LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

IPB wil je het?

Ja, wanneer de kinder ziektes opgelost zijn
89
53%
Nee, het is niets
64
38%
Weet niet overige
16
9%
 
Totaal aantal stemmen: 169

elinedeierkauf
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2006 22:48

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door elinedeierkauf »

O ja, Ik wilde nog wat tevoegen. Ik baal niet zozeer dat het allemaal nog niet werkt. Tuurlijk, ik ben er wel flauw van maar ik erger me echt aan de klantenservice die KPN biedt. Eigenlijk geen klantenservice! Je staat elke keer een half uur in de wacht om uiteindelijk te horen dat ze je terugbellen, binnen drie dagen. Na een week nog niets gehoord te hebben toch maar weer zelf bellen en dan krijg je hetzelfde verhaal opnieuw. Ze kunnen toch even bellen om te vertellen dat ze er mee bezig zijn maar dat het nog even duurt?!? Dat lijkt mij klantenservice. Maar blijkbaar is dat teveel gevraagd!

Lanjul
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2006 22:13

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Lanjul »

Wederom: Hallo beste mensen met ipb probleempjes.

Heeft u problemen met langzaam laden van webpagina's, het niet compleet laden van webpagina's (rode kruizen op de plek van plaatjes enzo) of het helemáál niet laden van een webpagina?

Dit zou de sensatie kunnen geven dat "je geen internet of slecht internet hebt" wat echter niet zo is. (Het lijkt namelijk een SX552 probleem te zijn)

Affijn, het internet kwam dus nogal hakkelig en brokkelig c.q. "slechte verbindingachtig" over, ftp downloads echter niet.

Het leek dus op een MTU probleem, ik kon echter niet precies achterhalen waar het probleem zat .

Thuis (ipb) had ik last van bovenstaande problemen, zowel via wifi als bedraad. Op mijn zaak (adsl en isdn) had ik daar, met dezelfde laptop, echter géén last van. (héééé......)

Zoek de 7 verschillen dus...

Nou het was even zoeken, maar we waren er toch redelijk snel uit.

Bij het laden van een webpagina onderhandeld windows met het modem over de grootte van de MTU packets. However: Standaard staat de MTU packet grootte van Windows XP op 1500 en de MTU van de SX552 op 1492.

Zou géén probleem moeten zijn!:
De SX552 router zou Windows de opdracht moeten geven om de packet grootte terug te regelen naar een lager niveau, een en ander naar de door de SX552 gemeten fragmentatie en/of verloren packets

Dáár lijkt het echter fout te gaan!! De zogenaamde MTU negotiating tussen SX552 en Windows XP blijkt (bij mij althans) niet goed te werken, vanwege het eenvoudige feit dat Windows default een hogere standaardwaarde hanteerd (1500 bytes) dan de SX552 (1492).
Daar is de SX552 het blijkbaar niet mee eens en gaat over zijn nek, met als resultaat: Consistent gefragmenteerde pakketjes met alle ellende van dien: Gebrekkige en traaaaaag ladende webpagina's.

Ik kan me trouwens heel goed voorstellen, dat al die oeverloze negotiation pogingen en gefragmenteerde/lost packets, de bandbreedte flink te grazen nemen, wat wellicht ook een hakkelige telefonie tot gevolg zou kunnen hebben (telefoon gelijktijdig met internet)

De ingestelde MTU waarde van de SX552 kun je overigens zien in het modem: Even inloggen>advanced settings>internet>internet connection, en daar zie je de waarde 1492 staan.

Voor het modale PPPoA/PPPoE (standaard :wink: :wink: ) protocol is 1492 een comfortabele en gestandariseerde MTU waarde.
Ok, als Mozes niet naar de berg komt, dan komt de berg naar Mozes. Dan maar de MTU waarde van XP met behulp van het programmaatje "TCP Optimizer" aanpassen naar 1492 dus.... (http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe)

Nb!! Probeer maar eens een testje met TCP Optimizer achter het tabblaadje "Largest MTU" hier zou als uitkomst 1492 uit moeten komen. Ga dan naar het tabblaadje "General Settings", vink "optimal settings"aan, vink PPPoE aan, vermoedelijk staat er dan al 1492 in het vakje "MTU" zoniet vul dan 1492 in. !!Kies de juiste netwerkadapter!! ("dont modify network adapters" en "modify all network adapters" NIET aanvinken), daarna "apply changes" en de pc opnieuw oplaten starten.

Mocht je bedraad en via wifi verbinding met internet maken, vergeet dan niet BEIDE network adapters volgens bovenstaande procedure in te stellen.

Voor mij was dit oplossing. Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen en ook of bovenstaande van nut is geweest.

Conclusie: Suckt de SX552 alléén bij mij, of suckt de SX552 in general?

