LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Natuals

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
T.Netten
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2011 11:31

Re: Natuals

Ongelezen bericht door T.Netten »

ik ben blij dat ik niet de enige ben die problemen heeft met natuals.

9 april dit jaar werd ik gebeld dat ik een proefpakket zou krijgen omdat ik mee had gewerkt aan een enquête. dit zou mij eenmalig 6.90 kosten aan verzendkosten.
na enige aarzeling ben ik toch maar akkoord gegaan, omdat ik inderdaad had gezien dat je na deelname van de enquête een kado zou ontvangen. Er is mij toen gezegd dat ik binnen 10 dagen NA betaling mijn pakket kon ontvangen. ook vertelde de man mij dat ik automatisch aan een abonnement vast zat tenzij ik deze na ontvangst van mijn proef pakket gelijk op zou zeggen via een speciale code die ik bij het pakket zou ontvangen. klein rekensommetje ik had het pakket uiterlijk 21 april moeten ontvangen. een paar dagen na het telefoontje werd er 6.90 van mn rekening afgeschreven dus zou ik met 10 werkdagen mijn pakketje ontvangen. pas op 19 mei ontving ik mijn proefpakket, bijna een maand te laat. na ontvangst heb ik mijn vervolg zending gelijk stop gezet.
maar er werd toch elke keer 15.90 afgeschreven.
na de tweede keer heb ik eenmaal 15.90 terug laten storten onder vermelding van 'geen machtiging gegeven'. Ik natuals gebeld op het 0900 nummer wat op hun site stond. hier werd gereageerd met "neem via de mail even contact op met het hoofdkantoor". ik heb natuals toen een mail gestuurd en pas na 15 dagen kreeg ik een reactie.
ik had mijn pakket wel ontvangen want zij hadden geen tegen bericht ontvangen en ook niks retour gekregen. na in de tweede mail nadrukkelijk uit te leggen dat ik mijn proef pakket WEL had ontvangen maar deze mij maar 6.90 zou kosten kreeg ik eindelijk een enigszins duidelijk antwoord.
Ik was te laat met opzeggen dus ik betaalde voor een vervolgzending, ik weer een mail terug dat dit kwam omdat het pakket een MAAND later kwam dan mij beloofd was. ik heb daarna niks meer per mail ontvangen van natuals. ondertussen kwamen er steeds meer brieven van directpay en na een aantal keer een herinnering ontvangen te hebben ben ik weer gaan bellen. weer kreeg ik te horen dat ik dit met het hoofdkantoor moest regelen.

een kleine 3 weken geleden ontving ik een brief van webcasso voor 58.02 of ik deze binnen 15 dagen wilde betalen. toen ik naar de datum keek zag ik dat deze al 8 dagen eerder was geschreven. ik dus weer gebeld naar natuals en deze man gaf aan dat ik eerder contact op moest nemen. Nadat ik uit mn slof was geschoten tegen deze man kon hij mij opeens zeggen dat ik inderdaad had gebeld en gemaild. het speet hem dat het zo was verlopen en hij zou mij opnieuw een pakket sturen (welke ik nog steeds moet ontvangen) en raadde mij voor de zoveelste keer aan om contact op te nemen met het hoofdkantoor.
ik weer een mail gestuurd naar het hoofdkantoor met webcasso in de cc zodat ze konden zien dat er nog contact was over de betaling. webcasso vertelde mij dat ik gewoon moest betalen en zij er niks meer aan konden veranderen. inmiddels heb ik de 58.02 (omdat ik niet het risico wil lopen dat er opeens een deurwaarder voor mijn deur staat) betaald maar wacht ik nog steeds op antwoord van natuals EN mijn bijna 100,- kostende pakket.
en dat terwijl ik ook nog eens een slechte reactie heb op de vitamine!

inmiddels ben ik op zoek naar een rechtsbijstand bureau die mij kan helpen het geld terug te halen iemand hier misschien ervaring mee??


