LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Voorlopig ff de laatste keer (paar dagen. erg druk)
Komt ie wéér klappen halen, je leert ook niet snel he Jan?
Niet napraten Serge..... :)
>>>>>>
Dan nog het feit dat hoog in onze piramide, net zo vaak MINDER verdiend wordt dan ONDERAAN in onze piramide...., <<<<<<<

Deze vind ik persoonlijk uitermate amusant eerlijk gezegd. Ik wilde al bewijs gaan vragen voor de stelling "net zo vaak", maar iedereen die een beetje goed leest ziet toch wel de problemen met deze uitspraak. Voor Jan, wetende dat ie niet zo goed kan lezen, zal ik het maar even toelichten:
"net zo vaak minder" -> dit geldt dus ALTIJD. Als we het over de top hebben, en we zien dat de 1 een ton verdiend, en de ander 99.999, dan verdient de laatste MINDER. Wat een boeiende conclusie, Jan. Hier krijg jij zeer waarschijnlijk de Nobelprijs voor, gaat ie toch aan mijn neus voorbij (oh nee, wacht, ik had daar al geen recht meer op omdat je mijn uitspraak destijds al niet begreep).

Ik moest even glimlachen....... :twisted:

Je wilt je NIET verdiepen in de structuur....., dus BLIJF je onwetend....., dus BLIJF je domme dingen beweren...... :lol:
Shame on you...... :oops:
Wanneer je onderzoek zou plegen is het een héél NORMAAL en VEEL voorkomend verschijnsel dat iemand honderden levels HOGER, die er 30 jaar eerder in is gestapt, maar een paar tientjes verdient en iemand, die in zijn lijn, twee maanden geleden is begonnen, twee honderd euro...., maar dat snap je TOCH niet..... 8)
>>>>>>>
Hij komt in het ziekenhuis te liggen of op het strand.....?
Maakt niet uit... er wordt TOCH nog 500 uur in zijn zaak gewerkt....!
En DAT zou opeens NIET slim zijn...?
Ik vind het ERG slim....! <<<<<<<

Yep, heel slim, en ook erg egoistisch en lui. De ondernemer zou zijn neus ervoor ophalen.
En WEER.....: Praat voor JEZELF......! Ben je ondernemer dan???
Met dit geweldige groeitempo kopen we over 10.000 jaar al onze spullen via MLM. Geweldig. Ik durf te wedden dat jij er dan bij bent? Ben persoonlijk bang dat IK het in ieder geval niet meer mee ga maken.
Heet ''positief denken''...... 8) :lol:
Quote:
Dat vindt JIJ. Ik WEET dat iedereen het kan....., maar niet iedereen wil de prijs betalen.......

Waarom BEGINNEN ze er dan sowieso mee?
HEB je er al onderzoek naar gedaan..... :wink:
NIET iedereen kan het, heel simpel. Heeft te maken met bijvoorbeeld capaciteiten.
Jawel....... :D
JOU lukt het ook al niet eens, hoewel dat weinig mensen hier zal verbazen.
Dacht je dat je mij zo makkelijk onderuit haalt...... :?:
Een laffe poging. Je hebt al vaker laten zien wat je waard bent.....
Dat STAAT ER NIET JAN. Er staat dat het moederbedrijf bepaalt wat jij aan KUNT bieden.

Ik word MOE van jou......
IK bepaal wat IK aan KAN bieden......


Nee, jij bepaalt WAT je aanbiedt. Of ben je nu ook al producent Amway geworden zonder dat ons te vertellen?
Wordt jij niet helemaal gek van jezelf..... :cry:
Beter gezegd: Er is voor jou geen genezing meer mogelijk..... :(

Dus MIJN leverancier van beveiligingsapparatuur gaat bepalen wat ik aan kan bieden? :roll:
Maak daar nu maar van dat hij bepaalt wat HIJ.... MIJ aan kan, of wil bieden....!
En IK bepaal wat ik er nog meer bij aan wil bieden bij mijn klanten....:
Camera's, glasbeveiliging, rolhekken, gebruikte sokken of zeep...! :twisted:

Het loopt de spuigaten uit met jou...... :(
Volkomen onredelijk ben je.
Zonde van mijn tijd..... :!:

DAAR heb je gelijk in....., maar.......
Ja, en er zijn idoten en idioten. En nu mag jij kiezen wat jij bent.
Erg stijlvol.... Zeer bekwaam, Serge.... :?
(En ik WEIGER bedrijven waar het WEL mogelijk is voor duizenden euro's het schip in te gaan..... MLM te noemen.......!!! ) )

Mooi, begin je dan eerst even met de hand in eigen Amway-boezem te steken?
Vertel eens...... :shock:

JvE

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Slim »

Voorlopig ff de laatste keer (paar dagen. erg druk)
Jammer! Je hoeft hier niet te komen hoor. Zou zelfs beter zijn van niet, want je begrijpt geen snars van wat men je probeert duidelijk te maken. Of je doet alsof je het niet begrijpt, want van valse woordspelletjes en uitspraken verdraaien ben je niet vies.

Het ga je goed Jan, Doei!!! :twisted: :D :D :? :shock: :shock: :lol:

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

Quote: Komt ie wéér klappen halen, je leert ook niet snel he Jan?

Niet napraten Serge.....
En dat zeg JIJ?! Een MLM'er? Iemand bij UITSTEK die alles napraat???
Quote: Dan nog het feit dat hoog in onze piramide, net zo vaak MINDER verdiend wordt dan ONDERAAN in onze piramide....,

Ik moest even glimlachen.......
Ik was even bang dat je je eigen stommiteit inzag, maar blijkbaar niet:
Je wilt je NIET verdiepen in de structuur....., dus BLIJF je onwetend....., dus BLIJF je domme dingen beweren......
Shame on you......
Wanneer je onderzoek zou plegen is het een héél NORMAAL en VEEL voorkomend verschijnsel dat iemand honderden levels HOGER, die er 30 jaar eerder in is gestapt, maar een paar tientjes verdient en iemand, die in zijn lijn, twee maanden geleden is begonnen, twee honderd euro...., maar dat snap je TOCH niet.....
Ik snap PRECIES wat je bedoelt, alleen was dat NIET wat je in eerste instantie zei. Lees je eigen quote nog maar eens na. Maar goed, waarschijnlijk snap je je eigen uitspraken ook al niet.
Yep, heel slim, en ook erg egoistisch en lui. De ondernemer zou zijn neus ervoor ophalen.

En WEER.....: Praat voor JEZELF......! Ben je ondernemer dan???
Zou dat iets uitmaken dan? Ik ken genoeg ondernemers hoor, maak je geen zorgen. Die zullen allemaal beamen wat ik stelde.
Met dit geweldige groeitempo kopen we over 10.000 jaar al onze spullen via MLM. Geweldig. Ik durf te wedden dat jij er dan bij bent? Ben persoonlijk bang dat IK het in ieder geval niet meer mee ga maken.

