@ Knippies:
Wat betreft het stukje over dat topinkomen bedoelde ik enkel dat wij doordat wij mijn man zijn exvrouw al bijna 12 jaar onderhouden geen tweede huis in florida of ergens anders hebben.
Het ging erom dat je zei dat de meeste "rijken" geen wereldreizen e.d. maken. Daarop zei ik dat de eersten waar ik aan dacht een huis in Florida hebben. De tweede waar ik aan denk heeft een flink jacht en gaat daar regelmatig mee op stap. Maar goed, niet echt een discussiepunt verder.
Verder zorgt een hoog inkomen wel degelijk tot hogere maandlasten.
Bijna alles wat je noemt ligt voorbij een relatief lage grens. Wij zijn tweeverdieners en hebben dezelfde hogere kosten als degene die jij hier noemt (verzekering, geen huursubsidie (ook niet nodig trouwens), 2 auto's, enzovoorts). Dit geldt voor een behoorlijk deel van de Nederlandse bevolking gezien de grenzen daarvoor en het modaal inkomen.
Wat betreft de directeuren die verantwoording dienen af te dragen aan aandeelhouders etc...
Je hebt gelijk op het punt dat de eigenaar van een klein bedrijf niets te maken heeft met aandeelhouders e.d. Het ging in de discussie om topinkomens in het reguliere bedrijfsleven en die hebben daar meestal wél mee te maken.
Wat afhankelijkheid van de leverancier betreft.
Ik ben nu ook ondernemer en ik heb inderdaad nu verschillende leveranciers. Desalnietemin ben ik nu ook afhankelijk van het aanbod van die leveranciers.
Dat klopt, maar hét grote verschil is dat jij in beginsel vrij bent om je leverancier(s) te kiezen en om van leverancier(s) te veranderen. Binnen MLM heb je die mogelijkheid niet omdat er maar 1 leverancier is. We hebben het dan uiteraard over de situatie dat je bij een bepaalde MLM-club blijft.
Verder ben je natuurlijk wel onafhankelijk. De wekker hoef je niet te zetten; je kunt werken wanneer je zelf wilt.
Tsja, het ligt eraan wat je precies onder onafhankelijkheid vat. Zoals ik in een eerder bericht al zei ben ik binnen bepaalde grenzen ook vrij te kiezen om hoe laat de wekker gaat. Een dag vrijnemen is ook niet echt een probleem. Het probleem bij MLM is dat het voor het gros bijzonder moeilijk is om het los te laten, iedere persoon is een prospect, iedere ontmoeting een business-opportunity. Daarnaast heb je afhankelijkheid van leverancier. Het is meestal een kwestie van discipline: juist wél je wekker zetten in plaats van een dagje in bed blijven.
kun je werken wat je wilt (of niet) en je verdient elke maand hetzelfde. Oja, 1 keer per jaar kan je salaris een beetje omhoog gaan.
Volstrekt afhankelijk van je werkgever. Mijn vriend is senior manager van meerdere uitzendbureau-vestigingen en kan allerlei bonussen binnenslepen, om maar een voorbeeld te noemen.
Wat betreft een eigen zaak opzetten en de taken delegeren om zo meer vrije tijd te krijgen. De meeste ondernemers kunnen niet goed delegeren, dat is juist hun probleem.
Precies wat ik al zei. Een eigen zaak is vaak zeer specifiek en opgezet vanuit een bepaalde visie. Het is vrij lastig om mensen te vinden die exact binnen jouw context kunnen en willen werken. En als ze het al doen, zal daar een behoorlijk salaris tegenover moeten staan.
Wat mijn "simpele" kijk betreft op een eigen zaak (een paar jaartjes hard werken). Ik heb een eigen zaak opgezet met eigen geld (niet geleend geld). In 1 jaar tijd heb ik dit geld terug verdiend en heb ik maandelijks een mooi maandinkomen opgebouwd.
