LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hamburger-Mannheim

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Johan29, dank voor je antwoord.
Het komt er dus op neer dat je bij een tweede gesprek automatisch een servicepakket in je maag gesplitst krijgt. Een tweede gesprek is dus niet mogelijk zonder aankoop, maar dat wisten we al.
Het is geen oplichting want de wet staat het toe, maar om nu te zeggen dat het hmi een fatsoenlijker bedrijf maakt, nee.

En voor zjeflegrande: ja ik wete dat ik (volgens jou) er vanaf kan, maar ik snap niet waarom ik verplicht dit pakket dien af te nemen.
De noodzaak ertoe ontbreekt volledig.

Johan28

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Johan28 »

Beste Maarschalk,

Hoewel ik beloofde niet meer te reageren, dwing je me toch hiertoe. (Maar nu dan echt voor de laatste keer)

In het 1ste gesprek wordt alleen het produkt voorgesteld met wat omringende informatie. Als de klant geinteresseerd is zal deze hmi machtigen voor die E162.
Het 2de gesprek dient alleen om de assurantietussenpersoon de spullen in orde te laten maken, en om eventueel (als de klant dat wil) door zijn verzekeringspakket heen te lopen. Als de klant hmi al gemachtigd heeft voor die E162 maar ervan afziet, komt er gewoon geen 2de gesprek.
Je moet het gewoon niet moeilijker maken dan het is en niet overal wat achter willen zoeken. Hamburg-Mannheimer is gewoon een verzekeringsmaatschappij (1 van Europa's grootste) met een marketingmethode die blijkbaar niet iedereen aanspreekt, maar om dat dan onfatsoenlijk te noemen...

Groetend, Johan

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Beste Johan, minstens 1 persoon heeft hier gepost die dacht gewoon een tweede informatief gesprek te krijgen en ineens 1662 euro diende te betalen.
Misschien moet je eens met collega hmi-ers gaan praten.
Of met zjeflegrande die ons steeds doet geloven dat de gesprekken informatief zijn en niet een puur verkoopgesprek.
Als ik jouw woorden volg weet elke klant dat hij direct iets dient te kopen, maar dat is velen niet duidelijk.
Dus ja, hoe kom ik nu op mijn kwalificatie onfatsoenlijk?

sofie

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door sofie »

Johan zegt:

"Omdat onze adviseurs (zonder ass. b diploma) volgens de nederlandse wetgeving geen verzekeringen mogen aanbieden, verkopen ze een servicepakket die, ook volgens de wet, niet gratis mag zijn en kost dus E162".

Vervolgens zegt Johan, dat het tweede gesprek met de echte ass. b adviseur er alleen maar is om de spullen in orde te maken, dus wie verkoopt dan eigenlijk de verzekering? De eerste man toch zeker. Hij spreekt zichzelf tegen. En dat is toch echt iemand die er geen ruk vanaf weet, zo van de straat is geplukt en een of andere hersenspoel-verkooptraining heeft gevolgd.
Het is gewoon een technisch trucje.
Dat zou op zich niet geven als daar eerlijk over wordt gedaan naar de klant toe.
Maar dat is, heb ik zelf ondervonden, NIET het geval.
Er wordt continu gezegd, u moet tekenen, omdat we uw gegevens dan hebben.... (???), u zit helemaal nergens aan vast (en dan zeggen je kunt de boel cancelen is ook een trucje om te pretenderen nergens aan vast te zitten).
En niet : U moet tekenen om 162 euro af te laten schrijven.

De marketing methode van HMI is 1 ding waar je het wel of niet mee eens kunt zijn (niet dus, is echt te veel a la tupperware parties), maar een goede 2 e is de uitvoering van die marketingmethode.

Klanten in het ongewisse laten.
Mensen gewoon bedonderen dus.

Met vriendelijke groet,
Sofie

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Als Johan28 en zjeflegrande diegene zijn bij hmi die "netjes" te werk gaan, hoe daat de rest dan wel niet te werk? :?:

Johan28

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Johan28 »

Vervolgens zegt Johan, dat het tweede gesprek met de echte ass. b adviseur er alleen maar is om de spullen in orde te maken, dus wie verkoopt dan eigenlijk de verzekering? De eerste man toch zeker.
De 1e man verkoopt een servicepakket. De assurantietussenpersoon maakt de verzekering verder in orde omdat die een ass. B diploma heeft.

