LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwaliteit Packard Bell Computers

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ikbenik

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door ikbenik »

Simpel:
. Zelfbouw maximaal 5 in de week

16again

Ongelezen bericht door 16again »

vonk282

De hoeveelheid reparaties die jij binnen krijgt zegt lang niet alles over kwaliteit!

-Allereerst dient ook marktaandeel in verkoop bekend te zijn. Als PackardBell nu eenmaal 2x zoveel PCs verkoopt als andere merken, dan is het logisch dat jij die PackardBells vaker op reparatie krijg.
-Garantie/ service van het merk zelf. Een Toshiba welke met 5 jaar uitgebreide garantie is aangeschaft zal jij nooit aantreffen.

fems*

Ongelezen bericht door fems* »

16 again::
het kan toch zijn dat zij weten welke reparaties andere mensen hebben moeten doen en zo een top hebben omgemaakt met aantal defecte computers.. hij kent zijn vak heus wel en weet meer af van computers dan mensen gelijk wij natuurlijk.
Dit is absoluut geen aanval naar jou toe

royharteman

Ongelezen bericht door royharteman »

PB was mijn eerste computer en nooit meer. Eerst klas rotzooi wat ze erin douwen van merk jopie goedkopie. Met everest herkent ie nog geeneens het merk moederbord etc. En service is ook 3x niks want wij moesten 2 weken wachten voordat ze die "computer" eindelijk eens kwamen maken. En tenslotte nog dat 0900 nummer natuulijk waar ze zogenaamd "bezet" zijn. Het lijkt wel allemaal snel voor dat geld maar laat je niet oplichten. PB is gewoon het afval van NEC.

royharteman

Ongelezen bericht door royharteman »

Als je een Packard Bell heb met windows xp erop en je wil er opnieuw xp op zetten en je gebruikt niet de cd die je erbij heb gekregen krijg je never nooit de drivers geinstalleerd, want dan heb je zogenaamd de verkeerde OS versie. Dus da wil zeggen dat je de standaard troep cd moet installeren waar standaard al allemaal onnodige troep en services mee geinstalleerd worden die je geheugen kas volladen zodat ie alleen maar trager wordt. En bij de nieuwere modellen zijn ze zo slim om er geen herstel-cd bij te geven, maar die zetten ze ergens op een recover-partitie op de harde schijf en dan moet je m uiteindelijk zelf branden zodat ze natuurlijk weer die ene dvd besparen, maar er zijn genoeg consumenten die daar geen benul van hebben en dan crasht ie en dan zit je met de gebakken peren.

keyboard_slasher

Ongelezen bericht door keyboard_slasher »

@royharteman, als je drivers nodig bent voor je Packard Bell systeem, dan kun je gewoon via de support site van Packard Bell ALLE drivers downloaden, bovendien krijg je bij aanschaf van je pc een herinnering dat het verstandig is een herstel cd/dvd te maken, wil je dit niet dan kun je de helpdesk bellen en zij sturen je in de eerste drie maanden van aankoop kostenloos toe. allemaal niet gedaan en je pc start niet op, dan kun je altijd nog je pc opstarten en dan meteen herhaaldelijk op F11 drukken dan kom je in het herstelprogramma.

Bovendien kun je in het Packard Bell herstelprogramma nog kiezen voor allen windows xp te instaleren zonder de extra programma`s.

Dit had je allemaal kunnen weten door met de helpdesk te bellen of door op het Packard Bell forum te kijken.
http://forum.packardbell.com/nl/

natasjawolf

Ongelezen bericht door natasjawolf »

