LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
hj44
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 nov 2007 00:31

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door hj44 »

De leveranciers mogen de opzegvergoeding/boete binnen twee maanden na afloop contract bij de consument in rekening brengen.M.a.w. later mag niet!!

Gr. HJ

frustiefrustie
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2008 15:58

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door frustiefrustie »

tjonge we zijn door de nem benaderd met een telefoontje, zoals half nederland te zien aan de reakties op deze topic
En ja wij vroegen alleen om informatie en wat blijkt je krijgt er gelijk een aanvraag bij waarop je dan binnen 7 werkdagen moet reageren anders schrijven ze de handel over. Ik vind dit misleidend en niet kloppen.
als mensen om info vragen wil nog niet zeggen dat ze klakkeloos de handel kunnen overschrijven of een termijn stellen waarin je moet beslissen of je wel of niet met deze dievenbende in zee wil gaan.
vandaag viel de overschrijving naar de nem in de bus, ik dacht wat zullen we nu hebben? ik bellen met die gasten en wat denk je mijn vrouw hadden ze op band en die had toegestemd met de aanvraag, nu kan ik je vertellen dat ik op het moment van het telefoontje naast mn vrouw zat en deze dus duidelijk om info vragen en niet om een aanvraag. dus die medewerker vraagt om mn email zodat hij de geluidsopname kan toesturen, zo gezegd zo gedaan en wat denkie postvak is en blijft de hele dag al leeg (iig geen reaktie van de nem)
maar goed ik bellen met die gasten. ja meneer uw aanvraag is al goedgekeurd en als u er vanaf wilt moet dat schriftelijk GRRRRRR
ik nog eens het verhaal verteld, maar mijn vraag is eigenlijk hoe kom zo snel mogelijk van die gasten af? ook maar een telefonische doen met een geluidsopname? en een termijn van 7 dagen? of gewoon een brief sturen waarin we vermelden dat ze 7 dagen de tijd hebben om te reageren? :evil: :evil: :evil: :twisted: :twisted:
eigenlijk vind ik de hele nem een grote oplichterbende die zsm haar deuren moet sluiten als ze mensen op dergelijk agresive manier benaderen om hun produkt te verkopen.
ohja voor dat ik het vergeet te vermelden, ze bellen op met de smoes dat ze door radar als beste en goedkoopste uit de bus zijn gekomen:
NIET DUS en dus misleidend!!!!! (daarom waarschijnlijk ook geen bandopname toe gestuurd)

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

inmiddels 31 pagina's volgeschreven met NEM problemen die behoorlijk overeenkomen.....

Zeg RADAR,..... volgt, leest u het nog? U bent er toch voor de consument?
Of moeten de forumposters almas op maandagavond het Radar telefoonteam bellen om eindelijk weer eens aandacht aan dit NEM drama gespendeerd te krijgen?

tomato
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2008 21:13

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door tomato »

Deze week werd ik ook telefonisch benaderd door de NEM. Zij schatte 17% besparing voor mijn verbruiks kosten! Dat klonk te mooi om waar te zijn! Ze wilde meteen een welkoms pakket sturen, en ik zou via een simpel e-mailtje binnen 7 dagen kunnen opzeggen!
Ik heb om een dag bedenktijd gevraagd om het een en ander na te rekenen. Verkoper vroeg dit na bij zijn manager en deze was akkoord!

Voor mijn situatie bleek ik zelfs met het unieke aanbod om de prijzen 3 jaar vast te zetten ongeveer gelijk uit te komen met de huidige situatie vanwege de zeer hoge vaste lasten.
De forums op internet bleken zo negatief over de NEM dat het me geen goed idee lijkt om met de NEM zaken te doen. Toen ik dit aan de verkoper vertelde, toen ze de volgende dag terugbelde, werd ik doorverbonden met de manager van de verkoper die beweerde:

1. Dat ze bij Kassa en/of Radar in het programma zijn geweest en positief waren beoordeeld vergeleken met andere energie bedrijven.
-Uit de internet sites kan ik wel vinden dat Kassa aandacht aan ze besteed heeft maar in negatieve zin vanwege de agressieve verkoop praktijken. De manager beweerde dat dit niet meer zo was, maar gezien de verhitte toon waarop hij mij te woord stond kon ik mij dit niet voorstellen.
-Zijn ze inderdaad ook bij radar geweest? Welke uitzending?

2. Van de 15000 verkochte aansluitingen zijn er volgens de manager slechts 4 zijn opgezegd!
-Dit kan niet waar zijn als ik dit forum zo door lees, of het moet de meeste mensen niet gelukt zijn om op te zeggen!

