnenkort wel een aantal weken naar de camping dus zit ik niet op de pc.

sterkte allemaal en zachjes aan gaanjullie allemaal de goede kant op

Knuttie
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:33

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Knuttie »

Beste Jolanda, ik herken jouw verhaal. Soms denk ik ook dat ik wel kan gaan afbouwen maar ik weet ook dat het dan misschien wel weer helemaal mis kan gaan en dat risico vind ik dan weer vrij groot. Die achtbaan en alle bijwerkingen zijn zo zwaar dat je eigenlijk de hele dag bezig bent met alles wat je voelt.
Heel veel sterkte met het afbouwen, neem er vooral heel veel tijd voor.
Succes, Gina

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

hoiiiiiiiiiii allemaal :P

jolanda,als je je er nu al niet lekker bij voelt dan zou ik me nog eens bedenken om verder af te bouwen hoor.
ik heb 3 jaar citalopram gebruikt en moest op advies van de neuroloog gaan stoppen i.v.m mijn migraine.
ik heb het gedaan,heel rustig aan gestopt,maar na 3 maanden was ik helemaal terug bij af,nog erger als de 1e depressie pppffff
ik gebruik nu weer zo`n 2 maanden citalopram en voel me nu weer redelijk de oude..
ik kom later wel weer terug want ik moet nu weg,groetjesssssssssssss

gr wilma

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

o mensen ik ben zo blij , vandaag had me moeder zo een goede dag .

ze is ook begonnen met afbouwen van de xanax (ze heeft vanmorgen een half pilletje genomen) en ze was veel helderder, ze is toevallig ook jarig vandaag is 65 jaar geworden , dus ze is flink verwend met leuke kadootjes en ze is vanmiddag zelfs mee geweest naar de camping waar onze sta caravan staat.
ze heeft echt genoten en ze zei ook o ik heb zo een goede dag ik voel me helderder en de wereld kijkt wat vrolijker.
dus ik ben zo blij ,eindelijk een beetje goed nieuws te melden . ze is nu 5 weken bezig met 30 mg Citalopram (volgens mij het zelfde als bastianne ) en volgens mij heeft me moeder nu de juiste dosering en begint het nu aan te slaan ..ik ben zo blij (ik weet dat er wel weer een terug valletje kan komen ,maar ik weet nu ook dat er een zeer goede dag tussen gezeten heb.
en vandaar dat ik het hier ook schrijf want dan kan ik het terug lezen :D

hoe gaat het met jullie ?

vanaf morgen avond zit ik op de camping dus zal ik hier weinig lezen maar ik haal het wel wer in als ik terug ben .ik vergeet jullie niet ook al gaat het hier allemaal goed , ik zal jullie op de hoogte blijven houdne ook voor andere mensen die ook aan het op bouwen zijn ..aan elke donkere tunnel is er licht voor iedereen.
mischien juich ik wel te vroeg maar ik ben blij dat het vandaag zo goed ging

Knuttie
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:33

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Knuttie »

Gefeliciteerd dochter, je zult zien dat het nu langzaam de goede kant op zal gaan, die Xanax maakt een mens zo duf en nu is ze er weer steeds meer. Fijne vakantie! Gina

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hallo iedereen,

Hier ook alles goed.

Dochter38,

Proficiat met je moeder, wens haar maar een fijne verjaardag.
En jijzelf een hele fijne vakantie, geniet ervan.

Groetjes Angela

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

wat fijn zeg dochter 38 dat het met jouw moeder zo goed ging vandaag,en gefeliciteerd met haar verjaardag..
ik hoop dat je mooi weer zal hebben op de camping,dan hebben wij het ook hihi...
groetjes allemaal :wink:

bastianne
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jun 2011 08:53

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bastianne »

Supernieuws dochter!!!
Geeft de mens weer moed toch???
Deze dag pakt niemand meer af.

Hier is het ook wel goed.
Ben aardig stabiel.
Geen heftige paniekaanvallen meer.

Zit op 10 mg oxa per dag.
Ik wil er eigenlijk mee af gaan bouwen maar t voelt zo veilig :?