"James Brown is dood, hij wordt in besloten kring opgesnoven"

coolboy
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 aug 2006 22:47

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door coolboy »

Na de eerste uitzending van Tros-radar over de problemen met IBP-bellen met KPN, Planet of welke dochter dan ook heb ik een flink aantal contacten gehad met Consumentencontact van KPN.
Aangezien ik veel opdrachten via de telefoon ontvang en ik dus vaak zonder telefoon zit loop ik dus ook opdrachten mis wat dus ook inhoud dat ik inkomsten misloop.
Zoals ik al zei met flink wat contacten met Consumentencontact is het een poosje goed gegaan, maar inmiddels is het alweer 3 maanden een hopeloos product.
Mijn problemen worden aangewend alszijnde of ik veel down-en upload en dat er dan teveel tcp- en udp-poorten opengaan die hinder kunnen ondervinden op het telefoonverkeer.
Waarom wordt er bij klantenservice niet direct verteld dat als je dat doet het product niet aan Uw besteed is ???????.
Ook zijn er inmiddels al nieuwe Experia-boxen op de markt gebracht die volgens medewerkers beter zijn dan de eerste versie.
Wordt het niet eens tijd dat die oude dan worden vervangen als het nieuwe product beter is. :D
Nee hoor bij KPN of bij Planet laten ze je maar gewoon aanrommelen. :evil:
Ik zeg er wel bij dat ik na mijn eerste klacht een schadevergoeding heb gehad, maar als het zo doorgaat zoals het nu gaat dan zullen mijn opdrachtgevers straks iemand anders gaan zoeken en zullen de inkomsten verdwenen zijn.
Ik wil gewoon een goeie verbinding en anders maar terug naar mijn oude vertrouwde adsl-lijntje want daar waren totaal geen problemen mee. :!:

Nu sinds de jaarwisseling wordt ineens ook mijn internet aangetast
Ik kan op bepaalde servers niet meer binnenkomen en ook mijn e-mailbox wordt geblockt door de server omdat ze de verbinding hebben afgesloten.
Rara hoe is het toch allemaal mogelijk dat zo'n groot bedrijf als KPN de zaakjes nog steeds niet goed voor elkaar heeft en toch maar door blijven gaan met de verkoop van dit product :?:

Ik blijf bij mijn standpunt dat het nog steeds het volgende motto is :
"KPN SLUIT JE AF" inplaats van "KPN SLUIT JE AAN".

Hopelijk zal Radar snel weer een item aan die kotsverwekkende product
besteden, en dat KPN nu eens daadwerkelijk gaat vertellen wat ze met dit product gaan doen.
Zo kan het in elk geval niet verder :evil: :evil: :evil:

met vriendelijk groet

Coolboy

huis5401
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2005 13:40

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door huis5401 »

Vanaf juli bezig aansluiting te krijgen. Eindelijk een monteur die de verbinding tot stand zou brengen. Maar helaas alles aangesloten maar dan moest ik zelf even bellen om mijn telefoon te activeren. Honderden keren gebrobeert maar geen verbinding. Al 15 keer naar planet verkoopwinkel geweest, steeds word je met een andere smoes de deur uitgewerkt.Via internet geprobeert, meneer u moet dat nummer bellen en het wordt voor u opgelost. Ze vergeten dat ik niemand kan bellen. Ik heb nu een waslijst van nummers maar geen verbinding. Als hier in huis wat gebeurt kan ik niemand bereiken, dus maar een mobieltje kopen. Zo wordt planet groot. Ik ben zeer ontevreden. Bezint voor gij begint. :twisted: :twisted: :twisted: [/b]

henk138
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jan 2006 12:44

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door henk138 »

IPB: het blijft de mensen lekker bezig houden.

Enige weken geleden de afdeling facturen gebeld ivm stornering.
De juffrouw vond het begrijpelijk vanwege de slechte dienstverlening.
Ze maakte er een aantekening van (waarschijnlijk op de toiletrol). KPN zou niet meer incasseren.
Maand later (december 2006) toch weer een incasso op mijn rekening.
Vandaag een email ontvangen over de betalings achterstand.
Ik dacht dat wij een afspraak hadden! Hoe communicatief zwak kan een bedrijf zijn...
Toch maar maar er een telefoontje aan wagen (is bij voorbaat zinloos)?
Uurtje geduld hebben....
Vijf keer doorverbonden want niemand wist hoe of wat.
Ik mocht een 050 nummer bellen voor factuurinfo. Zijn tot 22.00u bereikbaar meneer.
Verdomd, ik werd meteen geholpen. Verkeerde incasso? Dan moet ik u doorverbinden. Duurde een paar minuten. Inmiddels is het 17.25u.
Tuut....tuut..... tuut. De verbinding werd verbroken.
Opnieuw proberen en het hele lulverhaal opnieuw vertellen.
"helaas is de afdeling om 17.30u gesloten. Belt u.......".
Grr 8^$#@
Ze hadden hun jassen al aan om naar huis te gaan.
"o, die ******* belt morgen wel terug" zal de gedachte geweest zijn en flikkert de hoorn er op. Kennelijk geen zin meer klacht nummer 12009 te noteren voor de statistieken voor de directie.
Nog even volhouden tot 1 maart a.s.
Dan wordt ik bij een andere telco aangesloten.
De brieven van het incassobureau zie ik wel een keer verschijnen.
De bank het tegennummer van KPN permanent laten blokkeren.
Het toetsenbord van de telefoon is ondertussen versleten. Waar kan ik dat claimen?

