LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Durion

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
miss

Re: Durion

Ongelezen bericht door miss »

Mensen als DURION belt hang dan gelijk op en trap er niet in want het is enal oplichterij. Heb er zelf ook voor gewerkt en het is niet helmaal eerlijk. :twisted:

henk.wustenhoff

Re: Durion

Ongelezen bericht door henk.wustenhoff »

Onze ervaring met DURION zie contract opzegging zonder toestemming

Gody

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gody »

Ik kreeg gisteren een alleraardigst telfoontje van een dame van Durion. Vertelde mij dat ze via een overeenkomst met Essent, goedkoper gas en electra konden leveren via het Essent netwerk.
Een besparing van 10,49% of het verschil terug...
klinkt goed toch? Ik had haast, en heb het gesprek afgebroken, ze bellen volgende week terug zei ze.
Ik heb niets toegezegd, geen klant geworden, geen bankrekeningnummer gegeven.... Ze kunnen mij toch niet tóch klant gemaakt hebben? Na de verhalen hier begin ik mij wel erg ongerust te maken...
Verdorie, ik moet zo hard werken voor mijn paar centen en dan krijg je nog bedriegers die je de centen uit de zak kloppen. Komende dagen de post en mijn bankrekening maar goed in de gaten houden..
Wat is Nederland toch weer gezellig.. :(

boze klant

Re: Durion

Ongelezen bericht door boze klant »

Ook gebeld door durion met de mededeling van 10,49% korting !!! Is tegen deze praktijken nu niets te doe dan ,[als het teminste zwendel is] en daar lijkt het veel op , zouden eens kamer vragen overgesteld moeten worden. Zijn geen lid geworden![/b][/u]

PeterPeter

Re: Durion

Ongelezen bericht door PeterPeter »

Ik lees in deze pagina's af en toe een bericht van mensen die bij een call centre voor Durion bellen en hoe correct ze wel niet zijn. Toen ik vorige week gebeld werd en een aanbod kreeg voor bijna 11% korting op mijn energie rekening, dit afsloeg omdat ik toch wel veel negatieve berichtgeving over Durion had gelezen, viel de medewerker bijna van verbazing van zijn stoel. "Maar wij zijn Durion hoor!" was het antwoord. Een duidelijk resoluut nee van mijn kant, deed het gesprek snel beeindigen. Correct waren ze, maar toneelspelen kunnen ze ook!
Succes iedereen

sybrand

Re: Durion

Ongelezen bericht door sybrand »

afsluiten kan alleen de netbeheerder doen bv nuon, essent
als je dat betaald is er niets aan de hand

lammert

Re: Durion

Ongelezen bericht door lammert »

Met de wijsheid in gedachte dat DURION=EVOLTA=ENERGIEBEDRIJF.COM
mijn ervaringen met deze heilige drieeenheid, die alledrie dezelfde belabberde boekhouding en dezelfde praktijken delen
----------------------------------------------------------------------------

Ik heb alles terug van 2003, na tussenkomst van de geschillencommissie. Nu 2004 nog
Als E.com zich aan zijn gedrukte woord houdt komt deze week de afrekening 2004 in de bus, al rest ze nog maar weinig tijd.
Ik heb mijn briefwisseling mat E.com maar weer eens bijgewerkt op mijn site
http://www.dse.nl/~lammert/Ecom.htm
kijk daar eens wat een jaartje correspondentie op kan leveren!
In het blauw de correspondentie, in het rood mijn randopmerkingen
Het gevecht is te winnen, maar het kost wel de nodige moeite!!
Zorg altijd dat je alles vastlegt en laat je niet overtroeven.
Succes

Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

blij dat ik hier ook nog even wat lees over durion.
Wij hadden op zich al besloten er niet op in te gaan, maar
wilden toch wat over ze natrekken.
Ze zijn wel erg opdringerig ze hebben echt al drie keer gebeld en zelfs onze voice mail ingesproken.

rolmast

Re: Durion

Ongelezen bericht door rolmast »

:? Ook wij werden vanavond gebeld... Ik had direct al zo mijn bedenkingen en heb gevraagd of ik meer info kon krijgen. Werd verwezen naar de site van DURION :roll: Daar word ik ook al niet veel wijzer... Maar dankzij GOOGLE (sorry, reclame) kwam ik hier terecht... Nu, een bedrijf met 21 pagina's klachten / opmerkingen, daar is toch iets aan de hand... Als ze me terugbellen weet ik wat ik ga zeggen... :x En ik zal duidelijk vragen of er een opname van het gesprek gaande is... Ik zal het ZELF wel opnemen, just in case...

