LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik heb het woord alles niet genoemd.
Inderdaad, jij vermeldt niet specifiek dat dit per maand is, maar je wekt behoorlijk de suggestie.

Zie onder.
€ 2500,00 extra per maand? waarom niet teken ik meteen voor.
(Het bedrag is nl USD 100miljard)

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Osiris »

@kuklos:

Het verhaal en uitleg van Direct Sales was en is niet alleen aan jou gericht. Het valt mij nl op dat vele tegenstanders elkaar na lullen en ook vele voorstanders.

Ook jij zult het principe kennen van "Monkey See, Monkey Do"

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Osiris »

Verkeerde plaatsing geweest in mij verhaal.

Ik bedoelde hiermee dat de totale geschatte omzet USD 100 miljard is.

Je leest goed geschatte omzet. Volgens de WFDSA kan de omzet zelfs hoger zijn omdat niet alle bedrijven die MLM of Direct Sales bedrijven aangesloten zijn bij de verenigingen Directe verkoop die er zijn. ieder land heeft er volgens mijn info 1.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

Ik bedoelde hiermee dat de totale geschatte omzet USD 100 miljard is.

Je leest goed geschatte omzet. Volgens de WFDSA kan de omzet zelfs hoger zijn omdat niet alle bedrijven die MLM of Direct Sales bedrijven aangesloten zijn bij de verenigingen Directe verkoop die er zijn. ieder land heeft er volgens mijn info 1.
Het bedrag kan ook aanzienlijk lager zijn, omdat men met geschatte retailvalue's werkt. Zoals je weet zijn er veel MLM's waarin de distributeurs de verkoopprijs zelf vaststellen. Aangezien men dit op de hoofdkantoren niet precies weet maakt men dus een schatting van de gemiddelde verkoopprijzen. En zoals het MLM's betaamt wordt daarbij gruwelijk OVERschat.

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door kuklos »

Zo.....even herhalen voor je, anders snap je het helemaal niet meer!
Je brabbelt echt onzin en ik heb gewoon echt geen zin om inhoudelijk in te gaan op deze dwaasheid.
Maw gast van 14.55 uur is nu duidelijk gemaakt dat hij ongelijk heeft, middels zijn eigen woorden en gaat dus het standaard spelletje spelen.
Mensen dom, niet reageren, want ja, dat doen we op mlm meetings, m.i. brainwash sessies ook.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Tijd om nog eens wat te gaan fileren.

Er werd gezegd dat de omzet $100 miljard per jaar is.
Maar dat geldt voor de complete direct sales.
Dit wordt behaald met 35 miljoen mensen wereldwijd.
Stel 1$ is 1 euro.
En de omzet voor mlm is 100 miljard.

Wat verdien je dan per uur?
Laat ik stellen dat iemand er 5 uur per week insteekt, en dit 40 weken per jaar doet.
Dan werk je dus 200 uur per jaar voor je mlm.
Er is al gesteld dat iemand ongeveer 3000 euro per jaar omzet draait (naar boven afgerond).
Gedeeld door 200 uur werk is dit dus een omzet van 15 euro per uur.
Je krijgt hierover 6% bonus, dat is dus 90 eurocent per uur.

Nu was er een gast die zei dat hij 100 mensen in zijn downline had.
Hij krijgt dan 100x die 90 eurocent, dat is dus 90 euro per uur.
Een zeer mooi bedrag.
Doch als iedereen 100 mensen in zijn downline heeft moet de moederorganisatie dus 100x6% is 600% bonus betalen.
Kan niet.
Mensen moeten dus minder dan 100 mensen in hun downline hebben (uitzonderingen daargelaten).
Stel dat iemand 3 niveaus in zijn downline heeft, dan krijgt hij 3x 6% bonus is 18% en blijft er dus iets aan de strijk stok hangen.
Maar level 2 krijgt ook 6% bonus, plus de 6% over hun downline en level 3 krijgt ook 6% bonus.
Totaal dus 6x 6% is 36% bonus.
Blijft er dus 64% marge voor de moederorganisatie over.
Hmm, wordt het product wel duur.
Of er zijn meer levels waardoor de moederorganisatie dus minder zal verdienen.
Kan je net zo goed een callcenter gebruiken.