Veel succes, KPN......

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door lammertc »

Mijn lijdensweg met KPN is nog niet over. Na maanden lang ellende met IPB, zie http://www.dse.nl/~lammert/kpn.htm krijg ik vandaag een afschrijving van ADSL GO, -wat ik niet eens had-
voor de periode van 21/12 tm 1/1-2007
Nog eens ADSL GO voor de periode van 1/1 tm 1/2/2007 ??????
En vervolgens IPB voor de maand januari 2007.
Volgens mij zijn ze een draadje kwijt bij KPN.
Ik dacht even correct te doen om de "klantenservice" te bellen om te vragen wat hier de reden van was. Nou dat heb ik geweten zeg. De "Juffrouw"had waarschijnlijk een zeer slechte nacht gehad, want ik kon mijn verhaal nog niet eens afmaken. Het enige wat ze er uit kon brengen was "dat is onze werkwijze meneer en daar ga ik geen discussie over houden". Toen ik toch wat meer wilde weten kwam weer hetzelfde verhaal eruit. Ik heb de juffrouw een prettige dag gewenst en heb een vragenformulier op de KPN site ingevuld. Wat een ballentent zeg
Na maanden van ellende met ipb dacht ik per 1-1-2007 verlost te zijn van KPN. Tot mijn stomme verbazing presteert u het om mij ná 1-1 te factureren voor ADSL GO (wat ik niet eens had) en IPBGO voor de maand januari 2007. U zult begrijpen dat ik hier niet mee accoord ga en dit onmiddellijk heb gestorneerd. Uw "klantenservice" heb ik ook gebeld met deze opmerking, maar deze komt niet verder dan een intelligente opmerking dat dit de werkwijze van KPN is, en dat er geen discussie over mogelijk is. Geen wonder dat KPN klanten kwijt raakt.
Ik wacht op uw correcte factuur van 1.59 euro

mikeyb
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2007 22:01

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door mikeyb »

Beste Allemaal,

Na alle posts te hebben gelezen, moet ik toch even kwijt dat ik enige problemen heb ondervonden met KPN IPB.

Vanaf het begin deed het internet het sneller dan verwacht, alleen de telefoon deed het niet. Eerst dacht ik dat er nog iets geactiveerd moest worden, maar na een dag toch maar even gebeld.

Na 45 Minuten in de wacht (vanwege de drukte) kreeg ik iemand aan de lijn. Werd goed geholpen en kreeg mijn excusses voor het lange wachten. Vervolgens hebben ze mijn nummer genoteerd en werd ik doorgeschakeld naar de technische dienst. Na 10 Minuten kreeg ik de technische dienst aan de lijn van Planet internet. Wederom excuses en een goede service. Alles werd grondig nagekeken en er bleek een verkeerd nummer te zijn gekoppeld aan mijn Experia Box.

Vanwege de drukte met aanvragen gebeuren dit soort dingen nu eenmaal.

Zelf ben ik marketing deskundige bij een internationaal bedrijf en ik geef het Management en het personeel zeker wel een pluim, maar ik vind echter wel dat de afdeling marketing van KPN, noch PLANET de drukte hadden moeten voorzien en zo had een HOOP STRESS bij personeel en WANHOOP bij gebruikers voorkomen kunnen worden.

Mijn mening luidt dus: KPN MARKETING EN INNOVATIE.... DENK TOCH EENS NA VOORDAT JE 20.000 RECLAMES ER TEGEN AAN GOOIT. REALISEER NU EENS EERST WAT JE MOET LEVEREN, NU KRIJGEN OVER HET ALGEMEEN JULLIE EIGEN MENSEN DE SCHULD!!! TERWIJL DEZE BETER VERDIENEN!!!

Wiley
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 sep 2006 22:35

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Wiley »

Hallo,

Helaas voor alle mensen die problemen hebben ook een goed bericht: vanaf begin december IPB aangevraagd, gekregen, aangesloten en boem, het werkt.
Ik had ISDN dus ik was wel een beetje benieuwd hoe het zou verlopen, maar allemaal perfect. Overlap van een maandje met Wanadoo abbo (ADSL van KPN, dus dat scheelde) dus ik ben geen seconde uit de internet- en telefoonlucht geweest.

