LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rookverbod

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

Die cirkelzaag slaat ook nergens opr,en iedereen mag reageren hoe die die wil en gast ofzeg ik liever Q.M want dat zijn beide een ga de klok luiden en aangezien hij niet het alleen recht heeft kunnen wij ook heel wat klokken laten luiden.Er zijn heel wat klokkenluiders en iedereen mag luiden.Het is maar net de vraag hoe breng je de zaken in beweging
Het is inderdaad dat een bepaalde nietroker het grootste woord heeft en neemt en ook soms onbeschoft is.En dat voor een niet roker???Op de alimentatie is hij ook bezig en daar wordt hij uitgekotst.Mar dat gebeurd elders ook.Maar genoeg er over.Ga ieder een kant op rokers en niet rokers Vrede zal er nooit zijn dat is een illusie daarom begeef ik mij maar onder vrienden zijn en daar is nog fijn vrede en tolerantie.
So long.

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

Zo is dat! Laten we vandaag nog maar even lekker genieten van deze mooie dag.

We gaan zo lekker naar buiten in de frisse lucht (nou ja) en misschien horen we in de verte nog wel de klok luiden.

Ik hou er mee op en nog een prettige hemelvaarsdag verder. Geniet ervan!
Een NIET roker maar heeft van niemand last!

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

Maandag is het Internationale niet-rokers dag.

Is ook wel nodig: elke 6.5 seconde sterft er iemand door de gevolgen van roken. Dat is bijna 5 miljoen mensen per jaar. Men verwacht een verdubbeling hiervan de komende 20 jaar (WHO).

Er zijn nu 1.3 miljard rokers. Even rekenen levert op dat 1 op de 268 rokers dus sterft aan het roken.
En over 20 jaar voorspelt men 1.7 miljard rokers. Met de verdubbeling van de sterftegevallen levert dat dus statisch een kans van 1 op 175 dat je als roker sterft door het roken.

Er staat dus niet voor niks op een pakje dat je van roken dood gaat.
Blijf jullie koppen maar in het zand steken rokers!!!

Niet Roker

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Niet Roker »

Ja en iedere minuut sterft er iemand door een auto ongeluk. Moeten ze zoiets degelijks ook op auto,s zetten!
NIET roker.

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

Typisch weer een roker: dingen die er niet toe doen er bij halen!

Roken is nergens goed voor bahalve om iemands verslaving, een zielige overlevering aan een genotsmiddel te bevredigen.

Alle andere zaken die rokers erbij halen om hun eigen gebrek te verdoezelen zijn maatschappelijk zeer noodzakelijk.

Schaf het roken af: gevolg hiervan is een tegenvaller voor Zalm en een hele zwik gefrustreerde (en waarschijnlijk agressieve) rookverslaafden.

Schaf de auto af (favoriet vergelijkingsobject voor rokers) en heel de maatschappij, de economie gaat onderuit.

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

Het lijkt het laatste oordeel wel als mensen willen roken laat ze hun gang gaan. dood gaan we allemaal en al die gezondheidsfreaks dan leef je 1 of 2 jaar langer.

Richt je aandacht op de Heer want daar draait het om. Niet dit aardse alles is verboden.

Maar de lucht die je inademt verdampt je leven vele malen sneller dan het roken.

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb collega's die roken. Ik hoef hun rook niet in te ademen omdat mijn werkgever heeft gezorgd voor een rookkamer.

Toch ben ik niet zo content hiermee

Ze komen niet zo vroeg en gaan net zo laat als ik.
Maar overdag gaan ze gaan zeker 6 keer naar het rookhol en komen steeds na een minuut of 10 terug, Oftwel ze werken zo'n uur per dag minder.
Kostenpost voor het bedrijf.

Bovendien zitten ze in dat rookhol alleen maar te roddelen en te kankeren (rokers en kanker :wink:). Dit heeft een negatieve uitwerking op de werksfeer in het bedrijf: kostenpost door minder productiviteit.

En dan natuurlijk nog de kosten van die rookkamer. Die 4kante meters moeten ook worden gehuurd en er is ook nog speciaal een afzuiginstallatie aangelegd.

Nog een kleinigheid zijn de toestenborden van die rokers. Moeten ook extra gereinigd worden vanwege de zwarte aanslag die de vieze rokersvingers veroorzaken! = Kosten!

Kortom: niet-roken is een essentieel criterium in een functieprofiel

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

Ja en dat betekend ook minder belastingopbrengst voor de Overheid.
Daarom suggereren zij dat roken dodelijk is.
Maar ja goedgelovige mensen geloven meteen al die wild west verhalen wat ze in Den Haag vertellen.

