LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wel heb ik begrepen dat de consumenten bond een forum heeft geopend of wil openen om alle klachten over Vista te bundelen.
Gut, gut, wat is de consument zielig en wat krijgen ze het toch moeilijk!!!! :evil:


Sorry hoor, maar met de omschakeling van win98 naar XP was dat ook het geval.

Ik vind dat de consument niet zo zielig moet gaan doen.

Tuurlijk zijn er problemen, maar dat is altijd bij een nieuw besturingssysteem.

Ik vind dat hier van een mug een olifant gemaakt wordt.

Eerst gaan klagen dat de beveiliging te ingewikkeld voor de consumenten zijn en nu gaan ze klagen dat Vista zo moeilijk is.

NEEM DAN OOK EEN COMPUTERCURSUS, UILSKUIKENS!!!!

Als je een auto gaat kopen, dien je ook eerst rijles te nemen.

Bij computers is dat niet anders.

Men verdomt het om een computercursus te nemen, men weigerd om de beveiligingsprogramma's te gebruiken, men weigerd om Vista goed te leren kennen.

Vista is anders ten opzichte van XP.

Daar moet ik zelf ook aan wennen.
En dat de oude printers het niet doen onder Vista is niet de schuld van Microsoft, maar van de printerfabrikanten.

En over die klachten:
Heeft u problemen met uw computer nadat u Windows Vista heeft geïnstalleerd of een nieuwe computer met Vista heeft aangeschaft? Meld het ons!

Consumenten kunnen allerlei problemen tegenkomen met Vista, het nieuwe besturingssysteem van Microsoft. Zo kunnen de gekochte muziek- en filmbestanden niet meer af te spelen zijn, apparaten zoals printers het niet meer (goed) doen, de computer heel traag worden of de internetverbinding problemen geven.
Dat de computer heel traag wordt, heeft met het feit te maken dat Vista een krachtige systeem nodig heeft.
Maar men wilt een budgetsysteem hebben met Vista. Dat is vragen om problemen.

En oude film en muziekbestanden afspelen?
Dat heb je ook als je XP opnieuw installeerd. Dan dien je ook de afspeelprogramma's te installeren.

En over die printers heb ik het al over gehad.

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Weet je waar die consumentenbond mee bezig is?

Om de consumenten op te zetten tegen de winkelier en de fabrikant.

Daar zijn ze zo goed in.

Onrust zaaien, terwijl er niks aan de hand is.

Dat de oude printer het niet onder Vista doet, is niet de reden om te zeggen dat Vista niet deugd.

Vista loopt pas lekker op een systeem met minimaal 1GB geheugen, komen die consumenten met een budgetsysteem aanzetten met 512MB geheugen! Ons bin zunig!!!!!

Microsoft heeft van te voren gewaarschuwd dat voor Vista een behoorlijk krachtig systeem nodig is.

Maar de consument wilt niet luisteren!!

Achja, alles wat de fabrikanten zeggen is toch niet waar.

De fabrikanten en Microsoft zeggen maar wat.

Maar naar de uitspraken van de Consumentenbond moeten we wel naar luisteren.

Sorry mensen dat ik zo boos ben, maar de consumentenbond is al een tijdje bezig om de boel op te hitsen.

Klachten over Vista!
De beveiliging is voor de consumenten te moeilijk!

JA DOEI!! Dus niet!

16again
Berichten: 16404
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door 16again »

Ik zie de link niet met de Aldi hagelslag, waarom heb je geen apart Consumentenbond vs Vista topic geopend?

Het probleem van de consumentenbond is dat de consument eigenlijk geen keus heeft omdat XP niet meer voorgeinstalleerd staat.

Kun je in china ook even de Vista problemen oplossen? Het olympisch comite wil er ook al niet aan!

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door fietsje »

Weet je waar die consumentenbond mee bezig is?

Om de consumenten op te zetten tegen de winkelier en de fabrikant.
Volgens mij is dit een forum voor consumenten, evenals dat de consumentenbond er voor de ( betalende ) consumenten is.

De consument zal in die zin dus altijd een haat liefde verhouding met de leverancier hebben. Het is in principe aan de fabrikanten om om de gunst van de consument te strijden.

Daarbij hebben de meeste consumenten/klanten geen idee wat ze kopen. De handel zou dus moeten zijn gebaseerd op een vertrouwensrelatie.

Het gaat dan dus fout bij die fabrikanten die zich zoveel marktmacht hebben verschaft, dat ze zich niets meer van de klant/consument hoeven aan te trekken. ( MS voorop )

De consument kan dus niets anders doen dan zich te verenigen in organisaties als consumentenbond en tros radar om zijn stem gehoord te krijgen.

