LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Kletscorner - december 2013

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
rozemarijntje

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Goedemorgen vrienden

Aha,dus gewoon een veredelde frituurpan...die actifry...ik dacht dat je er heel gezond in kon koken :shock:
Maar misschien ben ik in de war met een andere hoor! Dat dinh kost 250 euro( veel te duur!! )
Maar zei dat ding elke keer staan,zal als ik hem weer zie eens goed kijken..

Ja idd broodmachiene,heb hem toen even geleend van vriendin,want moest en zou het ook hebben en idd na twee keer was ik het zat...had het wel gezien :lol:

Het is lekker weer buiten,frisjes,maar als het zi blijft,droog dus ,altijd als ik weg moet regent het :evil: hier dan...ja neem een plu zou je zeggen,jaaaa strak plan :lol:

Straks lekker fysio ff lekker kraken,minder is dat hij altijd aan me vingers wilt zitten,das minder maar ja moet...
Oke isabel zorg staakt dus morgen! Goed zo..nou ja,als jullie er hopelijk wat mee bereiken want.??
Ik vind bep takken vd zorg worden zwaar onderbetaald,bv verpleeging etc...

Nou geniet van je vrije dag,,

Tenormin ja kan me we, iets voorstellen bij xmas pudding!!!

Heb wel eens een echt stukje op....zelfgemaakte,machtig,je proeft van alles,een engelse collega maakt dat nog wel eens op mans werk...nou ja zijn vrouw.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, het ligt er ook aan wat je doelstellingen worden, hoe je in het leven wilt gaan staan (voor zover iemand de mogelijkheden heeft natuurlijk). De een gaat voor gemak, de ander wil zo natuurlijk mogelijk leven, of de eigen ecologische voetafdruk zo klein mogelijk maken, en zo door, en zo door. Wat is je doelstelling, en hoe sterk is je motivatie.

Dat bepaalt volgens mij voor een groot deel of een bepaalde aanschaf nut heeft of niet. Begint dus eigenlijk bij een stukje zelfkennis... (waar het bij mij nog wel eens ontbreekt, de goede wil is er wel, maar na het willen komt het doen... :oops: )

rozemarijntje

:lol: nou ik stoom ook vrij veel en grillpan,ook gezond.

Ja,het gaat ook niet om een doel te halen,maat zoals stomen,bv ik zeg maar wat bloemkool erin .niu de smaak is puur,terwijl koken de smaak gewoon half verloren gaat..

Uh voor je ziek werd heb je toen je boeken al geprobeerd of liggen ze nog netjes te wachten :wink:

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

witte angora schreef:Een slowcooker is weer wat anders. Een wonderpan functioneert als een soort oven, maar dan op het gas/petroleumstel. Een wonderpan bestaat uit een buitenpan en een binnenpan, plus een deksel en een vlamverdeler.

Afbeelding

Dit is de moderne versie:
Afbeelding

Afbeelding

En dit komt er uit:

Afbeelding

Als ik vergelijk is het principe hetzelfde. Slowcooker is electrisch en bestaat ook uit een binnenpan t.w. keramische of porseleinen, een buitenpan en een deksel. Je hebt geen vlamverdelen maar daarvoor in de plaats electrische aansluiting.

Maar wel grappig om zo diverse "pannen" tegen te komen.

Teunbosseman
Contacteer:

rozemarijntje schreef:Ja die slowkpcooker nog geen zin gehad,sorry teun :oops: maar wil daar wek eens naar oo zoek

Geen sorry hoor voor mij hoor, wij zijn enorm blij met dat ding, echt een timesaver.
Je hoeft niks erbij te doen, wij zijn nog beetje aan experimenteren. Met draadjesvlees gaan we bietje croma erbij doen kijken wat verschil is.

Model wat wij hebben kost in NL +- 150,- en in UK 75,- maar wij hebben een uitgebreid model. Er zijn ook eenvoudigere modellen.
Laatst gewijzigd door Teunbosseman op 09 dec 2013 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

@teun, mijn crock pot is, zo te lezen een aantal jaartjes ouder; is keramisch (1977 gekocht in U.K.) en heeft geen binnenpan e.d. Eerst moet ik vlees aanbraden en pas daarna gaat de hele bubs in de pot. Lampje, want daar werkt de mijne op, is 70º of 100º en dat kan gewoon, als je het de hele dag (of nacht) op wil laten staan, gewoon aan blijven. Dus jij hebt de vernieuwde versie.

