Henk Toeter schreef:Lijkt wel alsof alleen BL2 het snapt....
Dat denk ik ook.
De reacties van de moderatie gelezen hebbend (ik heb de gevraagde feedback gegeven, dus was benieuwd naar de reactie) kom ik opnieuw tot de conclusie dat dit forum voor mij niet langer de juiste plek is. Daar zal de moderatie zich niks van aantrekken. Het is net zoiets als Ziggo: ze stoppen met analoog, wetend dat het enkele tienduizenden klanten gaat kosten. Maar dat is ingecalculeerd in de beslissing. Het is een kosten/baten analyse: wat kost het om een duur systeem te onderhouden en wat kost het als enkele tienduizenden opzeggen.
Het huidige moderatiebeleid kost het forum enkele posters die er al een tijdje rondlopen, velen met een gedegen kennis. So what? Er zijn genoeg anderen die de opengevallen plekken tzt innemen. De moderatie trekt zich van het vertrek van enkelen echt niks aan. Ze vinden het vervelend, misschien smaakt de koffie op de zaak een dag of twee minder goed, maar daarna gaat het leven voor hen ook gewoon verder.
Weggaan of niet moet een keuze voor jezelf zijn.
Ik vind dat ik hier niks meer te zoeken heb, en dat is niet alleen vanwege het moderatiebeleid. Het is ook het voortdurende onderlinge gekibbel en geruzie (discussie...

), om het in een paar woorden samen te vatten. Het is ook vanwege de vele topicstarters die niet zozeer een probleem hebben met een bedrijf, maar vooral met zichzelf. Of topicstarters die een vraag stellen, om vervolgens nooit meer terug te komen. Of topicstarters die ietwat 'creatief' met de feiten zijn, netjes gezegd. Of topicstarters waar je met elkaar flink wat tijd en energie aan spendeert, en vervolgens wordt de OP verwijderd. De ban van MM en alles er om heen was de kers op de taart.
Dit forum is in alle opzichten een aanfluiting geworden. M.i. doet de redactie er verstandiger aan er helemaal mee te stoppen. Scheelt het ze nog veel meer van hun kostbare tijd.
En voor eleven/belasting1 die me via pb vroeg waarom ik mijn account niet inactief maak of laat verwijderen: Ik maak mijn eigen keuzes, en die baseer ik niet op vragen/gezeur van een ruziezoekende trol.
Overigens zie ik net dat één van de drie waarschuwingen is ingetrokken. Hoera zeg...