Ik heb wel nog een probleempje met de laatste facturen (ze rekenen nog steeds ISDN af) dus ik zal wel nog een paar eurootjes aan het 0900 nummer kwijt raken... Dus toch niet helemaal vlekkeloos, maar ach, als dat alles is tov wat anderen hier kennelijk meemaken

veldhoj
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2007 09:22

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door veldhoj »

Onderstaande brief is één van de vele akties die ik heb ondernomen, om gewoon contact te krijgen en mijn (KPN) probleem op te lossen. Bij een terug halen van de bedragen die Planet van mijn rekening haalde kreeg ik binnen een paar dagen een bericht met de dreiging dat ze mij zullen afsluiten of ze dat willen doen weet ik niet ik heb niets meer van KNP. Vervolgens nog een brief er overh een en de volgende maand weer hetzelfde ritueel, dus je kan kontact krijgen als je aan hun geld komt.

Planet Internet
Afdeling klachten
Postbus 2629
3800 GB Amersfoort


Geachte heer/mevrouw,

Bij deze wil ik mijn klacht(en) aan u kenbaar maken en u verzoeken het probleem op te lossen.
Ik zal niet alles benoemen wat er fout is gegaan; het zou ongeloofwaardig overkomen. Dus doe ik een greep uit mijn klachten verzameling.

22 mei is het dan zover: Internetplus bellen van Planet wordt geinstalleerd.
Na een aantal dagen moest ik mijn ISDN, ADSL apparatuur loskoppelen en ik zou dan digitaal door het leven gaan. Deze poging ging mis en op verzoek van de helpdesk werd alles terug gezet. Een paar weken later met toestemming van de helpdesk weer een poging gedaan. Via de tweede lijn werden ze de noodzakelijke handelingen gedaan met als gevolg dat ik niet meer gebeld kon worden en het internetten terugliep in prestatie: downloaden en tegelijkertijd bellen was niet meer mogelijk. Advies van een medewerker was dat je niet twee dingen te gelijk moet doen. Ik heb de indruk dat de medewerkers van Planet niet op hun deskundigheid worden geselecteerd maar op aardigheid want daar heb ik niets op aan te merken. Maar antwoorden als: “Wil u ons niet meer bellen want we kunnen u niet helpen. Uw probleem is afgesloten dus er wordt niets aan gedaan. Bel over twee weken maar terug als het probleem nog niet is opgelost. Meneer, ik zal zorgen dat u compensatie krijgt en door de administratie wordt u terug gebeld om die regeling te bespreken.” Dit was eind juni; nog niets van vernomen.
Ook de klacht van het uren aan de telefoon zitten om het probleem op te lossen, werd afgehandeld met: “Als alles is opgelost krijgt u de kosten terug die u gemaakt hebt.” Inmiddels is dit tientallen euro' s als het niet meer is.
Een goede oplossing vond ik van een Planet medewerker: “Meneer, als u het probleem snel wil oplossen moet u naar een andere provider.” Dat heb ik ten slotte gedaan en binnen 10 dagen waren al mijn technische problemen opgelost: ik was telefonisch weer bereikbaar en had goede verbindingen.

Met de administratieve afhandeling ben ik nog bezig. Eerst heb ik telefonisch gevraagd het contract per direct te beëindigen. Dat kon niet want het moest schriftelijk en dat zou geen probleem geven. Medio september heb ik schriftelijk het verzoek gedaan om vroegtijdig het contract te beëindigen. Na een aantal weken heb ik weer gebeld met hetzelfde verzoek omdat er geen reactie kwam van Planet. Telefonisch werd gezegd dat de brief bekend was en dat contact met mij zou worden opgenomen; tot nu toe heb ik niets gehoord.

Inmiddels is de betaling via KPN gestopt en is Planet begonnen met rekeningen te sturen en geld van mijn rekening te halen.
Na twee uur gebeld te hebben, wat totaal zinloos was. Medewerker Afdeling abonementen/ opzeggingen van planet vertelde dat dit niet kon want ik was uitgescheven. Ik moest maar contact opnemen met de financiële administratie. Het blijkt KPN te zijn die, in opdracht van Planet, de factuur verstuurt. KPN werkt alleen in opdracht van Planet, dus ik moest weer in de wacht bij Planet. Daar kreeg ik een andere medewerker aan de lijn die vertelde: “Ja, als het contract niet is beëindigd zullen er facturen blijven komen.” De medewerker heeft gezegd dat hij per direct het contract zou beëindigen.
Ik heb gevraagd dit te bevestigen, want inmiddels is mijn vertrouwen onder nul gezakt. Niet zo lang geleden was het zeker meer dan 80 % .