Heb nog wel onrust bij me omdat ik bang ben voor braken,krijg ik die onrust weer.
Maar dat is alweer meer dan een week geleden dat ik dat gedaan heb.
Dus gaat erg goed eigenlijk.
Zolang ik niet aan braken denk gaat het prima.
En geniet ik ook weer van dingen.
Nu zit ik weer te piekeren ,komt dat door de oxa s of doen de cita s hun werk?
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
grtjs janneke

KappieNL
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 jun 2011 15:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door KappieNL »

Nou idd dochter, goed nieuws! En geniet van alle goede dagen. Vandaag is het voor mij precies een week geleden dat de dosis verhoogt is. Ik heb vanmiddag een afspraak bij de psychiater. Woensdag bij me psycholoog en woensdag ook weer bij een andere psycholoog om het te gaan hebben over de cognitieve gedragstherapie. Ik ben benieuwd, wel een hele mallemolen waar ik nu inzit maar goed laat ik het maar meteen goed aanpakken!

Braken heb ik nu twee weken niet meer gedaan dus dat gaat ook goed. Eten gaat ook goed en heb echt een heerlijk weekend gehad. Alleen vandaag, de maandag, zit ik weer alleen thuis. Dat vind ik toch wat minder. Maar goed dat ik hier me verhaal kwijt kan en het lekker van me af kan typen. Zo even joggen en dan naar me psych.

Fijn om te horen dat het met de meeste (wat) beter gaat!

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

dank je wel allemaal voor jullie fijne reactie's.

janneke het komt echt wel door de Cita's dat het wat beter met je gaat ,want jij zit nu ook op 5 weken he ongeveer ?

ik had pas op een site van een apotheek iets gevonden wanneer de cita aan slaat en voor welk probleem ik zal het hier even kopieren en plakken:

Depressiviteit. Als het medicijn na tien weken geen effect heeft, is het waarschijnlijk niet zinvol ermee door te gaan. Spreek hierover met uw arts. Na verbetering van de klachten moet u het meestal zes maanden blijven gebruiken. Anders heeft u kans dat de depressiviteit terugkomt.
•Angstgevoelens en gespannenheid. Als het medicijn na drie maanden geen effect heeft, is het waarschijnlijk niet zinvol ermee door te gaan. Spreek hierover met uw arts. Na verbetering van de klachten moet u het meestal een jaar blijven gebruiken.
•Dwangstoornis. Als het medicijn na drie maanden nog geen effect heeft, is het waarschijnlijk niet zinvol ermee door te gaan. Spreek hierover met uw arts. Als het goed werkt moet u het meestal meerdere jaren blijven gebruiken.
•Paniekstoornis. Als het medicijn na zes weken nog geen effect heeft, is het waarschijnlijk niet zinvol ermee door te gaan. Spreek hierover met uw arts. Na verbetering van de klachten moet u het meestal nog een jaar blijven gebruiken.
•Sociale fobie. Als het medicijn na vier weken nog geen effect heeft, is het waarschijnlijk niet zinvol ermee door te gaan. Spreek hierover met uw arts. Na verbetering van de klachten moet u het meestal nog een jaar blijven gebruiken.
•Posttraumatische stressstoornis. Als het medicijn na drie maanden nog geen effect heeft, is het waarschijnlijk niet zinvol ermee door te gaan. Spreek hierover met uw arts. Na verbetering van de klachten moet u het meestal nog minstens een jaar blijven gebruiken.




dus janneke voor angsten (in jou geval braken) staat ongeveer 3 maanden voor) kan natuurlijk ook eerder het zal gewoon met de dag een stukje beter worden

bastianne
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jun 2011 08:53

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bastianne »

Thanks dochter.
Dus ik heb nog even te gaan!
Iedereen om me heen zegt het ,nog effe doorbijten de arts de psych mn fam. maarja geduld is niet mn sterkste kant :wink:
Ja ik zit ruim 5 wk op 30 mg dus nog even doorzetten.
Ben benieuwd hoe het vandaag met je moeder gaat!
En... met de anderen natuurkij!
Ik ben lekker mn badkamer aan t soppen.
(Was al erg lang geleden dat ik daar zin in had!)
hoor jullie wel weer!!
grtjs Janneke

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

hey janneke weer een stapje verder dat je de badkamer aan het soppen ben na zo een lange tijd , het zijn de kleine dingen die het doen die het doen :wink:
je gaat de goede kan op . en je mag blij zijn dat je weet dat de Cita's aan gaan slaan . en elke dag weer een stukje beter .

Carla1234
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jun 2011 12:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Carla1234 »

Hallooooo allemaal,

Hier ben ik weer! Terug van vakantie.
Hoe is het met iedereen?????

Met mij gaat het goed. Ik zit nu op 10 mg. Ben net vlak voor de vakantie naar de 10 mg gegaan en denk dat ik hier een tijdje op blijf zitten.

Even voor de nieuwelingen..... ik was gestopt van 20 mg naar 15,10,7,5, 5,0 maar dat was geen succes. En ben weer gestart met 5 mg, toen 7,5 en nu 10.