Beste Sofie,

Ik kan het in jouw geval niet goedpraten. Ik wil het ook niet en ik doe het ook niet. Dit is zeker niet de werkwijze die Hamburg-Mannheimer wil zien bij de medewerkers.
Er wordt continu gezegd, u moet tekenen, omdat we uw gegevens dan hebben.... (???), u zit helemaal nergens aan vast (en dan zeggen je kunt de boel cancelen is ook een trucje om te pretenderen nergens aan vast te zitten).
En niet : U moet tekenen om 162 euro af te laten schrijven.
Op het moment dat de klant tekent, wordt hmi gemachtigd om E162 van zijn/haar rekening af te schrijven; je zit er dus wel degelijk 'aan vast'. Wel heb je nog 3 weken de tijd om alles schriftelijk op te zeggen, zodat je je E162 terugkrijgt. Maar 'tekenen zodat we jouw gegevens dan hebben' vind ik een heel vreemd verhaal. Bovendien, waarom zou je een klant laten tekenen als later de boel gecancelled wordt? Als dit mijn medewerker was, zou ik hem eruit gooien.

Sofie, ik kan het allemaal niet meer terugdraaien en ik begrijp dat je boos bent op die kennis van je. Zou ik ook zijn. Hopelijk wil je van me aannemen dat dit gelukkig nauwelijks voorkomt en dat Hamburg-Mannheimer haar uiterste best doet om met haar fantastische produkten op een eerlijke manier marktaandeel te veroveren.

Verder:
Alles is nu wel gezegd en besproken, dus ik ga niet meer reageren.
Met vriendelijke groet en respect, Johan

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Op het moment dat de klant tekent, wordt hmi gemachtigd om E162 van zijn/haar rekening af te schrijven; je zit er dus wel degelijk 'aan vast'. Wel heb je nog 3 weken de tijd om alles schriftelijk op te zeggen, zodat je je E162 terugkrijgt.
Misschien moet je dit eens uitleggen aan zjeflegrande, die probeert ons continu te doen geloven dat het allemaal enorm vrijblijvend is.
En daar heb ik je niet tegen horen protesteren.

Vince Vega

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Vince Vega »

Ik vertrouw het gewoon niet... Punt uit...

Gast101

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Gast101 »

Waarom niet?
Sommige mensen zien overal beren op de weg!!!

Peetr

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Peetr »

Maarschalk,

Johan vroeg me om ff te reageren. Eerlijk gezegt snap ik niet dat jij het nog niet snapt.
Op het moment dat de klant tekent, wordt hmi gemachtigd om E162 van zijn/haar rekening af te schrijven; je zit er dus wel degelijk 'aan vast'. Wel heb je nog 3 weken de tijd om alles schriftelijk op te zeggen, zodat je je E162 terugkrijgt.


Misschien moet je dit eens uitleggen aan zjeflegrande, die probeert ons continu te doen geloven dat het allemaal enorm vrijblijvend is.
En daar heb ik je niet tegen horen protesteren.
Het gesprek met een adviseur is ten alle tijde vrijblijvend.
Alls jij als klant geintereseerd bent in het produkt, teken je voor dec aankoop van het servicepakket en machtigt hmi om 162euro af te schrijven. Dan heb je 3 weken o m schriftelijk op te zeggen als je ervan af wil zien. (eigenlijk had je dan niet moeten tekenen) Wil je er niet van af zien, dan komt na 3 weken de tussenpersoon bij je langs.

Als je het nu nog niet snapt, dan weet ik niet hoe ik het je nog duidelijker moet zeggen.

Gast

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Gast »

Zucht. Echt waar, zucht. Ik lees nou zo een tijdje mee en zie voor de -tigste keer precies hetzelfde antwoord voorbij komen. Het is dan ook op dezelfde vraag zal je misschien zeggen, maar feitelijk blijkt dat de vraag zelf helemaal niet duidelijk is. Het is als het antwoord op de vraag: hoe vliegt een vliegtuig? Door de lucht. Ja maar HOE dan? Door de lucht. Ja maar hoe VLIEGT die? Door de lucht. Elke keer hetzelfde antwoord, tja het was toch ook elke keer dezelfde vraag, wil je het soms niet snappen?
Stel, ik kijk vrijblijvend in de supermarkt een beetje rond. Moet ik wel eerst €50 bij binnenkomst neertellen. Waarom moet ik die betalen, ik kijk toch vrijblijvend rond? Jawel, maar die €50 kan ik dan ook weer terugvragen. Als je dat voor 3 uur niet hebt gedaan wordt er een doos levensmiddelen in je auto gekieperd. Ja maar ik kan toch ook als ik weg ga afrekenen wat ik in mijn karretje heb? Nee, dit maakt het vrijblijvend, niet het afrekenen achteraf, maar het betalen vooraf en het terug kunnen vragen achteraf.
Er is maar 1 mogelijke verklaring voor deze handelswijze: dan hebben ze je geld alvast en moet je maar zien dat je het terugkrijgt. De drempel wordt opgeworpen bij het terugvragen, niet bij de betaling. Dit maakt al het vergeten, twijfelen, terughoudendheid bij reklameren van de slachtoffers tot pure winst van de mlm-club. Dit is al een truc die zo oud is als methusalem.

