Overigens wordt steeds minder gebruik gemaakt van de regeling voor gemoedsbezwaarden.
*
Van de redactie: vakantie in Frankrijk kan nu met Coronacheck-app
(Moeten de vaccinaties wel opduiken in die app, dat is een ander onderwerp op dit forum)
*
Nijogeth schreef: ↑14 jul 2021 15:09
De keus tussen niet vaccineren en wel vaccineren moet er geen zijn met gevolgen voor de vrijheid.
Zie dat een beetje anders. Op mijn werk zetten we elke twijfelaar of weigeraar onder druk om wel die prik te halen. Bedrijfsbelang versus individueel belang. In de afgelopen anderhalf jaar hebben we te vaak gezien, dat wie het virus en de basismaatregelen niet serieus neemt, op een gegeven moment zelf ziek wordt ... plus de directe collega's.
Met de nieuwste golf besmettingen (dankjewel, regering) komt de quarantaine weer in het spel. Het verschilt per bedrijf (en CAO) of dit verlofdagen kost of onder zorgverlof valt, maar het is opnieuw erg vervelend.
Meer vooruit kijken: een aantal long-covid-gevallen zal volgend jaar worden ontslagen, afgekeurd, een behoorlijke financiële stap achteruit meemaken.
Ik wil hier maar mee aangeven, dat 'vrijheid' in dit opzicht een erg relatief begrip is. De consequenties zijn groter en onoverzichtelijker dan de meesten denken.
*
'Mijn' directeur is weer thuis. Aangeslagen, 20% lichaamsgewicht kwijt. De volgende, die veel tijd nodig heeft om weer de oude te worden.