LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
gastens

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door gastens »

Gast 16.17 (dierenvriend)
Wat heb jij een haat in je zeg :twisted:
Doe er iets anders mee
Reageer dat niet op die dieren af


En gast 20 maart a.vastenhout , ik wil graag een afspraak maken Wanneer kan mijn hond bij je in de tuin kan schijten.

WAAROM

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door WAAROM »

Waarom mogen katten wel bij een ander in de tuin schijten
en honden niet?
En kom nou niet weer met dat verhaal van de vogels doen dit toch ook
Tenslotte zijn katten en honden bezitters zijn verandwoordelijk voor hun dieren

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

het verschil tussen een kat en een hond! een kat graaft het netjes in , een hond niet . een kat mag vrij rondlopen , een hond dient binnen de bebouwde kom aangelijnd te zijn , dat zijn de regels van de overheid. :?

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Michellangelo »

waarom mag een hond op de stoep poepen? Dat mag hij niet, maar het gebeurt... dan kan ik Holsbrokken gaan kopen en die laceren met rattengif, maar is dat een oplossing dan? Nee, toch....

hoort een kat in een andermans tuin te kakken? Nee, kunnen we whiskas a la arsenic nemen maar is dat de juiste oplossing? Nee.. ieder weldenkend mens die weet dat dit geen oplossingen zijn.

Morgenochtend iriteert iemand zich aan voetballende jeugd, is een honkbalknuppel dan een oplossing? Nee, maar we gaan wel die kant op....

sinds 3000 voor Christus zijn katten al huisdieren, bij de Farao's... in het oude Romeinse rijk... ooit iets gelezen in de herochliefen over dat die beesten in je tuin kakken en je boos bent? Nee... Op het romeinse forum werd er niet geklaagd over honden die drollen her en der lieten liggen...

dit is iets van de laatste 100 jaar... zijn de beesten meer gaan doen of de mensen intoleranter geworden? Vertel het me maar..

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

de mensen zijn intoleranter geworden, niks is goed overal wordt geklaagd , soms vraag ik mij af ,of ze de kleine dingen nog kunnen waarderen, nou , laat die honden en katten toch een keertje met rust. net alsof mensen zo schoon zijn (kijk maar eens naar de openbare toiletten) en als het mooi weer is zijn er genoeg mensen die stinken. en dat stinkt nog erger dan de poep van de honden en katten. :?

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Dit verhaal kan alleen maar van een asociale katten/hondenbezitter zijn. We moeten toleranter worden voor honden en kattenschijt???!!! Ben jij wel helemaal bij je paasei!? JIJ zou wat welwillender naar je medemens kunnen zijn door de rotzooi van JOUW huisdier netjes op te ruimen zodat een ANDER er GEEN last van heeft.
Het is smerig als er overal hondehopen liggen en kattenzeik en schijt (en wat nou ze graven het in??!!!!) wel in mijn tuin, ja!!! Hier geldt maar een reemedie: betreden van mijn tuin is op eigen risico!
Wij hadden een buuf die haar rotkat konstant bij andere mensen naar binnen ging door ramen en deuren. Er kwam een nieuwe burman in de straat die even netjes ging melden dat ie het vervelend!!! vond dat buurkat bij hem binnenkwam zonder dat hij dat goedkeurde. (hij bleef netjes) Zij niet! En te keer dat ze ging, blablabla.
Kat is nu weg. Tja....