Volgens mij is KPN (Planet) totaal de weg kwijt. Vorige week werd ik gebeld met de melding dat ik weer kon bellen. Even uitgelegd dat ik al een paar maanden niet meer een nummer heb bij KNP maar bij een andere aanbieder. KNP heeft mij wel geschreven en vond het jammer dat ik weg ging bij hun. Vervolgens krijg ik te horen: “Ja het klopt maar u moet wel de Experia box terug sturen naar Leidsendam.
Een paar dagen laten krijg ik een factuur over het installeren van Internetplus bellen door een monteur wat nog niet ik rekening was gebracht.

Mijn verzoek is om per 22 september 2006, het moment dat ook KPN de telefoonlijn heeft afgesloten en het nummer heeft gedragen, contract en verplichtingen te beëindigen.

Inmiddels ben ik maar begonnen om rekeningen die automatisch worden geïnd terug te laten boeken. Misschien dat ik dan als wanbetaler wordt afgesloten en dan heb ik ook mijn doel bereikt.
Ik heb begrepen en geleerd dat elke misser een kans is om ervan te leren en er beter van te worden.


Hopelijk krijg ik op deze brief wel antwoord; je mag dat wel verwachten van een professioneel bedrijf.


Met vriendelijke groeten

jan

eindh
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2007 11:10

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door eindh »

:twisted:
Heb sinds 2 Januari IPB Heb wel internet maar kan zelf niet meer bellen. Wel gebeld worden.
Bel dagelijks en stuur ook mailtjes naar de klantenservice. Krijg telkens hetzelfde antwoord. resetten resetten resetten....
Op 8 januari werd mij medegedeeld dat de fout bij KPN zat en mij werd geadviseerd om de telefoonlijn in een andere ingang op het modem aan te sluiten. Dan zou ik wel kunnen bellen. NIET DUS!!!!!!!!!!!!
Aangezien ik afhankelijk ben van de vaste telefoon ben ik ten einde raad.

dash408c
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2007 13:49

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door dash408c »

Met Altavista ben ik op zoek gegaan naar de term SX552 voor het KPN Experiamodem.

Want wat is het geval, Met Windows2000 Pro, Engelse versie, kan ik naar hartelust internetten. Ook de moeilijkste sites zijn op het scherm te toveren. Deze moeilijke sites zijn http://www.bnsf.com en http://www.zonelabs.com . Met Windows98SE en Windows XP waren deze websites moeilijk, gedeeltelijk of NIET bereikbaar. Alle drie de PC's zijn aangesloten op de KPN Experia modem

Ik werd dus ten dele gesuckt. :oops:

Omdat het internetten met 2 PC's niet helemaal lukte, heb ik de oude Thomson Speedtouch 510i modem weer aangesloten, en de moeilijke sites waren wel weer beschikbaar. Er moest dus iets zijn wat in de Experia moden anders is dan in het SpeedTouch modem. Wel zag ik dat de MTU bij het Experia modem op 1492 stond en bij de Speedtouch op 1500 stond. Maar daar bleek het niet aan te liggen.

Dus met Altavista kwam ik op de site van de Tros terecht. Daar ontdekte ik een ingezonden stuk van Lanjul, gepost op 28 December 2006 om 23:57 uur. Zijn aanbeveling heb ik ter harte genomen en uitgevoerd, en het blijkt te werken. Ook met Windows98SE.

Met het programma TCP-Optimizer, van de website http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe , heb ik op Windows2000 gekeken, maar NIETS veranderd, en daar blijkt de LAN Browsing Speedup: op Default te staan. Ook de waarden, onder tabblad Advanced Settings, bij Internet Explorer Optimization, Host Resolution Priority en DNS Error Cashing, blijken totaal te verschillen van wat er nu op Windows98SE en Windows XP staan, na uitvoering van de aanbeveling van Lanjul. Ook in het register, van Windows2000, blijken veel van de waarden op No Value te staan, dit in tegenstelling bij Windos98SE en Windows XP.

Resumerend zeg ik dan ook dat KPN heeft nagelaten dit moden degelijk uit te testen en de gebruikers op te zadelen met de problemen.

