Pagina 16 van 35

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 19 jul 2004 01:29
door Gast
aahahah keesjan, upc betaalt dus per GB. Dus het verhaal van belasten hebben ze dus gelogen. wat is het nou belast je het netwerk of kost het te veel? laat ze nou gewoon open en eerlijk zijn.

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 19 jul 2004 10:12
door Arnodg
ik kom al maanden het volgende probleem tegen
als admin voor planetarion is mijn verbinding altijd open en staat IRC altijd aan op mijn PC.
daarnaast stuur ik ongeveer 20 keer per dag een file van 1 a 1.5 mb naar het forum

dan heb ik nog een aanzienlijk e-mail verkeer van 60 a 80 mailtjes per dag en een behoorlijk surfgedrag

het is vandaag de 19e van de maand en ik heb mijn 2e waarschuwing al binnen
erg benieuwt hoe onze UPC freak dit gaat uitleggen

geen mp3's en geen film
alleen maar nuttige data

nog een vraag aan de forumgebruikers
word de limiet voor dat hogere abbonement ook toegepast of word het alleen op de kleinere gedaan
(dat is namelijk iets dat mijn advocaat heel interesant vind)

ja mensen ik ga hiermee naar de rechter

greetz
Arno

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 19 jul 2004 10:49
door Gast
Even kort en krachtig:

UPC kijkt naar het datagebruik niet naar de "nuttigheid" van de data.

Ik vind bijvoorbeeld mijn downloads ook heel nuttig, maar het is wel data en dat is belangrijk voor het gebruik.

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 19 jul 2004 11:20
door Gast
m.a.w. hoeft normaal internetverkeer, 40 GB per maand, niet opgebouwd te zijn uit illegale films of porno. Dat is nl. wat 40 gb gebruikers vaak naar hun hoofd geslingerd krijgen. Maar ja wat is het nut van een snelle verbinding als het downloaden behoorlijk beperkt blijft.

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 19 jul 2004 11:40
door Mino
Ik ontving van chello ook het zelfde mailtje !!
Het wordt tijd dat UPC ONDERDRUK wordt gezet om datalimiet af te schaffen zoals de rest van alle breedbandinetrnet aanbieders inmiddels heeft gedaan.
Radar doe aub iets hier aan.

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 19 jul 2004 12:45
door Keesjan
Keesjan je bent zielig, want niemand rijd hier met een bestel bus voor
Massaopslag van vele tientallen GB's komt overeen met het opslaan in een bestelbus bij onbeperkt eten en drinken in restaurants. Het punt is dat het gaat om opslag en niet meer voor eigen gebruik. Natuurlijk kan je wel zeggen dat je het voor eigen gebruik gebruikt, maar het massaal opslaan van die gegevens is niet toegestaan.
Volgens mij is er niemand die dat FUP begrijpt, en laat staan dat UPC het begrijpt....
De werking van de FUP is meerdere malen duidelijk uitgelegd in deze topic.
maar ja jij zal er ook wel geen probleem mee hebben als je tomaten in de winkel koop waarbij staat: NEEM DE GOK, WAT KOSTEN ZE... is het 1 euro of 100 euro, uw kassa bon vertelt het U....
Onzin. Er staat dat je voor 50 euro zoveel mag opeten als je zelf kan. Geen opslag en geen vriendenclubs meenemen om te eten.
maar Keesjan wat ik beetje vreemd vind is dat je op andere forums zit te zeuren over normen en waarden
Sociale normen en waarden lijken me een totaal ander onderwerp dan de norm van een datalimiet. Een datalimiet welke er overigens niet eens bestaat, want nadat men misbruik heeft geconstateerd kan je vrolijk verder gaan. Hetzij op lagere snelheid. Maar UPC heeft nooit een snelheid gegarandeerd. De snelheid is afhankelijk van vele factoren op het internet (zie ook hier wederom de algemene voorwaarden).
wat is het nou belast je het netwerk of kost het te veel? laat ze nou gewoon open en eerlijk zijn.
Beiden. Het netwerk kan het gerust wel aan als jouw hele straat op maximale snelheid download, maar als alle abonnees continu op hoge snelheid blazen en zuigen dan kan het misgaan. Servercapaciteit en bandbreedte is eindig. HUB's zijn overboekt. Op dit manier heb je een zeer goedkope verbinding met een zeer hoge snelheid, maar wel met beperkingen. Daarbij kost bandbreedte UPC altijd geld. Vergelijk het maar eens met hostingproviders. Check daar de prijzen voor datatransfer.
het is vandaag de 19e van de maand en ik heb mijn 2e waarschuwing al binnen
erg benieuwt hoe onze UPC freak dit gaat uitleggen
Dit is vreemd. Om hoeveel data gaat het? 20 files per dag sturen van 1.5 MB geeft 1 GB per maand. Mails hebben bijna geen datatransfer, tenzij er grote attachments bij zitten. IRC zal bij extreem intensief gebruik een aantal GB's met zich meebrengen? Dan zou ik denken dat je op 10 GB per maand zit? Dat zou geen probleem mogen zijn voor Classic en hoger. Heb je Light en lager dan maakt UPC terecht bezwaar.
word de limiet voor dat hogere abbonement ook toegepast of word het alleen op de kleinere gedaan
De FUP geldt voor zowel Classic als Plus. Overigens meen ik dat men bij de rechter weinig kans maakt, want UPC blijft de verbinding leveren na constatering van overmatig datagebruik. Weliswaar op lagere snelheid, maar in de algemene voorwaarden stelt men dat de snelheid op internet afhangt van extrene factoren.