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

Reactie op gast 11.49 uur

Als jij wilt geloven dat roken en meeroken niet ongezond is, dan moet je maar gaan roken (of blijven roken). Zolang je de ander maar niet lastig ermee valt. Wij geloven wel dat roken heel slecht is. Het kan nooit goed voor de longen zijn als daar zoveel troep binnen komt. Wij willen gezond en oud worden.

Paffie

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Paffie »

stop met roken, kijk mij ik rookte al ruim 40 jaren camel mij aders zitten dicht kreeg een hartinfarct en een beroerte nu heb ik het voor elkaar een invalide kreupele is er nog van die mooie stoere strerke jongen van weleer over dag zg vrienden kennissen familie niemand wil meer mer z'n halvegare omgaan ik rook niet meer ik denk maar dat ik weer begin en snel ga hemelen zo is het niets meer aan.

Ex roker

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Ex roker »

Inderdaad Paffie, als het einde dan toch in zicht is, begin weer lekker met roken en geniet er nog van, zolang het nog kan. Doe je best.
Ex roker, ook na hartinfarct, maar vind het nog steeds lekker ruiken.

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

Paffi
Wat een verhaal.Je moet wel diep gaan joh.Ben je door al die ellende van het roken af en heb je niets meer over.!!!!!!Jij bent geen halve gare.Jehebt alleen het een en ander mee gemaakt.En nu je in de prak zit moet er toch iemand zijn die om je bekommerd????Die z.g vrienden laten jou nu links liggen en je familie ook???En nu wil je weer gaan roken omdat je dan vlug kan gaan hemelen????Joh dat is toch verschrikkelijk!!!.Probeer hulp te krijgen maar krijg weer de wil om toch zonder roken door te gaan.Jij hebt een hele zware les gekregen,maar daar moet toch een uitweg zijn!!!!!Ga in therapie en met mensen om die je kunnen helpen.Denk erom je bent geen halve gare en stap van die gedachte af.Ik wens je heel veel sterkte en ergens hoop ik dat je toch nog wat wil leven!!!!!!!!!!!!!Heel veel sterkte!!!!!
nel

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

Op dit forum mag niet gerookt worden.

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

Mensen, maar daar gaat het naar toe !
Zodra je niet meer voor jezelf kunt zorgen en je belandt in een bejaardentehuis dan tel je je dagen af wanneer je eindelijk uit deze wereld kan vertrekken.

Je zit daar maar wat, kasplantje worden, doodziek van kaarten en geklaag van medebewoners en in je laatste jaren zie je het leven uit je raam voorbij trekken totdat je eindelijk mag vertreken.

Dat is het lot van veel mensen die een hele leven gewerkt hebben en uiteindelijk worden ze afgedankt in zo'n thuis door hun familie of wat dan ook. Ik zorg er in elk geval voor dat m'n ouders nooit in zo'n situatie zullen komen, ze spenderen een deel van hun leven aan mij en zorg en op het laatst gooi ik hun zeker in zo'n moerastehuis ? nee dus.

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

Wel op de goed knoppen drukken Gast!

Leuk verhaaltje, maar hoort hier niet thuis.

Dirks

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Dirks »

Vind het toch erbij horen, deze hele topic gaat over ouderen, rechten, respect en hoe de maatschappij er tegenover staat.

Wodan

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Wodan »

Hallo Paffie,

Ik herken wat u geschreven heeft, ook ik ben veranderd tientallen jaren
gezellig gerookt, daarna aders dichtgeslibt hartinfarct hersen infarct en nou verandert in een idioot die als je me ziet lopen menig lachspieren
doet ovebelasten, ik voel mij niet zielig en heb mezelf met een camera opgenomen en kan meelachen op wat je ziet echt komisch, voor mij staat het vast en mijn einde is nabij daar zorg ik wel zelf voor.Geen nazorg geen therapie afgelopen uit ik draai de knop om einde voorstelling het gaat jullie allemaal goed en laat die sigaretten nou liggen anders word je straks ook uitgelachen hahaha (anders lach ik jullie vanuit de Wahalla wel uit.)

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

luguber welnee :roll:

gast500

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door gast500 »

Stop toch allemaal met roken.!!!!!!!!!!

Echt roken is slecht.
Heb het jaren gedaan ben per 1.1.2004 gestopt.
Bespaard je ook nog een hoop geld.

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

Bepaal zelf wanneer ik stop, gast500.
dat jij gestopt bent is mooi, maar ga nu niet lopen zeuren dat andere dat ook moeten doen :twisted:

Gesloten