Heet ''positief denken''......
Ik noem het liever "tegen beter weten in" of "naief".
Waarom BEGINNEN ze er dan sowieso mee?

HEB je er al onderzoek naar gedaan.....
Waarom zou ik? Jij bent het levende bewijs, dus vertel!
Quote: JOU lukt het ook al niet eens, hoewel dat weinig mensen hier zal verbazen.

Dacht je dat je mij zo makkelijk onderuit haalt......
Een laffe poging. Je hebt al vaker laten zien wat je waard bent.....
Ik leer van jou jongen, en Rene kon daar ook wat van. Wilde je gaan beweren dat het niet klopt? Vertel eens Jan, wat heb jij al gepresteerd binnen Amway?
Nee, jij bepaalt WAT je aanbiedt. Of ben je nu ook al producent Amway geworden zonder dat ons te vertellen?

Dus MIJN leverancier van beveiligingsapparatuur gaat bepalen wat ik aan kan bieden?
Hadden we het over beveiligingsapparatuur dan? We hadden het over MLM hoor, remember? Over je geliefde Amway.
Maak daar nu maar van dat hij bepaalt wat HIJ.... MIJ aan kan, of wil bieden....!
Wat is dit voor woordspelletje zeg?! Jij kunt je klanten niet MEER aanbieden dan hetgeen jouw leverancier JOU aanbiedt. Dat lijkt me toch zo klaar als een klontje!
En IK bepaal wat ik er nog meer bij aan wil bieden bij mijn klanten....: Camera's, glasbeveiliging, rolhekken, gebruikte sokken of zeep...!
Je wil het niet eens begrijpen he? Je wil gewoon niet snappen waar het nou eigenlijk over gaat. Nog 1 keer in Jip en Janneke taal dan:

Jij bent distributeur voor Amway.
Amway maakt keuzes over het assortiment van Amway.
Amway bepaalt daarmee dus wat JIJ je klanten aan kunt bieden.
JIJ hebt binnen je MLM distributeurschap GEEN keuze over de produkten die je aan kunt bieden aan je klanten.
Amway heeft daarmee binnen je MLM distributeurschap een monopoliepositie want zij zijn jouw enige leverancier.

Simpel toch?
Quote: Ja, en er zijn idoten en idioten. En nu mag jij kiezen wat jij bent.

Erg stijlvol.... Zeer bekwaam, Serge....
Erg bedankt. Ik kan helaas niet hetzelfde zeggen over jouw manier van doen.
Mooi, begin je dan eerst even met de hand in eigen Amway-boezem te steken?

Vertel eens......
Naieve dombo.

knippies
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 nov 2005 21:13

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door knippies »

Hallo Thunder, Maarschalk en student26,

Over bepaalde ding die ik schrijf zeggen jullie ongeveer hetzelfde, dus maar even aan alledrie gericht.

Wat betreft het stukje over dat topinkomen bedoelde ik enkel dat wij doordat wij mijn man zijn exvrouw al bijna 12 jaar onderhouden geen tweede huis in florida of ergens anders hebben. Hoefden wij deze allimentatie niet te betalen (nog maar 9,5 maand) dan konden wij ons ook een tweede huis in Spanje (want ik durf niet te vliegen) veroorloven waar we dan 4 of 5 keer per jaar heengaan. Maar daarmee zijn we nog steeds geen miljonair hoor. Voor mijn gevoel horen we dan nog steeds niet tot de rijken der aarde.

Verder zorgt een hoog inkomen wel degelijk tot hogere maandlasten. Buiten de hoge belasting heb je een particuliere zorgkostenverzekering (per 1 januari geen zorgtoeslag), geen huursubsidie, geen advocaat van onvermogen, geen kindertoeslag, vaak 2 auto's die vaker naar de garage moeten ivm het hoge aantal kilometers die je voor je baas maakt, duurdere kleding die je nodig hebt voor je werk etc.....

Wat betreft de directeuren die verantwoording dienen af te dragen aan aandeelhouders etc...

Ik bedoelde directeuren van eigen bedrijven. Directeuren van een bedrijf met aandeelhouders etc. zijn gewoon in dienst van het bedrijf net als een werknemer. Zij hebben wel een topinkomen wat meestal hoger ligt als andere topinkomens, maar dan praat je alleen over de zeer grote bedrijven als Phillips etc... De directeuren waar je dan over praat hebben meestal een kruiwagen waardoor ze op deze plek terecht zijn gekomen (niet allemaal zeg ik nu dus). En deze directeuren hebben wel verantwoording af te leggen dus.

Directeuren van eigen bedrijven (die geen aandeelhouders hebben dus) zijn wel eigen baas en hoeven geen verantwoording af te leggen. Zoals jullie stellen zouden ze verantwoording af moeten leggen aan hun leveranciers (wat ze met hun producten doen soms???) of aan hun werknemers (hebben die iets te maken met het beleid dan???). Volgens mij toch niet. En ja je moet verantwoording aan de belasting af leggen, maar dat moet iedereen in Nederland. Of je wel of niet werkt, of je ondernemer of werknemer bent. Zelfs over je spaargeld leg je verantwoording af. Als je geen verantwoording aan de belasting af wilt leggen moet je verhuizen. Verder moet je je net als anderen gewoon houden aan wetten en regels.

Volgens jullie zou ik geen eigen plan kunnen trekken.
Ik bedoel dat ik zelf beslis hoe ik andere mensen ga benaderen. Hoe ik het ze uitleg etc. En dat ik me daarin niet laat leiden door anderen.
Bij Amway zijn er bijeenkomsten waarin vertelt wordt hoe je mensen moet benaderen en hoe je je verhaal moet vertellen (in stappen). Dit wordt echt gebracht op de American Way; mensen die iets hebben bereikt prijzen etc... Ik zelf denk dat wij nuchtere Nederlanders hier niet zo van gediend zijn en dat je het beter anders aan kunt pakken. Dit forum is het bewijs er al van. Voor anderen als ik kan dit natuurlijk wel heel motiverend werken.

Wat afhankelijkheid van de leverancier betreft.
Ik ben nu ook ondernemer en ik heb inderdaad nu verschillende leveranciers. Desalnietemin ben ik nu ook afhankelijk van het aanbod van die leveranciers. Ik kan natuurlijk mijn producten rechtstreeks uit het buitenland betrekken, maar dan moet je al erg groot zijn en per container bestellen wil je goedkoper uit zijn. Verder krijg je dan te maken met douane, invoer- en uitvoerrechten, quota etc... Dus zo onafhankelijk ben je daar ook niet in. Maar dit betreft natuurlijk alleen de leverancier en die is er dus wel bij gebaat dat ik tevreden gehouden wordt.

Verder ben je natuurlijk wel onafhankelijk. De wekker hoef je niet te zetten; je kunt werken wanneer je zelf wilt. Net als ik al eerder zei zijn je inkomsten natuurlijk wel afhankelijk van je inzet. Je kunt ook vrij nemen wanneer je dat wil. En natuurlijk lijdt daar je inkomen van, maar je hebt wel die mogelijkheid. Bij een baas kun je werken wat je wilt (of niet) en je verdient elke maand hetzelfde. Oja, 1 keer per jaar kan je salaris een beetje omhoog gaan.

