LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door mattie »

Alleen als hij er goed aan kan verdienen denk ik!!anders doet hij geen moeite :x

bertvisscher
Berichten: 70
Lid geworden op: 31 mar 2009 14:15

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door bertvisscher »

Het kan wel een nieuwe truc zijn van de directie stichting schuld vrij leven. Deze directie richt steeds weer nieuwe bv's op in de financiele dienst verlening en laat ze dan weer na een of twee jaar weer failieet gaan

chekker2000
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2009 08:40

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door chekker2000 »

3 jaar geleden 2e hypotheek afgesloten bij DSB Bank. Actie rente toen
1 jaar 1,8%. 2e jaar 5,1% 3e jaar 5,8%. Gisteren kreeg ik een nieuwe "aanbieding" 1 jaar vast 6,8% 3 jaar 7,2% of 5 jaar 7,3%. Kortom maandlasten in 3 jaar verviervoudigd. Dsb gebeld en kreeg als antwoord dat ze een Kredietcrisis toeslag bereken. Hoe lang gaat dit nog door? Heeft iemand nog ervaringen en/of tips tegen deze praktijken van de DSB? hoor het graag!.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door mattie »

chekker2000

Klacht indienen bij AFM.
Die doen op het moment een onderzoek naar DSB.
Heeft u daar nog koopsompolissen ovr verzekeringen bij afgesloten?
U kun zich melden bij platform aandelenlease(PAL)
Dan kijken wat te doen.
Groeten Mattie

siemi
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mei 2008 11:33

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door siemi »

Vanavond in Nova, was er ook een item over het leed veroorzaakt door de DSB bank. Daarin liet Nova zien wat de DSB bank veroorzaakt. Zodra het op uitzending gemist is toegevoegd, zal ik de link even toevoegen.

De 100 dossiers waarover gesproken zijn, zijn afkomstig van FC&S, het bedrijf achter http://www.hypotheekproblemen.net die mensen die in de DSB val zijn getrapt helpt.

[email protected]
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2009 13:41

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door [email protected] »

beste mensen die geloven in de dsb bank gisteren was het nog op tv bij nova , de dsb bank zegt wel wij hebben de misnte achterstand m.b.t. de hypotheek maar dat is niet waar degene die het niet meer kunnen betalen geven ze een akte van sessie zo is dit moeilijker te traceren en daar kom je niet 123 makkelijk vanaf. als je voor een lening naar de dsb bank gaat zeg ik je bent er wel zelf bij als je er in tuint , je gaat voor een tweede hypothek er wordt je geadviseerd je krijgt er deze polis en deze polis bij , want zonder die polissen kom je niet in aanmerking voor een hypotheek je bent dit nl. verplicht op het moment dat je , je handtekening gezet hebt weet je nog steeds niet wat voor bedrag je in handen hebt en waar je voor hebt getekend dat krijg je pas thuis in een concept en dan kan je niet meer terug jaren hebben wij daar zelf ingezten gelukkig zijn we er vanaf ik raad iedereen aan ben voorzichtig met de dsb bank. mensen kijken zich scheel op het gene wat voorgeschoteld wordt dat wat je niet hebt dat kun je ook niet uitgeven en daar moet je verstandig mee omgaan wij hebben onze les met de dsb bank wel gehad, gisteravond waren ze zelfs de klanten van de dsb bank aan het beschuldigen en het probleem wat zij grotendeels veroorzaken af aan het schuiven op de mensen zelf die in de problemen zitten nou mooi niet niet iedereen is verslaafd en niet iedereen zit met zijn luie wames op de bank. en dan kan je wel zeggen mensen zijn het toch zelf schuld gedeeltelijk wel ja maar dsb bankcis niet eerlijk en dat is het verschil. de recalmes wordt je gek van op tv iedereen zegt het maar men laat het ook maar allemaal gebeuren hoeveel ontvangt de regering zelf aan deze reclame. heeft daar iedereen weleens bij stil getsaan die werken er zelf toch ook aan mee , we zijn toch belastingbetalers . alle banken zijn mede verantwoordelijk voor iedere hypotheek wat ze afsluiten dat er veel banken zijn die bepaalde mensen in de problemen hebben gebracht en daarna als de mensen terug gaan naar de bank kunnen jullie ons helpen trekken ze allemaal de handen terug. recessie zijn de gewone ,mensen niet schuld maar degene die allemaal topfuncties bekleden die de ene bonus na de andere hebben binnengesleept. men betaald miljoenen voor een bijeenkomst van de G20 afgahnistan terwijl onze eigen mensen in de rij staan voor voedslepakketten , wij nedrelanders die met een dom vlaggetje staan te wapperen naar ons koningshuis miljoenen kosten deze gasten ieder jaar en ze halen van alles uit maar de eerlijke man die is in alles altijd de dupe . dus dit wilde ik even kwijt iedereen moet maar es heel goed nadenken , het is goed dat deze recessie heeft plaatsgevonden want zoals het al jaren ging kon het ook niet meer langer miscchien dat dan het kleine en het leven zelf es meer gewaardeerd werd.