(Hetzelfde had ik de PC-shops ook al aangeraden :wink: )

PS: Neelie Kroes houdt ook van hagelslag, om nog even on topic te blijven!

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door Nita »

Hoy ikbenik,

Maak je niet zo dik,
Heb buiten de spellingscontrole nog geen problemen hoor en ja heb cursus gevolgd en zit ook nog op een comp.club.De overschakeling is groot .De club begint pas weer 3 sept maar heb inmiddels al wel gehoord dat ook gehaaide comp.gebruikers hier nog moeite mee hebben.Ben dus gelukkig niet de enige die dom en zielig is.
Tis dat ik je een beetje ken dus ikbenik je krijgt mijn vriendelijkste


Groeten...........................Nita.

Hou ook van jam en hagelslag.On topic genoeg??

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door Nita »

Voor fietsje.................heel verstandig.


GR,.................Nita.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door antonh »

@ikbenik,
ben jij niet een over het paard getilde "Kleine" middenstander?

NEEM DAN OOK EEN COMPUTERCURSUS, UILSKUIKENS!!!!

Dat jij dit durft te schrijven zegt genoeg over jouw eigen bekrompen kruideniers mentaliteit hoor.
En echt veel zul je wel niet te doen hebben in je zaak he?
Je reageert zo een beetje de gehele dag door en nog veel ook.
Dat kunnen de meeste middenstanders echt niet als ze hun zaak draaiend willen houden.
Heb je wel eens zaak?
Ik denk het van niet.

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door fietsje »

Alweer een consument met een haat/liefde verhouding. ? :lol:

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door Nita »

Zou zeggen fietsje laten we maar een blokje om fietsen :wink:

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

NEEM DAN OOK EEN COMPUTERCURSUS, UILSKUIKENS!!!!

Dat jij dit durft te schrijven zegt genoeg over jouw eigen bekrompen kruideniers mentaliteit hoor.
Het is verdomme de keiharde waarheid.

En ik durf dat zeker te schrijven.

De consumenten die de meeste liggen te klagen over de computers hebben 2 linkse handen en hebben nog nooit een computercursus gehad en verdommen dat ook te volgen. En kunnen ook helemaal niet met een computer overweg.

Daarnaast begeleidt ik ook mensen. Ook met 2 linkse handen.
Het gaat dan dus fout bij die fabrikanten die zich zoveel marktmacht hebben verschaft, dat ze zich niets meer van de klant/consument hoeven aan te trekken. ( MS voorop )
Microsoft trekt wel wat aan van de klant/consument.
De winkelier heeft hierin een hele belangrijke taak.
De consument kan dus niets anders doen dan zich te verenigen in organisaties als consumentenbon
Wat doet de consumentenbond nu voor de consumenten?
Toch bijna niks. Het enige wat ze doen is de consument tegen de winkelier/fabrikant opzetten, in plaats van de problemen echt oplossen.

In plaats van de consumenten goed voor te lichten omtrent de problemen die er zijn qua Vista, schuiven ze alle schuld in de schoenen van Microsoft en zeggen dat Vista waardeloos is.

Sorry hoor, maar daar moet ik echt van kotsen.

De printerproblemen worden in de schoenen van Microsoft geschoven, terwijl Microsoft daar helemaal geen schuld aan heeft.

Dat het een grote omschakeling is van XP naar Vista, is duidelijk.
Maar dat was het ook toen we overgingen van Windows 3.1 naar Windows 95.

En de omschakeling van Windows 98 naar Windows XP net zo goed.

Maar dat wordt nu even vergeten.

En over die films en muziek.

Ik heb daar zelf geen problemen mee gehad.

Datzelfde kom je ook tegen als je Windows XP opnieuw gaat installeren.

Ik heb zelf al diverse computers geleverd met Vista erop. En ik heb er nog geen één klacht over gehoord.
Volgens mij is dit een forum voor consumenten,
Voor mij de taak om de waarheid hier te zeggen en mensen te informeren wat de werkelijke problemen zijn en hoe dit op te lossen.


Dat er problemen zijn, is duidelijk.
We lossen de problemen niet op door te zeggen dat Vista waardeloos is en dat het de schuld van Microsoft is.

Daarom is het zo belangrijk om stil te staan bij de problemen en ik geef vaak aan waar de oorzaken van de problemen liggen.

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

De overschakeling is groot .De club begint pas weer 3 sept maar heb inmiddels al wel gehoord dat ook gehaaide comp.gebruikers hier nog moeite mee hebben.Ben dus gelukkig niet de enige die dom en zielig is.
De overschakeling is inderdaad heel groot. Daarom heb ik de instellingen zo ingesteld dat de menu's het uiterlijk hebben van XP.
Dan kan ik alles terugvinden.