Wat betreft een eigen zaak opzetten en de taken delegeren om zo meer vrije tijd te krijgen. De meeste ondernemers kunnen niet goed delegeren, dat is juist hun probleem. Ze willen alles in eigen hand houden. Als je goede betrouwbare mensen opleidt kun je je eigen zaak gemakkelijk een maandje alleen laten. Ikzelf ben mijn eigen zus aan het opleiden om mij te vervangen bij vakanties. En dat gaat erg goed hoor. Je moet natuurlijk wel wat mensenkennis bezitten om de juiste mensen aan te nemen.

Wat mijn "simpele" kijk betreft op een eigen zaak (een paar jaartjes hard werken). Ik heb een eigen zaak opgezet met eigen geld (niet geleend geld). In 1 jaar tijd heb ik dit geld terug verdiend en heb ik maandelijks een mooi maandinkomen opgebouwd. Elke maand groeit mijn omzet; dus elke maand wordt mijn maandinkomen meer. Als mijn omzet verder groeit zoals het het afgelopen jaar heeft gegroeid, dan heb ik over twee jaar minimaal 5 man personeel (waaronder iemand die al mijn taken kan overnemen; indien gewenst) en een hoger inkomen als mijn man met zijn topinkomen. Zo simpel is het dus. Kun jij dat in 3 jaar??? Ik moet er wel bij vertellen dat ik een aantal verschillende banen heb gehad en dat ik in elke baan altijd succesvol ben. Dat komt doordat ik hoogbegaafd ben en dingen zie (waaronder oplossingen) die anderen niet zien. In mijn banen stuitte ik wel altijd op de angst van mijn bazen (ik werkte altijd in mannenbanen) om mij de leiding te laten geven over een aantal mannen. Of mannen die zich door mij bedreigd voelden.

En ik stap douglas eerlijk gezegd nooit binnen omdat ik mijn parfum altijd kado krijg van mijn man.
De kledingwinkels in de stad ga ik eigenlijk alleen binnen voor mijn dagelijkse kleding. Voor aparte kleding (waar ik van hou) ga ik naar internet; meer aanbod .
Ik heb toevallig net een auto gekocht via internet (natuurlijk wel eerst daarheen gereden om er ook even in te rijden); een sportauto waar er maar weinig van zijn, dus alleen te vinden via internet.
De meeste tweedehands auto's worden overigens verkocht via internet.
De verkoop van nieuwe auto's via internet wordt in Nederland tegengehouden; in Belgie gebeurt dat al wel.
Een aantal producten lenen zich inderdaad niet voor verkoop via internet, maar dat zijn alleen de verse producten als vlees, groente, fruit etc...

Wij hebben via internet een hypotheek afgesloten; scheelde 1% provisie. Ook via internet een notaris gevonden via internet; scheelde ons heel veel geld voor een klein stukke rijden. En ga zo maar door. Wie is er dan slim??? Je wordt op alle fronten gigantisch afgezet.

Het rijk en succesvol worden is nu afhankelijk van capaciteiten, ambitie, etc zoals je het zo mooi zegt. Ik denk alleen dat het ook afhankelijk is van opleiding, contacten en kruiwagens. En daar schort het nog wel eens aan bij de meeste mensen. Veel mensen hebben talenten en capaciteiten die heel hun leven onbenut blijven en dat in nu zo jammer voor Nederland en de economie.
Veel mensen hebben talenten die doordat ze geen opleiding hebben gevolgd onbenut blijven. Ook veel hoogbegaafde mensen hebben door de problemen die ze hebben ondervonden van hun hoogbegaafdheid geen opleiding afgerond, waardoor ze in een bedrijf niet tot hun recht komen; terwijl ze eigenlijk juist heel veel zouden kunnen betekenen voor een bedrijf.
Met MLM kunnen deze mensen wel hun talenten benutten en op die manier succesvol zijn.
Want dat succes niet is weggelegd voor iedereen die aan MLM doet, daar ben ik ook van overtuigd. Je moet wel over de juiste capaciteiten en ambitie beschikken. Veel van deze mensen durven niet het risico van een eigen bedrijf te nemen, maar via MLM kunnen ze zonder risico toc succesvol worden.

Oja, dat je wasmiddel niet bent tegengekomen bij de retouren komt omdat het bij andere bedrijven ook niet retour gezonden mag worden.
Ik denk dat ik als enigste vrouw op dit forum het beste weet wat vrouwen zouden doen. En dat is dus wel dat wasmiddel dat niet werkt retour zenden.

En iemand zei ook dat hij nog geen wasmiddel is tegengekomen dat niet alles zuiverwaste??? Heb je kinderen die met modderbroeken en grasvlekken thuiskomen??? Dan weet je wat ik bedoel.

Groetjes
Helen

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Econometrist »

Helen, ik heb eens even wat achterstallige discussie teruggelezen. En nu ben ik toch wel razend benieuwd hoe jij je IQ weet. Waar heb je dat laten onderzoeken, en waarom?? Zou je daar op in kunnen gaan?

knippies
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 nov 2005 21:13

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door knippies »

Hallo Econometrist,
En nu ben ik toch wel razend benieuwd hoe jij je IQ weet. Waar heb je dat laten onderzoeken, en waarom??
Ik ben er altijd van overtuigd geweest dat ik een vrij hoog IQ had, omdat het studeren mij vrij makkelijk afging. Maar ik heb nooit leren leren, dwz theoretische tekst die me absoluut niet interesseert er n stampen kan ik gewoon niet. Wat me interesseert hoef ik niet te leren, maar gaat vanzelf.

Op een gegeven moment (een aantal jaren geleden) kwam ik via internet op de site van Mensa. Mensa is een internationale vereniging waar de enige voorwaarde voor een lidmaatschap is dat je hoogegaafd bent. Op deze site kin je een thuistest doen en als je slaagde kon je een uitnodiging krijgen voor een uitgebreidde IQ-test onder begeleiding van een hoogbegaafde psycholoog. De thuistest verliep positief en ik kreeg dus die uitnodiging en ben toen naar Mensa gegaan om de uitgebreidde IQ-test te doen. 1 op de 100 mensen is hoogbegaafd en je kunt op 3 verschillende vlakken hoogbegaafd zijn. Ik ben op 2 vlakken hoogbegaafd; wiskundig en van begrip niet taalkundig. Veel mensen weten niet dat ze hoogbegaafd zijn en ondervinden daarvan erge problemen, waaronder zeer zwaar onderpresteren.

Ik ben zelf ook op bijeenkomsten geweest nadien van de mensa en heb met verschillende hoogbegaafden gesproken. Iedereen is daar het zelfde en begrijpt elkaar ook. Maar het is zo schrijnend te horen over de problemen die sommige hoogbegaafden ondervinden. Terwijl deze mensen juist zo veel voor de maatschappij zouden kunnen betekenen krijgen ze niet de erkenning dat hoogbegaafdheid ook voor veel problemen kan zorgen en de hulp die nodig is.