Dank voor de waarschuwingen :shock:

diadino
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 jan 2005 11:01

Re: Durion

Ongelezen bericht door diadino »

hoi,

ook ik werd vanochtend weer eens gebeld door durion.
en ik was de eerste volgens hem die niet geinteresseerd was in 10% lagere tarieven tov de nuontarieven. :shock: :D
als je dan het onderwerp durion en negatieve naamsbekendheid aanroerd, word er gelijk verdedigt met het feit dat dat heeft gelegen aan het callcentre waar ze in eerste instantie mee werkte,
en dat ze nu met een ander centrum werkte weat veel beter was.
maar het lijkt me sterkt dat het echt iets uitmaakt of je een ander callcentre gebruikt voor je praktijken, die komen toch van het bedrijf zelf lijkt mij en echt niet van het callcentre
en dan ookal zeg je nee, toch nog even vragen ze wanneer ze eens terug kunnen bellen :oops: :evil:
heb maar gezegd dat ik wel op hun site ga kijken als ik interesse krijg :lol:

groeten dino

karam
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2005 00:02

Re: Durion

Ongelezen bericht door karam »

ik hoor mensen hier allemaal rare dingen zeggen over durion om ons zwart te maken ik werk zelf al 7 maanden bij durion in alphen aan de rijn het is een uitstekend bedrijf ik verkoop er 10 per dag met plezier mensen die gewoon willen besparen wij zijn wettelijk verplicht om een bandopname op te nemen dat doen wij ook waar wij duidelijk zeggen geeft uw toestemming voor opname van het volgende deel van dit gesprek en dat ze een telefonisch overeenkomst aangaan wees blij dat je gebeld wordt eb=n dat we een mooie korting aan kunnen bieden en een vaste prijsgarante en een laagste prijsgarantie een prachtige aanbieding mensen het wordt tijd dat jullie moeten overstappen op durion de mooiste aanbieding van nederland op dit moment zekerheid in die 2 jaar gegarandeerd de goedkoopste maar gebruik stap over en uw ziet de resultaat groetjes karam benhammadi, callcenter alphen aan de rijn groetjes aan me colegga's in alphen en de andere vestigingen :)

Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

Ben benieuwd of bovenstaand ook zelf Durion Abbonee is, vast niet zo te zien. Hij heeft dus echt geen enkel besef wat dit bedrijf (bij 21(!!!) pagina's tellende klachten) aanricht! Als ie nou eens goed leest wat er allemaal staat, snapt ie ook wel dat hij onzin uitkraamt!!! Dus Mensen, wat de gek ook schrijft: GA ER NIET OP IN!!!!!!!

Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

karam ga ergens anders spelen je moet eens kijken op de site van de DTE dan praat je wel anders.
En een onderzoek naar durion is al gestart, ik hoor je hier over later wel.

Per Blokdijk

Re: Durion

Ongelezen bericht door Per Blokdijk »

Mijn schoonmoeder is in oktober 2004 op een telefonisch agressieve wijze benaderd om van Nuon naar Durion te willen overstappen.
Mijn schoonmoeder heeft hierop telefonisch aangegeven hier geen gebruik van te willen maken.
Twee maanden later krijgt zij bericht van de NUON dat zij is overgeschreven naar Durion. Hierop contact opgenomen met durion en naar bewijs gevraagd. Het gesprek was opgenomen. HIerop verzocht om een kopie hiervan te willen ontvangen. Tot op heden nog niets ontvangen. Vanaf februari 2005 wordt het bedrag door durion automatisch afgeschreven.
Mijn schoonmoeder heeft niets getekend heeft niet telefonisch ja gezegd en toch kan dit allemaal.
:x

callcentermedewerker

Re: Durion

Ongelezen bericht door callcentermedewerker »

Hier nog een callcentermedewerker die momenteel voor Durion belt. Ik ben eerlijk gezegd een beetje verbaasd over wat ik hier allemaal lees over de manier waarop mensen benaderd zijn.