3. Ze een laagste prijs garantie geven, waarbij ze 2x het verschil met een andere maatschappij terugbetalen.
-De voorwaarden (zie website NEM) zijn echter zodanig dat je waarschijnlijk binnen een maand geen beter aanbod zal vinden!

Toen na enig aandringen van de manager om mijn verbruik samen nog eens door te rekenen, ik bleef weigeren mijn eigen energie bedrijf te noemen (uit angst dat ze mij alvast zouden overzetten) werd het telefoon gesprek geirriteerd beeindigd door de manager.

francybrouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2008 18:44

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door francybrouwer »

Ook ik werd vandaag benaderd door de nederlandse energie maatschappij.
Ze zeiden dat ze deel uitmaakten van een onderdeel van Eccent.
en konden na een heel verhaal ... zoveel procent goedkoper leveren.
Ik vroeg of ze me ook inlichtingen hierover konden toesturen.
ja hoor, zeiden ze. vroegen of ze adresgegevens konden controleren en vroegen bij wat voor bank ik was.
daarna vroegen ze mijn bankrekeningnummer.
Dat wilde ik ze niet geven.
Daarna zeiden ze dat ze me dan geen map konden toesturen.
Ik zei ik wil alleen wat inlichtingen en wil misschien helemaal geen lid worden, maar dat kon niet zonder bankrekeningnr.
Eigenaardig niet? zijn er misschien meer mensen die hun bankrekeningnr op gegeven hebben?
Ik heb het dus niet gedaan en krijg dus ook geen map met inlichtingen over deze maatschappij.

fondy1972
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jan 2008 13:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door fondy1972 »

je krijgt het "info pakket" ook alleen maar als je je bank nummer geeft.
daar integen zit je dus ook gelijk aan een contract met ze, als je niet binnen 7 dagen aangetekend hebt geannuleerd?
en hopen dat ze deze dan "wel" hebben ontvangen, want anders ben je nog een heleeeee tijd bezig om van ze af te komen.

het is nu een half jaar geleden, en nog zijn we niet klaar met ze, dus nu maar de geschillen commissie het eens proberen.

dus echt geen bank nummer geven als je niet klant van ze wil worden, je zit er anders dik aan vast.

janick
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 apr 2008 10:17

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door janick »

Hallo, ook ik heb een negatieve ervaring met de NEM.
Ik ben gebeld door het callcenter van NEM, als ik vroegtijdig over zou stappen naar hun hoefde ik maar een kleine vergoeding te betalen.
Achteraf scheen de vergoeding toch niet zo klein te zijn, maar liefst het dubbele van wat de jongeman aangaf.
Nu heb ik contact gehad met mijn oude leverancier waar ik uitermate over te spreken ben, en zij wilden mijn contract wel weer terug zetten.
Dus gebeld met de NEM. nu blijkt dat als je maar enigzins te laat bent met het annuleren je een boete moet betalen van € 250,00 en dan wordt je ook nog uitgekafferd door de dame van de klantenservice.
(DUS KIJK UIT WAAR JE AAN BEGINT VOOR € 250,00 KUN JE VEEL LEUKE DINGEN DOEN)

janick
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 apr 2008 10:17

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door janick »

Ik wil nog graag nog wat informatie over wat ik kan doen, ik ga de automatische incasso stoppen, maar moet ik nu die 250 euro betalen of moet ik het er op aanlaten komen.
Loop ik dan het risico dat ik straks daar ook nog een boete over moet betalen.

wie heeft hier informatie over.

[email protected]

charlotte22
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2008 15:45

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door charlotte22 »

Ook ik word gek van de telefoontjes van de NEM, ze bellen soms zelfs meerdere keren per week, zijn opdringerig, reageren onbeschoft, etc. Uit alle reacties blijkt wel dat ze illegaal te werk gaan lijkt me (je vraagt alleen maar een folder aan en hup, je bent opeens accoord gegaan met een contract!), kan er nou helemaal geen actie ondernomen worden tegen deze maatschappij? Simpelweg aangifte doen bijvoorbeeld? Weet iemand of er al mensen zijn die daarmee bezig zijn? Dit moet toch wel gestopt kunnen worden?!? En ik heb mijn twijfels bij infofilter, want mijn ouders zijn daar geregistreerd en worden toch gebeld door de figuren van de nem. Nog maar een keer opnieuw registreren dan maar voor de zekerheid...

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door frenkievee »

Charlotte, kijk even op de PDF achter deze link, dan zul je zien dat de NEM niet meedoet met infofilter.
Helaas.....