De vakantie ging ook goed. Was er best een beetje huiverig voor moet ik heel eerlijk bekennen, maar het viel mij niet tegen hoe ik mij heb gevoeld.
Ik heb wel lekker kunnen genieten van de omgeving, het eten, de mooie steden, lekker niksdoen aan het zwembad, lekker lezen, enz.
Wel had ik een kort lontje. Heb mij best veel geergerd aan mijn vriend.
Maar als je dan even heel goed nadenkt ligt het bij mij ipv bij hem. Hij is namelijk heel erg relaxed, lijkt me heerlijk als je zo bent!
Dat is iets wat ik nog wat beter door moet gaan krijgen. RELAX!!!!!!!!!

Maar ja... voor een burnoutklant/ perfectionist is het een lange leerweg, haha.

Tja, en voor de rest. De 10 mg gaat goed. Ik merk dat ik van de pillen toch wel iets relaxter word. Denk niet zo zwaarmoedig over alles. Ik trek mij van alles om mij heen niet meer zo heel veel aan als eerst. Wel merk ik dat ik sinds ik heb opgehoogd van de 7,5 naar de 10 mg dat ik weer meer droom.
Hele waarheidsgetrouwe dromen waarvan je overdag denkt van.... is het nou echt of heb ik het bedacht!

Groetjes Carla.

wonderwel
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jul 2011 08:28

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wonderwel »

Het schijnt dat gember goed werkt tegen de misselijkeheid van de citalopram .

Ik heb het ook gebruikt . Ik was in januari gestopt met 10 mg citalopram maar ben toch onderuit gegaan ook mede doordat ik de onderliggende zaken toch niet goed opgemerkt had dus moet ik er maar weer aan en dan verder zoeken om het te onderzoeken . Vind het best eng om dat alles weer tegen te komen . Maar hopelijk werkt oxacepam ook bevordelijk om de paniek wat op te vangen .

KappieNL
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 jun 2011 15:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door KappieNL »

Gister bij de psych geweest en samen met hem besloten om te stoppen met de Aprazolam. Nu heb ik vanochtend toch een halve genomen (0,25mg) en voel me meteen weer beroerd. Daar baal ik wel van want het ging de laatste dagen echt super. Gisteravond ook ruzietje gehad met me vriendin dus wellicht dat dat ook meespeelt. Maar goed, gewoon volhouden, komt wel weer goed.

Fijn om te horen dat de vakantie leuk was Carla. Ik ga de 24ste en zie er ook wel tegenop....

Het is gewoon een baal dag vandaag !

bastianne
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jun 2011 08:53

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bastianne »

Hoi hoi,
Hier weer effe een berichtje van mij.
Ja ik heb wel eens gehoord ja dat gember helpt tegen misselijkheid.
Maar eigenlijk is mijn misselijkheid bijna helemaal weg!
Soms als de zenuwen me te pakken krijgen komt het nog opzetten.
Is aardig stabiel hier .
Geen erge paniekaanvallen meer.
Maar ik zit eigenlijk gewoon weer in de put.
Ben vaak zo somber en denk dat de pillen nooit gaan werken.
Maar toch...paniekaanvallen heb ik bijna niet meet .
Maar wel die onrust van binnen.
Ik wil het dan zolang mogelijk zonder oxazepam doen,maar soms moet ik er gewoon een nemen.
En dan ben ik weer bang dat ik er verslaafd aan raak.
Zit nu 8,5 wk aan de cita s waarvan 5,5 op 30mg.
Duurt allemaal zo lang!
Heb nog vaak huilbuien maar dat schijnt juist goed te zijn.
Hopelijk kunnen jullie me opbeuren==
grtjs Janneke

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

heey carla,ook weer terug van vakantie,gezellie :!:

ik heb even een vraagje aan iedereen,hebben jullie ook zo`n last van hitteaanvallen??
ik zweet me zo nu en dan helemaal kapot,zou dat van de citalapram komen,ik wist wel dat je het een beetje kon krijgen,maar nu is het al dagen zweten,zweten en nog eens zweten pppfff.
van mij mag de winter weer beginnen hoor :lol:
ik kan me dat niet meer indenken dat ik dat de vorige keer ook zo erg heb gehad als nu :(
ik spring maar weer even de douche in :P

vanavond komt er op t.v een programma over depressies,ik weet nu zo even niet meer op welke zender maar ik dacht ned 2 ...

dus allemaal even kijken dan hè,misschien zit er een tip voor ons tussen :idea: :idea:

Gesloten