Bij ons op het callcenter is ons *heel* duidelijk verteld dat we niet onbeleefd mogen zijn tegen de mensen omdat we er anders "uitgetrapt worden". Er wordt door de supervisors ook geregeld meegeluisterd naar onze gesprekken en als er ook maar iets onbeleefds aan is, wordt de betreffende beller meteen na het gesprek even apart genomen, waarna soms ontslag volgt.

Dit betekend overigens niet dat wij niet opdringerig mogen zijn. Het komt vaak voor dat iemand meteen "nee" zegt als wij vertellen waarom we bellen, maar als we eenmaal heb uitgelegd hoe het precies zit dat ze dan toch wel interesse hebben (en soms zelfs meteen in zee gaan met Durion).

Het officiele gedeelte van het gesprek (het 'contract' om het zo maar te noemen) is niet zomaar iets van "wilt U klant worden?" en als ze dan "ja" zeggen dat ze dan meteen klant zijn en het 'contract' hebben ondertekend. Wij moeten samen met de klanten een lijst van 12 punten doorlopen. Na ieder punt *moet* de klant *duidelijk* 'JA' of 'AKKOORD' zeggen, anders is het contract *niet* geldig.

Een van de 12 punten is "Durion is een onafhankelijk bedrijf en staat helemaal los van U huidige energieleveraar". De klant moet 'ja' zeggen na dit regeltje.......ik kan dus eerlijk gezegd niet begrijpen hoe het kan zijn dat sommigen denken dat Durion bij Nuon of Essent hoort.

Enkele andere punten in het contract zijn: "Machtigt U Durion Energie BV om de maandelijke energiekosten automatisch van Uw rekening af te schrijven?" en "Begrijpt U dit hele contract en gaat U hiermee akkoord?". Op alle punten *moet* de klant dus 'JA' beantwoorden, anders is (zoals ik eerder al zei) het contract niet geldig en krijgen ze helemaal niets in de bus!

De opnamen (of 'voicelogs') van de contracten worden door onze supervisors beluisterd en als er ook maar 1 ding fout is dan wordt het ongeldig verklaard en wordt de betreffende medewerker er *hard* op afgerekend (meer dan eens hanger er briefjes op het prikbord dat er iemand is ontslagen omdat zijn of haar voicelog niet in orde was). Ook wordt er gekeken of de medewerker vragen van de klant onwaar heeft beantwoord of andere onware uitspraken heeft gedaan. Ook als dit gebeurt volgt er vaak ontslag.

Ik zeg niet dat alle verhalen die mensen hier vertellen niet waar zijn, maar dat zijn dan de akties van individualisten en niet van de callcenter of Durion in het algemeen.

Als er overigens nog onduidelijkheden zijn, vraag maar raak :) Ik ben meer dan bereid om te helpen met eventuele problemen die mensen hebben met Durion (ik werk nu al lang genoeg voor het callcenter dat ik denk dat ik alle vragen wel kan beantwoorden).

Ik ben overigens geen medewerker van Durion, alleen een medewerker van een callcenter die is ingehuurd door Durion. Ik heb dus geen belang bij Durion, want ook al zou deze failliet gaan, dan nog zou ik werk hebben bij een ander project. Voor die reden kan ik ook geen uitspraken doen over de boekhouding van Durion, de wijze waarin zij de rekeningen incasseert, etc.....ik kan enkel praten over de 'callcenter-kant'.

Hoop dat dit een paar dingen ophelderd :)

Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb dus geen belang bij Durion, want ook al zou deze failliet gaan, dan nog zou ik werk hebben bij een ander project.
even heel flauw: heb je wel belang bij een aantal hits per uur?
Heb wel eens verhalen gehoord dat mensen eruit moesten als ze op een avond een bepaald aantal klanten niet binnengehaald hadden voor een vervolggesprek of contract.

