LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] over vacineren

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

Broodfokkers zijn geen instantie.
En als broodfokkers hun honden niet inenten of goed inenten, doen ze dit idd vaak uit winstbejag.
Zo min mogelijk geld uitgeven, zoveel mogelijk geld verdienen.

Maarrrrrrr, mensen die hun honden niet inenten om diepere redenen dan zo min mogelijk geld uit geven, maar uit principe of gezondheidsredenen, omdat ze zich er goed in hebben verdiept, het risico niet willen lopen of wat dan ook, omdat ze het beste met hun dier voor hebben, is heel wat anders.
Hun met broodfokkers vergelijken slaat dan ook als een tang op een varken.

Ook verkopen zij pups, zoals anderen ook doen, maar meestal om een andere redenen.
Ook voeren ze vaak hun honden niet gezond, zoals zoveel anderen ook doen.
Maar daarom zijn het nog geen broodfokkers.

Verdiep je er eerst eens wat beter in, voordat je met zulke opmerkingen komt, waaruit blijkt dat je er totaal niks vanaf weet.

Ohjah, niet overmatig inenten betekent niet, helemaal niet inenten.
Dit betekent de nodige entingen wel, de overbodige niet.
Sommige entingen kunnen meer schade aanbrengen dan het niet enten daarvoor.
Sommige entingen hoeven niet ieder jaar herhaald te worden.
Sommige entingen zijn niet nodig.

Als jij weet welke, praten we nog wel weer eens...

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

Wat een onzin verhaal. Komt zeker uit de telegraaf. Of was het de Donald Duck.

Er is bij mij 1 persoon die de inenting regeld. De Dierenarts. En dat prikje kost heel weinig.

Het begint er hoe langer op te lijken. Ik wil een hond maar het mag niks kosten.

ovendien worden de richtlijnen bepaalt door de EU. Niet door een doorgeslagen prof uit onzinland. Die graag wil opvallen.

[/b]

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

Gast van 1 juni 00.41uur.
Idd een boel onzin wat hier allemaal beweerd wordt, maar (helaas) ook een boel waarheid.

Er is bij mij ook maar 1 persoon die de entingen regelt van mijn honden.
En dat is niet de dierenarts, maar dat ben ik als eigenaar van de honden, de verantwoordelijkheid ligt namelijk bij mij.
Mijn mening kan wel bepaald worden door de dierenarts of sowieso al overeenkomen, de uiteindelijke beslissing maak ik (of laat het over aan de da, maar dat is dan ook weer een besluit van mij).
Ik ben diegeen die het risico loop met mijn honden van wel of niet enten en de gevolgen daarvan, zou ik dat dan ook zelf mogen beslissen?

Geld staaft niet mijn mening, maar goedkoper uitkomen (en toch goed bezig zijn :wink: ) is natuurlijk nooit een nadeel.
Maar zoals ik al zei, dat staaft niet mijn mening, wel de kennis en de risico's die het met zich meebrengt, net als de wetgeving.
Verder zijn er altijd ook nog gezondheidsproblemen of levensovertuigingen/principes waardoor men kan besluiten om niet te enten, weer iets wat totaal niet met geld te maken heeft om tot die conclusie te komen.

Je haalt bovendien de wetgeving van de EU aan, weet jij wat daar instaat?
En weet jij wat in de bijsluiters van de entingen staat?
Bijv over/van de Rabiës-enting???

Als jij dat weet, weet je ook wat ik bedoel.
Weet je dat niet, is blijkbaar je interesse niet zo groot, of je kennis.
Of heb je geen geld om er tijd voor vrij te maken of wil je er de moeite niet voor doen.
Oh, wacht even, dat doet mij aan een uitspraak denken...
Geen geld er voor over hebben (tijd is geld), dan ben je een broodfokker.
Tja, dan kan je iedereen wel broodfokker noemen he?!
Met het laatste ben ik het dus absoluut niet mee eens, dat bewijs ik hierboven dan ook wel dat die uitspraak niet klopt.

