LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] grijskenteken
Re: grijskenteken
je hebt gelijk Long Ryder,ik geloof er ook niet meer in
Alleen Rob gelooft het nog en zelfs van hem hoorde ik al dat geen enkele advocaat met de sbg in zee wil!het is afgelopen
Overigens kan het best zo zijn dat ik dat was op de A9!
Ik spreek je morgen.
Alleen Rob gelooft het nog en zelfs van hem hoorde ik al dat geen enkele advocaat met de sbg in zee wil!het is afgelopen
Overigens kan het best zo zijn dat ik dat was op de A9!
Ik spreek je morgen.
Re: grijskenteken
Medio December: VoorspellingGeplaatst op 07 Dec 2004 12:59 door GWO
...............................November 2004.
Het is te koud voor het balkonnetje. Zalmpje en Wijntje spelen binnen en voelen zich behaaglijk. De muisjes in het valletje zijn buiten in de kou blijven staan. Fijn hè Jopie, niemand hoort ze piepen, zelf de media niet. En wat goed van je, zoals je de 2e kamer wijsmaakte dat het maar om 400 Euro per auto zou gaan. En dan die stomme baas van ons, weet je, een paar muisjes hebben geprobeerd hem te vertellen dat ze in ons muizenvalletje zitten. Balkie leest het niet eens. Eerst stuurde hij al die stukjes naar mij, en nu naar jou. Zeg, je mag mijn papiervernietiger wel gebruiken hoor!
December 2004.
Zalmpje en Wijntje zitten samen voor de warme kachel. Straks na de 1e kamer vergadering gaat Joop weer met z’n jo-jo-tje spelen. Goed systeem hè Jopie, ze mogen alleen het hele belastingplan goedkeuren, dus blijven alle muisjes gewoon in de vrieskou in de val zitten. Weet je wat Jopie, volgende zomer gaan we weer op het balkonnetje spelen en luisteren hoe leuk die muisjes nog piepen. En nu ik weet hoe eenvoudig we onze plannetjes door de kamer jassen, heb ik een fantastisch idee. Weet je, vroeger ......................
Trosradar heeft de muisjes ook nog steeds niet horen piepen. Maar Zalmpje en Wijntje zijn samen met Gast uitgenodigd in Trosradar om het volk even goed in te lichten. Gast mag met Wijntjes jo-jo-tje spelen en voert het hoogste woord over die stom piepende muisjes. Zalmpje en Wijntje horen het glimlachend aan en hoeven niets meer te zeggen.........................
Waarmee ik mijn diepe teleurstelling over de media, waar ook Trosradar deel van uitmaakt, wil uitspreken. Ik had toch zeker iets verwacht vóór de 1e kamervergadering.
Re: grijskenteken
Hoezo,
Het onderwerp gaat ongeveer 1% van de bevolking iets aan.
Als het nu om de afschaffing van de hypotheekrente ging
Het onderwerp gaat ongeveer 1% van de bevolking iets aan.
Als het nu om de afschaffing van de hypotheekrente ging
Re: grijskenteken
800.000 grijze auto's. Elke berijder uit een gezin van gemiddeld 2,5 personen. Dat is 2.000.000 mensen, zegge TWEE MILJOEN MENSEN die Zalmpje en Wijntje liever van het balkonnetje afsmijten dan ooit nog op ze te stemmen.Slechts 1% ??
Die hebben weer kennissen etc.
Slachtoffers?
200.000 partikulieren en veel invaliden krijgen verhoging MRB 9lees: Boete) van gemiddeld 1.500 Euro per jaar.
200.000 van de 300.000 kleine bedrijven gemiddeld MRB (lees: Boete) van 1.500 Euro per jaar.
de andere 100.000 kleine bedriven hogere afschrijving door lagere restwaarde 1.500 Euro per jaar.
300.000 "Echte bedrijfswagens" hogere afschrijving 1.500 Euro per jaar.
Totaal 800.000 Auto's (waarvan de helft dus in het muizenvalletje van Zalm en Wijn is gelokt) de klos ad. 1.500 Euro per jaar, Kapitaalvernietiging 1,2 MILJARD per jaar waarvan de staatskas de helft regelrecht probeert te innen.
