LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onur Air
Re: Onur Air
Vroeg me af of reizen zomaar opgezegd konden worden; zo'n reisburo heeft toch een vervoersplicht of zoiets?
Re: Onur Air
Beste gast van 00.25 14 mei.
Als je even op pagina 16 kijkt heeft Figaro daar uitgelegd waarom haar reis niet doorgaat.
Als je even op pagina 16 kijkt heeft Figaro daar uitgelegd waarom haar reis niet doorgaat.
Re: Onur Air
maar het blijft allemaal vervelend natuurlijk.
het is nu 28 graden in turkije.
de zon schijnt daar lekker , alleen niet voor mij.
anders zat ik over 10 uurtjes in de lucht
het is nu 28 graden in turkije.
de zon schijnt daar lekker , alleen niet voor mij.
anders zat ik over 10 uurtjes in de lucht
Re: Onur Air
Okay, heb de uitleg gelezen. Duidelijk verhaal ... en nog duidelijker is dat cnntours er een potje van maakt. Men had voor ander vervoer moeten zorgen, nèt zoals de grote reisorganisaties hebben gedaan. Daarnaast is het onzin dat er geen vluchten zouden zijn; men kan dus wèl alle mensen ophalen (en dat aan het einde van de vakantie!) maar is niet in staat om een veel kleiner (miniem) aantal mensen naar Turkije te vervoeren? Geklets! Jammer dat veel mensen dat alles voor zoete koek slikken ... hieraan danken vele "marginale" reisorganisaties namelijk hun bestaansrecht!
Re: Onur Air
Moet mijn voorgaande bericht toch corrigeren. Deze reisorganisatie is geen ANVR-lid dus zijn de reisvoorwaarden niet van toepassing. Het naleven van de vervoersplicht is dus ook niet aan de orde. Conclusie: goedkoop, maar in geval van nood heb je ook niks!
Re: Onur Air
En dan nog maar een aanvulling: het ontbreken van ANVR-reisvoorwaarden is natuurlijk heel handig. Nu kan men volstaan met het zoeken van vervangend vervoer voor terugkerende passagiers maar men zal zeker niet op zoek gaan naar (duurder) vervangend vervoer voor nog vertrekkende passagiers omdat men dit immers niet hoeft. Handig bekeken, maar het moge ook duidelijk zijn waarom dit soort bedrijven goedkoop is!
Re: Onur Air
Van: Onur Air [mailto:[email protected]]
Onderwerp: PERSBULLETIN: MOTOR STORING ONUR AIR DOOR OBJECT VAN BUITENAF
Subject: Prelimenary Incoming Inspection ESN 695519
Dear Sirs,
This is to inform you that we have inducted your CF6-80C2 engine ESN 695-519
today. We've started with routine incoming checks and BSI inspection of
subject engine.
The preliminary Inspection of ESN 695-519 shows signs of FOD.
Best regards
Hakan Portecene
MTU Maintenance Hannover GmbH Customer Support Manager
Product Support Engineering V2500 / PW (CE40)
Tel +49 (0)511 7806 - 396 Fax +49 (0)511 7806 - 577
mailto:[email protected] http://www.mtu.de
Pers informatie
VOORLOPIG ONDERZOEK MTU WIJST UIT: SCHADE ONUR AIR VLIEGTUIGMOTOR DOOR
OBJECT VAN BUITENAF
Amsterdam, 13 mei, 2005… Voorlopig onderzoek van het in Duitsland gevestigde
MTU Maintenance Hannover wijst uit dat de motor van het Onur Air vliegtuig
dat op 3 mei 2005 moest terugkeren naar Schiphol waarschijnlijk beschadigd
is door een object van buitenaf. Gistermiddag kondigde de Inspectie Verkeer
en Waterstaat een vliegverbod aan van een maand voor de sinds 1992 actieve
Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air. De luchtvaartmaatschappij is zeer
teleurgesteld in het besluit van de inspectie en is in overleg met bekijkt
wat voor stappen er genomen kunnen worden.