DIT VALT MIJ ZWAAR TEGEN KPN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :oops:

henk138
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jan 2006 12:44

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door henk138 »

Ik heb mij in februari 2006 door Planet laten overhalen om op internetplusbellen over te gaan.
De telefonie heeft vanaf de 1e dag niet gewerkt.
Dus bellen bellen en bellen. Honderden keren gebeld.
Tientallen toezeggingen gehad. Niks waargemaakt.
Verzocht de zaak in de oude staat te brengen.
Tieltallen keren moeten bellen, eindeloos doorverbinden, uren in de wacht gestaan. verschillen meningen, aanwijzigen, uitspraken gehad. De meest inbeciele snotneuzen aan de lijn gehad. Eindelijk weer ADSL en analoog bellen.
Helaas duurde het maar vier weken. Afgesloten van het internet.
Dus weer bellen, wachten enz. enz.
Uiteindelijk kreeg ik te horen dat ik was afgsloten. Foutje van Planet. Gevraagt aan de snotneus om de fout meteen te herstellen. Kan niet was het antwoord.
Postbank gebeld en de laatste 2 maanden IPB abonnement laten teruboeken en een blokkade tot automatisch afschrijven uit laten voeren.
De snotneuzen dit vervolgens laten weten en na 35 jaar bedankt als klant van KPN. Laat de incassoburo's maar komen.
Nooit antwoord op mijn tien brieven met klachten ontvangen.
Het wachten is op de dagvaarding om voor de rechter te verschijnen. Ik ben er klaar voor.
Dit ook trosradar en kassa laten weten (meermaals).
Wat een asociaal bedrijf is dat geworden...........

storing
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2007 23:29

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door storing »

in septemeber besloot ik overtegaan mijn adsl pakket van planet om zetten naar internetplusbellen van planet. maar planet zet mijn abonnement niet om maar stuurt een geheel nieuw pakket op met nieuw klantnr en email adres. na dat ik telf kontakt op neem met planet kan ik het pakket weigeren en krijg dus een brief van planet dat het nieuwe klantnr is beeindigd .na overleg met medewerker zal mijn adsl automatische worden om gezet naar internetplusbellen. nou niet dus. abonnement woord niet om gezet maar ik ontvang wel experiabox
en ben ineens aangesloten op internetplusbellen.dan begin planet in eens dubbel afteboeken adsl en ook nog eens internetplusbellen op een klantnr die is opgezegd. na veel bellen 0900 nrs kunnen medewerkers maar niet helpen op brieven krijg ik geen antwoord uiteidelijk heb ik van het adsl pakket mijn rekeing nr laten blokkeren.nu
in januari is probleem nog steeds niet opgelost nog steeds 2 klantnrs abonnement door planet ook nog eens automatische verlengd maar even eenvoudig oplossen of reageren op een brief of bellen is er niet bij
van planet.ook heb ik nog steeds de beloofde draadloze aansluiting en phillips dj niet ontvangen .nou dat ik die nog krijg die hoop heb ik al opgegeven ieder geval heb het me alveel geld gekost en tijd om duidelijk te maken dat er iets fout zit. daarbij moet ik ook nog de teveel ingehouden afboekingen adsl nog retour krijgen .ja ja planet er is geen betere..... :cry:

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Mickey D »

Heb zojuist de brief gelezen waarin mijn opzegging wordt bevestigd. Jawel, na de eerste poging tot opzeggen op 9 november, en later o.a. op 26 november en 18 december, heeft KPN mij nu toegestaan het abonnement te onderbreken vóór het jaarcontract voorbij is. Ze hebben nu zelf ingezien dat alleen toegeven dat het hier niet stabiel werkend te krijgen is, niet voldoende is, maar dat daarbij hoort dat je dan ook niet de klant vasthoudt. Maar het is nog allemaal niet voorbij, want er wordt getraineerd dat het een lieve lust is: de beëindigingsdatum ligt zover in de toekomst omdat de monteur niet eerder beschikbaar is, maar als ik bel naar de technische dienst kan die niet eerder een monteur sturen omdat de lijn niet eerder omgezet is, terwijl er wel monteurs beschikbaar zijn. Als ik dan bij de afdeling die mij die monteursafspraak heeft gegeven, meld dat er nog deze week een monteur zou kunnen komen, dan kan ineens die IPB monteur het niet, terwijl eerder gezegd was dat er 'een IPB monteur' moest komen, maar dat die heel zeldzaam zijn. De afspraak kan best verzet worden, maar alleen naar (veel!) later. Dat de opzegging al heel erg tegengehouden is door KPN, daar heeft niemand iets mee te maken, behalve ik dan natuurlijk: ik heb al een heel leuk aanbod gemist bij de provider die ik wil gaan nemen en zal nu 120,00 euro meer moeten gaan betalen. KPN weigert hiervoor verantwoordelijkheid te nemen en wijst erop dat 'het nou eenmaal 10 werkdagen duurt voor de opzegging uitgevoerd kan zijn'. Hoeveel werkdagen in een week is een vraag die daar niet begrepen wordt, ik heb al begin december van de Klantenreacties de vraag gekregen waarom ik zoveel pikte van de KPN, waarom ik niet opzegde... Er was dus toen al meer dan genoeg reden om dat te doen, maar KPN heeft dit steeds geweigerd uit te voeren.
Nu ik eenmaal de brief over omzetting in huis heb, is dat nog geen reden om te juichen: er staan 4 fouten in! Ik krijg een abonnement op nummerweergave terwijl ik had aangegeven dat ik dat niet wilde, ik krijg een belbasis abo, terwijl ik een belbudget gevraagd heb, ik kom in het telefoonboek wat ik niet wilde, en de ergste: de monteur komt niet tussen 13.00 en 18.00, maar tussen 12.00 en 18.00! En aangezien ik op die dag absoluut niet vóór 12.00 weg kan op mijn werk, heel waarschijnlijk wordt dat dichter bij 13.00, verwacht ik dus dat die monteur eerder bij mijn huis is dan ik, en dat de KPN hier een rekening voor gaat sturen, ook al heb ik nu aangegeven dat ik ondanks dit schriftelijk bericht, toch verwacht dat men zich aan de mondelinge afspraak van na 13.00 uur zal houden.
Wordt vervolgd, ben ik bang..... Straks in ieder geval nog maar 's bellen met Klantenreacties, hoewel het daar weer in behandeling is bij degene die er niet van wil horen dat KPN medewerkers zich niet altijd netjes gedragen tegenover klanten. Ze zal wel weer boos op me worden dat ik niet tevreden ben over de behandeling door de diverse afdelingen....