De vraag is dan hoeveel mensen er gemiddeld in een downline zitten.
Tuurlijk, mijn berekening betreft gemiddeldes.
Maar deze cijfers laten zien dat het voor de meeste mensen dus niet zal renderen.
Behalve voor de top, zie ook de cijfers eerder in deze post.
Laatst gewijzigd door Maarschalk op 15 okt 2004 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Madeleine

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Madeleine »

Goed beredeneerd en berekend Maarschalkl Ik begrijp nog steeds niet dat sommige MLM-ers dit niet kunnen begrijpen.

Even iets heel anders. Gaat over een postorderbedrijf die mensen brieven toestuurd dat men grote bedragen heeft gewonnen. Ik ken deze truck en stuur het liefst deze brieven met een baksteen retour voor kosten ontvanger.

Iemand heeft de site gehacked en boven de adressen staat:

Dit zijn de sociaal zwakkeren, makkelijk te beïnvloeden en zullen erin trappen.

Dit is hetzelfde gevoel wat ik krijg met MLM. De sociaal zwakkeren. Ik heb makkelijk praten met een dubbel dik inkomen, geen kinderen. Maar je zal maar aan de grond zitten, met kinderen in de bijstand en hopen en denken dat MLM je uit de problemen kan helpen, dat je de huur of energie kunt betalen. En dan worden er een paar centen bijelkaar geschraapt om je in te kunnen kopen en wat blijkt dan: het is lucht. Juist voor deze mensen vecht ik tegen het MLM-systeem. Omdat het gebakken lucht is en dat de zwakkeren in de samenleving erin stappen, die al geen geld hebben.

Het is net zo'n slim en uitgekookt systeem als de sweep-stakes!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Madeleine, dat is ook wat mij tegenstaat.
Ze betrekken een groep beinvloedbare personen en scoren daarmee.
Jammer.
Iemand schreef ooit op dit forum dat vooral hoger opgeleide mensen aan mlm doen, maar daar heb ik nog nooit bewijs van gezien, eerder dat ze niet meedoen.

Aangaande een eerdere post, ik weet niet waarom ACN momenteel stil ligt qua opmerkingen op de thread, er is weinig gebeurd.

Madeleine

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Madeleine »

Om te voorkomen dat het een inkopper is:

Gaat om een postorderbedrijf waar ik nog nooit iets van heb ontvangen; maar ik spreek uit het verleden dat heel Nederland dit soort **** kreeg thuisgestuurd.

Madeleine

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Madeleine »

En dat vind in persoonlijk nog het ergste; parasiteren op de wanhoop van veel mensen. En de personen die verdienen zogenaamd op de site en forum?

a) zitten bovenin de organisatie
b) mogeljk meerdere zelfde personen

Ik denk er nu zelf over dat de personen die de walgelijke agressieve reacties geven weleens heel hoog in de organisatie kunnen zitten. Misschien wel zoals de Scientology kerk, aanvallen, aanvallen. En de tegenstanders zoveel mogelijk in discrediet brengen.

Gast

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Gast »

Kijk toch eens een keerjte in de spiegel madeleintje: wie doet nu het beschuldigen. Scientology, die mensen zitten hoog in de organisatie....
Als je echt niks verstandigs te zeggen hebt, hou dan je klep. Wat jij doet is net een stapje verder dan forumvervuiling; het is op een achterbakse manier anderen beschuldigen van zaken waar je je zelf schuldig aan maakt.

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Osiris »

Zoals vaker gezegd is niet iedereen in MLM gelijk actief.

Motieven kunnen zijn dat mensen een extra bijverdiensten willen boven hun inkomen van een paar honderd Euro. En zich geen zorgen maken om het grote geld. Prima toch?

Andere mensen zijn distributeur van een produkt geworden omdat zij deze willen "inkopen"met korting voor eigen gebruik of samen met vrienden of familie en kennissen willen genieten van deze kortingen die ze dan krijgen. vind ik ook prima. niet dan?

En nu wordt het leuker.
Er zijn mensen - en geloof me die zijn er - die een fulltime inkomen hebben gecreerd met MLM. deze kan varieren van € 1500,-- tot €????? / Maand. Hier tussen zitten ook de mensen die hier op de lange termijn "rijker"mee willen worden. (Definitie van rijk is voor iedereen anders)

Ook zijn er mensen niet meer actief in MLM maar nog wel geregistreerd staan als distributeur, maar niet zorgen voor omzet.