En als er problemen zijn bij Vista, dan moet ik dat zelf op zien te lossen. Wat me meestal ook wel lukt.

en ja heb cursus gevolgd en zit ook nog op een comp.club.
De club begint pas weer 3 sept
Ben dus gelukkig niet de enige die dom en zielig is.
Jij valt niet in de categorie dom en zielig Nita.
Want ik zie het liefste dat leken onder de computergebruikers hetzelfde doen, zoals jij doet.

En geloof me, ik geef mensen die bij zo'n club zitten echt een pluim.
Want op die manier laten ze ook zien dat ze het willen leren. En dat moedig ik alleen maar aan.

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door Nita »

Neemt niet weg ikbenik ,het minste dat Microsoft aan zijn paradepaardje had kunnen toevoegen was wel OOK de Ned.spellingscontrole .Dat blijft voor veel mensen een gemis, Heb mijn lappy pas een paar dagen dus weet nog niet welke problemen ik nog zal ondervinden. Denk aan je hart.

Gr............................Nita.

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door Nita »

Dat is voor mij op dit moment het grootste probleem .De instellingen.
Alleen al het zoeken iedere keer naar mijn adressenbestand . Hoe heb jij die voor het grijpen gekregen ikbenik.?

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door fietsje »

Microsoft trekt wel wat aan van de klant/consument.
De winkelier heeft hierin een hele belangrijke taak.
Het schofferen van consumenten hoort hier volgens ikbenik ook bij!
( het kopieren van alle quotes duurt me even te lang )
Als je een ober was en je naar mij als klant zo zou gedragen had je een bord in je gezicht gekregen, hoe lekker het eten ook was!
Wat doet de consumentenbond nu voor de consumenten?
Toch bijna niks. Het enige wat ze doen is de consument tegen de winkelier/fabrikant opzetten, in plaats van de problemen echt oplossen.
Dus jij wil beweren dat je morgen even Bill opbelt en hem zegt dat ie de NL spelling controle even moet regelen en dat we dan bij de volgende patch ronde alles opgelost krijgen ? ( bijvoorbeeld )

In plaats van de consumenten goed voor te lichten omtrent de problemen die er zijn qua Vista, schuiven ze alle schuld in de schoenen van Microsoft en zeggen dat Vista waardeloos is.
Lever je een lijstje met erratta's mee bij elke vista licentie ?

Wat dacht je van het volgende :
De leveranciers van harde schijven hebben hun garantie termijnen verkort, voorheen was dat 3 jaar of meer nu vaak maar 1 jaar.
Omdat de datadichtheid op die dingen steeds hoger wordt, laat de bedrijfszekerheid steeds meer te wensen over.
En laat me raden .... als je Vista op een andere schijf installeert moet je wel even de licentie vernieuwen. Dat noem ik noem ik nog een een vooruitziende blik van MS!
De printerproblemen worden in de schoenen van Microsoft geschoven, terwijl Microsoft daar helemaal geen schuld aan heeft.
Nee, daar moet je dus de consument maar mee opschepen. Als of die enige invloed hebben op de leveranciers.
Ik heb zelf al diverse computers geleverd met Vista erop. En ik heb er nog geen één klacht over gehoord.
Als je zo reageert als je hier doet, zullen ze wel met een boogje om je heen lopen ( consumentenbondforum ? )

Voor mij de taak om de waarheid hier te zeggen en mensen te informeren wat de werkelijke problemen zijn en hoe dit op te lossen.
Brand los!

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Neemt niet weg ikbenik ,het minste dat Microsoft aan zijn paradepaardje had kunnen toevoegen was wel OOK de Ned.spellingscontrole .Dat blijft voor veel mensen een gemis,
Alleen al het zoeken iedere keer naar mijn adressenbestand . Hoe heb jij die voor het grijpen gekregen ikbenik.?
Ik heb een nieuwe laptop gekocht met daarop Vista.
Op mijn nieuwe desktopcomputer zit nog XP en mijn mail doe ik op de XP computer.

Dus ik ken die problemen niet wat jij omschrijft.
Maar ik ga ermee aan de gang.

Wordt vervolgd (oftwel, ik ga het uitzoeken, en je hoort er meer over.)

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Quote:

De printerproblemen worden in de schoenen van Microsoft geschoven, terwijl Microsoft daar helemaal geen schuld aan heeft.



Nee, daar moet je dus de consument maar mee opschepen. Als of die enige invloed hebben op de leveranciers.
Nogmaals:
De schuld dat de printers niet onder Vista werken heeft met het feit te maken dat de printerfabrikanten die drivers moeten schrijven.