bijtertje
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jan 2007 22:28

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door bijtertje »

Ja als je eenmaal bij een provider bent (heeft bij mij ook de nodige problemen gekost) dan hoeft het vervolgens geen probleem meer te zijn. Heeft bij mij twee jaar goed gewerkt (tele 2) maar toen ik naar een andere provider wilde (door "broodje aap" verhalen van Tele 2"), slechte voorlichting, verschillende verhalen over het nieuwe pakket etc. etc., ja toen begonnen de problemen pas. Zie mijn verhaal (bijtertje) elders in forum.
Het lijkt een beetje op de energiesector. Zolang je maar blijft waar je bent is het geen probleem maar o wee als je overstapt.
De enige (en echt enige) manier is dat we met zijn allen het reactieformulier van consuwijzer.nl (site van de OPTA en NMA) sinds 1 jan 2007 in de lucht, "volpompen" met onze slechte ervaringen. daarmee is het probleem wellicht niet meteen verholpen maar zal toch de overheid er uiteindelijk iets mee moeten. Het lijkt er volgens mij op dat de anministratieve afhandeling bij overstappen het hoofdpobleem is. Ik blijf "bijten"en soms zelf "door"..............................................

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Mickey D »

Zolang je maar blijft waar je bent is het geen probleem maar o wee als je overstapt.
Bedankt voor deze opbeurende woorden! Ik zit dus inmiddels in een migratietraject van IPB naar analoog bellen, en een andere ADSL provider. Er kan me dus nog grotere ellende staan te wachten? Overstappen was niet het probleem, heb IPB hier als compleet nieuwe aansluiting aangevraagd en heb het precies lang genoeg volgehouden om mijn telefoonnummer te kunnen behouden bij deze overstap. De KPN schijnt pas sinds een maand een IPB nummer naar analoog te kunnen zetten, als dat niet voor die tijd ook al analoog geweest is.
Niet dat de KPN me dat gunt hoor, een medewerker van het SAVE team of Retentieteam heeft mij al gezegd dat ik niet zo moeilijk moest doen: gewoon m'n abo opzeggen en 2 weken na de opzegtermijn een analoge lijn aanvragen met een nieuw nummer is veel makkelijker. Dat ik dan veel langere tijd zonder telefoon zit, weer een nieuw nummer aan iedereen moet gaan doorgeven en bovendien weer aan een nieuwe minimum contractsduur vastzit, was allemaal van ondergeschikt belang aan het gemak van 'gewoon opzeggen'.
Gemak voor de KPN waarschijnlijk, want ik heb de voordelen voor mij nog niet kunnen ontdekken en de betreffende medewerker kon mij die ook niet duidelijk maken...

Kasumi
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2007 18:41

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Kasumi »

Ook ik wil mij beklagen over dit -immers niet meer geheel onbekend- probleem. Ik betreur het dat een zo'n groot bedrijf als KPN, een zo'n slechte klantenservice bezit. Ook zij hebben ons immers een IPB abonnement aangesmeerd en alles verliep in de eerste twee maanden prima, totdat we plotseling niet meer konden bellen of gebeld konden worden. Urenlang (letterlijk!) hebben we met de (onwetende)helpdesk aan de telefoon gehangen en steeds maar weer worden er loze beloftes gedaan: "We geven uw klacht door aan de technische dienst en bellen u binnen vier dagen terug." Maar ze belden echter nooit terug. Toch maar weer even terugbellen(met de mobiel) om het probleem bij een ander persoon van de helpdesk voor te leggen. Ook deze gaf alsmaar het advies om de modem te resetten en maakte weer prachtige beloftes om ons, ja zeker, weer binnen vier dagen terug te bellen. Uiteraard is dit niet gebeurd.