Dit kan er dus voor zorgen dat er ondanks dat de WFDSA zegt dat er 35 milj. Distr. staan ingeschreven de werkelijke verdiensten hoger kunnen uitpakken per distr. dan die afgeronde € 3000,- op jaarbasis maar ook lager. Logisch eigenlijk Hoe meer ik doe binnen MLM hoe meer ik kan verdienen.

Dit na aanleiding van het antwoord van Student26 dd. 14 oktober.

Aqua

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Aqua »


Nee, de gegevens zijn niet openbaar. Je moet er voor betalen. Als iets openbaar is, is het beschikbaar voor iedereen zonder kosten.

En openbaarvervoer is dat ook gratis?? En de openbare school??

Tja.. toch een vreemde uitleg van openbaar hoor!

De dikke van Dale omschrijft openbaar alsvolgt:

open·baar (bn.)
1 algemeen bekend => notoir, publiek, publiekelijk; <=> geheim
2 voor iedereen toegankelijk => algemeen, publiek; <=> particulier, privé
3 van de overheid uitgaande => publiek; <=> bijzonder

At your service madeleine :lol:

Aqua

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Aqua »

En Marco, zijn er uberhaupt bedrijven die met ACN bellen?
Ik ken er geeneen. En inmiddels heb ik flink wat bedrijven van binnen gezien.
Beste Marschalk,

Hierbij nodig ik je uit om het bedrijf ACN ook eens van binnenuit te bekijken!

Vriendelijke groet

ex acn-er

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door ex acn-er »

Hierbij nodig ik je uit om het bedrijf ACN ook eens van binnenuit te bekijken!

Ja....dan zie pas echt hoe verrot dit bedrijf is!!
Ik ben met plezier aan acn begonnen, maar de manier hoe er met mensen wordt omgegaan is bij de honden af.
Zit ik op een presentatie, wordt mijn vriend half bedreigd om dat hij er nog over na wilde denken.Mijn z.g.n.sponsor vroeg..Nadenken? waarover? je wilt toch rijk worden? Niet normaal meer hoe acn-ers met mensen omgaan!
Nu hoor ik ook nog dat er mensen van de concurrent GRATIS met acn kunnen beginnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nou, en bedankt.Ik heb mijn zuurverdiende geld er in gepomt.
Ik denk maar dat ik op zoek ga naar een ECHT mlm-bedrijf, want mlm opzich staat mij wel aan, mits er op een normale manier wordt gewerkt.

En acn-er....kom nu niet met het verhaal dat JIJ anders werkt, want er wordt op grote schaal slecht gewerkt.

Aqua

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Aqua »

Maarschalk


Geplaatst op 07 Oct 2004 12:19 door Maarschalk


--------------------------------------------------------------------------------

Als je direct van het bedrijf koopt, waarom moet je dan onder iemand blijven hangen?
Waarom kan je dan niet na aangebracht te zijn onder het bedrijf hangen en geef je de mensen die je aanbrengen een EENAMLIGE aanbrengbonus?
Beste Maarschalk,

Bij het mlm bedrijf waar ik sta ingeschreven als onafhankelijk vertegenwoordiger wordt je geïntroduceerd door een andere vertegenwoordiger (dit wordt dan je zgn upline) deze upliner stelt zich daarmee verplicht om jou te helpen met het opzetten van JOUW eigen zelfstandige onderneming.

Je begint echter jouw onderneming bij 0 en gaat jouw onderneming opbouwen, jij gaat klantenwerven (persoonlijke klanten) en als je wat ervaring hebt opgedaan eventueel ook nieuwe vertegenwoordigers ( waarbij jij je dus verplicht om deze mensen te helpen met het opzetten van hun onderneming) zo groeit JOUW netwerk.

Als men dan over een pyramide wilt spreken heb je wel gelijk, maar wel met dien verstande dat iedere vertegenwoordiger op zich weer bovenaan de top van zijn eigen netwerk staat.

Eeen upliner krijgt een vergoeding op het moment dat de door hem gesponsorde vertegenwoordiger zich daadwerkelijk weet te kwalificeren, kwalificeerd men zich niet binnen de gestelde termijn dan volgt er geen bonus voor die upliner.
En let wel een vertegenwoordiger (in onze organisatie) kwalificeerd zich niet door op korte termijn zoveel mogelijk andere vertegenwoordigers te werven maar ALLEEN wanneer hij binnen de gestelde termijn KLANTEN (dus persoonlijke klanten) weet te werven.

