LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie bij Apple

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door olaf79 »

WillemV schreef:
olaf79 schreef:Als een product KAPOT gaat is het niet meer geschikt voor gebruik. Op DAT MOMENT is er GEEN overeenstemming met de verkoopovereenkomst ERGO er is een gebrek aan overeensteenstemming. ERGO de consument heeft recht dat de goederen weer overeenstemming met de verkoopovereenkomst krijgen (gedurende minimaal 2 jaar). De verkoper dient het product dan kostenloos te repareren, vervangen met een gelijkwaardig product of geld terug te geven.
Er vanuit gaande dat het product normaal gebruikt is, het niet de schuld van de koper is dat het kapot is gegaan. (Voordat BBCS hier weer begint te mekkeren.)
Uiteraard. Van een laptop mag je niet verwachten dat ie het nog doet als je hem van de trap flikkert. Maar ja de freecom rugged external harddiskdrive waar een vrachtwagen van 10 ton over is gereden (en het volgens de fabrikant gewoon nog deed), tjsa daar mag je dat wel van verwachten.
Het gaat dus om wat je er normaal van mag verwachten.

shop1
Berichten: 141
Lid geworden op: 27 jun 2011 18:02

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door shop1 »

olaf79 schreef: Uiteraard. Van een laptop mag je niet verwachten dat ie het nog doet als je hem van de trap flikkert. ....
U schrijft het hierboven.
Het is afhankelijk hoe het is gebruik.

Na 15x pagina's, zijn we het daarover eens geworden.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door olaf79 »

shop1 schreef:
olaf79 schreef: Als een product KAPOT gaat is het niet meer geschikt voor gebruik. Op DAT MOMENT is er GEEN overeenstemming met de verkoopovereenkomst ERGO er is een gebrek aan overeensteenstemming. ERGO de consument heeft recht dat de goederen weer overeenstemming met de verkoopovereenkomst krijgen (gedurende minimaal 2 jaar). De verkoper dient het product dan kostenloos te repareren, vervangen met een gelijkwaardig product of geld terug te geven.
Moeilijk???? Neeee!!!!
Even voor duidelijkheid in andere context plaatsen ?

U koopt vandaag een nieuwe fiets,
morgen krijgt u een lekke band en op DAT MOMENT is er GEEN overeenstemming met de verkoopovereenkomst.
De consument heeft dan recht dat de goederen weer in overeenstemming met de verkoopovereenkomst komt
(gedurende minimaal 2 jaar).

Is dit wat u bedoeld te zeggen ?
In dat geval moet de verkoper bewijzen dat het gebrek niet bestond toen de fiets werd afgeleverd. Als de band dus lek is door een spijker (of iets dergelijks) dan is hij niet aansprakelijk. Maar als het een productiefout betreft in de band dan dus wel. De eerste 6 maanden ligt de bewijslast sowieso bij de verkoper.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door olaf79 »

shop1 schreef:
olaf79 schreef: Uiteraard. Van een laptop mag je niet verwachten dat ie het nog doet als je hem van de trap flikkert. ....
U schrijft het hierboven.
Het is afhankelijk hoe het is gebruik.

Na 15x pagina's, zijn we het daarover eens geworden.
Nee het is afhankelijk van hoe het normaliter wordt gebruikt. Het gaat om normale prestaties en kwaliteiten. Ik heb dat vanaf het begin geschreven. En dat weet je best!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door olaf79 »

olaf79 schreef:
shop1 schreef:
olaf79 schreef: Als een product KAPOT gaat is het niet meer geschikt voor gebruik. Op DAT MOMENT is er GEEN overeenstemming met de verkoopovereenkomst ERGO er is een gebrek aan overeensteenstemming. ERGO de consument heeft recht dat de goederen weer overeenstemming met de verkoopovereenkomst krijgen (gedurende minimaal 2 jaar). De verkoper dient het product dan kostenloos te repareren, vervangen met een gelijkwaardig product of geld terug te geven.
Moeilijk???? Neeee!!!!
Even voor duidelijkheid in andere context plaatsen ?

U koopt vandaag een nieuwe fiets,
morgen krijgt u een lekke band en op DAT MOMENT is er GEEN overeenstemming met de verkoopovereenkomst.
De consument heeft dan recht dat de goederen weer in overeenstemming met de verkoopovereenkomst komt
(gedurende minimaal 2 jaar).