Airbus
De motor van de op 3 mei 2005 naar Schiphol Airport teruggekeerde Airbus is
inmiddels onderzocht door de Duitse organisatie MTU. De oorzaak van de
problemen met de motor zijn, zoals het onderzoek uitwijst, zeer
waarschijnlijk veroorzaakt door een voorwerp van buitenaf. De betrokken
motor had er 5920 vlieguren en 1980 vluchten opzitten, terwijl de gemiddelde
levensduur van dit type motor op 10.000 vlieguren en 2500 vluchten staat.
Kwaliteit personeel
Naast de zorgvuldigheid rond het onderhoud van de vliegtuigen besteedt Onur
Air ook veel aandacht aan de kwaliteit van haar personeel. Directeur
Vluchtveiligheid en Kwaliteit, Seza Yaliz, wijst er dan ook op dat de
piloten van Onur Air de enige juiste beslissing hebben genomen door tijdens
een motorstoring op 3 mei 2005 terug te keren naar Schiphol Airport. “ De
handelswijze van de piloten wijst er op dat ze goed op hun taken zijn
berekend. Zij hebben steeds gehandeld volgens de normen en procedures zoals
die voor de desbetreffende toestellen gelden én volgens de voorschriften van
de Rijksluchtvaartdienst”, zegt Aksak.
Onderhoud en Veiligheid
Onur Air benadrukt dat de maatschappij zich voor wat betreft het onderhoud
van haar toestellen volledig aan de internationale richtlijnen houdt.
Vluchtveiligheid heeft bij Onur Air de hoogste prioriteit. In dat kader
worden ook de meest strikte voorzorgsmaatregelen genomen om passagiers zo
veilig mogelijk te vervoeren. Het onderhoud aan vliegtuigen en motoren wordt
gedaan door maatschappijen die daartoe internationaal volledig
gekwalificeerd en gecertificeerd zijn zoals Turkish Airlines, Air France en
Rolls Royce. Begin april 2005 ontving Onur Air zelfs een mededeling van
Airbus dat de maatschappij een onderscheiding heeft ontvangen voor de
uitstekende staat waarin haar vloot van 10 Airbussen A321 zich bevindt. De
prijs wordt deze maand uitgereikt op Rhodos tijdens een symposium van
Airbus. Al eerder ontving Onur Air onderscheidingen van Airbus en ook van
Boeing Company
Onur Air is opgericht in 1992. De Turkse luchtvaartmaatschappij vervoert
jaarlijks 1.400 miljoen passagiers, waarvan circa 350.000 vanuit Nederland.
Andere landen zijn; België, Duitsland, Zwitserland, Groot-Brittannië,
Ierland, Italië, Spanje en Oostenrijk. Wekelijks zijn er 300 vluchten naar
Europa, waarvan 75 naar Nederland.
Kijk voor meer informatie op www.onurair.com.tr , www.onurair.nl of de
website van de Inspectie Vekeer en Waterstaat; www.ivw.nl
Onderwerp: PERSBULLETIN: MOTOR STORING ONUR AIR DOOR OBJECT VAN BUITENAF
Subject: Prelimenary Incoming Inspection ESN 695519
Dear Sirs,
This is to inform you that we have inducted your CF6-80C2 engine ESN 695-519
today. We've started with routine incoming checks and BSI inspection of
subject engine.
The preliminary Inspection of ESN 695-519 shows signs of FOD.
Best regards
Hakan Portecene
MTU Maintenance Hannover GmbH Customer Support Manager
Product Support Engineering V2500 / PW (CE40)
Tel +49 (0)511 7806 - 396 Fax +49 (0)511 7806 - 577
mailto:[email protected] http://www.mtu.de
Pers informatie
VOORLOPIG ONDERZOEK MTU WIJST UIT: SCHADE ONUR AIR VLIEGTUIGMOTOR DOOR
OBJECT VAN BUITENAF
Amsterdam, 13 mei, 2005… Voorlopig onderzoek van het in Duitsland gevestigde
MTU Maintenance Hannover wijst uit dat de motor van het Onur Air vliegtuig
dat op 3 mei 2005 moest terugkeren naar Schiphol waarschijnlijk beschadigd
is door een object van buitenaf. Gistermiddag kondigde de Inspectie Verkeer
en Waterstaat een vliegverbod aan van een maand voor de sinds 1992 actieve
Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air. De luchtvaartmaatschappij is zeer
teleurgesteld in het besluit van de inspectie en is in overleg met bekijkt
wat voor stappen er genomen kunnen worden.