Vind je die uitspraak nog steeds terecht? Dan vind je jezelf dus ook een broodfokker?

Mijn inziens klink je niet als een broodfokker hoor, maar iemand die onwetend met de meute meeloopt, dat is heel wat anders.


Maarruh, zoek je de EU richtlijnen nog even op?

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

Zo te horen woon je in Staphorts.

Als er 1 is die weet welke regels er zijn voor enten dan weet ik dat wel hoor. Mijn Honden mogen zelfs Zweden en GB binnen.

http://www9.minlnv.nl/servlet/page?_pag ... RTAL30&frm
=simpel&uz=&ib=totaal&qt=hond&infobron=totaal

http://www.mhsv.nl/in_the_picture.htm
http://www.dogsincluded.nl/landen/landen-informatie.htm

Zoek en vindt.

Maar mijn dierenarts bepaalt wat er entingen nodig is. Eigenwijse wijsneus.

Te gek voor worden.

irke

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door irke »

een hondsdolheidsenting(rabies) is 4 jaar goed maar als je reist met je honden door europa ben je verplicht om ze elk jaar te herhalen, dit is voor de hond harstikke slecht en gewoon overbodig.ik ga elk jaar op vakantie met mijn honden en ben gewoon verplicht om ze elke keer weer te vergiftigen en mijn geld weg te gooien.
elk jaar de kleine cocktail moet genoeg zijn als je binnen nl blijft, als je niet gaat zwemmen met de hond zou ik het al helemaal niet doen.

mijn kinderen liet ik zeker niet enten en ben blij dat dit niet verpplicht is.

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

Staphorst, hoe kom je daar nu bij dan?
Je trekt wel erg leuke conclusies steeds.
Helaas kloppen ze van geen kanten :lol: .

De meeste landen in de EU leggen zich neer bij de wetgeving van de EU, enkele zijn nog uitgezonderd.
En die zegt dat een enting zolang geldig is zoals in de bijsluiter staat.
Zegt de bijsluiter van de Rabiës-enting dat deze 3 jaar geldig is, geldt die enting dan dus ook 3 jaar en hoeft men niet ieder jaar die enting te herhalen.

Schoenmaker, blijf bij je leest 8) .

Oh, trouwens, de Da bepaalt niet welke entingen er nodig zijn (dat bepaalt de wetgeving nl), die bepaalt alleen welke entingen hij er doorheen wil jassen.
En daar kun jij als eigenaar in mee gaan of niet.

irke

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door irke »

ja dat klopt zolang je gewoon in 1 land blijft is de rabies gewoon 3 jaar goed, maar als je de grens overgaat ben je verplicht om de enting elk jaar te herhalen hetzelfde als je naar hondenshows gaat.dus jou informatie klopt ook niet helemaal.
of het moet vandaag nog verandert zijn.

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

Nee, dat is dus ook zo als je de grens overgaat.
Er zijn uitzonderingen, maar daar heb ik het nu even niet over.
Ik heb het over de landen die zich aan de EU-wetgeving houden en er geen speciale regels op na houden.

In NL hoeft die enting niet, NL is nl rabiës vrij.
Kom je vanuit een ander land NL binnen, moet de hond wel (Rabiës)ge-ent zijn.
Gaat men vanuit NL naar een ander land, moet de hond ook ge-ent zijn.

Dit volgens de richtlijnen van de EU, en die houden de richtlijnen van de bijsluiter weer aan.
Zegt de bijsluiter dat de enting 3 jaar geldig is, houdt men de 3 jaar dus ook aan.

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

Wel jammer dat deze mensen er voor zorgen dat er straks weer zieke honden zijn. Hoe meer niet enten des te meer zieke honden er zullen komen.

De besparing die je nu maakt is niets vergeleken met de kosten om jouw zieke hond weer beter te maken. Of nog erger in te laten slapen.

Tot nu toe worden de honden niet ziek als je ze wel ent. Doe je het niet dan is het over 2 a 5 jaar weer druk bij de dierenarts. Enten is prefentief. Mensen stoppen vaak met prefentie als er geen ziek meldingen zijn. En als het weer mis moet de dierenarts het weer opknappen.