Het is idd een Packerd Hell, ik heb mijn pc nu 2 jaar en het laatste jaar alleen maar problemen gehad.
Ik heb tot nu toe 5x met de helpdesk mogen bellen omdat mijn monitor iedere keer uit zichzelf uitging. met als resultaat dat ik iedere keer een nieuwe monitor kreeg, zelfs mijn pc is een keer meegenomen waarop ze er een nieuwe moederboard in hadden gedaan. de laatste keer dat ik belde was 3 dagen voordat de garantie termijn was verstreken, toen werd doodleuk tegen mij gezegt dat ik eerst nieuwe garantie moest bijkopen omdat ze me anders niet konden helpen.
Ik ben daarop naar de IT`s gegaan, waar ik de pc vandaan had, het hele probleem voorgelegd en de verkoper heeft diezelfde dag nog contact met de helpdesk gehad en tegen hun gezegt dat hij niet op die manier wenste zaken met hun te doen en dat hij door dat soort geintjes zijn klanten kwijt raakte. de week daarna had ik een nieuwe monitor, en wat bleek nu..... de monitor die er eigenlijk bij hoorde, die hadden ze niet meer.... die was uit de handel gehaald...... Dus voor mij.... nooit geen Packerd Hell meer :twisted: :evil:

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als je een Packard Bell heb met windows xp erop en je wil er opnieuw xp op zetten en je gebruikt niet de cd die je erbij heb gekregen krijg je never nooit de drivers geinstalleerd, want dan heb je zogenaamd de verkeerde OS versie.
Ik weet niet hoe jij dan windows installeer, maar ik heb toch al heel wat PB computers opnieuw moeten installeren, en nooit problemen gehad met de drivers.

En nee, ik heb niet de recovery cd gebruikt, en ja, ik heb die drivers gewoon van de site van BP gehaald.

keyboard_slasher

Ongelezen bericht door keyboard_slasher »

@natasjawolf waarschijnlijk had je een vt700 monitor en heb je nu een andere monitor gekregen die een betere kwaliteit heeft. ik weet uit ervaring dat de vt 700 monitoren nog wel bestaan maar dat de vooraad op is. en wat de helpdesk zei is zeker verkeerd waarschijnlijk een fout van diegene.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Pietje Belg?

Niet de beste, bij het plaaten van extra geheugen ging het fout, de 1Gb werkte niet, en de rest ook niet meer, maar na verwijderen van orginele 256 Mb. probleemloos, dus gelijk een 2e in het notebook gedaan, veel stabieler want 256 is voor XP erg weinig, en nu is deze net zo goed als de Toshiba Tecra...
Maar gezien de winkel prijzen kun je geen topkwaliteit verwachten, dus leuke aanbiedingen merk.
Aangezien ik deze gratis uit huisvuil plukte, dus na vastzetten voeding, was afgebroken op printplaat, doorsolderen en alles was weer als nieuw, gelijk een dikke klodder siliconen kit erop zodat alles steviger is als een nieuwe!

Dit is bij veel notebooks een zwak punt, de voeding die met gammel plastic op de achterkant van moederbord via stekkertje zit, dus even op schoot, flink stoten en krak...

Dus deze gratis uit afvalbak gehaalde uit 2006 is prima, maar na de upgrade van 256 Mb naar 2Gb geheugen wel sneller en stabieler...

Tieskevanbalkum

Ongelezen bericht door Tieskevanbalkum »

Ik heb 4 jaar geleden een packard bell gekocht, deze draait nog steeds zonder problemen op de kamer van mijn zoontje.
Deze computer heeft zelfs een blikseminslag overleefd!
Nieuwe voeding in de kast en draaien maar.
Maar zoals bij alles, er worden veel exemplaren verkocht en er zullen altijd wel een paar mensen zijn die niet tevreden zijn.
Ik heb zelf in 1997 een spiksplinternieuwe nissan almera gekocht waarmee ik 1,5 jaar doffe ellende heb meegemaakt.
Maar dat wil niet zeggen dat alle nissans slecht zijn!

hemelskonijn

Ongelezen bericht door hemelskonijn »

Mijn packard bell is 8 maanden na aanschaf overleden en ik wacht nu al 3 maanden tot het systeem bij mij thuis opgehaald wordt en inmmiddels had ik voor gemaakte kosten (bellen packard bell) al te minste 2 nieuwe moeder borden kunnen halen.