Re: grijskenteken
Hoi
Ik vind het alleen zo jammer dat er geen enkele krant of tv progamma er nu eens iets duidelijks over te vertellen heeft want er zijn daar door nog steeds mensen die een grijs kenteken rijden maar die van niets weten en als die mensen straks in juli op vacantie gaan zoals het door gaat dat dan Geel Kenteken is geworden zijn ook de Turken en de Marokanen de dupe met die stijging van 550% wat die hebben tot nu toe nog nergens iets van info gekregen maar die zullen wel kadotjes en goederen mee nemen voor hun Familie en als ze dan terug komen STAAN OOK DEZE MENSEN DIEP IN DE SCHULD of zijn ook in een keer de auto kwijt .
EN DAN IS HET NIET ALLEEN DE SCHULD VAN DE REGERING MAAR HEEL ERG ZEKER OOK VAN DE MEDIA DIE TOTAAL NIET VOLDOENDE AANDACHT HEBBEN BESTEED AAN HET ONDER WERP GRIJS KENTEN KANOOK VOOR U GROTE GEVOLGEN HEBBEN WAT U MOET NU 550% MEER BELASTING GAAN BETALEN VOOR U AUTO .
EN KAN DE MEDIA DAT SCHULD GEVOEL WEL AAN ?????????
denk het wel maar is dat FAIR?
JULLIE ALS MEDIA ZIJNDE MOETEN DE MENSEN INLICHTEN OVER WAT ER BOVEN ONS HOOFT HANGT TOCH .
Of zijn jullie nu al verstoppertje aan het Spelen hoe het niet .
Vriendelijke groetjes Theo van de Poll
Ik vind het alleen zo jammer dat er geen enkele krant of tv progamma er nu eens iets duidelijks over te vertellen heeft want er zijn daar door nog steeds mensen die een grijs kenteken rijden maar die van niets weten en als die mensen straks in juli op vacantie gaan zoals het door gaat dat dan Geel Kenteken is geworden zijn ook de Turken en de Marokanen de dupe met die stijging van 550% wat die hebben tot nu toe nog nergens iets van info gekregen maar die zullen wel kadotjes en goederen mee nemen voor hun Familie en als ze dan terug komen STAAN OOK DEZE MENSEN DIEP IN DE SCHULD of zijn ook in een keer de auto kwijt .
EN DAN IS HET NIET ALLEEN DE SCHULD VAN DE REGERING MAAR HEEL ERG ZEKER OOK VAN DE MEDIA DIE TOTAAL NIET VOLDOENDE AANDACHT HEBBEN BESTEED AAN HET ONDER WERP GRIJS KENTEN KANOOK VOOR U GROTE GEVOLGEN HEBBEN WAT U MOET NU 550% MEER BELASTING GAAN BETALEN VOOR U AUTO .
EN KAN DE MEDIA DAT SCHULD GEVOEL WEL AAN ?????????
denk het wel maar is dat FAIR?
JULLIE ALS MEDIA ZIJNDE MOETEN DE MENSEN INLICHTEN OVER WAT ER BOVEN ONS HOOFT HANGT TOCH .
Of zijn jullie nu al verstoppertje aan het Spelen hoe het niet .
Vriendelijke groetjes Theo van de Poll
Re: grijskenteken
Die meneer Essers toch: Een paar honderd Euro! Wat heeft die goed geluisterd naar het lobbywerk van Wijn. En die meneer van Driel: Overgangsregeling 3 jaar? Wat heeft die goed begrepen dat de auto's beslist onverkoopbaar moeten blijven!Geplaatst op 07 Dec 2004 12:59 door GWO
...............................November 2004.
Het is te koud voor het balkonnetje. Zalmpje en Wijntje spelen binnen en voelen zich behaaglijk. De muisjes in het valletje zijn buiten in de kou blijven staan. Fijn hè Jopie, niemand hoort ze piepen, zelf de media niet. En wat goed van je, zoals je de 2e kamer wijsmaakte dat het maar om 400 Euro per auto zou gaan. En dan die stomme baas van ons, weet je, een paar muisjes hebben geprobeerd hem te vertellen dat ze in ons muizenvalletje zitten. Balkie leest het niet eens. Eerst stuurde hij al die stukjes naar mij, en nu naar jou. Zeg, je mag mijn papiervernietiger wel gebruiken hoor!