Vaak wordt deze vereniging gevraagd om te brainstormen (internationaal) over wereldvraagstukken. Ikzelf heb daar nog niet aan meegedaan.

Ikzelf ben gewend geraakt om alles uitgebreid en simpel uit te leggen, omdat ik anders stukken oversla die voor mij van zelfsprekend zijn, maar voor anderen niet begrepen worden. Ook mijn humor wordt vaak niet begrepen. Het is een hele verademing om dan naar de Mensa te gaan waarbij iedereen je wel begrijpt.

Wil je je misschien ook laten testen???
Ik kan je het adres wel geven http://www.mensa.nl
De testen die bedrijven hanteren zijn niet optimaal; hierbij zou je door oefening er voor kunnen zorgen dat je beter gaat presteren.

Groetjes
Helen

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Serge...., Serege....., Serge.......

Je snapt er ECHT helemaal niets van....

Ik gooi het maar op jeugdige overmoed en gebrek aan respect....... :cry:

STEL nou dat ik 20000 euro per maand er mee verdien.........
Heb JIJ, of wie dan ook, daar iets aan.....?

STEL nou dat ik 2 euro per maand er mee verdien.........
Heb JIJ, of wie dan ook, daar iets aan.....?

Moet een fietsenmaker persé de Tour de France fietsen om veel over de wielersport te weten...... :!:

JE DOET GEEN FATSOENLIJK ONDERZOEK!!!!!!!!

DAT is wat ik je verwijt.....
En je gaan op de man spelen, ipv argumenten aan te voeren......

Je luistert alleen maar naar critici en je WEIGERT consequent wat de BEOEFENAARS je vertellen, te onderzoeken....

Luister eens wat bijv. de Amerikaanse voorzitter heeft te vertellen over mis-toestanden in echte MLM..... 8)

Natuurlijk.... Ik weet het.... :)
OOK hij hoort bij het complot...!
OOK hij wordt betaalt door MLM bedrijven....!
Daarom zijn de producten 10x duurder dan in de winkel.....! :(

Volkomen zinloos argumenteren met mensen zoals jij.....

Nu probeert Helen het ook al.....
Jullie zullen je vóóroordeel NOOIT laten vallen..... :wink:

IK WEET dat je NIET snapt hoe de structuur in elkaar zit en er zit een zekere humor in het feit dat iemand die WEIGERT fatsoenlijk onderzoek te doen, zo'n fanatiek tegenstander is.

Ik WEET ook dat ik vaak erg cynisch heb gereageerd en ik ga echt proberen voortaan niet meer op je te reageren, want door je moedwillige, kleinerende opmerkingen, weet ik ook dat je helemaal geen onderzoek wilt doen, want je bent bang voor de uitkomst en dat je je woorden terug zou moeten nemen.... :cry:

Succes met je hetze.

JvE

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Econometrist »

Tja, wat moet je met zo'n verhaal. Bij dat Mensa heb ik altijd al het gevoel gehad dat ik ook krijg bij het lezen van jouw stuk hiervoor. Omdat ik toch even moeite heb met in slaap te vallen omdat ik bij de buurman onze verzameling witbier soldaat ben wezen maken heb ik jouw suggestie maar even opgevolgd en ben op de site gaan kijken. Ook de thuistest gelijk maar even gedaan hoewel ik in mijn staat wel enige moeite had met het onderscheiden van de streepjes en de friemeltjes aan de rondjes en de blokjes. Maar, met twee vingers in de neus. De uitnodiging voor een testdag is onderweg, maar ik denk dat ze mijn 37,50 wel kunnen gebruiken. Als ik alleen maar A's had ingevuld had ik misschien hetzelfde resultaat gehad. Het lijkt wel een mlm-informatie avond, daar hoort ook iedereen dat juist hij/zij geschikt is. Maar jij bent dus naar zo'n testdag geweest begrijp ik? Dan blijft nog steeds mijn vraag; waarom?? En daar kwam dan 137 uit? En gebruik je dat vaak om mensen over te halen om in jouw downline te komen?
Mensa Thuistest - resultaat
Geachte kandidaat,

Uit de resultaten van de Mensa-thuistest blijkt dat uw intelligentie waarschijnlijk boven het 98e percentiel ligt. Dit betekent dat u, wat betreft uw intelligentie, bij de bovenste twee procent zou behoren. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.

Wij menen dat u een heel goede kans maakt te slagen voor de Mensa-eindtest. Wel komen daarbij meer aspecten van intelligentie aan de orde dan in de thuistest het geval was, zodat we nooit met zekerheid kunnen zeggen dat u in beide gevallen een even hoge score haalt.

U kunt zich opgeven voor deelname aan één van de testdagen die wij regelmatig in Utrecht organiseren. Deelname aan een testdag kost 37,25 euro. Wilt u meer informatie ontvangen over deelname aan een testdag, dan kunt u het onderstaande formulier invullen. U ontvangt dan een bevestigingsbrief waarin wordt uitgelegd wat u moet doen om een uitnodiging te ontvangen.

De testdagen worden meestal om de twee maanden op een zaterdag georganiseerd.

Met vriendelijke groet

namens de Selectiecommissie van de Vereniging Mensa Nederland

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Hi Helen......,
Dit wordt echt gebracht op de American Way; mensen die iets hebben bereikt prijzen etc... Ik zelf denk dat wij nuchtere Nederlanders hier niet zo van gediend zijn en dat je het beter anders aan kunt pakken. Dit forum is het bewijs er al van. Voor anderen als ik kan dit natuurlijk wel heel motiverend werken.
geen idee bij welke org. je bent ingeschreven, maar Amerikaanse toestanden.....? :roll:

En ''mensen die iets hebben bereikt prijzen''........?
Vind je dat niet zoals het hoort..... :cry:

Of gaat het over voetballen.....?
Wanneer ze hebben gewonnen (of, wanneer ze hebben verloren... :lol: ) uit hun dak gaan, zuipen, brand stichten, mensen in elkaar slaan, de politie met molotovcocktails bestoken, racistische spreekkoren....., etc. etc.

Ik vind dat ik wel hoor bij de nuchtere Nederlanders.... als dat tenminste betekent dat we ons verstand gebruiken....!

Ik vind het wel leuk wanneer mensen enthousiast kunnen worden over een mogelijke toekomst...!
Ik vind het wel mooi wanneer ik mensen positief zie veranderen....

Ik denk ook wel dat je het zo bedoelt......

Prettige avond... JvE

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Econometrist »

geen idee bij welke org. je bent ingeschreven, maar Amerikaanse toestanden.....?
Amway Jan. Als je eens zou lezen wat er wordt geschreven, en daarna ook nog een poging doen het te begrijpen zover als dat in jouw vermogen ligt, dan hoefde je niet met dit soort onnozele uitlatingen voor de dag te komen. En bij wat meer begrip had je gelijk ook de rest van je verhaal achterwege kunnen laten...