Wees maar lekker eigenwijs. Wel een leuke hondenbaas die bewust het risico wil lopen zijn hond een pijnlijke dood te laten sterfen.


Maar ik blijf gewoon enten.. Dus ik maak mij toch geen zorgen,

ga lekker door en wees stoer. Maar niet huilen als je hond straks ziek is door je eigen eigenwijze ideen.

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

Honden niet ziek van enten?
Er gaan zelfs honden dood van enten.

Tussen teveel enten en totaal niet enten zit nl nog een heel verschil.

En nogmaals, diegene die niet enten doordat ze er zich in hebben verdiept, doen dat niet omdat ze kosten willen besparen, maar om andere redenen (een titerbepaling kost trouwens ook geld).
Maar blijkbaar lees je daar steeds overheen, of wil je dat niet lezen omdat dat niet in jouw straatje past.

Blijf jij maar gewoon enten en je geen zorgen maken, anderen maken zich wel zorgen om wat de entingen aan kunnen richten, maar sluit jij daar je ogen maar voor.
Maar ga dan niet lopen huilen en schreeuwen als jouw hond ziek wordt door een enting.
Want dat had je kunnen weten, aangezien je daar op bent gewezen.
Maarja, je was zo eigenwijs om je daar niet in te verdiepen.
Hebt bewust het risico genomen, hebt bewust de risico's niet afgewogen.

Blijf jij maar lekker enten, maar geef dan wel eerlijk toe waarom je dat doet en kom niet aan met argumenten die nergens opslaan, die niet kloppen.

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

Hahahahahaha, zijn jouw fabels de lucht in geschoten en kun je geen nieuwe meer bedenken?
Daarom maar persoonlijk worden?
Erg laag en erg zielig.
Bewijst weer een boel...

Zou graag de naam van jouw dierenarts willen weten, hem vragen of er bij hem echt geen reacties op entingen bekend zijn.
Of hij echt nog nooit gehoord heeft dat in schock raken een reactie kan zijn van een enting.
Of dat er nieuwe onzerzoeken zijn die de oude niet meer staven.

Is dit echt het geval, weet ik in ieder geval waar ik niet wezen moet.
Houd nl niet van bekrompen mensen, die meer het beste voor hebben met hun portomonnee dan met hun klanten/patienten, die niet voor vernieuwingen open staat, die niet hun meningen bijstellen wanneer het bewezen is.
Of die er gewoon geen kennis/weet van heeft (wat ook zeer kwalijk te noemen is).

Lijkt mij sterk dat het werkelijk zo is, helaas zijn er zo wel een paar, maar ik denk eerder dat jij jouw dierenarts in het kwaad licht stelt dan dat hij zelf zou doen.

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Marianna »

Zoals een dierenarts jaren geleden eens aan mij vertelde, komt het grootste deel van het inkomen van een dierenarts uit de entingen en bestaan veel praktijken dank zij de jaarlijkse entingen.

Als dieren de puppy/kitten entingen en een vervolg enting hebben gehad dan zijn ze beschermd voor jaren en sommige wetenschappers zeggen zelfs het hele leven. Te veel enten is iedere keer een aanslag op het imuumsysteem en geeft geen betere bescherming maar meer risico op ziekten en ent gerelateerde problemen.

Men is het meest zuinig op mensenkindjes (en terecht) en die worden als baby een aantal malen gevaccineerd, als kleuter nog een maal en dat zou genoeg zijn voor het hele leven. Een mens heeft gemiddeld een levensverwachting van 75 a 80 jaar. Een hond of kat haalt daar meestal niet eens een kwart van maar wordt wel volgespoten met al die vaccins. Raar hoor, juist omdat een mens zoveel ouder wordt zou die meer van die stoffen nodig hebben om gezond te blijven.

Marianna

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

.

Wat dacht je van deze. Waarom tetaneus of als je naar het buitenland gaat een pot entingen waar zelf de paus jalours aan mee doet. 1 keer enten geld niet voor alle ziektes. DE hondenziektes waar tegen geent worden zijn zeer ernstig en dodelijk. Het enten is preventief.