December 2004.
Zalmpje en Wijntje zitten samen voor de warme kachel. Straks na de 1e kamer vergadering gaat Joop weer met z’n jo-jo-tje spelen. Goed systeem hè Jopie, ze mogen alleen het hele belastingplan goedkeuren, dus blijven alle muisjes gewoon in de vrieskou in de val zitten. Weet je wat Jopie, volgende zomer gaan we weer op het balkonnetje spelen en luisteren hoe leuk die muisjes nog piepen. En nu ik weet hoe eenvoudig we onze plannetjes door de kamer jassen, heb ik een fantastisch idee. Weet je, vroeger ......................
Jopie neemt straks gewoon zijn jo-jo-tje mee naar de kamer en deelt in zijn beantwoording mee dat het gezeik over het grijze kenteken nu afgelopen moet zijn.
Re: grijskenteken
Vandaag toch nog een poging gewaagd:
Aan de Griffie van de EERSTE KAMER
p/a [email protected]
Verzoeke te verstrekken aan de heren ESSERS en VAN DRIEL, graag vóór hervatting van de zitting hedenavond 14 december 2004.
De huidige particuliere rijders dreigt een boete (verhoging MRB) van 1.500 Euro gemiddeld per auto per jaar. Hun misdrijf: Grijs autobezit. Enige argument: Ze hadden het kunnen weten. Gevolg: Waardevermindering auto: in ons geval ca. 15.000 Euro ineens bovenop de normale afschrijving. Alternatief DOKKEN naar de staatskas, elk jaar opnieuw. Dat heet een WURGCONSTRUCTIE, waarbij de auto onverkoopbaar wordt.
De kapitaalvernietiging van het totale 800.000 auto’s grote grijze autopark kan zeker op 5.000.000.000, ZEGGE VIJF MILJARD, worden gesteld en daarvan wordt geen cent door Zalm en Wijn betaald! Die interesseert alleen 160.000 particulieren x 1.500 = 240.000.000 ZEGGE TWEEHONDERD EN VEERTIG MILJOEN voor de staatskas. De zware gevolgen in de autohandel, onderhoud en ombouwbedrijven worden zowel in de Haagse discussie als in de media verzwegen, evenals de bijbehorende faillissementen en honderden ontslagen.
Overgangsregeling? Onze auto van nog geen jaar oud, moet nog meer dan 10 jaar mee. Wat heb ik dan aan een overgangsregeling waarbij na x jaar toch moet worden gedokt, terwijl de auto onverkoopbaar blijft? Onacceptabel. De auto is volkomen legaal gekocht.
Nieuwe auto’s Zalmkleurig of Wijnrood met nieuwe regels? OK, ieder weet dan waar hij aan begint. Maar voor het bestaande wagenpark een UITSTERF CONSTRUCTIE, waarbij het kenteken bij de AUTO blijft horen.
2003:
Aankoop auto volgens de wet: Volkomen legaal
Volgens de belastingdienst: Geen enkel probleem meneer, kunt u rustig doen
Volgens het bureau kentekenregistratie: Als de auto voldoet aan de eisen, verstrekken wij het kenteken. Iedereen mag er dan in rijden.
Volgens de verkoper: Uitstekend voor uw doel geschikt (Caravan trekker, hoge zit, fietsen mee). Wij verkopen veel van deze auto’s aan particulieren, dat geeft geen enkel probleem.
Achteraf blijken we als misdadigers te worden behandeld en gestraft! “Kaalgeplukt”.
-En, meneer ESSERS, dat is ietsje meer dan een paar honderd euro per jaar!
-3 Jaar, meneer van Driel? Alleen via genoemde uitsterf constructie kan die 5 MILJARD worden gered!
Aan de Griffie van de EERSTE KAMER
p/a [email protected]
Verzoeke te verstrekken aan de heren ESSERS en VAN DRIEL, graag vóór hervatting van de zitting hedenavond 14 december 2004.