Airbus
De motor van de op 3 mei 2005 naar Schiphol Airport teruggekeerde Airbus is
inmiddels onderzocht door de Duitse organisatie MTU. De oorzaak van de
problemen met de motor zijn, zoals het onderzoek uitwijst, zeer
waarschijnlijk veroorzaakt door een voorwerp van buitenaf. De betrokken
motor had er 5920 vlieguren en 1980 vluchten opzitten, terwijl de gemiddelde
levensduur van dit type motor op 10.000 vlieguren en 2500 vluchten staat.
Kwaliteit personeel
Naast de zorgvuldigheid rond het onderhoud van de vliegtuigen besteedt Onur
Air ook veel aandacht aan de kwaliteit van haar personeel. Directeur
Vluchtveiligheid en Kwaliteit, Seza Yaliz, wijst er dan ook op dat de
piloten van Onur Air de enige juiste beslissing hebben genomen door tijdens
een motorstoring op 3 mei 2005 terug te keren naar Schiphol Airport. “ De
handelswijze van de piloten wijst er op dat ze goed op hun taken zijn
berekend. Zij hebben steeds gehandeld volgens de normen en procedures zoals
die voor de desbetreffende toestellen gelden én volgens de voorschriften van
de Rijksluchtvaartdienst”, zegt Aksak.
Onderhoud en Veiligheid
Onur Air benadrukt dat de maatschappij zich voor wat betreft het onderhoud
van haar toestellen volledig aan de internationale richtlijnen houdt.
Vluchtveiligheid heeft bij Onur Air de hoogste prioriteit. In dat kader
worden ook de meest strikte voorzorgsmaatregelen genomen om passagiers zo
veilig mogelijk te vervoeren. Het onderhoud aan vliegtuigen en motoren wordt
gedaan door maatschappijen die daartoe internationaal volledig
gekwalificeerd en gecertificeerd zijn zoals Turkish Airlines, Air France en
Rolls Royce. Begin april 2005 ontving Onur Air zelfs een mededeling van
Airbus dat de maatschappij een onderscheiding heeft ontvangen voor de
uitstekende staat waarin haar vloot van 10 Airbussen A321 zich bevindt. De
prijs wordt deze maand uitgereikt op Rhodos tijdens een symposium van
Airbus. Al eerder ontving Onur Air onderscheidingen van Airbus en ook van
Boeing Company
Onur Air is opgericht in 1992. De Turkse luchtvaartmaatschappij vervoert
jaarlijks 1.400 miljoen passagiers, waarvan circa 350.000 vanuit Nederland.
Andere landen zijn; België, Duitsland, Zwitserland, Groot-Brittannië,
Ierland, Italië, Spanje en Oostenrijk. Wekelijks zijn er 300 vluchten naar
Europa, waarvan 75 naar Nederland.
Kijk voor meer informatie op www.onurair.com.tr , www.onurair.nl of de
website van de Inspectie Vekeer en Waterstaat; www.ivw.nl
Re: Onur Air
Begin april 2005 ontving Onur Air zelfs een mededeling van
Airbus dat de maatschappij een onderscheiding heeft ontvangen voor de
uitstekende staat waarin haar vloot van 10 Airbussen A321 zich bevindt
Ik heb 10 nieuwe auto's (volvo's) deze krijgen op tijd een wasbeurt en gaan iedere 10.000 km naar de garage.
Ik heb ook 20 oude auto's (toyota's en vw's) deze gaan nooit naar de garage en wassen doe ik ze ook niet.
Nu krijg ik van volvo een lintje omdat mijn 10 nieuwe volvo's zo goed onderhouden zijn.
Al mijn 30 chaufeurs spreken slecht Engels.