Nu Blij
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 apr 2009 23:08

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Nu Blij »

Beste mensen,
Alsjeblief er is een spreekwoord " bezint eer men begint" doe dit ook. Wij zijn ook ingetrapt in de mooie woordjes van de DSB en uiteindelijk bleek er van meer dan de helft niets waar te zijn. We zijn er gewoon ingetuind. DOE HET NIET dit zeggen wij uit ervaring, wij noemen ons niet voor niets Nu Blij. Na jaren van onzekerheid, slapeloze nachten een relatie die door de problemen bijna stuk is gegaan kunnen we nu dankzij de hulp van een kantoor zeggen Nu Blij en kunnen we eindelijk weer gaan leven.

Als iemand wil weten welk kantoor je misschien kan helpen laat het me weten.

Groetjes Nu Blij

[email protected]
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2009 13:41

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door [email protected] »

men praat weer teveel en al te lang men is al jaren geleden op de hoogte van dit zulk praktijken er waren toendertijd al klachten , ze komen nu naar boven en alleen maar vanwege de recessie nee mensen durven nu zelf hun fouten toe te geven. DSB bank stinkt en behoorlijk , telegraaf waar dan ook waar het ook in gaat komen jurdisch denkt de dsb bank het voor het zeggen te hebben god weet hoeveel hier achter steekt het lijkt op maffiapraktijken wie doet er wat aan de reclames van de dsb bank onder anderee namen vliegt de pan uit nog tseeds komt het iedere dag niet een keer maar tien keer op de buis , zouden mensen echt zo stom zijn daar nu nog in te trappen blijkbaar wel. Ben tevreden mensen met wat je hebt en ben blij dat je gezond bent want als je dat niet bent gezond heb je niets meer . schulden en nog es schulden de een heeft er meer als de ander . Live mensen van Nderland wat is er nou belangrijker die nieuwe auto die nieuwe keuken of whatever denk eraan dat je niet smee kunt nemen en betaal dingen die je graag wilt alleen maar als je het ook echt kan, ik kan het weten ik ben er allemaal geweest en ik heb geleerd dat het dit allemaal niet waard is.

Nu Blij
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 apr 2009 23:08

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Nu Blij »

We zouden nu eens allemaal samen moeten werken. Wij nederlanders wachten altijd passief af wat de ander gaat doen. Mensen als we nu eens echt gaan samenwerken tegen deze boevenbende dan bereiken we veel meer dan een ieder voor zichzelf. Elkaar helpen is helemaal niet erg we zitten of zaten allemaal in hetzelfde schuitje. Als we hiermee doorgaan om te proberen alles alleen op te lossen dan redden we het nooit daarvoor zijn ze toch tee groot maar als we er samen tegenaan gaan dan worden we groter en sterker dan de DSB ooit zal zijn.
Wij zijn er ook geweest en nu gelukkig hebben wij weer een toekomst die wij een ander ook wensen.

Greetz Nu Blij

goepshard
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 apr 2009 14:41

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door goepshard »

Ik ben ook een van de gedupeerde Kan iemand mij vertellen wat ik kan doen.

gr goepshard

Nu Blij
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 apr 2009 23:08

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Nu Blij »

Hallo,

Ik vindt dit heel naar om te horen en met mij vele anderen.
Eerst moet je op zoek naar een kantoor die je kan helpen.
Wij hebben dat gevonden is fc&s, zij hebben een groot rechtvaardigheidsgevoel. Natuurlijk verdienen zij ook geld als zij de mogelijkheid vinden om je ergens anders onder te brengen, net zoals anderen.
Ik kan wel zeggen dat deze mensen zich enorm inzetten.

Nu Blij

moniekB
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 apr 2009 14:41

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door moniekB »

Ik sluit me be nu blij aan.

Ook wij hebben te kampen met problemen. En ook dankzij fc&s verder gekomen met stappen te ondernemen.

Op marktplaats even zoeken naar DSB en je vind daar een persoon die je door kan verwijzen.

Nu Blij
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 apr 2009 23:08

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Nu Blij »

Gelukkig, je kan je niet voorstellen hoe blij ik ben te horen dat alle berichten ook die van mij toch effect hebben.
Goed zo doorzetten, en onthou goed je bent niet alleen.
Ales je meer wilt praten en weten over dit dan kan je ook naar Platform aandelen lease kortweg PAL hier praten diverse gedupeerden over dit onderwerp.