En als de fabrikanten weigeren om die drivers voor Vista te maken, dan zijn we uitgepraat. Jij als consument hebt niks in te brengen, ik als winkelier zijnde niet en Microsoft ook niet.

Een ander punt:

Computers en printers hebben een economische levensduur van 3 jaar.
Dus voor printers ouder dan 3 jaar worden dus geen Vista drivers gemaakt.

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wat dacht je van het volgende :
De leveranciers van harde schijven hebben hun garantie termijnen verkort, voorheen was dat 3 jaar of meer nu vaak maar 1 jaar.
Omdat de datadichtheid op die dingen steeds hoger wordt, laat de bedrijfszekerheid steeds meer te wensen over.
Wat een grote onzin zeg!

Waar haal je die wijsheid vandaan?

Ik lever harde schijven van Western Digital (WD).
En op hun schijven zit op de Raptor serie 5 jaar garantie en op de Caviar serie 3 jaar.
En laat me raden .... als je Vista op een andere schijf installeert moet je wel even de licentie vernieuwen. Dat noem ik noem ik nog een een vooruitziende blik van MS!


Ook weer de grootste onzin.

Alle windowslicenties mogen maar op 1 computer tegelijkertijd geïnstalleerd worden.

Bij een retail-licentie mag je de licentie overzetten van de oude computer naar de nieuwe computer, mits dat je de windows van de oude computer verwijderd.

Bij de OEM-licentie mag dat dus niet. De licentie blijft aan die computer verbonden.

Als de harde schijf kapot gaat en je vervangt de harde schijf, dan mag je bij beide licentievormen windows opnieuw installeren.

En koop je 3 computers, dan moet je ook 3 licenties kopen.

Voor alle duidelijkheid:
Je koopt niet de software, dus de software wordt ook niet jouw eigendom. De software blijft eigendom van Microsoft.
Je koopt een gebruikslicentie, oftewel: je betaald voor de toestemming om van de software gebruik te mogen maken.

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Quote:
Microsoft trekt wel wat aan van de klant/consument.
De winkelier heeft hierin een hele belangrijke taak.

Het schofferen van consumenten hoort hier volgens ikbenik ook bij!
( het kopieren van alle quotes duurt me even te lang )
Als je een ober was en je naar mij als klant zo zou gedragen had je een bord in je gezicht gekregen, hoe lekker het eten ook was!
Ik weet niet hoe je hierbij komt.

De winkelier heeft ook de taak om de klanten goed voor te lichten.
En aangezien ik zelf computers bouw waarop OEM-software staat, is mijn taak om ook de volledige support aan de klanten te geven.
Als klanten softwareproblemen krijgen dan dien ik deze ook op te lossen.

Dus de klanten van het kastje naar de muur te sturen is er dus niet bij.

Ik begrijp trouwens ook niet hoe je erbij komt dat ik dat wel zou doen.

En bij laptops zal ik ook de softwaresupport op me nemen, ook in de garantieperiode.
Ik zal nooit een computer opsturen als er een softwarefout op zit.

En ik stuur de klanten nooit door naar de fabrikant.

Een uitzondering betreft hier de monitoren. De klant dient zelf contact op te nemen met de fabrikant om een afspraak te maken wanneer de koerier van de fabrikant de monitor bij de klanten thuis komt omruilen.
Maar dan ook alleen met mijn toestemming. Omdat ik namelijk dan ook verantwoordelijk voor blijf.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door queenfan »

dat er nog mensen zijn die op deze topic reageren, als jij een computer koopt bij de Aldi moet je zelf weten.
Heb je problemen binnen je garantie termijn ga dan terug naar de aldi valt het er buiten zijn er genoeg andere wegen om dit op te lossen.

Een forum als tweakers of radar is er een van.

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door fietsje »

Wat een grote onzin zeg!

Waar haal je die wijsheid vandaan?

Ik lever harde schijven van Western Digital (WD).
En op hun schijven zit op de Raptor serie 5 jaar garantie en op de Caviar serie 3 jaar.
Inderdaad, sorry , is achterhaald. In 2002 heeft een aantal fabrikanten de termijn verkort naar 1 jaar, waarna WD in 2005 als een van de eersten de termijn weer heeft verlengd naar 3 en 5 jaar.
Computers en printers hebben een economische levensduur van 3 jaar.
Dus voor printers ouder dan 3 jaar worden dus geen Vista drivers gemaakt
Ook mee eens, voor wat betreft bedrijven dan, ik als huis tuin en keuken consument haal het echter wel uit mijn hoofd om mijn PC na 3 jaar al af te schrijven.
( Vergelijk eens een lease-auto met een auto voor een particulier! )

Gesloten