LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiekaart

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
perojo
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2006 11:52

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door perojo »

Bedankt voor de tip Martin,
ik heb de betaling inmiddels gestorneerd via de bank, daar hebben ze ook een blokkering op het nummer van vakantiekaart gezet om te voorkomen dat het nogmaals afgeboekt kan worden. Laat nu de aanmaningen maar komen.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Martin1976 »

graag gedaan, ik zie die tent ook niet graag geld onterecht binnenhalen dus gewoon terughalen, dat is het beste. Succes!

miss-e
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2006 22:54

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door miss-e »

Deze vakantiekaart kan ter kennismaking aangeboden voor een bedrag van €2,95 voor 4 weken. Na deze 4 weken kan je heel je leven lang plezier hebben van deze kaart en betaal je eenmalig een bedrag van €60.- i.p.v gewoonlijk €100,- maar deze krijg je terug in de vorm van 4 vakantiewaardebonnen t.w.v. €60,- en gratis dinerjaarkaart. Dus in feite is de kaart GRATIS!!! Ik heb hem zelf ook. En ik ben alleen positief! Ik heb al meerder malen veel geld bespaard!!! En dat is toch altijd leuk he??

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Miss-e:

Een gratis diner-jaarkaart is ook niet zo gratis als ze wordt voorgespiegeld. Om te profiteren van het gratis deel (Tweede hoofdgerecht en ik meen nagerecht wordt niet in rekening gebracht, of iets vergelijkbaars), dan moet je al gaan eten bij geselecteerde restaurants. Vaak ben je voor hetzelfde goedkoper uit, als je elders gewoon voor twee betaalt.

Gratis is ook hierbij: gebakken lucht.

Verschillende maatschappijen, ook de op de site van vakantiekaart genoemde bedrijven, hebben mij verzekerd niets te maken te willen hebben met Vakantiekaart. Alleen al vanwege de slechte naam die de firma heeft opgebouwd, dan heb ik het nog niet eens over de gemiste inkomsten van de touroperators en de reisagentschappen. Het is vaak ieder voor zich, het ene filiaal zal er geen moeite mee hebben, en is blij met elke klant, anderen houden vakantiekaart buiten de deur, en geven zelf de korting die ze anders deels aan vakantiekaart kwijt zouden zijn.

Agent
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jun 2006 21:14

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Agent »

Al een tijdje werk ik voor de vakantiekaart en kan vertellen dat veel van het boven genoemde niet klopt, dit kan komen omdat wij waarschijnlijk in het begin op gang moesten komen en bekijken wat het beste in de smaak zou vallen.
dit is wat de vakantiekaart precies doet:
je krijgt voor een periode van 4 weken een proefkaart toegestuurd voor alleen de verzendkosten van 2.95, in deze periode kun je bepalen of je het wilt aanschaffen of niet.

Na deze periode van 4 weken brengt vakantiekaart nog eenmalig 60 euro in rekening waarvoor u 4 vakantiewaardebonnen van 15 euro ontvangt, en tevens krijgt u een dinerjaarkaart t.w.v 35 euro gratis erbij, er zitten verder geen jaarlijkse kosten aan verbonden, u mag zelf weten hoe vaak u boekt,en dan heeft u voor de rest van u leven 5 % extra korting op al u geboekte reizen bij de volgende touroperators:

African Holidays Marysol
Aireka Reisorganisatie A’dam Mondi Reizen
Aktiva Tours Neckermann Reizen
America Latina Novasol
Anthony Veder Cruises & Ferries NS Travel Group BV
Arke Oad
Australia Express OGER TOURS
Australia/New Zealand Express Olympia International
Azur Reizen Oppenheim Travel
Barron Travel Panta Reizen B.V.
BBI Nordic Tours Polyplan Reizen
BBI Shamrock Tours Pool Villas
Primavera Reize
QAS Holidays
Buro Britain Q-International
Caribbean & Florida Rederij Boonstra
Celtic Travel Renaissance Reizen B.V. - A Passage to India
Centerparcs Renaissance Reizen B.V. - A Passage to Latin America
Club Med ROBINSON
Corendon
De Jong Intra Vakanties Seat Only
Discovery Avontuurlijke Reizen Silverjet vakanties
DTI Travel Sindbad Reizen
D-Tours Sky Tours
Eurocamp Sonar Reizen
Euro-Express Treincharter Special Traffic
Europa Exclusief Speciale Reizen Centrale SRC
Evenements Reizen Sudtours Reisorganisatie
Feenstra Rhein Linie Sunair
France Individuelle Sunrise
Frantour - Camping Tour
Frantour - Chalet Tour
Trans Vakantiereizen
Frantour - Franse Toeristen Service
Transalpino - Balkan Express
GTI Transalpino - Bolsjoj Reizen
Holiday Tours B.V. Transalpino - Do It Vakanties
Holland International Transalpino - Edelweiss Reizen
Holland River Line Transalpino - Jambo Safari Club
Hotelplan Transalpino - Tentotel
HTC Superreizen Transalpino - Traxs - Travel Expres
I.D. Riva Tours Transalpino Reisorganisatie B.V
IJsland Tours & Travel
Transeurope Citytrips
Incento , Reisburo Travel Expres
Indigo Tours Touroperation
Interhome Vakantie
Internatuur, Reisorganisatie VOF
Van Nood Reizen
Isropa Reizen VCK Zeereizen
Italiatour VNC Travel
KD German Rhine Line v.o.f. Voyage & Culture
Keycamp Holidays Vrij Uit
Kidsworld Youtours
Zeetours Cruises