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

>>>>>geen idee bij welke org. je bent ingeschreven, maar Amerikaanse toestanden.....?<<<<<<

Amway Jan. Als je eens zou lezen wat er wordt geschreven, en daarna ook nog een poging doen het te begrijpen zover als dat in jouw vermogen ligt, dan hoefde je niet met dit soort onnozele uitlatingen voor de dag te komen. En bij wat meer begrip had je gelijk ook de rest van je verhaal achterwege kunnen laten...
weer een duidelijk bewijs van gebrek aan onderzoek van de vaste forummers...... :lol:

Ze weten niet dat er MEERDERE orgs van Amway in Nedrland zijn opgestart..... :shock:
Maar waarom ZOU je onderzoek WILLEN plegen wanneer al je tijd al op gaat aan het bezoeken van jarenoude anti-MLM links..... :twisted:

JvE

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Een paar toptillers uit China..... :lol:
Hebben jullie weer wat te mauwen....... :P

Amway's income trickles Down Under as $53m bonus
By Alan Mascarenhas
January 8, 2005


Sydney is bracing for an influx of tourists not seen since the Olympics - not sports fans, but thousands of Amway salespeople.

Yesterday the first of 13,600 Amway sales representatives from China landed, and the logistics are so dizzying that their arrival has been split into four groups.

They are here for a conference, the largest of its kind hosted by Australia, which will last throughout the month.

Sightseeing and shopping is also on the agenda: the contingent is expected to inject $53 million into the local economy through meals, accommodation, transport and other spending.

The general manager of Amway of Australia, Michial Coldwell, said the conference was a leadership seminar of the type the company often ran.

"When Amway salespeople achieve a certain level of sales, or points, they qualify as leaders of the business and earn the right to go on the trip," he said.

Amway China achieved sales of $US1.2 billion in 2003, about 20 per cent of Amway's global revenue, according to China Business Weekly.

Advertisement
AdvertisementThe Amway business model, which involves direct-selling through independent agents, is illegal in China, so Amway has to sell it goods through fixed outlets.

"We share best practices between affiliates, but that's the limit of it," Mr Coldwell said. "The Chinese operation is unique and run by Chinese management."

Still, China has pledged to shortly remove its ban on direct-selling as part of its World Trade Organisation commitments. So the beaming visitors on Sydney's streets may soon be rapping on doors in Shanghai or Beijing.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Henrice »

Doet een beetje denken aan bijeenkomsten van de Youth For Christ die ieder jaar worden gehouden.Wel leuk om te weten dat er zelfs kruistochten georganiseerd moeten worden om het mlm geloof te verspreiden.De eerste kruistochten zo rond de elfde eeuw werden gevoerd door boeren en buitenlui en troonopvolgers in de 2de 3de lijn die toch geen koning werden.kortom door mensen die buiten de maatschappij stonden ondanks dat ze misschien een hoog I.Q hadden.Maar I.Q. , E.Q. en S.Q.waren in die tijd nog niet verheven tot vorm waarmee je status kon afdwingen dus onbelangrijk.

Weer zo'n onbeduidend stukje van je jan waarmee je nog niet aangeeft waarin dan het specifieke verschil zit.

Oude wijn in nieuwe vaten.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

@ Knippies:
Wat betreft het stukje over dat topinkomen bedoelde ik enkel dat wij doordat wij mijn man zijn exvrouw al bijna 12 jaar onderhouden geen tweede huis in florida of ergens anders hebben.
Het ging erom dat je zei dat de meeste "rijken" geen wereldreizen e.d. maken. Daarop zei ik dat de eersten waar ik aan dacht een huis in Florida hebben. De tweede waar ik aan denk heeft een flink jacht en gaat daar regelmatig mee op stap. Maar goed, niet echt een discussiepunt verder.
Verder zorgt een hoog inkomen wel degelijk tot hogere maandlasten.
Bijna alles wat je noemt ligt voorbij een relatief lage grens. Wij zijn tweeverdieners en hebben dezelfde hogere kosten als degene die jij hier noemt (verzekering, geen huursubsidie (ook niet nodig trouwens), 2 auto's, enzovoorts). Dit geldt voor een behoorlijk deel van de Nederlandse bevolking gezien de grenzen daarvoor en het modaal inkomen.
Wat betreft de directeuren die verantwoording dienen af te dragen aan aandeelhouders etc...
Je hebt gelijk op het punt dat de eigenaar van een klein bedrijf niets te maken heeft met aandeelhouders e.d. Het ging in de discussie om topinkomens in het reguliere bedrijfsleven en die hebben daar meestal wél mee te maken.
Wat afhankelijkheid van de leverancier betreft.
Ik ben nu ook ondernemer en ik heb inderdaad nu verschillende leveranciers. Desalnietemin ben ik nu ook afhankelijk van het aanbod van die leveranciers.
Dat klopt, maar hét grote verschil is dat jij in beginsel vrij bent om je leverancier(s) te kiezen en om van leverancier(s) te veranderen. Binnen MLM heb je die mogelijkheid niet omdat er maar 1 leverancier is. We hebben het dan uiteraard over de situatie dat je bij een bepaalde MLM-club blijft.
Verder ben je natuurlijk wel onafhankelijk. De wekker hoef je niet te zetten; je kunt werken wanneer je zelf wilt.
Tsja, het ligt eraan wat je precies onder onafhankelijkheid vat. Zoals ik in een eerder bericht al zei ben ik binnen bepaalde grenzen ook vrij te kiezen om hoe laat de wekker gaat. Een dag vrijnemen is ook niet echt een probleem. Het probleem bij MLM is dat het voor het gros bijzonder moeilijk is om het los te laten, iedere persoon is een prospect, iedere ontmoeting een business-opportunity. Daarnaast heb je afhankelijkheid van leverancier. Het is meestal een kwestie van discipline: juist wél je wekker zetten in plaats van een dagje in bed blijven.
kun je werken wat je wilt (of niet) en je verdient elke maand hetzelfde. Oja, 1 keer per jaar kan je salaris een beetje omhoog gaan.
Volstrekt afhankelijk van je werkgever. Mijn vriend is senior manager van meerdere uitzendbureau-vestigingen en kan allerlei bonussen binnenslepen, om maar een voorbeeld te noemen.
Wat betreft een eigen zaak opzetten en de taken delegeren om zo meer vrije tijd te krijgen. De meeste ondernemers kunnen niet goed delegeren, dat is juist hun probleem.
Precies wat ik al zei. Een eigen zaak is vaak zeer specifiek en opgezet vanuit een bepaalde visie. Het is vrij lastig om mensen te vinden die exact binnen jouw context kunnen en willen werken. En als ze het al doen, zal daar een behoorlijk salaris tegenover moeten staan.
Wat mijn "simpele" kijk betreft op een eigen zaak (een paar jaartjes hard werken). Ik heb een eigen zaak opgezet met eigen geld (niet geleend geld). In 1 jaar tijd heb ik dit geld terug verdiend en heb ik maandelijks een mooi maandinkomen opgebouwd.
Dat kan natuurlijk. Voor de meeste ondernemers gaat het helaas allemaal niet zo makkelijk.
Kun jij dat in 3 jaar???
Geen idee, misschien wel, misschien niet. Heeft te maken met zaken als de juiste timing, juiste branche, juiste bedrijfstype, beetje geluk, van alles.
Ik moet er wel bij vertellen dat ik een aantal verschillende banen heb gehad en dat ik in elke baan altijd succesvol ben. Dat komt doordat ik hoogbegaafd ben
Beetje jammer...
En ik stap douglas eerlijk gezegd nooit binnen omdat ik mijn parfum altijd kado krijg van mijn man. De kledingwinkels in de stad ga ik eigenlijk alleen binnen voor mijn dagelijkse kleding. Voor aparte kleding (waar ik van hou) ga ik naar internet; meer aanbod .
Goed, dan ben je de uitzondering die de regel bevestigd misschien, "toevallig" doe jij juist niet wat bijna alle andere mensen in Nederland wel doen.
Ik heb toevallig net een auto gekocht via internet (natuurlijk wel eerst daarheen gereden om er ook even in te rijden); een sportauto waar er maar weinig van zijn, dus alleen te vinden via internet.
Mag ik vragen welke auto dat is (pure interesse). Ben zelf ook op zoek naar een leuke auto ;-)
De meeste tweedehands auto's worden overigens verkocht via internet.
Je bedoelt, ze worden aangeboden via Internet. Voor dit soort produkten is Internet niet veel meer dan een uitgebreidere vorm van het advertentieblad...
Een aantal producten lenen zich inderdaad niet voor verkoop via internet, maar dat zijn alleen de verse producten als vlees, groente, fruit etc...
Zijn er veel meer. Ik heb al voorbeelden genoemd. Wij zijn ook op Internet gaan zoeken voor een boot, maar wat doe je vervolgens? Hetzelfde als jij: je kiest er een paar uit en gaat een dagje door Nederland crossen.
Het rijk en succesvol worden is nu afhankelijk van capaciteiten, ambitie, etc zoals je het zo mooi zegt. Ik denk alleen dat het ook afhankelijk is van opleiding, contacten en kruiwagens.
Het is altijd een samenspel van veel zaken. Mijn vriend heeft alleen HAVO, maar zit nu toch op een HBO+ functie.
Met MLM kunnen deze mensen wel hun talenten benutten en op die manier succesvol zijn.
Beetje flauw.
Oja, dat je wasmiddel niet bent tegengekomen bij de retouren komt omdat het bij andere bedrijven ook niet retour gezonden mag worden.
Onzin.
Ik denk dat ik als enigste vrouw op dit forum het beste weet wat vrouwen zouden doen. En dat is dus wel dat wasmiddel dat niet werkt retour zenden.
Al eens van het verschijnsel huisman gehoord?! Voor een hoogbegaafde zit je nog wel erg in een traditionele rolverdeling te denken...
En iemand zei ook dat hij nog geen wasmiddel is tegengekomen dat niet alles zuiverwaste??? Heb je kinderen die met modderbroeken en grasvlekken thuiskomen??? Dan weet je wat ik bedoel.
Geen kinderen, maar ik maak er zelf ook wel eens een zootje van hoor :-)