Graag zou ik nog het volgende willen toevoegen:

mar·ke·ting (de ~ (v.))
1 [econ.] het opstellen van plannen voor de vergroting of de handhaving van de afzet => marktanalyse, marktonderzoek, marktverkenning.


Marketing is dus een concept, welke door een bedrijf gekozen wordt om haar diensten c.q. produkten op de markt te brengen.

Het ene bedrijf kiest voor reclamecampagnes, de ander voor callcenters en weer een ander voor mlm.

Voor alle vormen van marketing zijn voors en tegens te bedenken, maar ik weet wel (uit ervaring) dat er voor iedereen in mlm gelijke kansen zijn, je begint tenslotte bij het begin en dat is de start van je eigen bedrijf.

En ieder bedrijf heeft tijd nodig om te groeien ook een mlm bedrijf, mlm is geen snel rijk verhaal als je gaat rekenen in maanden, net als bij een ander bedrijf zal je inzet en doorzettingsvermogen moeten hebben om succesvol te worden.

Er is echter maar 1 manier bij mlm om NIET succesvol te zijn (net als bij iedere vorm van onderneming, of sportprestatie of wat dan ook om succesvol te worden) en dat is er mee stoppen, gewoon een doelstellen en naar dat doel toewerken.

Aqua

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Aqua »

Tja ex acn-er,

Vorige week werd ik onheus bejegend door de verkoopster van een heel grote warenhuisketen en ik was echt heel boos hoor, dat kun je van mij aannemen.

Aan mij dus: Wat doe ik hieraan??

a: Ik koop nooit meer bij dit warenhuis, waar dan ook in Nederland!

b: Spreek de betreffende verkoopster op haar gedrag aan en eis een excuus?

c: Loop op hele hoge poten naar haar chef en laat haar ontslaan!!

Over de keuzes die je dan maakt:

Keuze a: Is een heel groot concern wat wereldwijd duizenden tevreden klanten heeft te beoordelen op die ene verkoopster??

Keuze b: Is het misschien mogelijk om door communicatie tot de oplossing van het conflict te komen, m.a.w. is men wederzijds bereid elkaars standpunt c.q. handelen te proberen te begrijpen en eventuele excuses te accepteren?

Keuze c: Is het nodig om direct met hele zware middelen aan te komen met het risico dat de betreffende verkoopster ontslag krijgt? Misschien had ze wel een slechte dag of net een vervelende ervaring met een andere klant achter de rug!


Dus ex-acn-er het hele leven bestaat uit keuzes, zolang jij denkt dat jij de goede keuzes voor je zelf maakt, mijn zegen heb je, dat is namelijk je goed recht.

Ik ga van het standpunt uit dat mlm een eerlijke goede manier is om een bedrijf te exploiteren en dat er in een organisatie soms mensen bestaan die mlm niet op de juiste manier doen (om welke rede dan ook) zal in iedere organistie gebeuren (het zij zo).

Jammer dat je deze onprettige ervaring met ACN hebt moeten meemaken, ik hoop voor je dat je bij een andere organisatie, dit niet mee hoeft te maken.

Veel succes met je nieuwe organisatie en laat het weten hier op het forum wanneer je succesvol bent, mlm heeft namelijk een heleboel positieve kanten en ik hoor en lees graag succes stories.

Het ga je goed

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

Dit na aanleiding van het antwoord van Student26 dd. 14 oktober.
Ik zie niet direct hoe dit in verhouding staat met hetgeen ik geschreven heb. Jij stelde dat de echte omzet hoger kan zijn dan wat de wfdsa op haar site meldt. Ik stel mij op het standpunt dat het waarschijnlijker is dat de echte omzet lager is omdat de dsa werkt met geschatte retailvalue's.

De achterliggende ondernemingen hebben geen enkel idee voor welke bedragen de producten verkocht worden door de distributeurs (dit gaat uiteraard niet op voor diensten als telecom, het gros van de MLM omzet komt echter uit fysieke producten waarbij de verkopers zelf een marge bepalen). Uit verschillende onderzoeken (zowel op Internet te vinden, als in mijn persoonlijke ervaringen) blijkt dat de retailvalue die door de ondernemingen geschat wordt aanzienlijk hoger is dan de werkelijk gehanteerde verkoopprijzen. Dat is ook vrij logisch omdat een zeer groot deel van de distributeurs geen hoge marges aan warme contacten (familie, vrienden), die meestal hun enige klanten zijn, "durven" te rekenen en dus een lagere verkoopprijs hanteren. Daar komt nog bij dat ook een groot deel voor eigen gebruik is waarvoor uiteraard ook geen marge is (want de distributeur koopt in voor inkoopsprijzen). Vandaar mijn stelling dat er sprake is van een gruwelijke OVERschatting van de omzet die MLM voor haar rekening neemt.