De huidige particuliere rijders dreigt een boete (verhoging MRB) van 1.500 Euro gemiddeld per auto per jaar. Hun misdrijf: Grijs autobezit. Enige argument: Ze hadden het kunnen weten. Gevolg: Waardevermindering auto: in ons geval ca. 15.000 Euro ineens bovenop de normale afschrijving. Alternatief DOKKEN naar de staatskas, elk jaar opnieuw. Dat heet een WURGCONSTRUCTIE, waarbij de auto onverkoopbaar wordt.
De kapitaalvernietiging van het totale 800.000 auto’s grote grijze autopark kan zeker op 5.000.000.000, ZEGGE VIJF MILJARD, worden gesteld en daarvan wordt geen cent door Zalm en Wijn betaald! Die interesseert alleen 160.000 particulieren x 1.500 = 240.000.000 ZEGGE TWEEHONDERD EN VEERTIG MILJOEN voor de staatskas. De zware gevolgen in de autohandel, onderhoud en ombouwbedrijven worden zowel in de Haagse discussie als in de media verzwegen, evenals de bijbehorende faillissementen en honderden ontslagen.
Overgangsregeling? Onze auto van nog geen jaar oud, moet nog meer dan 10 jaar mee. Wat heb ik dan aan een overgangsregeling waarbij na x jaar toch moet worden gedokt, terwijl de auto onverkoopbaar blijft? Onacceptabel. De auto is volkomen legaal gekocht.
Nieuwe auto’s Zalmkleurig of Wijnrood met nieuwe regels? OK, ieder weet dan waar hij aan begint. Maar voor het bestaande wagenpark een UITSTERF CONSTRUCTIE, waarbij het kenteken bij de AUTO blijft horen.
2003:
Aankoop auto volgens de wet: Volkomen legaal
Volgens de belastingdienst: Geen enkel probleem meneer, kunt u rustig doen
Volgens het bureau kentekenregistratie: Als de auto voldoet aan de eisen, verstrekken wij het kenteken. Iedereen mag er dan in rijden.
Volgens de verkoper: Uitstekend voor uw doel geschikt (Caravan trekker, hoge zit, fietsen mee). Wij verkopen veel van deze auto’s aan particulieren, dat geeft geen enkel probleem.
Achteraf blijken we als misdadigers te worden behandeld en gestraft! “Kaalgeplukt”.
-En, meneer ESSERS, dat is ietsje meer dan een paar honderd euro per jaar!
-3 Jaar, meneer van Driel? Alleen via genoemde uitsterf constructie kan die 5 MILJARD worden gered!
Re: grijskenteken
Het zou van behoorlijk bestuur hebben getuigd als al diegenen die volkomen legaal hun grijze bestelauto hebben aangeschaft, op z'n minst grijs hadden mogen blijven rijden tot inruil of verkoop aan derden.
Bovendien mag er ookwel ens rekening mee worden gehouden dat je in een normale bestelwagen slechts met twee mensen kan vertoeven.
Het vervoer van personen is in zo'n geval beperkt tot twee mensen.En daar mag best een prijskaartje aanhangen in de vorm van minder WBL.
Hans
Bovendien mag er ookwel ens rekening mee worden gehouden dat je in een normale bestelwagen slechts met twee mensen kan vertoeven.
Het vervoer van personen is in zo'n geval beperkt tot twee mensen.En daar mag best een prijskaartje aanhangen in de vorm van minder WBL.
Hans
Re: grijskenteken
Hoezo? Neem je minder ruimte in op de weg? Weegt de auto minder?dat je in een normale bestelwagen slechts met twee mensen kan vertoeven.
Het vervoer van personen is in zo'n geval beperkt tot twee mensen.En daar mag best een prijskaartje aanhangen in de vorm van minder WBL.
Re: grijskenteken
Kan je ook omdraaien: neem jij met geel kenteken meer ruimte in op de weg; weeg jij meer? Waarom betaal je dan teveel?Hoezo? Neem je minder ruimte in op de weg? Weegt de auto minder
Waarom betaal je alleen al een vermogen om je Kadett voor de deur te hebben staan terwijl je er misschien geen meter mee rijdt?