Teunbosseman
Contacteer:

tenormin schreef:@teun, mijn crock pot is, zo te lezen een aantal jaartjes ouder; is keramisch (1977 gekocht in U.K.) en heeft geen binnenpan e.d. Eerst moet ik vlees aanbraden en pas daarna gaat de hele bubs in de pot. Lampje, want daar werkt de mijne op, is 70º of 100º en dat kan gewoon, als je het de hele dag (of nacht) op wil laten staan, gewoon aan blijven. Dus jij hebt de vernieuwde versie.

Nee, ik hoef niets aan te braden. Recent een rollade geprobeerd en enorm mals maar mis toch beetje de aangebraden buitenkant. Hiermee gaan we experimenteren.

Ik zal inderdaad een nieuwe electrische versie hebben. Digitaal en met timer.

rozemarijntje

Moet zeggen dat het goed klinkt...met zoiets is het altijd beetje uitproberen
Maar dan zou ik ook voor de meest uigebreide gaan hoor,,,

Teunbosseman
Contacteer:

@Sjohie,

Ook van mijn kant......gecondoleert en sterkte met de verwerking.

tenormin

't Is stil op de site. Isabel was lekker vrij vandaag, dus zij zal het er wel lekker van nemen. En de werkenden onder ons, tja, die mogen niet in de baas zijn tijd privé bezig zijn, toch?

@rozemarijntje, volgens mij is zo'n pan/pot die teun heeft vast iets voor jou. Kan, waar nodig, meneer R. diverse groenten klein snijden, aardappeltjes (pakje) erbij en vlees kan je best zelf even aanbraden, pas dan in de pot want anders word het echt niet bruin! Zoals ik lees hoe de staat van je handen nu zijn. Lekker de hele dag heel zacht pruttelen. Heerlijke geur in huis (geen spruitjes toevoegen :lol: ) anders is het geen heerlijke geur. Oh ja, beetje fond en rode wijn erbij, trekt er heerlijk in.

Teunbosseman
Contacteer:

tenormin schreef:@rozemarijntje, volgens mij is zo'n pan/pot die teun heeft vast iets voor jou. Kan, waar nodig, meneer R. diverse groenten klein snijden, aardappeltjes (pakje) erbij en vlees kan je best zelf even aanbraden, pas dan in de pot want anders word het echt niet bruin! Zoals ik lees hoe de staat van je handen nu zijn. Lekker de hele dag heel zacht pruttelen. Heerlijke geur in huis (geen spruitjes toevoegen :lol: ) anders is het geen heerlijke geur. Oh ja, beetje fond en rode wijn erbij, trekt er heerlijk in.

Wij hebben deze:

http://www.fonq.nl/product/crock-pot-sl ... 3godlBAA4A

Vlees hoef je niet aan te braden, een rollade wordt prima bruin maar je hebt dus niet zo'n krokant korstje zoals bij aanbraden vlees.
Wil je dit wel, ja dan ff aanbraden.

Mooie is, je stelt hem zo in dat om bv 17:30 klaar moet zijn en dan doet de pan de rest, zeg maar je eigen kok.

rozemarijntje

Mmm mooi ding trekt me wel... :P bedankt teun!!

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Is het topic @verduisterd (zoiets dergelijks) die de hele - gerechtelijke- wereld tegen zich had verwijderd?

tenormin

Jolijn schreef:Is het topic @verduisterd (zoiets dergelijks) die de hele - gerechtelijke- wereld tegen zich had verwijderd?
Ja, steek jij de kaarsjes even aan :lol: :?:

karateb

Ongelezen bericht door karateb »

Dus niet de kerstboom hoor :D

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tenormin schreef: Of dat topic over, zal het cryptisch omschrijven: wat wens je iemand als je proost zegt,
Wat een goede van je Tenormin ! :D

Chocomelk

Is maar goed ook dat die 2 topic's beide verwijderd zijn.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Het was even zoeken naar een geschikt plaatje, en het topic waar ik het had willen plaatsen bestaat niet meer, maar hier is hij dan:
Afbeelding

Maar eerlijk is eerlijk, choco zal ik nooit of te nimmer inhalen. Maar het is ook geen wedstrijd, wel?

Chocomelk

Gefeliciteerd met je 9000 ste bericht !

En waarom zou je mij niet kunnen inhalen qua het aantal berichten ?
Als ik een tijdje niet schrijf dan heb je het zo ingehaald hoor. :wink:
En nee is ook zeer zeker geen wedstrijd.

tenormin

dan moet ik weer opnieuw naar die 9000 puffen... :lol: :lol:
Nou WA, dat woord puffen komt in het woordenboek van een man niet voor, tenzij er een hittegolf is :lol: (antwoord 9003 zal volgen :lol: ).

Gesloten