Ik ben systeem beheerder en zal van mijn leven nooit een packard bell aanraden daarin tegen zijn het niet de machines zelf die ik bijster slecht vindt.
De machines zijn van mindere kwaliteids onderdelen en dat is dan ook logisch als je naar de prijs kijkt.
Immers niemand durft te stellen dat een stereo set van sony beter is dan een set van denon of een fiat panda beter als een aston martin.

Jammer dat mensen zich gaan identifiseren met een merk en dan hier niet passende posts als "2 jaar 10 packard bells en nooit geen problem je bent gewoon n00b ... ik hax0rz".
Immers de klachten die hier beschreven zijn gaan niet per definitie over de al dan niet crappy hardware maar vooral over de service of het gebrek hieraan bij packard bell.

Leuk dat je systeem goed werkt en zolang hij goed werkt zal je ook nooit weten hoe verschrikkelijk slecht de packard bell service is.

acjzr1

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Hoi hemelskonijn...
Een Fiat Panda is veel betrouwbaarder dan een Aston Martin,maar wel veel trager. Een Packard Bell is zowel traag als onbetrouwbaar. Packard Bell/NEC levert tevens geen enkele vorm van service! :cry:

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Het probleem van Packard-Hell is dat ze wel redelijk draaien, maar als er problemen zijn, heb je gelijk stront aan de knikker.

En dat vergeten veel mensen.

Je moet niet alleen naar de prijs kijken, maar ook hoe de support en de aftersales is.

Teveel mensen kijken alleen naar de aankoopprijs.

hemelskonijn

Ongelezen bericht door hemelskonijn »

my point exactly bbcs en acjzr1

Bikraan

Ongelezen bericht door Bikraan »

Beste Mensen,

bij toeval kwam ik op deze site, Omdat ik eigenlijk naar iets anders opzoek was. Door het form Werd ik benieuwd of er wat te melden viel over packerd bell. Wand daar heb ik al enige tijd probelem mee, Ivm een aageschafte computer. En tot mijn verbazing lees ik al deze berichten, Ik voel me achteraf gezien. behoorlijk dom. Hoe heb ik in godsnaam kunnen denken. dat een bekend merk geen problemen zouden kunnen geven aan een product,

Wat wil het geval zijn.

Ik heb op 24-05-2004 Een Computer systeem van 1899.-Euro via wehkamp, Gekocht. En het systeem was afkomstig van packerd bell.

Die netjes werd afgeleverd op 28-5-2004 door wehkamp, En netjes werd geinstaleerd. door een van hun monteurs.

Ik dacht wauw. wat fijn een echte nieuwe computer!! geen problemen meer met tweedehands aangeschafte computers.Die het nooit deden of zeer slecht. ik dacht zeker te zijn dat ik voor een zeer lange tijd een geweldige computer te hebben.

Echter was mijn blijdschap voor zeer korte duur.
het eerste probleem rees al snel op we; op 22-12-2004

hij werd traag deed niets meer enzv... ik belden het call center op moest als eerste 45 minuten wachten,. Echter waren de kosten wat dat al gaat laag wand ik betaald het tarief wat binnen de garantie lag en niet er buiten. (0.10 PM) I.P.V (0.45 PM) Echter vriendelijkheid adden ze nog nooit van gehoord, wand meestal liggen de problemen aan andere apratuur wat is bij gekocht, Maar na dat allemaal van de PC te hebben verwijderd. was het probleem nog stees. Op een gegeven momeent moest de PC dan maar geheel worden dood gegooit. echter vergaten ze te vertelen dat je dan wel opstard CDs moest zijn. Dit werd duidelijk na het dood gooien van de PC Inmiddels was het dus een probleem. EN zij de medewerker sorry dit had ik eerst moeten vragen. Maar de Back- Up CD zou worden toegezonden. Dit was een week na het telefoon gesprek.
ik belden weer terug wist de call center medewerker eerst helemaal van niets en moest ik alles weer uitleggen. Werd ik weer van kastje naar de muur gestuurd. Na veel praten dingen doen ook met de pc. kwamen ze er achter dat er dan toch wat mis kon zijn met de Pc er zou een monteur komen. die kwam Hij heeft het moderbord vervangen. maar het probleem lijkt bij de sofware te liggen. pfffff.....
nou dat heb ik dan maar aangenomen en omdat hij weer redelijk werkte dacht ik dat het wel goed zou komen.