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 19 jul 2004 12:55
door Gast
Keesjan, je concludeert dus eigenlijk dat UPC te veel klanten heeft en dat daarom de download limiet steeds naar beneden wordt aangepast. UPC is dus niet instaat om onbeperkt internet aan te bieden. want onbeperkt in weldegelijk beperkt. waarom zou ik niet elke dag 2 films van 4 gig elk kunnen downloaden en bekijken. daar heb ik toch het internet voor daarmee hebben ze me inderdaad over de streep weten te trekken. ik heb nooit geweten dat onbeperkt op zoveel manieren kan worden uitgelegd. ik download voor eigen gebruik. maar in de toekomst niet meer via upc. hhahahahahaha

CUSTOMERS FOOT WITH YOUR FEET

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 19 jul 2004 13:05
door Gast
reacties van KeesJan lopen gelukkig terug. Nog maar 1 keer per 3 dagen.

Zou hij aan zij dataliemiet zitten :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 19 jul 2004 13:08
door willis
Zoals ik in deze forum al een aantal keer gepost heb, en gediscusieerd,
is het bij mij zoals bij velen gegaan;
Ik heb voor het nemen van mijn abbonement met de verkoop afdeling gebeld, en gevraagd hoe het met datalimieten zat, (toen nog nooit gehoord van fup) en idd werd mij nadrukkelijk verteld dat er GEEN limieten waren. Aldus heb ik daarop besloten mijn abbo Classic te nemen.
Vervolgens een afspraak gemaakt voor een installatie. Die door chello niet nagekomen is, (hele middag voor thuisgebleven)
tweede afspraak kwam gelukkig wel.
Vervolgens mijn maandje try & Buy goed doorstaan zonder klachten.
Met uitzondering van het feit dat de modem 4 tot 5 keer per dag reset moest worden omdat de verbinding eruit lag.. maar dat nog tot daar aan toe.
Toen mijn try & Buy verstreken was, begon het pas.
Toen werd ik na de eerste week al geknepen.
Volgens mij kloppen de gegevens niet die ze registreren. Ik heb naar mijn mening vrij weinig gedownload. (en ja, ik weet wat ik allemaal aan verkeer moet rekenen; msn, torrents, emule, spyware etc.)
Klacht bij helpdesk neergelegd, brutaal te woord gestaan door medewerker. (puur omdat ik het er niet mee eens was en mijn verbinding terugwilde, in alle beleefdheid) Ik kreeg de keuze, of er werd een case gemaakt, of ik moest maar weer terugbellen.
Met die case werd mij toegezegd dat er binnen 48 uur met mij contact opgenomen zou worden, dit is ook niet gebeurd. Ik moest er wederom weer achteraan bellen.
Mijn eerste maand telt nu 1 week internet, 3 weken geknepen. En de gem. pagina die ik wil openen, komt niet, dan wel, een half uur later binnen. Hier wil ik gewoon niet zoveel geld voor betalen.

Nou kees jan, ik heb van je reacties genoten, en ga ook mee in je advies; bevalt het je niet, er zijn aanbieders genoeg.
Mijn keuze is gemaakt, en ik wil naar een adsl provider.

Nou heb ik nog wat vragen, zijn berichtgevingen via email over datagebruik rechtsgeldig? staat er niet in de fup dat men schriftelijk op de hoogte stelt hiervan? Zoja, dan lijkt me dit een gebrek. (ik gis even)

Ik heb (onwetend) getekend, en zit waarschijnlijk vast aan een jaarcontract, wat kan ik aan de hand van mijn problemen, en ervaringen met chello gebruiken ter beargumentatie om dat contract te beeindigen?
Naar mijn mening voldoet chello niet aan wat zij aanbiedt, en pleegt contractbreuk, maar hoe kan ik het beste formuleren en beargumenteren, zodat ik in mijn recht sta.
Ik wil het namelijk graag zonder te veel problemen (waar ik wel bang voor ben) beeindigen, zodat ik mij volledig van upc kan onttrekken.
(evt. zelfs met kabel tv.)