Geeft het lintje van Volvo mij nu het recht om te roepen dat al mijn auto's perfect zijn en in uitstekende staat van onderhoud verkeren en dat ook al mijn chauffeurs plotseling perfect Engels spreken.?????????
Graag uw mening
P.s. Ik heb onlangs een order geplaatst bij Volvo en niet bij Toyota en VW
[/quote]
Airbus dat de maatschappij een onderscheiding heeft ontvangen voor de
uitstekende staat waarin haar vloot van 10 Airbussen A321 zich bevindt
EEN DRINGENDE VRAAG??
Ik heb 10 nieuwe auto's (volvo's) deze krijgen op tijd een wasbeurt en gaan iedere 10.000 km naar de garage.
Ik heb ook 20 oude auto's (toyota's en vw's) deze gaan nooit naar de garage en wassen doe ik ze ook niet.
Nu krijg ik van volvo een lintje omdat mijn 10 nieuwe volvo's zo goed onderhouden zijn.
Al mijn 30 chaufeurs spreken slecht Engels.
Geeft het lintje van Volvo mij nu het recht om te roepen dat al mijn auto's perfect zijn en in uitstekende staat van onderhoud verkeren en dat ook al mijn chauffeurs plotseling perfect Engels spreken.?????????
Graag uw mening
P.s. Ik heb onlangs een order geplaatst bij Volvo en niet bij Toyota en VW
[/quote]
Re: Onur Air
Het gaat helemaal niet om dit toestel. Niet proberen de boel te versluieren. De discussie zuiver houden. Vliegen moet betekenen: Veilig. en voorkomen is beter dan genezen. Dus gewoon voldoen aan alle veiligheidseisen.Van: Onur Air [mailto:[email protected]]
Onderwerp: PERSBULLETIN: MOTOR STORING ONUR AIR DOOR OBJECT VAN BUITENAF
Subject: Prelimenary Incoming Inspection ESN 695519
Dear Sirs,
This is to inform you that we have inducted your CF6-80C2 engine ESN 695-519
today. We've started with routine incoming checks and BSI inspection of
subject engine.
The preliminary Inspection of ESN 695-519 shows signs of FOD.
Best regards
Hakan Portecene
MTU Maintenance Hannover GmbH Customer Support Manager
Product Support Engineering V2500 / PW (CE40)
Tel +49 (0)511 7806 - 396 Fax +49 (0)511 7806 - 577
mailto:[email protected] http://www.mtu.de
Pers informatie
VOORLOPIG ONDERZOEK MTU WIJST UIT: SCHADE ONUR AIR VLIEGTUIGMOTOR DOOR
OBJECT VAN BUITENAF
Amsterdam, 13 mei, 2005… Voorlopig onderzoek van het in Duitsland gevestigde
MTU Maintenance Hannover wijst uit dat de motor van het Onur Air vliegtuig
dat op 3 mei 2005 moest terugkeren naar Schiphol waarschijnlijk beschadigd
is door een object van buitenaf. Gistermiddag kondigde de Inspectie Verkeer
en Waterstaat een vliegverbod aan van een maand voor de sinds 1992 actieve
Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air. De luchtvaartmaatschappij is zeer
teleurgesteld in het besluit van de inspectie en is in overleg met bekijkt
wat voor stappen er genomen kunnen worden.
Airbus
De motor van de op 3 mei 2005 naar Schiphol Airport teruggekeerde Airbus is
inmiddels onderzocht door de Duitse organisatie MTU. De oorzaak van de
problemen met de motor zijn, zoals het onderzoek uitwijst, zeer
waarschijnlijk veroorzaakt door een voorwerp van buitenaf. De betrokken
motor had er 5920 vlieguren en 1980 vluchten opzitten, terwijl de gemiddelde
levensduur van dit type motor op 10.000 vlieguren en 2500 vluchten staat.