En nog geen maand later eerder zelfs op 4-1-2005 herrees het zelfde probleem weer gebeld het zelfde liedje als hier bover herhaalde zich. ook hierna kwam weer een monteur, nu was het de HDD en dus vervangen, inmiddels heeft hij ook nog even een remastering gedaan. en het was weer oke nou ik kan u vertelen dat probleem met tragheid en vastlopen aan en uitzetten om wat te kunnen doen bleef aanhouden.

Dus toen op 7-05-2005 er een brief kwam met u kunt de garantie verlengen met drie jaar aarzelden ik geen momeent en heb direct gezecht dat ik die garantie graag voor 143,00- wilden bij kopen. Ik dacht dat kan nog wel eens van pas komen.

Had ik gelijk Ja zeker Regelmatig heb ik PB moeten bellen voor diverse storingen. daarna werd het dan wel weer wat beter maar dat was altijd maar voor korte duur. echter de kosten van het bellen rezen de pan uit. dus mijn computer was inmiddels flink duurder dan het zou moeten zijn.

echter kwam er steeds niemand langs wand naar mijn idee hebben ze altijd gedacht dat ik niet goed met de Pc overweg kon dus mijn als een kleinkind aangesproken, van nu moet u dit en nu moet u dat. werkt het niet mag je ons altijd terug bellen.

zo heb ik vanaf 2004 tm 2007 gehad met die PC nooit geen echte gebruikers genot mogen ervaren.

Maar wat gebeurd er later 4-4-2007 De Pc doet helemaal niets meer,
Nu dacht ik dat is mooi heb niet kunnen genieten van me aankoop en nu is hij nog stuk ook tot dat mijn man zij je had toch garantie bijgekocht tot waneer loopt deze ik gaan kijken en ja hoor hij valt nog in de garantie periode. Dus ik weer bellen,

En ja hoor ze zouden hem wel komen maken.
dus ik wacht op de monteur )maar inmiddels worden ze opgehaald en dan gemaakt dus niet meer thuis. ik zeg goed neem maar mee dan. dus 12-04-2007 werd hij mee genomen. en kreeg hem 17-04-2007 terug met de mededeling op papier garantie Ja,.1, voeding vervangen /hersteld als of je nu weet wat ze hebben gedaan. 2, Vervangende onderdelen letters en cijfers dat is duidelijk, niet dus
maar als laatste regel werd vermeld uigevoerde reparatie is imiddels algeheel en test gecontroleerd. dat was het dan

dus ik blij denk zo gemaakt ik kan eindelijk weer PC en,
ik zet hem aan maar er gebeurd niets helemaal niets. Ik dus weer PB gebeld. Ondertussen de wanhoop na bij wand bellen was ondertussen (0,15 PM) geworden en de tijd dat ik aan de telefoon was duurde 3 uur-

Er werd weer een afspraak gemaakt om wederom de PC op te halen.
wel op 24-5-2007 en kwam op 25-5-2007 Terug (was niet zo maar op 31-5-2007 ) foutje op servicebon Daar werd het zelfde gemeld alleen was er nu een onderdeel met diverse nummers vervangen. + het geen dat er voor eerder al was vervangen en hersteld.

monteur weg ik zet de Pc aan en ja hoor wederom de Pc deed niets helemaal niets. zo dood als een dode kan zijn. Ik werd ondertussen woedend heb pachterbell weer gebeld en kreeg ik diverse mensen aan de telefoon
Er werd een datum afgesproken zodat eenhogere persoon dit personelijk opzich zo nemen. nou ik werd die datum niet gebeld maar enkele weken daar na. (en ik ondertussen maar bellen en uren wachten)