Is dit wat u bedoeld te zeggen ?
In dat geval moet de verkoper bewijzen dat het gebrek niet bestond toen de fiets werd afgeleverd. Als de band dus lek is door een spijker (of iets dergelijks) dan is hij niet aansprakelijk. Maar als het een productiefout betreft in de band dan dus wel. De eerste 6 maanden ligt de bewijslast sowieso bij de verkoper.
Daarnaast kun je nog stellen dat het niet normaal is dat je met je fiets over spijkers gaat fietsen. Maar, als de band een anti-lekband is is het weer een ander verhaal. Van zo'n band mag je verwachten dat ie niet lek gaat van 1 simpel spijkertje

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door queenfan »

olaf79 schreef:
queenfan schreef: AppleCare is het verlengen van de FABRIEKSGARANTIE en niet de WETTELIJKE garantie, men moet hier de verkoper verantwoordelijk stellen en niet de fabrikant.

Als ik b.v. een nieuwe Volkswagen koop en er is een defect dan ga je ook naar de dealer en niet naar de fabrikant en dat is waar Tros Radar de fout in gaat.
Men koopt een iDevice bij een winkel en die houdt zich aan de fabrieksgarantie die Apple afgeeft terwijl zij juist de Wettelijke garantie moet aanhouden.
De verkoper is hier fout niet de fabrikant.
Klopt maar als je in de apple store komt (die overigens geregistreerd staan bij de kvk op naam van apple nederland bv) zegt de verkoper aldaar dat je 1 jaar garantie hebt. Als je vervolgens zegt dat dat 2 jaar volgens eu recht is wordt dat glashard ontkend en vervolgens wordt je voor 250 euro een care pack aangesmeerd.
Dat klopt die fout bega jij iedere keer maar weer en iedere keer wordt jij verbeterd.

Dus nogmaals de richtlijn van de EU waarin staat dat de consument 2 jaar garantie heeft is hier niet van toepassing.

Apple geeft 1 jaar fabrieksgarantie en de wettelijke garantie is anders.

Kan net zo goed copy/paste doen sommigen begrijpen het nog steeds niet......

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door olaf79 »

BBCS schreef:[BBCS schreef:
Och, wat vaak voorkomt is dat scholieren de laptop bij de leswisseling niet uitzetten en zo met een laptop die aanstaat naar een ander lokaal gaan zeulen.
En dan verbaast zijn dat de harde schijf kaduuk is gegaan.
Dat hoeft ook niet als je het scherm maar dichtklapt. Mijn handleiding raadt zelfs aan de computer aan te laten staan voor verplaatsingen over korte afstanden binnen een gebouw.
Maar wat het meeste gebeurd, is dat de mensen de laptop niet laten schoonmaken, met het gevolg dat de laptop vol raakt met stof en er dan mee stopt.
Een laptop die op een slaapkamer staat dient echt om het jaar (liefst vaker) schoongemaakt te worden.
Mijn handleiding rept met geen woord of het jaarlijks laten schoonmaken. Een laptop hoort zo gebouwd te zijn dat er geen of weinig stof in de behuizing komt.
Ook komt het vaak voor dat mensen de notebook op schoot nemen, waardoor de luchtroosters aan de onderkant worden afgedekt, waardoor de notebook van binnen veel te warm wordt. Men klaagt dan over een fabricagefout, terwijl het om gebruikersfout gaat.
Wat ben jij een grappenmaker. Een laptop (letterlijk: bovenop je schoot) mag je niet op je schoot zetten. Nee en een zwembroek kan niet tegen water.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door olaf79 »

queenfan schreef:
olaf79 schreef:
queenfan schreef: AppleCare is het verlengen van de FABRIEKSGARANTIE en niet de WETTELIJKE garantie, men moet hier de verkoper verantwoordelijk stellen en niet de fabrikant.

Als ik b.v. een nieuwe Volkswagen koop en er is een defect dan ga je ook naar de dealer en niet naar de fabrikant en dat is waar Tros Radar de fout in gaat.
Men koopt een iDevice bij een winkel en die houdt zich aan de fabrieksgarantie die Apple afgeeft terwijl zij juist de Wettelijke garantie moet aanhouden.
De verkoper is hier fout niet de fabrikant.
Klopt maar als je in de apple store komt (die overigens geregistreerd staan bij de kvk op naam van apple nederland bv) zegt de verkoper aldaar dat je 1 jaar garantie hebt. Als je vervolgens zegt dat dat 2 jaar volgens eu recht is wordt dat glashard ontkend en vervolgens wordt je voor 250 euro een care pack aangesmeerd.
Dat klopt die fout bega jij iedere keer maar weer en iedere keer wordt jij verbeterd.

Dus nogmaals de richtlijn van de EU waarin staat dat de consument 2 jaar garantie heeft is hier niet van toepassing.