@ Jan:
Je snapt er ECHT helemaal niets van....
Gaap... Dat weten we nu wel hoor Jan. Dit is weer zo'n stadium van de discussie dat we vorig jaar al achter ons hadden gelaten.
STEL nou dat ik 20000 euro per maand er mee verdien.........
Heb JIJ, of wie dan ook, daar iets aan.....?
STEL nou dat ik 2 euro per maand er mee verdien.........
Heb JIJ, of wie dan ook, daar iets aan.....?
Het interesseert me op zich niet zo wat jij ermee verdiend. Het punt was dat jij een vreemd voorbeeld bent omdat je er bijna geen zier mee verdiend, maar het toch zo stellig verdedigd.
JE DOET GEEN FATSOENLIJK ONDERZOEK!!!!!!!!
Ook dat stadium waren we, dacht ik, wel al gepasseerd. Je hebt geen enkel inzicht in de informatie die ik verzameld heb.
En je gaan op de man spelen, ipv argumenten aan te voeren......
Dat doe je zelf!
Je luistert alleen maar naar critici en je WEIGERT consequent wat de BEOEFENAARS je vertellen, te onderzoeken....
Dit is pure onzin. Ik heb je al meermalen verteld waar ik informatie vandaan haal. Ik probeer zoveel mogelijk objectieve info te verzamelen. Tuurlijk is er bijna altijd wel wat kleuring, zowel positief als negatief. Ik ben heus wel slim genoeg om daar doorheen te kunnen prikken.
Jullie zullen je vóóroordeel NOOIT laten vallen.....
Het zijn zeker géén vooroordelen. Ik ben vanuit een open blik naar MLM gaan kijken omdat ik er domweg nog nooit van gehoord had. Na de eerste presentatie die ik meemaakte had ik er al kritieken op en na het doorspitten van bergen info en alle discussies is die kritiek alleen maar sterker geworden. Met andere woorden, puur op basis van wat ik tegenkwam ben ik een oordeel gaan vormen. Daarbij ben ik natuurlijk ook nog in de omstandigheid dat ik een economische studie-achtergrond heb waardoor ik bepaalde zaken misschien sneller kan plaatsen.
IK WEET dat je NIET snapt hoe de structuur in elkaar zit en er zit een zekere humor in het feit dat iemand die WEIGERT fatsoenlijk onderzoek te doen, zo'n fanatiek tegenstander is.
Dit is het hele eieren eten nietwaar? Jij als MLM'er kunt het simpelweg niet uitstaan en begrijpen dat hier een aantal mensen zit met een hoge opleiding en een hoog IQ, met een goede baan en bovengemiddelde inkomens, die toch kritiek hebben op MLM en het geen supersysteem vinden.