HendrikL
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2008 18:00

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door HendrikL »

Mocht je bevestigd hebben en er vanaf willen: Stuur direct een brief waarin JIJ de op .... gesloten overeenkomst (want die heb je als je al hun vragen met ja hebt beantwoord) per direct ontbindt! Jij ontbindt hem dus. De datum van de overeenkomst is de datum van jouw bevestigende antwoorden. Zorg dat deze ondertekende brief, met je adresgegevens en geboortedatum binnen 7 werkdagen na deze datum bij ze binnen is. Gebruik hiervoor altijd aangetekend of garantiepost (dan is ie er 100% de volgende dag!) met handtekening retour! Kan ook geen kwaad om je eigen leverancier in te lichten/kopieen te sturen. Het lijkt me niet handig om het pakket af te wachten. Wie weet komt het niet of te laat (zijn ze ook goed in) en zijn de 7 werkdagen al verstreken. Als ik mijn ontbindingsbevestiging heb zal ik eens duidelijk zeggen hier wat ik er van vind.

janick
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 apr 2008 10:17

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door janick »

Het is mij dus gebeurd dat ze de brief te laat sturen, dan heb je dus al een contract. en als reactie worden ze aan de andere kant van de lijk ook nog kwaad

bianca vd harst
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2008 17:12

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door bianca vd harst »

Goedendag
Ik werd op 11 april gebeld door de Nederlandse energie maatschappij. Die vroeg wat ik vond van goedkoper stroom.Ik zei dat ik niets over de telefoon wilde afsluiten en dat ik me eerst wilde inlezen met allerlei informatie en dan pas zou besluiten wat ik wilde. De man aan de telefoon bleef maar doordringen , wij sturen alleen informatie u zit NERGENS aan vast. Dat was goed zei ik. Toen wilde meneer mijn gegevens controleren en vroeg ook om mijn rekening nummer, Die krijg je niet zei ik.Op 14 APRIL kreeg ik een brief waarin stond dat ik telefonisch bij hun aangemeld was bij hun.Ik gelijk bellen hoe dat zat.De reactie van de medewerker was dat het langs elkaar heen was gegaan en dat ze mij nooit een contract hadden mogen sturen want de opname band was niet goedgekeurd. Ik kon de brief als ongestuurd beschouwen. ik heb dus geen brief gestuurd om het contract te anuleren. Vandaag 25 april kreeg ik een brief gedateerd op 24 april waarin ik een bevestigings overeenkomst van hun heb ontvangen.Ik weer bellen en het verhaal van de vorige brief verteld, waarop hun reactie was dat ik eraan vast zat.Ik heel erg boos schelden gezegd dat ik die troep van hun niet wil en ook hun klant niet wil zijn. Ik kon een klachtenformulier indienen schriftelijk . Ik weer jullie kunnen mij wel telefonisch een contract in mijn maag splitsen maar daar kan ik niet telefonisch vanaf. IK heb de kamer van koophandel gebeld en daar staat nog niet van bij hun aangemeld en ook niet bij mijn huidige leverancier, en heb dus nog tijd om mijn contract te anuleren. Tevens wist de medewerker van de kvk mij ook te melden dat ik geen rekeningnummer had gegeven en niets had getekend en dat de nederlandse energie maatschappij dus geen poot had om op te staan.
Ik stuur de N E M op alle manieren dat ik geen klant bij hun wil zijn en ben dus benieuwd hoe dit gaat aflopen?? Als ze op deze manier mensen contracten in de maag splitsen, ik vind dit een schandalige manier van zaken doen. Ik hoop dat de overheid hier eens wat aan gaat doen!!. Wat als ze en bejaardenflat af gaan en de oudere mensen weten niet eens waar het over gaat. Die verkopers weten alles zo te formulieren dat mensen het gaan geloven.Echt een schande!!
Misschien als er nog meer slachttoffers zijn om er gezamelijk wat aan te doen.
Bianca van der Harst

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door jsp »

U kunt in deze thread heel zinnig commentaar lezen op een onderzoek naar ongewenste switches van energieconsumenten dat de 'waakhond voor de energiebranche', de DTe, deze maand heeft afgerond. Hiervoor werden de 4 leveranciers onder de loep genomen waarover de meeste klachten zijn. U en ik mogen niet weten welke dat waren, anders had dat vast wel in het onderzoeksrapport gestaan.

Wat blijkt uit dit rapport? Ondanks alle tientallen reacties op dit en andere fora is er volgens de Dte helemaal geen structureel probleem. Het ligt allemaal aan de consumenten die het niet goed begrijpen. O ja, en soms ook aan het feit dat "sommige agents erg gericht zijn op het krijgen van een “ja” op de vragen in de voicelog. Duidelijk hoorbare twijfel van de consument, ondanks een uitgesproken “ja”, werd soms volledig genegeerd door de agent. De sensitiviteit van de verkopers lijkt niet altijd hoog genoeg." (5.3.2.)