Apple geeft 1 jaar fabrieksgarantie en de wettelijke garantie is anders.

Kan net zo goed copy/paste doen sommigen begrijpen het nog steeds niet......
De apple store is de verkoper en de apple store heeft zich dus aan de wet te houden. DUS moet de apple store 2 jaar garantie geven en de fabrieksgarantie van apple (als producent) maakt mij geen flikker uit. Ik koop bij de Apple store.

Snap je het nu of wil je nog steeds ontkennen dat de apple store 2 jaar garantie moet geven.

riddert
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door riddert »

Ik dacht bij pagina 11 dat we er wel uit waren....maar nee! inmiddels 15 pagina's geleuter over garantie...

shop1
Berichten: 141
Lid geworden op: 27 jun 2011 18:02

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door shop1 »

olaf79 schreef: Als een product KAPOT gaat is het niet meer geschikt voor gebruik. Op DAT MOMENT is er GEEN overeenstemming met de verkoopovereenkomst ERGO er is een gebrek aan overeensteenstemming. ERGO de consument heeft recht dat de goederen weer overeenstemming met de verkoopovereenkomst krijgen (gedurende minimaal 2 jaar). De verkoper dient het product dan kostenloos te repareren, vervangen met een gelijkwaardig product of geld terug te geven.
Moeilijk???? Neeee!!!!
shop1 schreef: Even voor duidelijkheid in andere context plaatsen ?

U koopt vandaag een nieuwe fiets,
morgen krijgt u een lekke band en op DAT MOMENT is er GEEN overeenstemming met de verkoopovereenkomst.
De consument heeft dan recht dat de goederen weer in overeenstemming met de verkoopovereenkomst komt
(gedurende minimaal 2 jaar).

Is dit wat u bedoeld te zeggen ?
olaf79 schreef: In dat geval moet de verkoper bewijzen dat het gebrek niet bestond toen de fiets werd afgeleverd. Als de band dus lek is door een spijker (of iets dergelijks) dan is hij niet aansprakelijk. Maar als het een productiefout betreft in de band dan dus wel. De eerste 6 maanden ligt de bewijslast sowieso bij de verkoper.
Daarnaast kun je nog stellen dat het niet normaal is dat je met je fiets over spijkers gaat fietsen. Maar, als de band een anti-lekband is is het weer een ander verhaal. Van zo'n band mag je verwachten dat ie niet lek gaat van 1 simpel spijkertje
Even een detail,
er staat nergens in mijn voorbeeld,
dat de lekke band door een spijker werd veroorzaakt.
Dit is uw aanname
omdat u er op voorhand al vanuit gaat dat spijkers zorgen voor lekke band.

Kortweg zegt u hiermee:
Het maakt niet uit wat de oorzaak van de lekke band is,
want de consument heeft altijd recht dat de fiets weer in overeenstemming met de verkoopovereenkomst komt.

Is dit wat u zegt ?
Laatst gewijzigd door shop1 op 19 okt 2011 17:05, 3 keer totaal gewijzigd.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door queenfan »

olaf79 schreef:
queenfan schreef:
De apple store is de verkoper en de apple store heeft zich dus aan de wet te houden. DUS moet de apple store 2 jaar garantie geven en de fabrieksgarantie van apple (als producent) maakt mij geen flikker uit. Ik koop bij de Apple store.

Snap je het nu of wil je nog steeds ontkennen dat de apple store 2 jaar garantie moet geven.
En weer bega je dezelfde fout.

ER BESTAAT GEEN 2 JAAR GARANTIE BEPALING IN DE NEDERLANDSE WET.

Snap je het nu nog niet?????????????????????

Hoeveel pagina's moet men hier nog aan wijden voordat jij het eindelijk snapt.

Nogmaals Apple als fabrikant HOEFT geen garantie te geven, Apple als verkoper MOET garantie geven. De garantie die Apple als VERKOPER afgeeft staat vast in de WET. Deze WETTELIJKE GARANTIE is anders dan de FABRIEKSGARANTIE geeft.

Koop jij een iDevice bij een Apple Premium Reseller (is geen winkel van Apple google maar even) ook zij moeten zich (en doen ze ook uit ervaring) houden aan de WETTELIJKE GARANTIE.