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

hondedrollen hoeven wij niet op te ruimen , want wij hebben geen hond. we hebben twee katten die wel buiten komen en nog steeds hun behoefte netjes in de kattebak doen of in onze eigen tuin ,waarna ze het netjes ingraven. zijn wij aso ? nou dat dacht ik niet. tenzij jij iets doet met een van onze katten , want dan onderga jij precies hetzelfde lot als wat jij met onze twee katten gedaan hebt. katten weg , dat onmens nu ook , tja..... :D

WAAROM

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door WAAROM »

Mijn hondje is even groot als een kat
die mag van ons niet op de stoep of bij een ander in de tuin schijten
maar ik accepteer ook niet dat andermans kat bij mij in de tuin schijt of in de zandbak van de kinderen
Het is ook makkelijk om je deur open te zetten en de kat er uit te laten
Dus bij mij geen kat in de tuin of in de zandbak
Dan neem ik wel maatregelen

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Michellangelo »

en wat doe je als je kleine hondje diaree heeft en het niet kan ophouden? Loop je snel door wanneer hij klaar is of ruim je de rotzooi op die hij voor iemands deur dumpt?

lekker belangrijk eigelijk...
stel je voor dat je hondje morgen per ongeluk de deur uit glipt en bij iemand in zijn tuin terecht komt, de eigenaar van de tuin levert je hondje terug, alleen na het beestje zijn nek vakkundig gebroken te hebben... lekker vooruitzicht hè?

Lekkere mensen zijn jullie, de eigenaar is te groot dus pak je rattegif of andere rotzooi en zorg je op die manier dat je zieke geest aan zijn wraak kan komen... wie dat doet mag hetzelfde gebeuren bij hun, vind ik..

WAAROM

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door WAAROM »

Ik pak zeer zeker geen ratten vergif
Wie heeft het daar over?
Ik zak de kat nooit iets doen
Maar als ik de eigenaar aangesproken heb ,en die laat zijn kat toch weer in mijn tuin. (hoe groot hij ook mag zijn)
Pak ik een schop en gooi de stront van zijn kat in zijn tuin
En emmers koud water helpt ook wel, mijnkinderen hoeven niet in een zandbak te spelen die in mijn tuin staat ,en waar andermans kat in gaat schijten
En wat betreft de z.g diaree van mijn hondje
Als dat ooit gebeurd maak ik dat schoon

galop

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door galop »

Nou michelangelo
wat jij zegt is wel over dreven
En gast waarom heeft gelijk dat de kinderen niet in de zandbak hoeven te spelen waar een kat of poes haar stront heeft neer gelegd
ik gooi meestal peper in de voor tuin

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Michellangelo »

ik reageer zo omdat ik enkele reacties in die trand hier lees... lees maar goed de topic door... Nu zullen jullie dat niet doen, maar goed...

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Kan natuurlijk ook de buurman een gebakje aanbieden met wat rattegif erin... maar dan nog zit die rotkat van 'm in mijn tuin, dat helpt dus niet.
Wie niet luisteren wil moet maar voelen, weg met die rotkatten.

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

hoezo wie niet horen wil moet maar voelen? wat wou jij doen dan? niet alleen ben je dan strafbaar mits je het lef hebt om openlijk voor je daden uit te komen wat mij in jou geval zeer onwaarschijnlijk lijkt. maar ik zou zeggen ; wordt eens volwassen , mischien dat het helpt. :?

vangeffen

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door vangeffen »

Bij het dierenassiel kun je een kat vriendelijke kattenval lenen, zet 'm op in je tuin. vang de kat en breng 'm naar het assiel. Met het beestje gebeurd behalve het vangen niets vervelends ( het beeste kan er niets aan doen dat t een kat is geworden ) en het baasje mag flink betalen om 't terug te krijgen. En dat is zijn eigen schuld want dan had ie die kat maar binnen moeten houden dat moet ik met mijn hond ook.
Ik betaal keurig netjes ieder jaar de hondenbelasting, mijn hond poept en plas alleen waar het mag en anderen er geen last van hebben ( hondentoillet is niet in de buurt ). Maar als andere mensen er wel last van hebben, wordt die last dan minder omdat ik jaarlikks betaal?? Ik dacht het niet dus.
Mensen met katten betalen helemaal niets, katten komen in MIJN tuin, schijten in MIJN tuin waar MIJN kinderen in moeten spelen, lopen over MIJN auto etc etc etc.
Als alle hondeneigenaren eens 1 dag zouden doen wat de katteneigenaren ook doen ( hun beest overal laten lopen, behoefte laten doen etc, dan breekt de pleuris los.
En begin nu niet dat het de natuur is van die kat dat die overal loopt, behoefte doet etc, want ook van een hond is het geen natuur om aangelijnd te zijn, behoefte te doen op speciaal hondentoillet etc.
Ik vind dus dat het houden van katten gelijk moet worden gesteld aan het houden van honden en dat eigenaren van beide beesten aan dezelfde rechten en plichten gebonden zijn.
En als een kat van een ander ongevraagd in MIJN tuin komt dan is het aan mij om te beslissen hoe dat beest te vangen of te verjagen en zijn de gevolgen verder het probleem van de eigenaar van het beestje, had ie z'n kat maar binnen moeten houden, dat moet ik mijn hond tenslotte ook !