Kortom, moedwillig belazerde klanten hebben gewoon last van teveel sensitiviteit. Blaffende waakhonden bijten niet. En we dronken een glas, deden een plas, en alles bleef zoals het was...

Shilka
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jun 2005 11:24

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shilka »

Ook ik werd benaderd door een medewerker van de N.E.M. Dat wil zeggen, hij beweerde eerst van de Nuon te zijn en kwam pas na doorvragen van mijn kant met de naam N.E.M. op de proppen. De medewerker beweerde dat ik 1000 euro per jaar op mijn energierekening kon besparen, maar dit is meer dan dat ik per jaar betaal. Toen ik dat zei, zei hij dat hij bedoelde per drie jaar, maar dit is nog steeds meer dan het leverantie aandeel dat ik in drie jaar betaal (dus exclusief transportkosten en belastingen). Ik beëindigde dan ook het gesprek. Toen ik daarna op de website van de N.E.M. de daar aanwezige besparingstest deed, bleek ook nog eens dat ik een besparing van zowaar 0% bij de N.E.M. kon realiseren. Aan het bijbehorende diagram kon ik zien dat ik zelfs duurder uit zou zijn...

Ik vindt het schandalig dat een dergelijk bedrijf vrijelijk dit soort praktijken kan voortzetten.
Laatst gewijzigd door Shilka op 01 mei 2008 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Rambelje66
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2008 22:20

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Rambelje66 »

Wij hebben een aanmelding pakket ontvangen van de nederlandse energie maatschappij inplaats van een informatie pakket zoals telefoniche was afgesproken nu hebben wij dit direct aangetekend en per e-mail proberen af te melden.
Zijn er mensen die weten of dit wel of niet lukt.
Marijke :roll:

Karina48
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2008 09:51

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Karina48 »

een advies blijf zitten waar je zit
Iedere dag opniewu zie ik de wantoestanden die er gebeuren met de meterstanden als mensen omswitchen van leverancier. Switchstanden worden door bedrijven niet doorgegeven aan de netbeheerder waardoor de standen worden geschat. Bij de jaarrekening maakt de netbeheerder een correctie van die standen die door de leveranciers weer niet worden doorgevoerd

Dus het is gewoon een grote puinhoop

Corne`
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2008 15:35

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Corne` »

Ik zie dat ik niet de enige ben met de oplichters praktijken van de nem.Verkeerde data`s op je post stukken. Eindelijk na enkele maanden teruggebeld worden en de afspraken die gemaakt worden gewoon niet doorvoeren.Voorschot bedrag verlaagd en niet doorvoeren.Heb dit dus teruggeboekt en het juiste bedrag overgemaakt. Veels te hoge eindafrekening. Is een schatting zeggen ze dan. Krijg nu brieven binnen op 3 mei die gedateerd zijn de data 28 april. gelijk de brief met de laatste aanmaning erbij en de extra kosten gedateerd 2 mei. E mails gestuurd en word niet op gereageerd. Bel je zelf vragen ze of ze terug kunnen bellen omdat ze het druk hebben. Wij niet dan. En ze bellen nog niet eens terug.Ga jezelf weer bellen krijg je ze gewoon niet te pakken. Ben er nu al enkele maanden mee bezig en nu dreigen ze met een externe incasso en beeindiging van de levering. Geweldig dat ze dit zo durven en mogen doen.Wie heeft er info als ik het erop aan laat komen. Heb het helemaal gehad.

Ralph Almere
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2008 20:03

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Ralph Almere »

Hoi,

Zoals velen hebben ook wij plotseling een aanmelding ontvangen i.p.v. de beloofde schriftelijke info.
Dit gaat weer een hoop werk met zich meebrengen.

Binnen 7 dagen opzeggen, AANGETEKEND !!!!!

Wat ik wel even kwijt wilde is het indienen van een klacht bij de NMA afd. DTE.

Dit kan per e-mail op : [email protected]
Of per telefoon op : 0800-0231885

Als eenieder de klacht daar naartoe stuurt zou er een lichtje moeten gaan branden hopen we dan maar.

Veel succes allen.

MaEnMo
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2008 20:23

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MaEnMo »

En ja hoor, ook wij zijn de dupe geworden van dit vuile spelletje. Mijn vrouw heeft zonder dat zij het wist een pakket laten sturen door NEM. Als ik dit lees wordt ik er niet vrolijker van. Ik hoop hiermee in ieder geval een stem te laten horen. hoe meer klachten hoe beter (hoewel ik me na pagina 33 van deze topic daar een beetje aan begin te twijfelen.

Sterkte iedereen!

Gesloten