Hoop dat het nu duidelijk is al ben ik bang van niet.
Laatst gewijzigd door queenfan op 19 okt 2011 17:07, 3 keer totaal gewijzigd.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door queenfan »

riddert schreef:Ik dacht bij pagina 11 dat we er wel uit waren....maar nee! inmiddels 15 pagina's geleuter over garantie...
Zolang er mensen zijn zoals Olaf dan duurt het nog wel 15 pagina's

shop1
Berichten: 141
Lid geworden op: 27 jun 2011 18:02

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door shop1 »

queenfan schreef:
riddert schreef:Ik dacht bij pagina 11 dat we er wel uit waren....maar nee! inmiddels 15 pagina's geleuter over garantie...
Zolang er mensen zijn zoals Olaf dan duurt het nog wel 15 pagina's
Ben oud en nog heel erg geduldig, we zitten bijna op 1 lijn :lol:

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door queenfan »

shop1 schreef:
queenfan schreef:
riddert schreef:Ik dacht bij pagina 11 dat we er wel uit waren....maar nee! inmiddels 15 pagina's geleuter over garantie...
Zolang er mensen zijn zoals Olaf dan duurt het nog wel 15 pagina's
Ben oud en nog heel erg geduldig, we zitten bijna op 1 lijn :lol:
Volgens mij zitten we al op 1 lijn :D

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door olaf79 »

queenfan schreef:[En weer bega je dezelfde fout.

ER BESTAAT GEEN 2 JAAR GARANTIE BEPALING IN DE NEDERLANDSE WET.

Snap je het nu nog niet?????????????????????

Hoeveel pagina's moet men hier nog aan wijden voordat jij het eindelijk snapt.

Nogmaals Apple als fabrikant HOEFT geen garantie te geven, Apple als verkoper MOET garantie geven. De garantie die Apple als VERKOPER afgeeft staat vast in de WET. Deze WETTELIJKE GARANTIE is anders dan de FABRIEKSGARANTIE geeft.

Koop jij een iDevice bij een Apple Premium Reseller (is geen winkel van Apple google maar even) ook zij moeten zich (en doen ze ook uit ervaring) houden aan de WETTELIJKE GARANTIE.

Hoop dat het nu duidelijk is al ben ik bang van niet.
IK heb het over de apple store, dat is onderdeel van Apple. De apple store moet gewoon 2 jaar garantie geven maar dat DOEN ZE NIET. Hoe vaak moet ik dat herhalen. DE apple store:
apple store schreef:Je MacBook Air wordt geleverd met een beperkte hardwaregarantie van 1 jaar
Zie: http://store.apple.com/nl/browse/home/s ... acbook_air (onderop rechts)

Er staat hier niks over fabrieksgarantie. Ik zeg telkens weer in de apple store beweren ze 1 jaar garantie, dat is tegen de wet. De apple store. Heb je het nu gelezen????

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door olaf79 »

shop1 schreef:
queenfan schreef:
riddert schreef:Ik dacht bij pagina 11 dat we er wel uit waren....maar nee! inmiddels 15 pagina's geleuter over garantie...
Zolang er mensen zijn zoals Olaf dan duurt het nog wel 15 pagina's
Ben oud en nog heel erg geduldig, we zitten bijna op 1 lijn :lol:
Je bent ook erg hardleers. Terwijl iedereen a beweert blijf jij b beweren.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door queenfan »

olaf79 schreef:
queenfan schreef:
IK heb het over de apple store, dat is onderdeel van Apple. De apple store moet gewoon 2 jaar garantie geven maar dat DOEN ZE NIET. Hoe vaak moet ik dat herhalen. DE apple store:
apple store schreef:Je MacBook Air wordt geleverd met een beperkte hardwaregarantie van 1 jaar
Zie: http://store.apple.com/nl/browse/home/s ... acbook_air (onderop rechts)

Er staat hier niks over fabrieksgarantie. Ik zeg telkens weer in de apple store beweren ze 1 jaar garantie, dat is tegen de wet. De apple store. Heb je het nu gelezen????
Dat is de FABRIEKSGARANTIE en niet de WETTELIJKE GARANTIE, Apple verleent 1 jaar fabrieksgarantie dat klopt en staat zoals al vele malen eerder is aangegeven buiten de wettelijke garantie.

Als men een iDevice koopt via de online store van Apple dan doe je een aankoop in Nederland en dan moeten zij zich ook houden aan de wet zoals die hier omtrent garantie is.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door olaf79 »

shop1 schreef:
olaf79 schreef: Als een product KAPOT gaat is het niet meer geschikt voor gebruik. Op DAT MOMENT is er GEEN overeenstemming met de verkoopovereenkomst ERGO er is een gebrek aan overeensteenstemming. ERGO de consument heeft recht dat de goederen weer overeenstemming met de verkoopovereenkomst krijgen (gedurende minimaal 2 jaar). De verkoper dient het product dan kostenloos te repareren, vervangen met een gelijkwaardig product of geld terug te geven.
Moeilijk???? Neeee!!!!
shop1 schreef: Even voor duidelijkheid in andere context plaatsen ?