kort om er zijn nog diverse expertieses uitgevoerd

Hierna heb ik ze peraangetekende en per verzekerd verzenden
aangemaand mijn een nieuwe pc te geven. daar konden ze niet aan beginen. eerst moest dan maar weer een externe onderzoeker het helemaal uitzoeken. voor er iets kon worden gezegt. dus op 29-10-2007 Werd hij door ups opgehaald Hierna hebben wij de pc nooit meer gezien. Wel kregen we het bericht Inmiddels mijn advocaat dat het apparaat verouderde ondredelen bevatten en dat deze niet meer werden geleverd, waardoor we uiteindelijk recht hadden op een nieuwe,
nu is het 19-02-2008 en nog steeds geen geld of Pc ontvangen. mijn advocaat is er nu mee bezig en dit kan nog wel maanden zowel jareng aan duren...

Van packerd bell Krijg je geen levens genot, Maar zware stres en veel hooftpijn Het maakt je eurosssss lichter. En een advocaat rijker. gelukkig zit deze hun flink achter de broek. Maar de lol van Levens vereikende doelen. is verkeken. EN dat terwijl ik en mijn dochter deze nodig hebben om ons door onze dysleti beter te kunnen verworden.

Packerd Bell Bedankt

acjzr1

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Hoi Bikraan,
Jij bent wel heel erg geduldig!
Ik heb mijn systeem na talloze telefoontjes en mailtjes waarbij onkunde en onbeschoftheid eerder regel dan uitzondering waren gestript en met enkel de harde schijven en de processor in combinatie met goede onderdelen een nieuw systeem samengesteld.
Dat was al binnen 6 maanden na levering!
Op het forum van Packard Bell wordt je ook niet geholpen als je negatief durft te speken over PB.
Als een oude pc die bijna vol staat met allerlij zooi zneller en stabieler blijkt te zijn dan een splinternieuwe PB-pc dan mag je van PB niet klagen! Ze doen inderdaad alsof je een klein kind bent als je ze belt of mailt...maar al de kleuters zitten bij Packard Bell!!!

Bikraan

Ongelezen bericht door Bikraan »

Beste,

Bedankt voor uw reactie, op mijn geplaatste bericht.

Ja Van goede service bij PB kun je in deze niet spreken,
Het is voor iedereen een vervelende kwestie, Je voelt je immers belazerd. Wat je zelf met je PC hebt gedaan, vind ik knap Echter durfde ik het niet aan om er door iemand er naar te laten kijken omdat zodra de kast is open geweest door derde je helemaal geen garantie meer kon verwachten. ( zoals vermeld in het garantie boekje)

Maar idd had ik beter een ander er naar kunnen laten kijken dan was ik mogelijk goedkoper uitgeweest,

Ik zelf ben eerlijk om te zeggen. dat ik verders geen verstand heb van PC`s Dan alleen aan zetten. en naar de progammas toe te gaan. waar ik mee werk en dat ik dan onder de knie heb, Ook het aansluiten van een printer ect... lukt me maar verders geen kaas van gegeten. Maar wie gaat er van uit dat als ze een systeem kopen. met standaard dingen die je wel al weet. Techs inzicht moet hebben. Ik dus niet

Ook als ik een wasmachiene koop doe ik gewoon wat ik weet en wat er in het boekje staat. verders geen verstand daar van als er wat mee is.
dan laat ik eveneens een monteur komen. En als er dan kosten aan zouden zijn weet ik waarom Bij packerd bell weet je dat niet,

ik zal zeggen
wees voorzichtig in de verdere toekomst met wat je koopt
al blijft het altijd een gok of al dan wel een goed produkt hebt gekocht

groet,
Bianca,

nubecloud

Ongelezen bericht door nubecloud »

ik heb heel veel onvrede met deze pc.
ook al defragmenteer ik de schijf niks dat helpt. hij loopt te vaak vast hij heeft al 2 x zijn geheugen gewist . en hiervoor heb ik een ander epc gehad siemens nooit problemen mee gehad. een grote fout om packard bel te kopen. ik wil er windows xp op zetten maar dat weigert deze *** machine.

nubecloud

Ongelezen bericht door nubecloud »

owja packard bel noem ik packard Hel

Gesloten