Dat kan natuurlijk. Voor de meeste ondernemers gaat het helaas allemaal niet zo makkelijk.
Kun jij dat in 3 jaar???
Geen idee, misschien wel, misschien niet. Heeft te maken met zaken als de juiste timing, juiste branche, juiste bedrijfstype, beetje geluk, van alles.
Ik moet er wel bij vertellen dat ik een aantal verschillende banen heb gehad en dat ik in elke baan altijd succesvol ben. Dat komt doordat ik hoogbegaafd ben
Beetje jammer...
En ik stap douglas eerlijk gezegd nooit binnen omdat ik mijn parfum altijd kado krijg van mijn man. De kledingwinkels in de stad ga ik eigenlijk alleen binnen voor mijn dagelijkse kleding. Voor aparte kleding (waar ik van hou) ga ik naar internet; meer aanbod .
Goed, dan ben je de uitzondering die de regel bevestigd misschien, "toevallig" doe jij juist niet wat bijna alle andere mensen in Nederland wel doen.
Ik heb toevallig net een auto gekocht via internet (natuurlijk wel eerst daarheen gereden om er ook even in te rijden); een sportauto waar er maar weinig van zijn, dus alleen te vinden via internet.
Mag ik vragen welke auto dat is (pure interesse). Ben zelf ook op zoek naar een leuke auto
De meeste tweedehands auto's worden overigens verkocht via internet.
Je bedoelt, ze worden
aangeboden via Internet. Voor dit soort produkten is Internet niet veel meer dan een uitgebreidere vorm van het advertentieblad...
Een aantal producten lenen zich inderdaad niet voor verkoop via internet, maar dat zijn alleen de verse producten als vlees, groente, fruit etc...
Zijn er veel meer. Ik heb al voorbeelden genoemd. Wij zijn ook op Internet gaan zoeken voor een boot, maar wat doe je vervolgens? Hetzelfde als jij: je kiest er een paar uit en gaat een dagje door Nederland crossen.
Het rijk en succesvol worden is nu afhankelijk van capaciteiten, ambitie, etc zoals je het zo mooi zegt. Ik denk alleen dat het ook afhankelijk is van opleiding, contacten en kruiwagens.
Het is altijd een samenspel van veel zaken. Mijn vriend heeft alleen HAVO, maar zit nu toch op een HBO+ functie.
Met MLM kunnen deze mensen wel hun talenten benutten en op die manier succesvol zijn.
Beetje flauw.
Oja, dat je wasmiddel niet bent tegengekomen bij de retouren komt omdat het bij andere bedrijven ook niet retour gezonden mag worden.
Onzin.
Ik denk dat ik als enigste vrouw op dit forum het beste weet wat vrouwen zouden doen. En dat is dus wel dat wasmiddel dat niet werkt retour zenden.
Al eens van het verschijnsel huisman gehoord?! Voor een hoogbegaafde zit je nog wel erg in een traditionele rolverdeling te denken...
En iemand zei ook dat hij nog geen wasmiddel is tegengekomen dat niet alles zuiverwaste??? Heb je kinderen die met modderbroeken en grasvlekken thuiskomen??? Dan weet je wat ik bedoel.
Geen kinderen, maar ik maak er zelf ook wel eens een zootje van hoor
@ Jan:
Je snapt er ECHT helemaal niets van....
Gaap... Dat weten we nu wel hoor Jan. Dit is weer zo'n stadium van de discussie dat we vorig jaar al achter ons hadden gelaten.
STEL nou dat ik 20000 euro per maand er mee verdien.........
Heb JIJ, of wie dan ook, daar iets aan.....?
STEL nou dat ik 2 euro per maand er mee verdien.........
Heb JIJ, of wie dan ook, daar iets aan.....?
Het interesseert me op zich niet zo wat jij ermee verdiend. Het punt was dat jij een vreemd voorbeeld bent omdat je er bijna geen zier mee verdiend, maar het toch zo stellig verdedigd.
