Re: Onur Air
Geplaatst: 14 mei 2005 00:08
bij cnntours hoezo????????????
EEN DRINGENDE VRAAG??
Het gaat helemaal niet om dit toestel. Niet proberen de boel te versluieren. De discussie zuiver houden. Vliegen moet betekenen: Veilig. en voorkomen is beter dan genezen. Dus gewoon voldoen aan alle veiligheidseisen.Van: Onur Air [mailto:[email protected]]
Onderwerp: PERSBULLETIN: MOTOR STORING ONUR AIR DOOR OBJECT VAN BUITENAF
Subject: Prelimenary Incoming Inspection ESN 695519
Dear Sirs,
This is to inform you that we have inducted your CF6-80C2 engine ESN 695-519
today. We've started with routine incoming checks and BSI inspection of
subject engine.
The preliminary Inspection of ESN 695-519 shows signs of FOD.
Best regards
Hakan Portecene
MTU Maintenance Hannover GmbH Customer Support Manager
Product Support Engineering V2500 / PW (CE40)
Tel +49 (0)511 7806 - 396 Fax +49 (0)511 7806 - 577
mailto:[email protected] http://www.mtu.de
Pers informatie
VOORLOPIG ONDERZOEK MTU WIJST UIT: SCHADE ONUR AIR VLIEGTUIGMOTOR DOOR
OBJECT VAN BUITENAF
Amsterdam, 13 mei, 2005… Voorlopig onderzoek van het in Duitsland gevestigde
MTU Maintenance Hannover wijst uit dat de motor van het Onur Air vliegtuig
dat op 3 mei 2005 moest terugkeren naar Schiphol waarschijnlijk beschadigd
is door een object van buitenaf. Gistermiddag kondigde de Inspectie Verkeer
en Waterstaat een vliegverbod aan van een maand voor de sinds 1992 actieve
Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air. De luchtvaartmaatschappij is zeer
teleurgesteld in het besluit van de inspectie en is in overleg met bekijkt
wat voor stappen er genomen kunnen worden.
Airbus
De motor van de op 3 mei 2005 naar Schiphol Airport teruggekeerde Airbus is
inmiddels onderzocht door de Duitse organisatie MTU. De oorzaak van de
problemen met de motor zijn, zoals het onderzoek uitwijst, zeer
waarschijnlijk veroorzaakt door een voorwerp van buitenaf. De betrokken
motor had er 5920 vlieguren en 1980 vluchten opzitten, terwijl de gemiddelde
levensduur van dit type motor op 10.000 vlieguren en 2500 vluchten staat.
Kwaliteit personeel
Naast de zorgvuldigheid rond het onderhoud van de vliegtuigen besteedt Onur
Air ook veel aandacht aan de kwaliteit van haar personeel. Directeur
Vluchtveiligheid en Kwaliteit, Seza Yaliz, wijst er dan ook op dat de
piloten van Onur Air de enige juiste beslissing hebben genomen door tijdens
een motorstoring op 3 mei 2005 terug te keren naar Schiphol Airport. “ De
handelswijze van de piloten wijst er op dat ze goed op hun taken zijn
berekend. Zij hebben steeds gehandeld volgens de normen en procedures zoals
die voor de desbetreffende toestellen gelden én volgens de voorschriften van
de Rijksluchtvaartdienst”, zegt Aksak.
Onderhoud en Veiligheid
Onur Air benadrukt dat de maatschappij zich voor wat betreft het onderhoud
van haar toestellen volledig aan de internationale richtlijnen houdt.
Vluchtveiligheid heeft bij Onur Air de hoogste prioriteit. In dat kader
worden ook de meest strikte voorzorgsmaatregelen genomen om passagiers zo
veilig mogelijk te vervoeren. Het onderhoud aan vliegtuigen en motoren wordt
gedaan door maatschappijen die daartoe internationaal volledig
gekwalificeerd en gecertificeerd zijn zoals Turkish Airlines, Air France en
Rolls Royce. Begin april 2005 ontving Onur Air zelfs een mededeling van
Airbus dat de maatschappij een onderscheiding heeft ontvangen voor de
uitstekende staat waarin haar vloot van 10 Airbussen A321 zich bevindt. De
prijs wordt deze maand uitgereikt op Rhodos tijdens een symposium van
Airbus. Al eerder ontving Onur Air onderscheidingen van Airbus en ook van
Boeing Company
Onur Air is opgericht in 1992. De Turkse luchtvaartmaatschappij vervoert
jaarlijks 1.400 miljoen passagiers, waarvan circa 350.000 vanuit Nederland.
Andere landen zijn; België, Duitsland, Zwitserland, Groot-Brittannië,
Ierland, Italië, Spanje en Oostenrijk. Wekelijks zijn er 300 vluchten naar
Europa, waarvan 75 naar Nederland.
Kijk voor meer informatie op www.onurair.com.tr , www.onurair.nl of de
website van de Inspectie Vekeer en Waterstaat; www.ivw.nl
Van: Onur Air [mailto:[email protected]]
Onderwerp: PERSBULLETIN: MOTOR STORING ONUR AIR DOOR OBJECT VAN BUITENAF
Het onderwerp is Onur, niet KLM. Als andere maatschappijen ook fouten maken, betekent dit nog niet dat Onur ongestraft met slecht onderhouden kisten mag vliegen. Als u commentaar op de KLM heeft kunt u altijd een topic opstarten over KLM. Ieder vliegtuig dat opstijgt met tekortkomingen is er een teveel. Ook als dit een kist is met een Nederlandse registratie. De luchtvaartinspectie nodigt iedereen uit om klachten van welke maatschappij dan ook te melden.Zo gast u zegt even wat.Onur moet u dat gaan uitleggen ???Ga dan maar eens bij de klm verhaal vragen om zonder de tank dop te gaan vliegen !!!Even vergeten de tankdop er op te doen.Waardoor met landen de remmen nou niet helemaal deugde.Zo zijn er meerdere gevalletjes.En daar heeft men het niet over.Nee,want dat gaat over onze eigen machines en dat mag niet openbaar.!!!Maar we zijn zo goed om de buitenlanders eens flink aan te pakken.maar onze vuile was moet schoon lijken.De beruchte doofpot.