Het betalen van wegenbelasting heeft nauwelijks meer relatie met eerstgenoemde zaken omdat deze in het geheel niet gerelateerd is aan het aantal kilometers wat je rijdt en waardoor je het wegennet zou "belasten".
Re: grijskenteken
Ik ben helemaal met jou eens, die ouwe heer van mij (70) die heel z'n leven heeft gesabbelt v.a. zijn 12e, rijdt 3500 - 4000 km per jaar in zijn oude Opel Corsa-tje. Hij betaald het volle pond omdat hij niet meer zo goed kan fietsen door al zijn by-passes enz. Ik snap de K*****T regering niet, ik kan wel janken.
Re: grijskenteken
Tros Radar is van de eerste plaats af met koude douche?? Ook hier is het van: die schrijft, die blijft !
Re: grijskenteken
Ik denk dat deze discussie kortgesloten kan worden als even gezegd word waar het nou eigenlijk om gaat. De regering heeft meer geld nodig om haar eigen inefficiënte functioneren te bekostigen. Deze keer zijn de particuliere grijs-kentekenhouders het sigaar. Bij een volgende gelegenheid, als er wéér meer geld nodig is, wordt er wellicht belasting geheven over het in bezit hebben van een kinderwagen, rolstoel of iets anders met wielen.
Al die drogredenen en rotsmoezen hangen me de keel uit. Laten ze vanuit Den Haag gewoon zeggen dat ze méér, méér, méér, van ons geld willen hebben en erbij vermelden welke groep mensen daarvan de dupe worden.
Tillerman.
Al die drogredenen en rotsmoezen hangen me de keel uit. Laten ze vanuit Den Haag gewoon zeggen dat ze méér, méér, méér, van ons geld willen hebben en erbij vermelden welke groep mensen daarvan de dupe worden.
Tillerman.
Re: grijskenteken
Van de site van de eerste kamer:
De Motie-Van Driel (PvdA) c.s. inzake een overgangsregeling voor particulieren met een grijs kenteken (EK 29.767 en 29.758, E)
is eveneens verworpen na stemming bij zitten en opstaan. Voor stemden PvdA, SP, GroenLinks, ChristenUnie en SGP.
Hierbij wat details uit mijn mail dd. 16 december aan de heer Essers
[email protected]
Geachte meneer Essers.
Gezien uw reacties in de Eerste kamer bent u NIET voldoende op de hoogte van wat er werkelijk speelt.
Waarom laat u zich alleen door Wijn voorlichten? Een paar honderd Euro??? In ons geval 1.460 in plaats van 260 Euro = 1200 Euro BOETE. Gemiddeld is het zelfs 1.500 Euro per auto per jaar!! + een onverkoopbare auto. Een WURGCONSTRUCTIE die wij niet kunnen betalen!
Mijn mail dd. 29 november 2004 is ter beschikking gesteld van de Commissie Financiën. Daar stond voldoende duidelijk in wat er aan de hand is. Waarom leest u dat niet? U bent toch voorzitter van die commissie?
De essentie is:
2003: Aankoop auto volgens de wet: Volkomen legaal
Volgens de belastingdienst: Geen enkel probleem meneer, kunt u rustig doen
Volgens het bureau kentekenregistratie: Als de auto voldoet aan de eisen, verstrekken wij het kenteken. Iedereen mag er dan in rijden.
Volgens de verkoper: Uitstekend voor uw doel geschikt (Caravan trekker, hoge zit, fietsen mee). Wij verkopen veel van deze auto’s aan particulieren, dat geeft geen enkel probleem.
Achteraf blijken we als misdadigers te worden behandeld en gestraft! “Kaalgeplukt”.
Omdat we het volgens dhr. Wijn “Hadden kunnen weten”. Zo lust ik er nog wel een paar. Nieuwe regels zaten er misschien aan te komen, maar geen normaal denkend mens had zelf maar kunnen vermoeden dat ook met de botte bijl naar bestaande gevallen met terugwerkende kracht zou worden gehakt.
Wat dan?