JE DOET GEEN FATSOENLIJK ONDERZOEK!!!!!!!!
Ook dat stadium waren we, dacht ik, wel al gepasseerd. Je hebt geen enkel inzicht in de informatie die ik verzameld heb.
En je gaan op de man spelen, ipv argumenten aan te voeren......
Dat doe je zelf!
Je luistert alleen maar naar critici en je WEIGERT consequent wat de BEOEFENAARS je vertellen, te onderzoeken....
Dit is pure onzin. Ik heb je al meermalen verteld waar ik informatie vandaan haal. Ik probeer zoveel mogelijk objectieve info te verzamelen. Tuurlijk is er bijna altijd wel wat kleuring, zowel positief als negatief. Ik ben heus wel slim genoeg om daar doorheen te kunnen prikken.
Jullie zullen je vóóroordeel NOOIT laten vallen.....
Het zijn zeker géén vooroordelen. Ik ben vanuit een open blik naar MLM gaan kijken omdat ik er domweg nog nooit van gehoord had. Na de eerste presentatie die ik meemaakte had ik er al kritieken op en na het doorspitten van bergen info en alle discussies is die kritiek alleen maar sterker geworden. Met andere woorden, puur op basis van wat ik tegenkwam ben ik een oordeel gaan vormen. Daarbij ben ik natuurlijk ook nog in de omstandigheid dat ik een economische studie-achtergrond heb waardoor ik bepaalde zaken misschien sneller kan plaatsen.
IK WEET dat je NIET snapt hoe de structuur in elkaar zit en er zit een zekere humor in het feit dat iemand die WEIGERT fatsoenlijk onderzoek te doen, zo'n fanatiek tegenstander is.
Dit is het hele eieren eten nietwaar? Jij als MLM'er kunt het simpelweg niet uitstaan en begrijpen dat hier een aantal mensen zit met een hoge opleiding en een hoog IQ, met een goede baan en bovengemiddelde inkomens, die toch kritiek hebben op MLM en het geen supersysteem vinden.
De specifieke structuur van bijvoorbeeld Amway ken ik enigszins als gevolg van de presentatie en doordat het op Internet staat uitgelegd. Wanneer je precies welke bonus verdient is echter totaal
oninteressant voor de discussie omdat ieder MLM systeem in feite op hetzelfde neerkomt. En die specifieke structuur is ook niet direct een argument voor of tegen MLM!
Ik WEET ook dat ik vaak erg cynisch heb gereageerd en ik ga echt proberen voortaan niet meer op je te reageren, want door je moedwillige, kleinerende opmerkingen, weet ik ook dat je helemaal geen onderzoek wilt doen, want je bent bang voor de uitkomst en dat je je woorden terug zou moeten nemen....
Dat is wel het laatste waar ik bang voor ben. Het probleem in de discussie hier is dat ik, en anderen, ter tafel komen met argumentatie tégen MLM, waar vervolgens halve waarheden en inderdaad cynische opmerkingen, waaronder opmerkingen als "je kent het niet want je hebt het zelf niet geprobeerd" en "je bent nog te jong en overmoedig", als repliek op komen. Als jij nu eens met ECHTE argumenten zou komen dan had er een echte discussie plaats kunnen vinden. Misschien een leuke uitdaging voor je: maak eens een nieuwe thread aan en zet daar een opsomming van argumenten VOOR MLM.
Succes met je hetze.
Je doet altijd net alsof je me zo goed kent en helemaal doorhebt, hieruit blijkt weer eens het tegendeel. Er is geen sprake van een hetze. Mijn bedoeling in deze discussie is het ontkrachten van alle onzin die binnen MLM wordt verteld en het tonen van de andere kant van de medaille. Mensen die daadwerkelijk geinteresseerd zijn in MLM (om in te stappen bedoel ik), kunnen daar hun voordeel mee doen. Of ze dat doen en of ze aan MLM beginnen is ALTIJD hun eigen keuze. Ik zal ze daar zeker niet in belemmeren.