De specifieke structuur van bijvoorbeeld Amway ken ik enigszins als gevolg van de presentatie en doordat het op Internet staat uitgelegd. Wanneer je precies welke bonus verdient is echter totaal oninteressant voor de discussie omdat ieder MLM systeem in feite op hetzelfde neerkomt. En die specifieke structuur is ook niet direct een argument voor of tegen MLM!
Ik WEET ook dat ik vaak erg cynisch heb gereageerd en ik ga echt proberen voortaan niet meer op je te reageren, want door je moedwillige, kleinerende opmerkingen, weet ik ook dat je helemaal geen onderzoek wilt doen, want je bent bang voor de uitkomst en dat je je woorden terug zou moeten nemen....
Dat is wel het laatste waar ik bang voor ben. Het probleem in de discussie hier is dat ik, en anderen, ter tafel komen met argumentatie tégen MLM, waar vervolgens halve waarheden en inderdaad cynische opmerkingen, waaronder opmerkingen als "je kent het niet want je hebt het zelf niet geprobeerd" en "je bent nog te jong en overmoedig", als repliek op komen. Als jij nu eens met ECHTE argumenten zou komen dan had er een echte discussie plaats kunnen vinden. Misschien een leuke uitdaging voor je: maak eens een nieuwe thread aan en zet daar een opsomming van argumenten VOOR MLM.
Succes met je hetze.
Je doet altijd net alsof je me zo goed kent en helemaal doorhebt, hieruit blijkt weer eens het tegendeel. Er is geen sprake van een hetze. Mijn bedoeling in deze discussie is het ontkrachten van alle onzin die binnen MLM wordt verteld en het tonen van de andere kant van de medaille. Mensen die daadwerkelijk geinteresseerd zijn in MLM (om in te stappen bedoel ik), kunnen daar hun voordeel mee doen. Of ze dat doen en of ze aan MLM beginnen is ALTIJD hun eigen keuze. Ik zal ze daar zeker niet in belemmeren.

knippies
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 nov 2005 21:13

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door knippies »

Hallo Econometrist,
Dan blijft nog steeds mijn vraag; waarom?? En daar kwam dan 137 uit? En gebruik je dat vaak om mensen over te halen om in jouw downline te komen?
Volgens mij had ik al uitgelegd waarom.
Omdat mijn humor vaak niet begrepen wordt, omdat het fijn is met andere mensen te praten met ook een hoge intelligentie die aan 1 woord genoeg hebben, om te weten te komen waarom ik tegen bepaalde dingen aanliep (vroeger altijd ruzie met leraren omdat ik het niet met ze eens was, mannen voelden zich door mij bedriegd in mijn werksituaties etc...).

Maar als je leest over Mensa op de site zie je dat absoluut niet op MLM lijkt, dat slaat gewoon nergens op.
Als je die uitnodiging voor die test hebt gehad, waarom ga je hem dan gewoon ook niet maken. Dan zie je meteen welke mensen daar heen gaan en waar dat gels voor is. Je zult verrast zijn. Als je slaagt kun je naar bijeenkomsten of SIG's gaan (special interest group). Er zijn ook discussie-groepen, dus .......
En weinig mensen slagen voor de thuistest, houdt overigens niet in dat je dan hoogbegaafd bent. Als je economie hebt gestudeerd zul je ongewijfeld een vrij hoog iq hebben en bij de meerbegaafden horen (bovenste 10%).

Misschien is het wel net de vereniging die je zoekt of waar je je thuis voelt.

Ik gebruik mijn hoogbegaaafdheid absoluut niet om mensen over te halen om mee te doen met MLM. Zoals al eerder verteld ben ik wel IBO geworden, maar ben ik eerst begonnen met het testen van de producten (tot nu toe nog positief) alvorens verder te gaan. Ik vind zelf dat als je gaat verkondigen dat de producten zo goed zijn, je ze wel zelf eerst getest moet hebben en ook zelf daar van overtuigd moet zijn.

Mijn hoogbegaafdheid heeft me wel geholpen met het opzetten van mijn eigen zaak. Maar een beetje hoog IQ en gezond verstand zou ook voldoende zijn geweest hoor. En op de een of andere manier ben ik altijd succesvol. Waar dat aan ligt???? Waarschijnlijk een combinatie van vooral persoonlijkheid, IQ, talent en misschien een beetje mazzel.

Ik heb in mijn eigen zaak wel niemand ingeschakeldo m een professionele website te bouwen, zonder opleiding daarin gewoon zelf gedaan. Ik heb geen accountant, financien doe ik allemaal zelf van begin tot eind.

Dat je Mensa vergelijkt met MLM wijt ik maar aan al het bier.
Binnen Mensa is iedereen gelijk.

Groetjes
Helen

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

Ze weten niet dat er MEERDERE orgs van Amway in Nedrland zijn opgestart.....
Alsof dat ook maar IETS uitmaakt voor de discussie. Amway is Amway, zelfde produkten, zelfde beloningssysteem, zelfde doelen, zelfde middelen. Dat de 1 een groepje opricht met liefst een tot de verbeelding sprekende naam doet niets af aan de kritiek op het systeem.
Maar waarom ZOU je onderzoek WILLEN plegen wanneer al je tijd al op gaat aan het bezoeken van jarenoude anti-MLM links.....
Jarenoud? Ik ben nog geen enkele recente MLM site tegengekomen waar iets nieuws op staat. Dat kan ook niet want MLM is MLM. Het is toch al een supersysteem? Waarom zou er iets aan veranderd moeten worden?

Logisch gevolg is dan dat de kritiek OOK hetzelfde blijft. De tegenargumenten zijn daarom nog steeds van toepassing.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

Dat je Mensa vergelijkt met MLM wijt ik maar aan al het bier.
Binnen Mensa is iedereen gelijk.
Binnen MLM niet?

knippies
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 nov 2005 21:13

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door knippies »

Hallo Jan,
Nu probeert Helen het ook al.....
Wat probeer ik ook al???
Bedoel je MLM onderuit te halen?

Nee hoor, ik zie wel een mogelijkheid in MLM.
Ik ben niet vastgeroest in mijn ideeen en benader alles met een frisse kijk. In een maatschappij veranderen steeds dingen, soms gaat dat snel, soms langzaam.

MLM lijkt mij wel een mooie manier van producten aan de man/vrouw te brengen.

Ik ben alleen realistisch.
Je zegt zelf ook dat diegenen die zich actief inzetten binnen MLM succesvol zijn en diegenen die niet actief zijn en enkel producten voor eigen gebruik afnemen nooit veel zullen verdienen.
En dat is de realiteit. Niet iedereen heeft de wil en het vermogen om de top te bereiken binnen MLM, maar het kan wel.
Je moet er dan wel iets voor doen.
Ik denk zelf dat ik wel binnen MLM iets kan bereiken, maar ik wil eerst de producten testen alvorens andere mensen te benaderen.
geen idee bij welke org. je bent ingeschreven, maar Amerikaanse toestanden.....?
Bij Amway inderdaad, had ik al gezegd.
En Amway (de naam zegt het al) betekent natuurlijk American Way.
Het is inderdaad leuk als je geprezen wordt voor je inzet en resultaten.
Mijn man werkt voor een Amerikaans bedrijf en kent dit uit ervaring.
Het prijzen op de American Way is alleen een beetje overdreven gebracht. Wij nuchtere Nederlanders zouden wel geprjst willen worden, maar dan op een iets andere manier. Overigens schort het hier in Nederland nogal eens aan waardering voor de werknemers, dus voor veel mensen zal dit prijzen inderdaad helemaal te gek zijn.