besluit u te stoppen met vakantiekaart in de proefperiode dan kun u het pakket retour zender doen(en de evrzendkosten terugkrijgen) of ons telefonisch bereiken op het bijgeleverde telefoonnummer.

als er verder nog vragen zijn hoor ik die graag!

Agent
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jun 2006 21:14

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Agent »

oja, en daarbij wilde ik nog even reageren op de reacties van mensen die zich belazerd voelen.
Ik kan dat zeker begrijpen, maar de fouten liggen bijna altijd bij de agents die voor dit project bellen en niet bij vakantiekaart zelf., opdat zij sales willen behalen noemen ze bijv. bewust die 60 euro niet.. dit is overigens wel verplicht!! en moet ook absoluut genoemd worden, mochten zij hierop betrapt worden word dit ook zeker gezien als fraude!

mevrouw_p
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2006 13:48

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door mevrouw_p »

ik heb zelf ook als calcenter agent gewerkt.. heb helaas ontslag genomen omdat ik vodn dat de begeleiders bij het call center te vaak pushte om bepaalde dingen 'weg te laten' tijdens het gesprek. Maar zoals eerder is gezegd volgens mij komt er op het gegeven moment in het gesprek naar voren of men de rest op mag nemen ( in feite word alles opgenomen) en dan worden de voorwaarden opgenoemd deze staan op papier en moet de agent duidelijk en helder oplezen. Hierop wordt gevraagd of de persoon aan de telefoon hier mee eens is. Als je met ja hierop antwoord zit je er nu eenmaal aan vast.

wat ik uit sommige bereichten begrijp is dat deze voorwaarden niet genoemt zijn, en houden ze zich er niet aan dan is dit fraude!

Zijn ze wel genoemd is het je eigen domme schuld en had je maar beter moeten luisteren.

wat je wel moet begrijpen dat vakantiekart callcenters inhuurt om zijn product te verkopen (ken enkele callcenters (woon in Nijmegen) die deze verkopen) als de informatie dus door de agent verkeerd word gegeven ligt dat aan het callcenter! maar vakantiekaart word er de dupe van!

Ik ben zelf net lid geworden via vakantiekaart (gratis) ik kreeg namelijk een pas van een vriend van mij met een bijbehorende kortingsbon van 12,50 en niet 15 euro zoals hier soms staat.

Ik heb een vakantie naar Mexico geboekt (een dure dus de korting is fijn) via vakntiekaart. die reis heb ik als goedkoopste gevonden op oad. (zelf al het een en ander uitgezocht) hierbij gaf men via internet een offerte als ik daarmee eens was moest ik deze bevestigen 5% korting plus 12,50 van die kortingsbon waren er daadwerkelijk af. Binnekort sturen ze mij de offerte als het goed is per post toe deze moet ik als bevestiging ondertekenen en terug sturen.

Tot zover heb ik dus een gratis vakantiepas (ze hebben me rekeningnummer neit dus ze kunnen tot nu toe niks afhouden) en 5% korting en 12,50 korting. Nu maar afwachten of alles goed gaat via de betaling. want daar hoor ik nik sover op deze site alleen over het leugenachtige callcenter..... heeft iemand met de betaling van de reis al ervaringen???

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Lau10 »

Agent,

ben jezelf in het bezit van de overbodige vakantiekaart????????