Het klopt
Het kan dat een hond in shock raakt. Dit komt zo weinig voor. Mocht het gebeuren dan is daar een medicijn voor. Waar heb je het over.

De shock kan komen door allergie of te veel drukte ( Angst).

Maar er gaan echt meer honden dood als je niet ent. Ga maar lekker door met dit onzin verhaal te vertellen. Voor mij is het kroegpraat.

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

ze zijn nu zelfs bij de kinderen bezig met onderzoeken want het enten blijkt toch vaak meer neveneffecten te hebben dan resultaten, misschien komen namelijk bepaalde ziektes juist wel door het enten, mijn kinderen liet ik zeker niet enten en gelukkig is dat ook niet verplicht.

maar om nou te zeggen dat hetgeen wat hier gezegt word kroegpraat is, hier is wel degelijk onderzoek naar gedaan, en ken honden die alleen maar homeophatische producten krijgen die veel langer zonder pijn leven, zo zijn er ook mensen die niet tegen reguliere middelen kunnen en hun hele leven afhankelijk zijn van homeophatie, mensen die doodziek worden van paracetamol.

en het is een kwestie van tijd over een paar jaar zal aan het enten zoiezo een einde komen want het zal een nog een nasleep krijgen net als het jaren toedienen van antibiotica, zijn nadelen heeft uitgewezen.
dan werkt het gewoon averechts.

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

noem dan eens iemand of een instantie die hier onderzoek naar doet???

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Marianna »

Via zoekmachines als bijvoorbeeld Google tik je

onderzoek post vaccinaal syndroom bij dieren

Groetjes,
Marianna

Otje
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jul 2005 21:18

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Otje »

Quote:
ja dat klopt zolang je gewoon in 1 land blijft is de rabies gewoon 3 jaar goed, maar als je de grens overgaat ben je verplicht om de enting elk jaar te herhalen hetzelfde als je naar hondenshows gaat.dus jou informatie klopt ook niet helemaal.
of het moet vandaag nog verandert zijn.


Het is idd veranderd. Als je reist binnen de EU hoef je je hond nog maar eens in de drie jaar te laten enten tegen Rabies. Buiten de EU nog wel jaarlijks.
Tegenwoordig geven veel dierenartsen ook niet meer elk jaar de volledige cocktail. Het ene jaar de kleine cocktail (parvo, leptospirose en para-influenza) het volgende jaar de volledige cocktail (de vorige 3 aangevuld met hondenziekte, HCC). Deze entingen kun jezelf laten aanvullen met de enting voor Bordetella (kennelhoest. Bij nagenoeg alle professionele dierenpensions verplicht)

efteling
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jul 2005 09:10

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door efteling »

Ziekten veranderen steeds weer. Griep bij mensen is een heel goed voorbeeld. Ieder jaar is er weer een nieuwe variant, en dat gebeurt ook bij onze viervoeters. En na 3 jaar immuum voor ziekten? Dat bestaat niet. Griep komt ieder jaar en iedereen krijgt dan ook de griep.
Voor de ziekten waaroor de hond/kat wordt geënt zijn bijna geen geneesmiddellen. Dus ga je preventief te werk. Net zoals bij Aids.
Als je geen Aids wil, gebruik je toch ook een condoom?

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Marianna »

Tja Efteling, de griepvaccins worden ieder jaar nieuw samengesteld. De vaccins voor dieren zijn al jaar en dag van dezelfde samenstelling. Opnieuw enten geeft geen bescherming tegen de nieuwe mutaties.

Groetjes,
Marianna

efteling
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jul 2005 09:10

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door efteling »

Dat klopt niet, Marianna. De vaccinaties worden ieder jaar weer veranderd. Vlooiendruppels worden ook ieder jaar veranderd, want die krengen worden zeer snel immuum voor de druppels.


Ik kan het weten, want ik bezit een EHBO-diploma voor honden.

Gesloten