Kwaliteit personeel
Naast de zorgvuldigheid rond het onderhoud van de vliegtuigen besteedt Onur
Air ook veel aandacht aan de kwaliteit van haar personeel. Directeur
Vluchtveiligheid en Kwaliteit, Seza Yaliz, wijst er dan ook op dat de
piloten van Onur Air de enige juiste beslissing hebben genomen door tijdens
een motorstoring op 3 mei 2005 terug te keren naar Schiphol Airport. “ De
handelswijze van de piloten wijst er op dat ze goed op hun taken zijn
berekend. Zij hebben steeds gehandeld volgens de normen en procedures zoals
die voor de desbetreffende toestellen gelden én volgens de voorschriften van
de Rijksluchtvaartdienst”, zegt Aksak.
Onderhoud en Veiligheid
Onur Air benadrukt dat de maatschappij zich voor wat betreft het onderhoud
van haar toestellen volledig aan de internationale richtlijnen houdt.
Vluchtveiligheid heeft bij Onur Air de hoogste prioriteit. In dat kader
worden ook de meest strikte voorzorgsmaatregelen genomen om passagiers zo
veilig mogelijk te vervoeren. Het onderhoud aan vliegtuigen en motoren wordt
gedaan door maatschappijen die daartoe internationaal volledig
gekwalificeerd en gecertificeerd zijn zoals Turkish Airlines, Air France en
Rolls Royce. Begin april 2005 ontving Onur Air zelfs een mededeling van
Airbus dat de maatschappij een onderscheiding heeft ontvangen voor de
uitstekende staat waarin haar vloot van 10 Airbussen A321 zich bevindt. De
prijs wordt deze maand uitgereikt op Rhodos tijdens een symposium van
Airbus. Al eerder ontving Onur Air onderscheidingen van Airbus en ook van
Boeing Company
Onur Air is opgericht in 1992. De Turkse luchtvaartmaatschappij vervoert
jaarlijks 1.400 miljoen passagiers, waarvan circa 350.000 vanuit Nederland.
Andere landen zijn; België, Duitsland, Zwitserland, Groot-Brittannië,
Ierland, Italië, Spanje en Oostenrijk. Wekelijks zijn er 300 vluchten naar
Europa, waarvan 75 naar Nederland.
Kijk voor meer informatie op www.onurair.com.tr , www.onurair.nl of de
website van de Inspectie Vekeer en Waterstaat; www.ivw.nl
Re: Onur Air
Van: Onur Air [mailto:[email protected]]
Onderwerp: PERSBULLETIN: MOTOR STORING ONUR AIR DOOR OBJECT VAN BUITENAF
Beste mensen van Onur Air.
U had beter al veel eerder informatie op uw website moeten zetten omtrent de kwaliteit van uw vliegtuigen naar aanleiding van de resultaten van de Nederlandse inspectie. Bovendien gaat het niet om uw toestel van 3 mei. Het gaat om het geheel van uw vloot en de belabberde staat van uw interieur en het slechte Engels van uw bemanning. U staat al jarenlang op het lijstje van de inspectie vanwege een slechte staat van onderhoud en het niet voldoen aan veiligheidsvoorschriften.
Duitsland en Zwitserland geven u niet voor niets ook een vliegverbod.
U probeert onder de waarheid uit te komen. Dat is niet slim. Zeg gewoon Okay we voldoen niet aan jullie veiligheidsvoorschriften (die mischien best wel anders zijn dan in Turkije of elders) maar we gaan er alles aan doen om uw voorschriften te respecteren. U zegt toch zelf dat u zoveel Nederlanders vervoert? Neem dan ook de Nederlandse voorschriften in acht!!
Toon binnen een maand aan dat u volgens onze veiligheidsvoorschriften kunt vliegen en de Nederlanders zullen graag van uw diensten gebruik maken om naar uw prachtige land te gaan. Realiseer u dat u met uw maatschappij tevens een ambassadeur bent voor uw land. Kijk eens naar Singapore Airlines. Ooit begonnen als prijsvechter en nu de Beste airline en Ambassadeur voor Singapore. Loop de waarheid niet uit de weg. U bewijst er uw land geen dienst mee. Mensen zij niet dom.