Agent
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jun 2006 21:14

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Agent »

ja toen we voor vakantiekaart gingen werken kregen we er gratis een..dus ik ben in het bezit van een kaart inderdaad//

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Lau10 »

Agent,

Dus de bonus van de vakantiekaart vd Winkel is een simpele vakantiekaart.
Heb jij het Kassa programma gezien van een 3 maanden terug ???en de onthutsende teloorgang vd Winkel gezien ??? , in dat consumentenprograama bleef geen spaan over van die club, er was bijzonder veel mis met Vakantiekaart en met directeur vd Winkel, die jongenman had nergens een verklaring voor muv zijn herhaalde kreet :
Dat zoeken we op.

mevrouw_p
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2006 13:48

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door mevrouw_p »

ooit gebruik gemaakt van die kaart...

mevrouw_p
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2006 13:48

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door mevrouw_p »

Judith Bonhoff-Langedijk
Reisburo Heiloo
Service Partner van Vakantiekaart
Raadhuisweg 11
1851 JA Heiloo
lid van ANVR - registratienummer 02195

Wel lid van ANVR??

mevrouw_p
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2006 13:48

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door mevrouw_p »

@ lau 10 weet je niet meer precies wanneer dat programma was dan kan ik het opzoeken via internet en wat was er nog meer in die uitzending te zien??

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

je krijgt voor een periode van 4 weken een proefkaart toegestuurd voor alleen de verzendkosten van 2.95, in deze periode kun je bepalen of je het wilt aanschaffen of niet.

Na deze periode van 4 weken brengt vakantiekaart nog eenmalig 60 euro in rekening waarvoor u 4 vakantiewaardebonnen van 15 euro ontvangt, en tevens krijgt u een dinerjaarkaart t.w.v 35 euro gratis erbij, er zitten verder geen jaarlijkse kosten aan verbonden, u mag zelf weten hoe vaak u boekt,en dan heeft u voor de rest van u leven 5 % extra korting op al u geboekte reizen bij de volgende touroperators:
Voor de zoveelste keer:

Dan heb je de kaart toch niet GEWONNEN?

Wanneer ik een prijs win, dient degene die de prijs beschikbaar stelt, voor ALLE kosten op te komen, anders noem ik het geen prijs.

Wanneer ik gebruik wil maken van die waardebonnen, dien ik al het dubbele uit te geven voor mijn reis dan ik normaal gesproken doe. Dit ontneemt me de vrijheid te boeken waar ik wil.

Wat jij zegt: je kunt boeken waar je wil, is pertinent niet waar. Ik ben plompverloren een paar bureaus binnengestapt, en ze zeggen zonder uitzondering, en dit heb ik je ook al eens gezegd: ''wij doen GEEN zaken met Vakantiekaart, dat laten onze marges niet toe''.

Die laatste passage: over die dinerkaart: je verkoopt in feite gebakken lucht met gebakken lucht. Want ook aan die dinerkaart kleven de nodige nadelen. Ook daar kun je slechts bij geselecteerde adressen terecht, en ik kan je garanderen dat je elders goedkoper uit bent ZONDER die kaart.

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Lau10 »

http://kassa.vara.nl/portal dit is de website van Kassa,

een maand of 3-4 geleden, type vakantiekaart maar in en je vindt de uitzending wel terug, mij net gelukt. Lees ze :)

PetraOud
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jun 2006 22:31

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door PetraOud »

Beste bodedejos,

Je hebt nu al meer dan 20 berichten in deze rubriek geplaatst.

In ieder stuk tekst vraag je je af waarom reisburo’s korting geven en dat het maar stom is dat de reisburo’s die met Vakantiekaart werken korting geven aan consumenten.

Volgens mij heb je gewoon zelf een reisburo en ben je stik jaloers. Gezien het aantal berichten zul je zelf wel niet zo veel te doen hebben in je reiswinkel...en plaats je daarom van die onzin berichten over Vakantiekaart.

Ik vind dat je bezig bent aan een zeer goedkopere manier van andere bedrijven af te zeuren. Je bent overigens niet de enige die stelstelmatig Vakantiekaart in de **** neemt. Of ben je wel de enige maar acteer je onder meerdere namen hier op dit forum. Het zou me niets verbazen gezien het feit dat je telkens dezelfde schrijfstijl hanteert.

Voor de mensen die echt willen weten hoe de Vakantiekaart werkt.

Wat is het voordeel van Vakantiekaart:1. je krijgt 5% korting op reizen van ongeveer 100 touroperators.
2. je boekt de reis bij een van de 20 aangesloten reisburo’s. Deze zijn allemaal aangesloten bij het anvr en sgr. Dit gaat geheel via internet. Je kunt dus niet zomaar ergens binnenstappen voor de korting. Als je dat wel doet dan zullen die reisburo’s, die dus niet meedoen in dit geval, natuurlijk niet vol lof over Vakantiekaart praten. Dat is logisch, Vakantiekaart gaat onder de prijs zitten van het reisburo op de hoek. De anwb was ook niet blij met route mobiel.