Overgangsregeling? Onze auto van nog geen jaar oud, moet nog meer dan 10 jaar mee. Wat heb ik dan aan een overgangsregeling waarbij na x jaar toch moet worden gedokt, terwijl de auto onverkoopbaar blijft?
Nieuwe auto’s Zalmkleurig of Wijnrood met nieuwe regels? OK, ieder weet dan waar hij aan begint.
Maar voor het BESTAANDE wagenpark een UITSTERF CONSTRUCTIE, waarbij het kenteken bij de AUTO blijft horen.
Als dat in 1998 was gebeurd, was het nu bijna uitgestorven en waren wij en vele anderen niet het slachtoffer geweest.
Het CDA inclusief de heer ESSERS wordt BEDANKTDe heer Essers heeft in de eerste kamer inmiddels blijk gegeven nog steeds niet de juiste informatie in zijn hoofd te hebben.
Re: grijskenteken
zit niet te janken man,'jullie' hebben de staat juist "kaalgeplukt"!!!
Re: grijskenteken
Zegt iemand die al jaren teveel betaald heeft voor z'n wagen
Bent toch helemaal zwakzinnig als je jezelf middels MRB en BPM als melkkoetje laat gebruiken als er ook nog alternatieven zijn
Bent toch helemaal zwakzinnig als je jezelf middels MRB en BPM als melkkoetje laat gebruiken als er ook nog alternatieven zijn
Re: grijskenteken
Heb helemaal geen problemen!
Het verschil in nettoprijs t.o.v. de prijs incl.graaibelasting betaalt voorlopig - komende 8 jaar? - mijn MRB nog wel hoor.
En tegen die tijd hoop ik toch - tegen beter weten in - dat ze een wat meer reeele manier van belasten hebben gevonden. Geen belasting meer op het bezit van de wagen (uitgezonderd de BTW bij aankoop dan) maar gewoon voor het gebruik van de weg. Alle andere - niet infrastructureel gerelateerde - kosten die ze nu met de opbrengst van de MRB en BPM afdekken halen ze maar ergens anders vandaan en nu eens niet alleen bij de autobezitter!!!
Het verschil in nettoprijs t.o.v. de prijs incl.graaibelasting betaalt voorlopig - komende 8 jaar? - mijn MRB nog wel hoor.
En tegen die tijd hoop ik toch - tegen beter weten in - dat ze een wat meer reeele manier van belasten hebben gevonden. Geen belasting meer op het bezit van de wagen (uitgezonderd de BTW bij aankoop dan) maar gewoon voor het gebruik van de weg. Alle andere - niet infrastructureel gerelateerde - kosten die ze nu met de opbrengst van de MRB en BPM afdekken halen ze maar ergens anders vandaan en nu eens niet alleen bij de autobezitter!!!
Re: grijskenteken
Gehandicapten uitgezonderd vind ik het volkomen terecht dat de overheid de grijskentekenregeling heeft afgeschaft. De reden: oneigenlijk gebruik.
Mensen op dit forum die steen en been klagen en het "schandelijk" vinden dat de regeling is afgeschaft: u hebt jaren lang handig gebruik weten te maken van een zeer gunstige belastingregel. Daarmee hebt u veel kunnen besparen. Nu ophouden met dat gezanik!
Ik heb bepaald niet gestemd op een van de partijen die nu deel uitmaken van dit kabinet. Maar dit is in elk geval een maatregel waar ik nu eens vierkant achter sta.
Mensen op dit forum die steen en been klagen en het "schandelijk" vinden dat de regeling is afgeschaft: u hebt jaren lang handig gebruik weten te maken van een zeer gunstige belastingregel. Daarmee hebt u veel kunnen besparen. Nu ophouden met dat gezanik!
Ik heb bepaald niet gestemd op een van de partijen die nu deel uitmaken van dit kabinet. Maar dit is in elk geval een maatregel waar ik nu eens vierkant achter sta.
Re: grijskenteken
Kennelijk voelt de gast die geen problemen heeft zich toch wel aangesproken. gewoon jezelf feliciteren door gebruik te hebben gemaakt van een mogelijkheid en verder nie zaniken.