U koopt vandaag een nieuwe fiets,
morgen krijgt u een lekke band en op DAT MOMENT is er GEEN overeenstemming met de verkoopovereenkomst.
De consument heeft dan recht dat de goederen weer in overeenstemming met de verkoopovereenkomst komt
(gedurende minimaal 2 jaar).

Is dit wat u bedoeld te zeggen ?
olaf79 schreef: In dat geval moet de verkoper bewijzen dat het gebrek niet bestond toen de fiets werd afgeleverd. Als de band dus lek is door een spijker (of iets dergelijks) dan is hij niet aansprakelijk. Maar als het een productiefout betreft in de band dan dus wel. De eerste 6 maanden ligt de bewijslast sowieso bij de verkoper.
Daarnaast kun je nog stellen dat het niet normaal is dat je met je fiets over spijkers gaat fietsen. Maar, als de band een anti-lekband is is het weer een ander verhaal. Van zo'n band mag je verwachten dat ie niet lek gaat van 1 simpel spijkertje
Even een detail,
er staat nergens in mijn voorbeeld,
dat de lekke band door een spijker werd veroorzaakt.
Dit is uw aanname
omdat u er op voorhand al vanuit gaat dat spijkers zorgen voor lekke band.

Kortweg zegt u hiermee:
Het maakt niet uit wat de oorzaak van de lekke band is,
want de consument heeft altijd recht dat de fiets weer in overeenstemming met de verkoopovereenkomst komt.

Is dit wat u zegt ?
Nee dat zeg ik niet en dat beweer ik ook nergens. Maar de verkoper moet wel bewijzen dat de schuld bij de consument ligt. En dat kan hij bijvoorbeeld als er een spijker in de band zit. Kan hij dat niet dan moet hij de band toch echt kostenloos repareren of vervangen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door olaf79 »

queenfan schreef:
olaf79 schreef:
queenfan schreef:
IK heb het over de apple store, dat is onderdeel van Apple. De apple store moet gewoon 2 jaar garantie geven maar dat DOEN ZE NIET. Hoe vaak moet ik dat herhalen. DE apple store:
apple store schreef:Je MacBook Air wordt geleverd met een beperkte hardwaregarantie van 1 jaar
Zie: http://store.apple.com/nl/browse/home/s ... acbook_air (onderop rechts)

Er staat hier niks over fabrieksgarantie. Ik zeg telkens weer in de apple store beweren ze 1 jaar garantie, dat is tegen de wet. De apple store. Heb je het nu gelezen????
Dat is de FABRIEKSGARANTIE en niet de WETTELIJKE GARANTIE, Apple verleent 1 jaar fabrieksgarantie dat klopt en staat zoals al vele malen eerder is aangegeven buiten de wettelijke garantie.

Als men een iDevice koopt via de online store van Apple dan doe je een aankoop in Nederland en dan moeten zij zich ook houden aan de wet zoals die hier omtrent garantie is.
GVD, je luistert niet. DAT staat op de website van APPLE STORE. ALS ik daar op bestellen klik ben ik toch klant van de APPLE STORE en krijg ik toch 1 jaar garantie volgens hen! De computer wordt geleverd (dus leverancier = verkoper = waar ik als consument koop) met 1 jaar garantie. ONWETTIG DUS!

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door queenfan »

olaf79 schreef:GVD, je luistert niet. DAT staat op de website van APPLE STORE. ALS ik daar op bestellen klik ben ik toch klant van de APPLE STORE en krijg ik toch 1 jaar garantie volgens hen! De computer wordt geleverd (dus leverancier = verkoper = waar ik als consument koop) met 1 jaar garantie. ONWETTIG DUS!

Ik leg het nog 1 keer uit daarna stop ik ermee, Apple verleent 1 jaar fabrieksgarantie moet je een beroep doen op de garantie nadat de fabrieksgarantie is afgelopen moet men zich houden aan de wettelijke garantie

En wat op de site staat zal me een worst zijn, Apple Nederland staat zoals je al aangaf ingeschreven bij de KvK in Nederland en dus moeten zij voldoen aan de wet en mij garantie verlenen volgens die wet.

PS Dell geeft ook maar 1 jaar beperkte hardware garantie, ook dus fabrieksgarantie.

Snap je het nu??????????????????????????????

Zo niet jammer.

Gesloten