Kosten:
60 euro eenmalig. Je krijgt ook nog eens 4 bonnen van 15 euro die je kunt inwisselen als je een reis boekt. Als je 1 reis boekt dan heb je de kaart er al weer uit.

Als je niet weet waarover je praat hou dan aub op dit forum te bevuilen met je opruiende teksten.

Vakantiekaart is top! Zet ‘m op!

En ja, ik mag er wat over zeggen. Ik heb de kaart al meerdere malen gebruikt.

Vragen? Zet ze gewoon op het forum en ik zal mijn ervaringen met u delen.

Groetjes, Petra

Agent
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jun 2006 21:14

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Agent »

bodejosm43 zegt :
Voor de zoveelste keer:

Dan heb je de kaart toch niet GEWONNEN?

Wanneer ik een prijs win, dient degene die de prijs beschikbaar stelt, voor ALLE kosten op te komen, anders noem ik het geen prijs
Ik zei; als je geluisterd had!
voor de zoveelste keer..dat is niet de bedoeling, het IS ook geen gewonnen prijs, als je mijn eerdere posts had gelezen zag je dat ik zei dat het waarschijnlijk een idee van een aantal agents was die een binnenkomer wilde hebben.

Mr1
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 apr 2006 14:22

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Mr1 »

Lau10,volgens mij had jij een profieltje dat de naam laurent had??? Ik heb die aflevering ook nog eens bekeken en volgens mij is daar weinig mis mee. Die meneer daar geeft netjes toe dat er wel eens iets fout gaat met het werven van mensen...wel eens..en dat dit een uitzondering is. Als de beste man had gezegd dat er nooit iets fout had gegaan had ik dat veel erger gevonden, want dan stond meneer keihard te liegen. Het feit dat jij profijt hebt met het stelselmatig afzeuren van de vakantiekaart geeft volgens mij alleen maar aan dat je nog wel erg betrokken bent met de reiswereld en blijkbaar hier profijt bij hebt. Ditzelfde geld voor bodejos die ineens zomaar mensen uit de reiswereld heeft gesproken en ook nog eens een keer met diverse touroperators...hmmm verdacht, maar goed...

Even ontopic;

mevrouw_P;
Al vier keer eerder de kaart gebruikt en nooit problemen gehad,erg tevreden zelfs, al veel verdiend met de kaart. Daarnaast nooit problemen gehad met de betaling. De eerste keer voor de zekerheid ook maar even een anvr-boekje aangevraagd (ondanks mijn kennis uit de reiswereld. Gewoon even controleren op de site van de anvr (www.anvr.nl) en even controleren wat de betalingsvoorwaarden zijn. Was zelfs vergeten om laatst mijn laatste reiswaardecheque in te leveren, maar kreeg na een email zelfs achteraf nog netjes 12,50 euro op mijn rekening gestort!

En ik zou niet naar mensen als Lau10 (oftewel Laurent) en bodejos luisteren. Dit zijn jaloerse mensen die belang hebben in de reiswereld. Kijkt u maar eens terug hoe vaak zij reageren in dit topic

mevrouw_p
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2006 13:48

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door mevrouw_p »

Ik heb voor dat ik deze reacies weer las het één en ander weer uitgezocht.. het kan kloppen dat vakantiekaart niet met d-reizen heeft gewerkt of andere reisorganisaties (zoals als argument werd gebruikt in dit topic) dat doen ze ook niet..

vakantiekaart is een servicepartner van reisbureau heiloo en die handelt de boeking verder af. reisburea heiloo is een onderdeel van holland international. tussen de vakantiekaart en de reisorganisatie zit dus nog dit reisbureau vandaar dat men bij de andere reisorganisaties zegt niet vanvakantiekaart te werken, waarschijnlijk dus omdat dit reisbureau heiloo dit regelt....

ik boek in ieder geval ik laat wel van mijn horen over mijn ervaringen

in ieder geval bedankt voor jullie reacties

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

@Agent,

Vat het niet als kritiek op jou op, zo was mijn opmerking niet bedoeld. Jij erkent tenminste dat dat met die prijs flauwekul is.

Jammer dat die mensen dan op eigen houtje gaan handelen. Zo krijgt de kaart een extra slechte naam, bovenop de slechte naam die ze al heeft.

Gesloten