Nu maanden verder, is het probleem nog stééds niet opgelost. Ook hebben we geprobeerd KPN op een andere manier te bereiken: via e-mail. Maar verder dan de standaard automatische gegenereerde e-mails kwamen ze niet. Op welk ander manier moeten we hun nu benaderen, opdat ze eindelijk serieus het probleem op gaan lossen?

Is dit de manier waarop een bedrijf zijn klanten moet behandelen? Is dit de manier waarop de "grote" KPN de problemen moet afhandelen? (Als ze er tenminste naar om kijken, wat ze helaas niet doen)


Ik weet dat dit een al te bekend en al te vaak voorkomende klacht is, maar wilde bij deze toch iets bijdragen.

henk138
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jan 2006 12:44

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door henk138 »

Vandaag een telefoontje van het 'crisisteam' van KPN ontvangen.
O.a. deze mevrouw houd zich bezig met het bellen met klanten die problemen hebben met IPB. Of er nog klachten waren, vroeg ze.
De klachten dateren van februari 2006, mevrouw.
"wat is dan aan de hand" vroeg ze.
Ik voor de duizendste keer verteld wat het probleem is.
Blijken er twee abonnementen te bestaat, ADSL en IPB.
Kan dus niet zei de dame. Ja, dat roep ik ook al twee maanden sinds de migratie van IPB naar ADSL een feit is.
Ze begreep (begrijpelijk) ook niets van hetgeen de medewerkers aan rommel in het logboek onder mijn twee klantnummers had staan.
Ik ben inmiddels ook al afgesloten van de emailserver.
Gemaakte afspraak: morgen werkt mijn email weer (niks 4 weken wachten), de administratie wordt op orde gebracht, incasso-dreigement wordt ongedaan gemaakt (ik had twee keer de incasso laten terugboeken), het abonnement van de laatste twee maanden wordt kwijtgescholden, de helpdeskkosten worden vergoed en per 1 maart wordt ik zonder hinder overgezet naar een andere provider (niet KPN). Ze had de emails van de Tros en de Vara toegespeeld gekregen. Het helpt wel als je klaagt maar je moet wel voor een beetje publiciteit zorgen. Ik kreeg haar naam en rechtstreekse telnr voor het geval het morgen alsnog niet inorde is.
Ze gaf toe dat er een bende van is gemaakt en dat ze zelf nauwelijks wijs kon worden uit de genoteerde helpdeskberichten. De helpdesk bestaat voor een deel uit studenten en daarmee oorzaak is van vele problemen. Toch niet zo'n goed idee om 8000 medewerkers vervroegd weg te sturen wegens bezuiniging. Veel kennis en ervaring is daarmee verloren gegaan! Na ca 35 jaar ga ik weg bij KPN.
Was de PTT er nog maar.....

dutchangie
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jan 2007 17:43

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door dutchangie »

Ik ben al een tijd bezig met internet plus bellen, het is al een hele tijd goed gegaan, maar sinds 7 dec 2006 is het helemaal mis, internet en mijn telefoon verbinding worden er iedere keer uit gegooit, heb het eerst via planet gemeld maar die houden je weken aan de lijn waar je 10ct p/m voor betaald plus je mobile kosten en nog niks wijzer wacht nog steeds op antwoord van planet. Ik heb toch maar kpn gebeld en die zijn langs geweest, het blijkt dus een probleem te zijn met de firmware voor de experiabox, er word aan gewerkt, ja dat heb ik in de gaten, er is nog niks aan veranderd we zijn nu ruim een maand verder en heb nog steeds de zelfde problemen.

Dus ik denk als het zo blijft dan maar terig naar het oude kpn systeem, maar ja dan zit je weer een aantal weken zonder internet en telefoon word er gezegd, word er dus niet wijzer van, maar ze halen wel netjes iedere maand je geld van rekening terwijl de telefonie weinig te gebruiken is, heb er ook nog een giga gsm rekening bij inmiddels.

Het is dus echt vervelend met planet en kpn.

Zo dat moest ik even kwijt

dutchangie
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jan 2007 17:43

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door dutchangie »

Oeps vergeten. Ik heb wel ontdekt wanneer de meeste problemen zich voor doen en wanneer het mis gaat. Als je ingesprek bent en niemand anders probeert je te bereiken gaat het goed, maar oh wee als iemand je probeert te bellen als je al iemand aan de telefoon hebt, dan word je er dus binnen een paar minuten uit gegooit.

Als je weinig gebeld word zul je dus weinig problemen hebben denk ik dan maar als je veel gebeld word dan heb je dus echt een probleem

Gesloten