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

als je een kat op die manier vangt ,moet je wel opletten of hij gechipt is. dit is niet bij alle katten het geval. en jij kunt het niet zien. stel dat het een zwerfkat is ,dan moet jij betalen als je hem naar het asiel brengt.mijn katten mogen wel naar buiten en duiken dan meestal het naastgelegen park in maar ze zijn toch liever binnen.als iemand een van onze katten naar het asiel brengt wat dus onnodig is krijgt diegene een rekening wegens het opzettelijk veroorzaken van gemaakte kosten. en er lopen hier genoeg hondenbezitters die zich niet aan de regels houden. een kat graaft het netjes in , en dat heb ik een hond nog nooit zien doen. en jij ruimt dan natuurlijk netjes de drollen van je hond op? :?

KMS

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door KMS »

Hallo,

Vraag: Een hond blaft af en toe 's nachts... omdat ie niet van katten in zijn tuin houdt. De hond wordt getracht te leren niet meer te blaffen dmv een blikje en wat muntjes waarmee geschud wordt zo gauw ze begint te blaffen.
De katten blijven gewoon buiten vrij rond lopen. De kussens moeten 's nachts van het tuinmeubilair af want anders zitten ze 's ochtends onder de kattenharen en zand (de meubels staan onder een afdakje voor ons eigen gemak en plezier).
Dat de hond 's nachts blaft komt niet heel vaak voor maar wordt natuurlijk wel als overlast beschouwd. Laten we wel wezen, ook ik vind het niet prettig om 's nachts wakker te worden van mijn hond. Gelukkig slapen de kinderen er wel doorheen.
Rest de vraag, wie moet nu waar wat aan doen. Ik wil koste wat kost een mogelijke escalatie voorkomen, maar mijn hond is 's nachts binnen, loopt aan de lijn en doet haar behoefte op de aangewezen plekken. Moet ik er nu ook voor zorgen dat ze 's nachts oordoppen in en oogkleppen op krijgt?

KMS

WAAROM

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door WAAROM »

Gast 10.36
Nog een keer voor de duidelijkheid
Jou kat of van een ander hoef niet in mijn tuin of zandbak te schijten
En wat betreft dat in graven niet in mijn tuin of zandbak van de kinderen
En ja mijn hond schijt niet op de stoep
Ik wil een ander geen overlast bezorgen van mijn hond
Als dat wel het geval moch zijn dan ruim ik het zelf op
Doe jij dat ook gast 10.36
Mijn zandbak schoon maken met je blote handen
En als ik er een kan vangen gaat ie regelrecht naar het asiel

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

In mijn tuin lopen? niet vreemd kijken dat ik die kat er snel uitschiet met de luchtbuks........................wweg ermee thuis houden die rotbeesten.

nee

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door nee »

die katten bezitters komen er makkelijk van af
ze zetten de voordeur open voor mieke of tinus
en vinden het verder wel goed waar die kat heen gaat of doet
en als ze maar iets horen van overlast bij de buren dat die kat daar een schijt feestje heeft gehouden worden ze kwaad
dus binnen houden die kat

Gesloten