MET NADRUK: dit ging niet om een callcenter wat voor Durion aan de gang was!!!!!

HansV

Re: Durion

Ongelezen bericht door HansV »

:twisted: Ik ben ook gebeld door een dame die van zichzelf dacht dat ze alles beter wist met de mededeling " U betrekt uw energie toch bij Eneco Energie?". Waarop ik zei" Jazeker en dar blijft ook zo". Ze gaf te kennen dat de energie bij Durion veel goedkoper was. Weer probeerde ik duidelijk te maken dat ik lekker bij Eneco blijf zitten. Die dame probeerde me wijs te maken dat Durion onder Eneco viel. Ik zei dat ik dat wel zou weten, omdat ik nu 32 jaar bij Eneco werkt en dat ik dat wel via de communicatie kanalen van Eneco te weten zou gekomen. Toen zei ze " dan moet u het zelf maar weten. Precies , zei ik.
Beste mensen als Durion een dochteronderneming van Eneco was, dan had Eneco dat wel via de media bekend gemaakt. Als u van een energiebedrijf wisseld, dan blijft alleen het transport van energie bij Eneco. Dus als er bijvoorbeeld een elektriciteitstoring plaats vind tot de meter zal Eneco deze repareren. Als er een storing in de meter zit. ben je afhankelijk van het energiebedrijf waarbij je een leveringscontract hebt. Maar dat wil niet zeggen dat bv Durion of een ander Energiebedrijf een connectie heeft met Eneco. Ze was ook gelijk uitgelult en hing gelijk op. Dus Durion...De groeten

callcentermedewerker

Re: Durion

Ongelezen bericht door callcentermedewerker »

even heel flauw: heb je wel belang bij een aantal hits per uur?
Heb wel eens verhalen gehoord dat mensen eruit moesten als ze op een avond een bepaald aantal klanten niet binnengehaald hadden voor een vervolggesprek of contract.
Het is inderdaad zo dat wij per uur een aantal klanten moeten binnenhalen. Als iemand voor de pauze dat nog niet heeft gedaan, moet hij/zij naar huis. Als dit meerdere malen gebeurt dan is het afgelopen en hoeft hij/zij ook niet meer te komen. Ik vind dit in een opzicht ook wel terecht, want wij zitten daar voor de werkgever maar om 1 reden: verkopen.

Het houd wel in dat de druk om te verkopen (vooral in de buurt van de pauze en/of tegen het einde aan) heel erg hoog is. Dit is overigens geen excuus voor liegen tegen klanten, dat mag sowiso nooit en alle goede callcentermedewerkers doen dat ook niet.

Hetet kan dus goed zijn dat als je een hele wanhopige verkoper/verkoopster aan de lijn krijgt dat het iemand is die bijna pauze heeft en nog niets heeft verkocht....en dus iets *moet* verkopen omdat hij/zij anders naar huis 'mag' ;)

Maar wat ik eigenlijk bedoelde met mijn opmerking is dat ik hier niet positief zit te doen omdat ik anders zonder werk zit. Het callcenter waar ik werk heeft (zoals alle callcenters zover ik weet) meerdere projecten (meerdere bedrijven maken gebruik van de callcenter). Dus als er eentje (bv Durion) wegvalt, zou ik worden overgeplaatst naar een ander project. Ik heb dus geen direct belang bij Durion.

Mohawkmarcje

Re: Durion

Ongelezen bericht door Mohawkmarcje »

Callcentermedewerker, hier een medewerker klantenservice van Eneco:

Je moest eens weten hoeveel klanten er allerlei fraaie verhalen aangesmeerd krijgen. Zo te horen doe jij je werk nog wel OK, maar er zullen genoeg collega's bij zitten die minder scrupules hebben. Wij horen er elke dag over! En hier lees je alle reacties van de klanten.

Colportage, ook via huis-aan-huis-verkoop, gaat (te) vaak op aggressieve wijze, en daarvan zijn veel mensen de dupe.

Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

En de reden daarvoor heeft callcentermedewerker zelf al netjes uit de doeken gedaan 8)
(overigens niets ten nadele van callcentermedewerker zelf :!: )

Gesloten