Groetjes
Helen

knippies
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 nov 2005 21:13

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door knippies »

Hallo Student,
Het ging erom dat je zei dat de meeste "rijken" geen wereldreizen e.d. maken.
Nee we hadden het over een topinkomen als werknemer, niet over rijken.
Wij zijn tweeverdieners en hebben dezelfde hogere kosten
Dus een hoger inkomen geeft hogere kosten dus.
Dat klopt, maar hét grote verschil is dat jij in beginsel vrij bent om je leverancier(s) te kiezen en om van leverancier(s) te veranderen. Binnen MLM heb je die mogelijkheid niet omdat er maar 1 leverancier is.
Dit bestijdt ik ook niet.
Ben me daar van bewust en ook zeker niet van plan mijn eigen zaak op te geven om enkel via MLM te gaan werken.
Tsja, het ligt eraan wat je precies onder onafhankelijkheid vat.
Iedereen heeft waarschijnlijk een andere opvatting over onafhankelijkheid.
Voor mij is onafhankelijkheid het niet hoeven afleggen van verantwoording (wat je wel hebt als werknemer) enkel aan mij zelf, het kunnen maken van je eigen keuzes (ik vind het werk wat ik nu doe als zelfstandige erg leuk, dus zoveel vrij neem ik niet, maar ik heb wel de mogelijkheid). Het maken van je eigen keuzes houdt wel in dat dit gevolgen heeft voor je omzet. Taken delegeren betekent mensen aannemen die je moet betalen, waardoor je winst minder wordt, zelf vrij nemen en anderen laten werken idem dito, maar dat zijn keuzes en afwegingen die je zelf kunt maken. Vrije tijd is kostbaar zullen we maar zeggen en de prijs zul je moeten willen betalen als zelfstandige.
en kan allerlei bonussen binnenslepen
Ja dat ken ik.
Bonussen die je binnen kunt slepen of commissie die je op kunt strijken. In de meeste gevallen zijn die bonussen niet zo hoog. De commissies wel, maar dan zit je wel weer in de top van de organisatie, want die strijken de hoogste commissies op. Hier bedoel ik mee, de werknemer krijgt een commissie voor zijn geleverde prestatie, maar diegene die boven staat krijgt een hogere commissie, omdat hij de baas is, en de directeur krijgt een nog hogere. Meestal weet alleen deze werknemer dat niet. (die lijkt dus erg veel op een piramide-structuur in het reguliere bedrijfsleven).
Het is vrij lastig om mensen te vinden die exact binnen jouw context kunnen en willen werken. En als ze het al doen, zal daar een behoorlijk salaris tegenover moeten staan.
Een dosis mensenkennis is inderdaad wel nodig. Wat betreft de salarissen van je werknemers, is het de keuze die je maakt. Vrije tijd kost geld.
Dat kan natuurlijk. Voor de meeste ondernemers gaat het helaas allemaal niet zo makkelijk.
Is dus wel mogelijk. Weer afhankelijk van capaciteiten, inzet, persoonlijkheid etc...
Ik moet er wel bij vertellen dat ik een aantal verschillende banen heb gehad en dat ik in elke baan altijd succesvol ben. Dat komt doordat ik hoogbegaafd ben


Beetje jammer...
Hoezo jammer?
Elke baan die ik had was erg succesvol en heeft me veel ervaring opgeleverd. Elke baan was leuk om te doen. Door mijn hoogbegaafdheid raak ik sneller uitgekeken op een baan zodra het een automatisme wordt of te gemakkelijk en ga ik weer op zoek naar iets anders. Nu als eigen baas doe ik wat ik leuk vindt, kunnen al mijn talenten aangesproken worden, stoot af wat niet interessant is etc...
Ik zit nu in mijn element.
Goed, dan ben je de uitzondering die de regel bevestigd misschien, "toevallig" doe jij juist niet wat bijna alle andere mensen in Nederland wel doen.

Of ik ben de voorloper van al die mensen die dat over een aantal jaar allemaal doen. Ik zie steeds meer mensen internet ontdekken om hun producten te kopen. Zelfs mijn moeder van 67 heeft 2 jaar geleden een computer van ons gekregen (wou dit eerder niet) en vindt het geweldig. Ook zei begint nu dingen te kopen via internet. En als ik naar mijn eigen kinderen kijk (die vanaf 1 jaar al computeren) die weten niet beter dan dat je alles via internet kunt kopen.
Mag ik vragen welke auto dat is (pure interesse). Ben zelf ook op zoek naar een leuke auto
Ik heb een Ford Cougar gekocht; leren bekleding, V6 180PK. Rijden er maar 600 in Nederland rond. Is echt vet.
Je bedoelt, ze worden aangeboden via Internet.
Klopt, maar de mensen stappen doorgaans wel niet meer naar de garage om te kijken, maar eerst op internet wat er te koop is. En in Belgie kun je nieuwe auto's al rechtstreeks op internet kopen tegen een beduidend lagere prijs als in de garages in Nederland.
Al eens van het verschijnsel huisman gehoord?! Voor een hoogbegaafde zit je nog wel erg in een traditionele rolverdeling te denken...
Ja, ben me bewust dat er ook huismannen bestaan. Jammer genoeg zijn deze verre in de minderheid en houden de meeste mensen vast aan de traditionele rolverdeling. Ja de meeste mensen werken met zijn tweeen voortaan, maar de taken in het huishouden en het runnen van het huishouden is nog steeds meestal voor de vrouwen. Alhoewel de mannen van de meeste tweeverdieners wel meehelpen en dan denken dat ze ieder de helft doen.

Groetjes
Helen

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Mijn vriend is senior manager van meerdere uitzendbureau-vestigingen en kan allerlei bonussen binnenslepen, om maar een voorbeeld te noemen.
Aha......:?
Bonussen........?

Soms over de arbeidsprestaties van ondergeschikt personeel? :shock:
Hij HOORT het alleen maar te krijgen over zijn EIGEN inspanningen...., toch?????
Of is het nu niet erg?
Hij gaat NIET zijn mensen belazeren....?
Hij zegt NIET tegen zijn ondergeschikten:
''Wanneer je deze maand nu dit of dat gaat doen en het op zus of zo'n manier...., wordt de ''omzet'' die je veroorzaakt hebt een stuk groter..... en verdien je meer (KAN dat wel???. Nee? Zonde toch?)..... zodat ook zijn ''bonus'' stijgt....! :D
Alleen MLM-ers doen dat.......!

Alle MLM-ers liegen er op los....!
Sorry, sorry...., alle TOP mlm-ers liegen er op los.... :twisted:
Drie mensen bedrogen....?
Ben je een klein ''top'' MLM-ertje...!

Heb je er voor gewerkt en geholpen dat 3 mensen een modaal inkomen hier uit halen...(niet door inschijvingen, maar door veoorzaakte omzetten..., waar IEDEREEN aan verdient!) dan ben je zelf een TOP-mlm-er van de allerlaagste soort...... 8)
Objectieve ifo verzameld...... :cry:
De student moet eerlijk blijven ....
Niet instappen???
Niet alle in-en out bekijken, ervaren en uittesten.....?
Slecht onderzoek!

JvE

Gesloten