Gast101

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Gast101 »

Stel, ik kijk vrijblijvend in de supermarkt een beetje rond. Moet ik wel eerst €50 bij binnenkomst neertellen. Waarom moet ik die betalen, ik kijk toch vrijblijvend rond? Jawel, maar die €50 kan ik dan ook weer terugvragen. Als je dat voor 3 uur niet hebt gedaan wordt er een doos levensmiddelen in je auto gekieperd. Ja maar ik kan toch ook als ik weg ga afrekenen wat ik in mijn karretje heb? Nee, dit maakt het vrijblijvend, niet het afrekenen achteraf, maar het betalen vooraf en het terug kunnen vragen achteraf.
Nee, nee, nee, knuppel!

Je hebt het voor de tigste keer weer niet goed gelezen!

EERST is er een gesprek. (zonder entreekosten)
Als je interesse hebt KOOP je een servicepakket van 162 euro.
Binnen 3 weken kan je je geld terugvragen als je spijt hebt van je aankoop.
Er is maar 1 mogelijke verklaring voor deze handelswijze: dan hebben ze je geld alvast en moet je maar zien dat je het terugkrijgt. De drempel wordt opgeworpen bij het terugvragen, niet bij de betaling. Dit maakt al het vergeten, twijfelen, terughoudendheid bij reklameren van de slachtoffers tot pure winst van de mlm-club. Dit is al een truc die zo oud is als methusalem.
Dit is eerder al eens uitgelegd.
Na 3 weken komt de assurantiepersoon en sluit de polis. Het kan niet zo zijn dat er 'ergens' 162 euro geboekt wordt zonder dat er een polis gesloten werd.

Gast

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb het al die keren goed gelezen, maak je daar niet bezorgd over.
Als ik zelf zo'n schimmig produkt in de aanbieding had zou ik het op precies dezelfde manier aanpakken.
En wat mij betreft kan je de boom in met je servicepakket verhaal. Wat je op dag 1 betaalt aan de ongeautoriseerde mlm-er is wat je drie weken later pas van de assuradeur geleverd krijgt. Ten minste, dat hoopt Mannheim dan. De truc is de mlm-er op eigen risico en kosten op provisiebasis de mensen het geld alvast uit de zak te laten kloppen en na de afkoelingsperiode de juridische verbintenis rechtmatig tot stand te laten brengen. Met een verhoogd hit-percentage vanwege de uitwerking van de eerder genoemde truc met het geld in de zak van Mannheim in plaats van in die van de klant tot en met de transactiedatum.
Om een nieuw 'door de lucht'-antwoord voor te zijn maar eens de oorspronkelijke vraag opgesplitst in twee afzonderlijke vragen:
Stel, de mlm-er staat morgen op 1 juni voor de deur en ik ga op diens aanbod in, betaal €162 en wacht af tot 21 juni en neem dan de verzekering.
Nu,
1- wat is de transactiedatum?
2- indien dit 21 juni is (en we gaan lachen als jij 1 juni zegt), waarom zit die €162 dan van 1 tot 21 juni in jouw zak, en niet in die van mij? We hebben immers geen overeenkomst, er is niets geleverd, en ik heb er nog niets voor ontvangen.

Gast102

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Gast102 »

Zou zjeflegrande met vakantie zijn?

Gast

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Gast »

Zou zjeflegrande met vakantie zijn?

En wat dacht je van onze student26?
Misschien wel overboord geslagen tijdens een zeiltripje..... 8)

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door student26 »

En wat dacht je van onze student26?
Misschien wel overboord geslagen tijdens een zeiltripje.....
Ik heb geen zeilboot. En wees gerust, ik lees mee.

goldie

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door goldie »

hoi... ik heb een eigen bedrijf, en ben door 1 van mijn clienten benaderd of ik of mijn man niet een carriere op wil bouwen met een unique produkt.

Ik ben een type, sta overal open voor, maar met de klauwen in gereedheid.

Vandaag is er iemand bij me geweest... zij haalde later haar man de agent erbij... 3 uur duurde het gesprek, en ik was enigszins enthiousiast..


mijn 1e nee op het hm verhaal.... ik moet mensen benanderen die een polis afnemen tenminste 20.. die moet ik dus gaan zoeken in mijn eigen kring.

ik wordt opgeleidt.. in een cursus die duurt van za. 8.30 tot zo 13 uur in een goldentulip hotel.. kosten 149 Eurie, die ik niet wens te betalen!, maar geen probleem, dan doe je dat achteraf, zodra je verdiend hebt.

het hele verhaal, klinkt mij in de oren als ene pyramide verhaal... ik moet 20 polissen verwerft hebben om door te kunnen groeien en zou dan helemaal gratis een 4 daagse training krijgen in hamburg

de bedoeling is, dat ik ook adviseurs ga werven, om vervolgens over hun polissen ook weer een percentage te ontvangen..