Ik kan veel hebben, maar het functioneren van dit bedrijf doet zelfs bij mij de frustraties hoog oplopen, terwijl ik weet niks te kunnen beginnen tegen zon bedrijf anders dan er weg te gaan.

Wie kan mij helpen met wat tips. Thanx

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 19 jul 2004 13:23
door Gast
HEb je dat telefoontje met de helpdesk over geen datalimiet opgenomen?
Zo nee dan ben je de klos.
KeesJan vindt dit normaal, de boel belazeren om een klant binnen te halen, ik denk daar heel anders over.
Je had kunnen weten dat er wel een FUP, staat namelijk in de algemen voorwaarden, zou KeesJAn zeggen.

Ik zeg gewoon opzeggen, automatische incasso intrekken.
Opzeggen met als reden misleiding.
Laat de incasso buro's maar komen, niks van aantrekken.

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 19 jul 2004 13:26
door Keesjan
Keesjan, je concludeert dus eigenlijk dat UPC te veel klanten heeft en dat daarom de download limiet steeds naar beneden wordt aangepast.
Dat zou je eruit kunnen afleiden. De verbindingen zijn overboekt. Dat hebben alle providers en is de enige manier om een dure vaste lijn die eigenlijk 10.000 per maand had moeten kosten voor een prikje aan te bieden. Eigenlijk zou iedereen een 64 Kbit / sec moeten hebben en dan kan je wel onbeperkt datatransferen. UPC is zo aardig geweest om klanten een burst verbinding te geven naar 300 Kbyte / sec zodat ze niet zo lang hoeven te wachten op hun data. Pagina's komen dan supersnel op het scherm en downloads stromen met 1 druk op de knop meteen binnen. Het betekent echter niet dat je ook continu en maximaal kan/mag downloaden. UPC heeft je na misbruik terecht een snelheid gegeven waarmee onbeperkte datatransfer wel mogelijk is.
UPC is dus niet instaat om onbeperkt internet aan te bieden. want onbeperkt in weldegelijk beperkt.
Men maakt reclame met onbeperkt online. Dat impliceert niet onbeperkt downloaden.
Ik heb naar mijn mening vrij weinig gedownload.
Dit is best vaag. Om hoeveel datatransfer gaat het uitgedrukt in GB's? M.a.w: wat zegt datagebruik.chello.nl?
Je had kunnen weten dat er wel een FUP, staat namelijk in de algemen voorwaarden, zou KeesJAn zeggen.
Lees jij nooit de algemene voorwaarden voordat je tekent? Wat zal jij je vaak genaaid voelen dan. :(

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 19 jul 2004 13:37
door Gast
Ik zeg gewoon opzeggen, automatische incasso intrekken.
Opzeggen met als reden misleiding.
Laat de incasso buro's maar komen, niks van aantrekken.
Ik heb wijselijk van begin besloten met acceptgiro te betalen.
Heb die nog liggen, moet de borg en de eerste maand nog betalen. ;)
Ik heb naar mijn mening vrij weinig gedownload.
Ik heb in de eerste maand 37 gig gedownload. Daarbij heb ik aardig wat gesurfd, en wat films binnen gehaald met torrent.
In de tweede maand zou ik in ca 8 dagen tijd 43 gig gedownd hebben. volgens de specs van datagebruik site, dit terwijl ik na het eerste mailtje gestopt was met torrents binnenhalen.
En als ik dan naar mijn download folder keek was die 51 Gig groot.
(daar staat alles in wat ik gedownd heb in beide maanden)

Ze kunnen me veel wijs maken, en zeggen dat hun berekeningen kloppen, maar ik ben het er niet mee eens, ik weet hoeveel ik download. Daarom stop ik er liever mee. Maar om dit zonder problemen te doen, wil ik het kunnen onderbouwen met punten waarin chello te kort komt.

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 19 jul 2004 13:38
door willis
Oops.. dat was mijn post.. ID vergeten :wink: :lol:

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 19 jul 2004 14:05
door Gast
Keesjan, je doet nu net of UPC uit liefdadigheid snelle verbindingen aanbied. dat doen ze wel degelijk om geld te verdienen. alleen maken ze domme fouten. Als je op deze wijze met klanten omgaat hou je er niet veel van over!!

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 19 jul 2004 14:13
door willis
Daarnaast staat in de AUP dat de klant een BRIEF krijgt waarin hij/zij gesommeerd wordt op zijn dataverbruik, bij de brief zou een overzicht moeten zitten van het datagebruik.