Nu Blij

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door mattie »

Groepshard.
MoniekB en Nu Blij weten waar ze het over hebben!
Doen!!
Ik ben ook een gedupeerde,en wij horen elkaar te steunen.

Groeten Mattie

dupje
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2009 09:00

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door dupje »

Natuurlijk zijn ook wij gevallen voor de lage rente van de DSB. In 2003 onze hypotheek laten oversluiten. Wat een spijt..
Na een salaris terug val (opgelicht door vorige werkgever, ging in proeftijd het salaris 600 laten zakken) kregen wij een achterstand bij de DSB, we hebben toen een akte van cessie getekend met 10procent extra betaling op het maandbedrag om het op te willen lossen, en hebben de verzekeringen afgekocht (advies DSB)en in de hypotheek laten storten. Het maandbedrag van de verzekeringen betalen we ook nog steeds aan de hypotheek zelf.
Onder tussen blijkt dus dat als je een akte hebt getekent, ze alles kunnen doen met de rente. Momenteel betalen wij 1803 per maand voor een hypotheek van 283.000,=(WOZ 203000,=)
We zitten nu in de schuldhulp verlening en loopt nu zelfs in een aanvraag voor de WSNP.

dsb boef
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2008 17:45

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door dsb boef »

ook ik ben met mn vrouw in een Dsb hypotheek gestonken er kwam by
ons ook een adviseur thuis met een prima aanbod naderhand by een
notariskantoor in leiden nog gevraagt of we een goed contract tekende
wat door de notaris werd bevestigt Dus dan denk je toch dat je niet word voorgelogen dus we zijn acoord gegaan inmiddels hadden we een jaar geleden een leuke twee onder 1 kap zien staan by ons in het dorp dus op naar de bank om de verhuizing te gaan regelen nu komt de ellende deze
Dsb bank lees dsb als duistere boeven hadden ons een hypotheek aangesmeerd van 318000euro terwyl ons huis slechts 255000euro waard is
er was met ons afgesproken dat de oorspronkelijke hypotheek van 255000
euro zou worden overgenomen en niet meer dus daar zit je dan op brieven en telefoontjes word niet gereageerd en komt er weer zon duistere
adviseur dan zegt hy ja het klopt echt niet hy gaat weer weg en na 2 weken krijg je weer een brief met we zijn niet bereid u probleem op te lossen dus mensen kijk uit en doe geen zaken met Dsb zo voorkom je voor je zelf een hoop narigheid een gewaarschuwd mens telt voor 2

Nu Blij
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 apr 2009 23:08

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Nu Blij »

Het is te schrijnend voor woorden, als ik dit allemaal lees heb ik de tranen in mijn ogen.
Na zo een 5 jaar ellende zijn wij godzijdank van de DSB af, denken we.
Wij willen proberen mensen te helpen via een goed contact bureau.
Wij verdienen hier niets aan, dit is voor ons een missie geworden.
Dit kantoor kan misschien iets voor jullie doen, zij zijn in ieder geval bereid dit uit te zoeken of hier een mogelijkheid voor is, of dat zij een hypotheek kunnen verzorgen waar wel mee te leven is.
Kijk vanavond maar naar Tros Radar en doe hier je voordeel mee.
Kijk maar naar ons je kan er vanaf komen als je de juiste hulp hebt.

Nu Blij

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Piet »

Afgelopen zaterdag verscheen er een artikel in het NRC Handelsblad over DSB
De praktijken van 'De Snelle Belofte Bank'

DSB Bank werd meerdere keren door de rechter veroordeeld omdat het zijn klanten slecht informeerde over de risico's van zijn producten