Overigens is deze geschatte omzet volgens mij zo'n 89 miljard US$. Via dsa.org kun je concluderen dat zo'n 80% hiervan voor rekening van MLM komt, dus zo'n 71 miljard US$. Dat scheelt alweer 30 miljard. Haal er nog een stuk overschatting vanaf en je hebt het werkelijke getal te pakken. En voor de lol: zoek eens op wat de totale omzet van de retailsector wereldwijd is. MLM is niet meer dan een schijntje, gerommel in de marge...

En voor Aqua en anderen die het blijven herhalen: NIET iedereen heeft gelijke kansen in MLM. Een en ander hangt volledig af van de regio waarin en het moment waarop iemand begint.

Aqua

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Aqua »

En voor Aqua en anderen die het blijven herhalen: NIET iedereen heeft gelijke kansen in MLM. Een en ander hangt volledig af van de regio waarin en het moment waarop iemand begint.
Beste student26,

Toch blijf ik herhalen dat iedereen wel gelijke kansen heeft in MLM.

Wanneer je een bedrijf gaat beginnen pleeg je toch marktonderzoek, zaken als een ondernemersplan e.d..
Ik neem aan dat men dan onderzoekt waar men zich vestigd en met welk product op welke plaats of welke regio je bedrijf neerzet.

Ik neem aan dat je geen zwembroeken winkeltje op de noordpool gaat beginnen toch.

Iemand die aan mlm wil gaan beginnen zal toch zeker enig werk moeten verrichten om het mlm-bedrijf waar hij/zij mee in zee gaat te onderzoeken op o.a. produkten c.q. diensten, compensatieplan enz. pas dan als iemand de keus gemaakt heeft voor het bedrijf waar hij/zij zich het best in thuis voelt zal diegene zijn eigen mlm bedrijf moeten starten.

Hiermee blijft overeind dat mlm als instrument een zeer goed middel is om succesvol te worden, maar dat de keus van bedrijf natuurlijk mee zal spelen in de opbrengsten van het bedrijf wat men kiest. (met keus van bedrijf bedoel ik dus: wat is het produkt of dienst die het bedrijf levert).

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

Toch blijf ik herhalen dat iedereen wel gelijke kansen heeft in MLM. Wanneer je een bedrijf gaat beginnen pleeg je toch marktonderzoek, zaken als een ondernemersplan e.d..
Ik neem aan dat men dan onderzoekt waar men zich vestigd en met welk product op welke plaats of welke regio je bedrijf neerzet.
Dat kun je allemaal wel zo leuk vertellen, maar je weet net zo goed als ik dat het in de praktijk gewoon niet zo werkt. "Men" wordt uitgenodigd voor een presentatie, raakt geenthousiasmeerd en tekent. Ik durf er wel een paar handen voor in het vuur te steken dat het gros op deze manier MLM binnenkomt. Vaak ligt de aandacht daarbij totaal niet op het daadwerkelijke product, maar op de "geweldige kans" die MLM biedt. Een enkeling zal vast eens in z'n omgeving rondvragen of ze het bedrijf kennen en eventueel klant zouden willen worden, maar dat kun je op geen enkele manier vergelijken met een degelijk marktonderzoek. Het merendeel weet niet eens wat zo'n onderzoek inhoudt, laat staan dat ze er een kunnen uitvoeren.
Ik neem aan dat je geen zwembroeken winkeltje op de noordpool gaat beginnen toch.
Daar heb je nou weer geen marktonderzoek voor nodig (er is namelijk geen markt). Maar als een potentiele downliner wordt verteld dat "hij toch wel 20 klanten voor een GSM abootje kan vinden zeker?" dan ga je mij echt niet wijsmaken dat zo iemand eerst eens een uitgebreid marktonderzoek gaat plegen.
Hiermee blijft overeind dat mlm als instrument een zeer goed middel is om succesvol te worden
Gezien de praktijkcijfers over de succesvolheid van MLM'ers, kun je de zinsnede "zeer goed" maar beter weglaten. Ik zal de laatste zijn die beweert dat niemand er wat mee kan verdienen, maar de opportunity wordt zeer grof overschat.

Gesloten