Re: Onur Air
Zo gast u zegt even wat.Onur moet u dat gaan uitleggen ???Ga dan maar eens bij de klm verhaal vragen om zonder de tank dop te gaan vliegen !!!Even vergeten de tankdop er op te doen.Waardoor met landen de remmen nou niet helemaal deugde.Zo zijn er meerdere gevalletjes.En daar heeft men het niet over.Nee,want dat gaat over onze eigen machines en dat mag niet openbaar.!!!Maar we zijn zo goed om de buitenlanders eens flink aan te pakken.maar onze vuile was moet schoon lijken.De beruchte doofpot.
Re: Onur Air
Het onderwerp is Onur, niet KLM. Als andere maatschappijen ook fouten maken, betekent dit nog niet dat Onur ongestraft met slecht onderhouden kisten mag vliegen. Als u commentaar op de KLM heeft kunt u altijd een topic opstarten over KLM. Ieder vliegtuig dat opstijgt met tekortkomingen is er een teveel. Ook als dit een kist is met een Nederlandse registratie. De luchtvaartinspectie nodigt iedereen uit om klachten van welke maatschappij dan ook te melden.Zo gast u zegt even wat.Onur moet u dat gaan uitleggen ???Ga dan maar eens bij de klm verhaal vragen om zonder de tank dop te gaan vliegen !!!Even vergeten de tankdop er op te doen.Waardoor met landen de remmen nou niet helemaal deugde.Zo zijn er meerdere gevalletjes.En daar heeft men het niet over.Nee,want dat gaat over onze eigen machines en dat mag niet openbaar.!!!Maar we zijn zo goed om de buitenlanders eens flink aan te pakken.maar onze vuile was moet schoon lijken.De beruchte doofpot.
Re: Onur Air
Er is wel meer gesproken over andere mij.O.a El-Al Maar het gaatom onur die nog een paar landen niet mag vliegen.Maar turkije heeft even een tik uitgedeeld om even de machines tegen tehouden om mensen mee te nemen.Even haaden ze een verbod -Maar op hoog niveau is er gesproken zodat er alsnog de mensen mee terug konden.Het is en blijft een zooi.
Re: Onur Air
mmmm, de Turkse autoriteiten zijn WOEST.
Ze proberen alles uit de kast te halen om "hun" bedrijven verder te laten gaan met de politieke spelletjes die wel de veiligheid van 'ons' Europeanen op het spel zet.
Ik denk dat we ons moeten voorbereiden op lange wachttijden op de luchthavens, pesten van douaniers, vluchtvertragingen van alles wat niet Turks is en onvriendelijke behandelingen tegenover Nederlanders.
Daar moeten we bovenstaan en ons niet laten intimideren. De Turken die van toeristisch geld afhankelijk zijn zullen blijven glimlachen alhoewel het verwijt kan vallen dat de Nederlanders 'begonnen' zijn.
Al met al van Turkse kant niet direct de galantste oplossing om de problemen tegemoet te treden.
Ze proberen alles uit de kast te halen om "hun" bedrijven verder te laten gaan met de politieke spelletjes die wel de veiligheid van 'ons' Europeanen op het spel zet.
Ik denk dat we ons moeten voorbereiden op lange wachttijden op de luchthavens, pesten van douaniers, vluchtvertragingen van alles wat niet Turks is en onvriendelijke behandelingen tegenover Nederlanders.
Daar moeten we bovenstaan en ons niet laten intimideren. De Turken die van toeristisch geld afhankelijk zijn zullen blijven glimlachen alhoewel het verwijt kan vallen dat de Nederlanders 'begonnen' zijn.
Al met al van Turkse kant niet direct de galantste oplossing om de problemen tegemoet te treden.
Re: Onur Air
Als je er zo;n kijk op heb en verregaande conclusies trekt waarom ga je dan naar Turkije?????Dat mag je je eigen ook wel gaan afvragen !!
Ben jij zo galant.??Wj weten het toch zo goed!!We zullen het ze gaan leren hoe je ermee om diend te gaan!! Ergens ben je een BAL
Ben jij zo galant.??Wj weten het toch zo goed!!We zullen het ze gaan leren hoe je ermee om diend te gaan!! Ergens ben je een BAL