een paar citaten uit het artikel
„Het is echt 'De Snelle Belofte Bank', een fantastisch uitgekiende formule. Je wordt gelokt door een lage rente, je gaat op gesprek, je tekent een contract en binnen een half uur sta je weer buiten", zegt Meijer.
Het is een veelgehoorde klacht over de werkwijze van de DSB Bank. Uit de dossiers van Meijer, maar ook uit jurisprudentie komt naar voren dat de bank vaak op dezelfde manier te werk gaat.
Een klant wil een lening - consumptief krediet - afsluiten, zeg 23.000 euro voor een nieuwe auto, en stapt binnen bij een financieel adviseur van een van de vele (er zijn er ruim honderd) DSB-dochters en merknamen. De jaarrente bedraagt 6,4 procent rente en de looptijd van de lening is 4 jaar.
De adviseur vertelt dat bij de lening een verzekering voor arbeidsongeschiktheid of overlijdensrisico afgesloten dient te worden. Stel dat de verzekeringskosten 3.396 euro bedragen. De klant moet dit niet in maandelijkse termijnen betalen, zoals gebruikelijk, maar in een keer. Het verzekeringsbedrag wordt in feite opgeteld bij de lening en daar wordt dus ook rente over betaald.
De adviseur is blij, want hij krijgt een commissie op de verkoop van de verzekeringspolis. En op het extra te lenen bedrag rekent hij een hogere rente aan. De klant heeft dat niet in de gaten. Die is blij dat hij verzekerd is en wil daarvoor best een paar tientjes meer per maand betalen.
Soms gaat de financieel adviseur van Becam, Frisia, de Robbesand Voorschotbank of een andere bv van DSB nog verder. De klant kan nog 10.000 euro bijlenen en dit geld beleggen in een product van DSB Bank als het Hollands Welvaren Select. Dit fonds koopt aandelen ING, Aegon, Getronics of Ahold. Als de aandelen in waarde stijgen over de looptijd, kan een deel van de lening afgelost worden met de belegging. „De adviseurs van DSB houden klanten voor dat ze zo een deel of zelfs hun totale lening kunnen afbetalen", zegt Meijer. „Haast gratis lenen dus. Maar er wordt nauwelijks gewezen op de risico’s van beleggen, terwijl DSB Bank juist mikt op klanten die niet hoog zijn opgeleid.”
Meerdere keren heeft de rechtbank geoordeeld dat adviseurs van DSB-dochters inderdaad hun klanten niet goed hebben geïnformeerd over de risico’s van dergelijke financiële producten.
Niet alleen de rechtbank, ook de klachtencommissie DSI, de Dutch Secunty Institute, heeft sinds 2005 een aantal uitspraken gedaan over klachten tegen DSB of filialen van de groep. Scheringa ontkent dat niet „Natuurlijk krijgen wij klachten en soms zijn die terecht. Waar gehakt wordt, vallen spaanders. Met een marktaandeel van 20 procent is het niet onevenredig dat een vijfde van de klachten ons betreft.
Hier de link naar het volledige artikel:
http://www.platformaandelenlease.nl/nieuws/11042009.htm

Groeten,
Piet

jasmijn12
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 apr 2009 18:09

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door jasmijn12 »

hallo nou heb 4 jaar terug een lening gedaan bij frisia
van 10.000 euro had nog lopen 25.000 was veel voordelige als ze dat samen doen,nou eerste jaar was redelijk daarna werd het flink verhoogd
en nu 2009 betaal ik 466 euro inplaats van nog geen 300 euro ,was afgesproken als ik mijn huis ging verkopen dat ik dan gewoon 35ooo euro terug betaald ,nuheb ik gemaild na dsb bank en gebeld als ik me huis verkoopt en die lening terug betaald ja u hoort het goed moet ik 53000 duizend euro betalenis 18.000 euro meer
dsb bank en frisia zijn grote oplichters,en ik ga er zeker aan werken om dat terug te draaien maar lukt me nog steeds niet.
als er iemand raad mee weet ,,wat ik kan doen mail mij
zou ik heel fijn vinden
zit nuelke maand erg krap, wie weet

zegmaarneetegenDSB
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2009 23:31

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door zegmaarneetegenDSB »

ik heb ook een DSB-hypotheek-krediet(crisis) afgelsoten in de glorieuze rente-tijd 2003, begon met 131eu per maand, en moet al 6 jaar lang bijna elke maand iets meer betalen, nu al bijna 280eu.
na een maand betaliingsachterstand komt een dreigement dat je op die en die dag thuis moet zijn want incassoburo inspectrum komt dan voorbij om je een akte van cessie te laten tekenen, zodat ze het maandbedrag, mocht je ooit weer te laat betalen via loonbeslag kunnen innen. Inspectrum schijnt dit helemaal niet te mogen, zijn niet aangesloten bij het bevoegde orgaan. waarschuw je werkgever dus voor die lui mocht het ooit zover komen. DSB verhoogde ook een keer de rente als -straf- omdat ik een maand te laat betaalde. Ook probeerde ze mijn eerste hypotheek over te nemen, met een vloedgolf aan extra polissen, nog een Hollands "Vaarwel"-polis erbij (gekozen tot top catastrofe beleggingspolis van 2008, ik verloor 3 jaar van de 6 jaar inleg) . Helaas haakten ze op het laatste moment af, en lieten mij mooi opdraaien voor het taxatierapport. Hoezo Helaas ? nou dan had ik mooi in de schuldsanering kunnen gaan, mooi in een huurhuisje en na 5 jaar DSB-vrij geweest.

Gesloten