Ten eerste sturen ze geen brief, maar een email
Ten tweede geven ze geen overzicht, maar een stom linkje waar je je dataverbruik zou moeten zien (als dat al up-to-date is)

Ze 'dreigen' ook met het feit dat ze je verbinding 'knijpen' naar 64 k/s download als je je niet 'gedraagt'. Dit doen ze echter nog steeds in een email en niet per brief, zoals ze volgens hun eigen AUP zouden moeten doen...

e-mail is niet rechtsgeldig, ze houden zich zelf niet aan hun eigen AUP, ze vermelden niet wat de AUP per maand inhoudt, de klant blijft dus in het ongewisse hierover en kan geen moment bewust zijn van het feit dat hij de AUP overschrijdt. Chello (UPC) heeft in weze geen poot om op te staan, ze volgen namelijk hun eigen AUP niet...
Dit heb ik uit een andere post bij tweakers. Klopt dit? Kan ik dit gebruiken?

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 19 jul 2004 14:24
door Gast
las net op een ander forum dat stefsnie van keinpema in een interview in on (chello magazine) o.a. heeft gezegd : vast bedrag per maand hoe intensief u ook surft, mailt of download. Dat kan allemaal voor dat ene bedrag per maand (denk uitgave november of december). oja en downloaden van films muziek etc voor eigen gebruik is gewoon legaal

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 19 jul 2004 16:59
door Gast
sorry stefanie van keimpema is een marketing medewerkster van chello

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 19 jul 2004 17:52
door Keesjan
Ik heb in de eerste maand 37 gig gedownload. Daarbij heb ik aardig wat gesurfd, en wat films binnen gehaald met torrent.
Dit is wel een dubieuze manier om je datagebruik vaststellen. Datagebruik is alle data die verstuurd en ontvangen wordt. Bij die 37 GB heb je dus ook nog wat films gedownload. Ik neem aan dat het geen korte cumshots waren van een paar seconden en dat het hier gaat om volwaardige films die ook enkele GB's in beslag nemen. Samen met wat andere datatransfer is het vrij aannemelijk dat je minimaal 50 GB in die maand hebt binnengehaald. Dat is zo'n beetje het maximale wat je met een Classic abonnement kan en mag doen.
En als ik dan naar mijn download folder keek was die 51 Gig groot.
(daar staat alles in wat ik gedownd heb in beide maanden)
Zo kan je niet meten. De data in je downloadmap is echt niet het enige wat je hebt gebruikt. Denk eens aan uploaden, delen van bestanden, dingen binnenhalen + weer deleten omdat het niet goed was, ophalen van headers uit nieuwsgroepen en grote bestanden mailen. Gezien de hoeveelheid transfer in de eerste maand is die 43 GB niet vreemd. Kort gezegd: in die 2 maanden merk ik op dat je ongeveer 100 GB aan data hebt verbruikt. Dat is nogal exteem. Chello staat naar mijn idee in zijn recht hier iets van te zeggen. Wie zo'n hoeveelheid data kan gebruiken heeft vrijwel zeker de beschikking gehad over een continue verbinding. Ik denk niet dat Chello hier iets te verwijten valt.
Dit heb ik uit een andere post bij tweakers. Klopt dit? Kan ik dit gebruiken?
Hierbij even wat quotes uit de algemene voorwaarden:

"UPC garandeert uitdrukkelijk geen minimumsnelheid noch dat altijd gebruik kan worden gemaakt van de chello Service of dat de Klant altijd gebruik kan maken van de beschikbaar gestelde capaciteit."
Zelfs 64 Kbits / sec mag dus.

"De klant dient zich te onthouden van overmatig dataverkeer dat het gebruik van de chello Service en/of het internet door andere gebruikers verstoort."
En:

"Indien de Klant in strijd met dit artikel handelt, kan de Klant een waarschuwing ontvangen van UPC. Andere maatregelen die UPC kan nemen zijn onder andere, maar niet beperkt tot: extra kosten bij de Klant in rekening brengen, een datalimiet stellen, de Klant indelen in een andere tariefgroep dan de op grond van de Overeenkomst geldende tariefgroep dan wel de levering van de chello Service geheel of gedeeltelijk opschorten of beƫindigen".
Hier heb je voor getekend en juridisch geen poot om op te staan.

En als laatste:
"Uitsluitend de logfiles en administratie van UPC leveren het bewijs ter zake van de overschrijding van de hoeveelheid dataverkeer en zijn bepalend."

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 19 jul 2004 19:23
door Gast
UPC garandeert uitdrukkelijk geen minimumsnelheid noch dat altijd gebruik kan worden gemaakt van de chello Service of dat de Klant altijd gebruik kan maken van de beschikbaar gestelde capaciteit."
Zelfs 64 Kbits / sec mag dus.

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 19 jul 2004 20:18
door Gast
YEP JE HEBT ZELFS EEN GRATIS DATALIMIET EN EEN ONBEPERKT SPAMFILTER :oops:

KIJK DAS NOU CHELLO ONBEPERKTE OPLICHTING :twisted: