LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie maakt de beste computer?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door yasinhm »

Nog een punt waar een pc beter in scoort is de overklockbaarheid.

Jeezus Gristus antikrist
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:48

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Jeezus Gristus antikrist »

die test van jou si een goede van de 4 phototest is mac twee keer minder snel, maar de andere twee kan hij tenminste uitvoeren waar de pentium en de AMD non app zijn, maw ze kunnen de gevraagde performance niet AAN!!! De compu liep daarop vast!!!

Bij de gaming is een apple langzamer, maar een aplle is geen gaming machine, hoewel alle games er prima op te spelen zijn. Maar daar wordt een nvidia tov van de veel duurdere radion getest. Apple kiest bewust geen gaming kaart omdat dit ten koste gaat van de langzame grafische bewerking zoals fotshop etc..

En als je kijkt naar de Cinebench is apple sneller.

Dus om je gelijk te bewijzen laat je eentest zien waarbij apple op 50 % de concurrent verslaat!!! en als we meenemen dat een aplle niet gebouwd is om spelletjes op te spelen, dan vallen die twee dus weg. Dus Aplle verslaat beide op 4 van de 6 punten!!!!

Jeezus Gristus antikrist
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:48

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Jeezus Gristus antikrist »

Dan koop je dus een dure computer en die ga je opvoeren (overklokken) omdat je hem net zo snel als een mac wil hebben.

maar ja als je gaat overklokken heb je weer meer hitte en moet je dus casemodden om koeling te krijgen. Dan zit je dus met een appraat dat een herrie maakt van hier tot aan tokio.

yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door yasinhm »

Bij overklockken heb je niet eens een lawaaierige computer. Die tests bij N/A betekent gewoon dat het zo snel is dat je niet eens een scherm krijgt. Bij mij is in photoshop alles in 2 sec klaar bij een normale foto.

Jeezus Gristus antikrist
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:48

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Jeezus Gristus antikrist »

N/A staat voor NIET UITVOERBAAR, niet voor NIET MEETBAAR.

En het mooie van MAc is dat je niet alleen normale foto kan bewerken maar ook professioneel beeldmateriaal.

Waarom denk je in mijn naam dat alle pro's apple gebruiken!!! een foto van 10 mb is niet te bewerken op jou computertje.

yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door yasinhm »

Dus wel zelfs in een paar seconden. Mijn pc renderd zelfs foto's van 300000*300000 in 10sec. Wie zegt dat je op een normale pc in adobe photoshop geen gaussion blur kunt doen ?

Jeezus Gristus antikrist
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:48

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Jeezus Gristus antikrist »

Gaat het niet om... als je de door jouw zelf aangehaalde test leest dan staat er dat de test NIET is uitgevoerd. in het totaal plaatje kan je dan dus ook niet zeggen of hij sneller of langzamer is.

DAn blijven er in jou test 6 metingen over!!! Omdat in de Apple een duidelijk andere videokaart zit, die niet echt bestemd is voor gamen, is daar het verschil bij Doom te verklaren.

Bij de Cinebench, naar mij mening nog niet eens de manier om te meten omdat je bij een eerlijke test in flops zal meten, wint Apple met een voorsprong van hier tot aan pakistan.

Wat ik verder heel vreemd vindt is dat PC mag in deze
test hele andere cijfers geeft die dus vele malen beter zijn dan jouw systeempje wat komt omdat ze er dan dezelfde 256 radeon videokaart in hebben geknald.

Zelfde bron, dus ook objectief!!!

yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door yasinhm »

Naar mijn weten is de 6800Ultra ongeveer even goed als de 850XT hoor dus KAP nou eens met doen alsof je veel van de pc wereld afweet en GA researchen.

yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door yasinhm »

naja hier staat een test(het is best objectief omdat het oorspronkelijk was om de G5 te testen en de Mflops worden getest waar duidelijk word dat de Opteron (oude dual core) in alle punten behalve een sneller is en hij heeft nog 2.4ghz ook (hier je bewijs van je stomme windhoos) de gemiddelde score:
Powermac G5 2.5ghz gemiddeld 926 Mflops
Powermac G5 2.7ghz gemiddeld 998 Mflops
Xeon Irwindale 3.6ghz gemiddeld 563 Mflops
Xeon Irwindale 3.6Ghz SSE2 gemiddeld 817 Mflops
Xeon Galatin 3.06ghz gemiddeld 830 Mflops
Opteron 250 2.4ghz gemiddeld 1545

die opteron is niet de snelste maar de powermac wel dus het kan sneller ook al is hij als sneller.

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door gjvisser »

Jeezus Gristus antikrist maak je niet zo druk. Jij en ik weten dat de Mac gewoon een veel beter, stabieler, sneller systeem is. Ga daar boven staan. Mensen die Windows gebruiken weten niet beter... Bovendien is Windows een slechte kopie van Mac Os. Toen Apple zijn mac systemen had, zat Gates nog in Dos te klooien. Zo speelt Gates al jaren een vuil spelletje met Apple.

Maulin
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 apr 2005 13:19

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Maulin »

Precies gjvisser, maar ook multi-tasking, drag 'n drop, multithreading en plug and play zijn beter geimplementeerd bij de mac. :P

Uitgeslapen
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 jun 2005 20:19

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Uitgeslapen »

Jongens, kunnen jullie niet tegen elkaar gaan zitten ouwehoeren op een Mac-forum of zo...?
Nou weten we het wel.

jbroeders
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:32

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door jbroeders »

Ik wordt ziek van die mac jehovas. Ik hoef zon ding niet, hoe hard je ook blijft roepen dat je het een geweldige machine vindt! Zoek een leven :)

yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door yasinhm »

me too :D .
hou het wel bij windows en (een beetje) Linux

Maulin
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 apr 2005 13:19

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Maulin »

Het blijft geinig dat windowsgebruikers geen discussie meer kunnen voeren, en dan mac gebruikers maar gaan uitmaken voor mac jahova's.
Volgens mij was dit een forum waarop je kan dicussiëren wie de beste computer maakt. :roll:

Uitgeslapen
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 jun 2005 20:19

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Uitgeslapen »

Tja, wat is 'discussie voeren'...?

Windows-gebruikers vinden Windows het best.
MacIntosh-gebruikers vinden MacIntosh het best.
Toyota-rijders vinden Toyota het best.
Renault-rijders vinden Renault het best.
BMW-rijders vinden...........

Moet ik nog verder gaan...? :wink:

Maulin
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 apr 2005 13:19

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Maulin »

Jongens, kunnen jullie niet tegen elkaar gaan zitten ouwehoeren op een Mac-forum of zo...?
Nou weten we het wel.
Dit is zeker geen discussie voeren.

yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door yasinhm »

met een beetje budget kan ik de beste computer bouwen :P

Maulin
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 apr 2005 13:19

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Maulin »

Jammer dat je er dan alleen geen OS/X op kan draaien :lol:

yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door yasinhm »

zou wel kunnen helpen :D . Jammer dat het geen opensource is....

Gesloten