Makkie denk ik dan !!!!!!!!! Doe ik !!!!!!!!!! hoe mooi kan het leven zijn... als ik niet een echtgenoot had, die me met beide benen op de grond zet....

het feit dat de hele hm constructie, nu al een discussie oplevert van 22 pagina's hier bij radar !!!!!!!!!!!!!!!!! dat is niet voor niets..
discussie is een aspirant hm-er tegen hm-er die er met hart en nieren inzit!

mijn man komt in juli zonder werk.. hij mag starten.. maar dan moet hij dat wel NU doen, NU hij nog werk heeft...
Ik mag starten omdat ik een eigen zaak dus een kvk inschrijving heb.. advies.. je fam. vrienden en je klanten inlichten...

Hallo..... daar zitten mijn clienten echt niet op te wachten !

Nog meer tegenargument?

De hm mensen vroegen mij na uitleg wat ik van het pakket vindt...

Mijn reactie:

pakket is zo leuk, dat ik vermoed het vandaag af te sluiten en over 10 jaar in radar of kassa te zitten als 1 van de gedupeerde....

scepties als ik ben !

het verhaal wat ik vandaag als 'leek' heb gehoord, is zo mooi, dat ik dus mijn weg zoek via i-net om de haken te zoeken!

terrecht denk ik, we zitten allemaal in een zwaar economische tijd! we willen, nee erger.. we moeten van alles doen om meer geld te verdienen, simpel om te overleven.... maar dit moet wel over de rug van je naasten.. hen die je liefhebt.. hen die je vertrouwen, om aan hen een polis te verkopen, die het eureka biedt !

de grootste kronkel vindt ik:

Als je 1 jaar premie hebt betaald, en je pleegt zelfmoord, dan keert de maatpij uit !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dat vindt ik dus zwaar erg !
In dat geval krijgt de nabestaande een bedrag van meer dan 80000eurie uitgekeerd.. en ook nog eens 107000 als de 65 jarige leeftijd van de overledene bereikt zou zijn.... in deze zware tijd, zet dat dus gewoon aan tot !!!!!!!!!

hoeveel mensen zien het lichtpuntje niet meer, omdat ze zwaar in de schuld zitten, geen werk meer hebben, enz enz.. op een sucidale manier kun je, je nabestaande financieel dus giga helpen.... dat is in het verleden regelmatig gebeurt... !! vandaar dat het uit vrijwel volgens mij alle polissen is weggenomen, en nu wordt het weer aangeboden...

de liefde van mijn partner is zo groot, dat hij best bereid is, om zijn leven te beeindigen omwille van onze financilele nood.. is mijn partner nu ziek, omdat hij suicide neigingen heeft.. nee absoluut niet, maar omdat de economie zo slecht is, en het uitzicht op een eerlijke baan erg klein is, zou dat voor zijn geliefde wel een financiele oplossing zijn... bah bah bah dus !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

liefde maakt blind ?????

als ik de verhalen op dit forum lees, dat vervolg cursussen ook geld kosten.. wat mij verzekert is van niet door de coach.. het woord struckie is hier niet gevallen, wel het woord coach!

ik zou als adviseur niet mijn eigen 1e klant van de 20 kunnen zijn, als je de polis wilt, moet je die eerst afsluiten, anders wordt het koppelverkoop en dat zou niet mogen.... vreemd, ik moet mijn vrienden en familie een polis aanbieden, maar als adviseur mag ik niet de polis afnemen, en dat als 1e klant van de 20 zijn ???

vreemd !!!

twijfel slaat me toe.. denk dat het nee nu meer overhelt als enkele uren geleden het ja...

ik wil op dit schrijven geen reactie als dom niet doen en bla bla... maar gewoon eerlijk !!!!!!! geen verkoop verhaal..
zoals ik het nu bekijk gaat mijn hele verdiensten bij hm, over de rug van mijn naasten, mijn vrienden, hun vrienden en hun naasten.... totdat ??? ik leuk wat bijverdiend heb en geen vrienden meer heb ????

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Tja, en ook nu blijven onze "eerlijke, kundige" hmi-ers stil.

Gast101

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Gast101 »

...en zo begint het hele verhaal weer opnieuw.
Blijkbaar wordt er steeds gereageerd op alleen de laatste pagina/berichten, terwijl de uitleg en antwoorden allang gegeven zijn.
Ik ga hier dus ook geen tijd meer in steken.

Gast

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb geen zeilboot meer

Aaaahhhh.....geldgebrek? Dus toch maar op markplaats gezet....Aaaahhhhh......


Sterkte ermee. Voor of Tegen gestemd?

Gesloten