PS kort samen gevat voor de mensen die mijn ongelofelijk lange preek niet willen lezen :P.
ik heb een proefpakket ontvangen voor 6.90. en heb een kleine 100,- betaald voor een nooit ontvangen pakket terwijl natuals zegt dat ik deze WEL heb ontvangen. en ik word genegeerd en voorgelogen door Natuals.

[UPDATE: zojuist heb ik een mail ontvangen van natuals...ze hebben besloten de incasso kosten te laten vallen en mij alsnog een pakket toe te sturen...blijkbaar als je dreigt met juridische stappen kunnen ze ineens wel binnen 1 dag reageren. nu alleen nog mijn geld terug krijgen van webcasso en ik ben klaar met het verhaal. ik hoop dat het bij andere mensen ook zal lukken]

bobo1956
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:46

Re: Natuals

Ongelezen bericht door bobo1956 »

nancy, wil je in het privébericht even je emailadres vermelden ik kan je nu niets sturen

Wigout
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2011 23:13

Re: Natuals

Ongelezen bericht door Wigout »

ik kan jullie melden dat de problemen rond Natuals en BeyondBeauty en soortgelijke organisaties, hun CORE-BUSINESS is. Dit is het concept waaruit ze zijn vertrokken! Die vitaminepilletjes en andere rotzooi is het middel om hun ’werk’ te kunnen doen en dus bijzaak! De verdiensten om abonnementen te slijten is vele malen groter dan de verkoop van het product zelf.
IEDEREEN wil graag gezond leven, dus iedereen is een potentiële klant. Ze bellen je op met het bekende verhaal. Wat blijft hangen is het gratis proefpakketje en de ’vrijblijvendheid’ om op te zeggen. Dus gaat men akkoord. De produkten worden vervolgens NIET of te laat geleverd waardoor het stopzetten van vervolgzendingen niet meer ’mogelijk’ is. Op dat moment ben je in hun val gelopen.
Hun winst vertienvoudigd nog eens door op een agressieve manier aanmaningen te sturen. (je krijgt geen betalingsherinneringen maar meteen een incassobureau op je dak) Zo’n incassobureau krijgt een percentage van de het geld dat ze binnenhalen dus om de winst nog groter te maken starten ze hun eigen incassobureau op! Het lastige van het hele verhaal is dat het juridisch gezien geen fraude is, maar het gaat wel ver over de rand van het fatsoenlijk zaken doen! Het valt dus WEL onder agressieve, oneerlijke, manipulatieve handelspraktijken! Dit laatste is ONZE KRACHT, hier kunnen we tegen vechten! Helaas denken veel mensen ’ik betaal maar, dan ben ik er vanaf, want ik heb geen zin in een rechtzaak.’ Hoe meer klachten er over dit soort bedrijven op het internet komen hoe zwakker ze staan.
Ik moedig iedere gedupeerde dan ook aan om aangifte te doen van deze malafide praktijken.
Laatst gewijzigd door Wigout op 20 sep 2011 08:37, 1 keer totaal gewijzigd.

N. Kouwenhoven
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 sep 2011 21:19

Re: Natuals

Ongelezen bericht door N. Kouwenhoven »

Beste mede sufferds

Ja ook ik ben dus zo`n sufferd die erin gestonken was. :roll:
Precies hetzelfde verhaal als iedereen. Wel moeten betalen maar helemaal niks krijgen, ja koppijn. :oops:
Mijn verhaal loopt ook al vanaf november 2009, en nu zover dat ik 4 oktober om 11:00 in Amsterdam voor de kantonrechter mag verschijnen. Nou kom maar op ik lust jullie rauw!! :twisted: Als je ook wilt komen om ze eens goed de waarheid te vertellen kom dan mee, samen zijn we sterk zodat deze oplichters eens stoppen.
Ik heb misschien nog geluk dat ik al mijn mailcontact heb bewaard, ja doe ik anders ook nooit. Maar goed ik heb ook alle forums en berichten over de klachten van Natuals uitgeprint. Weet je dat dat een pak papier aan **** is??!!( bij de action in de aanbieding :lol:
Maar goed jullie horen hoe het gegaan is en anders zie ik julie graag in de rechtbank.

Groetjes

Wigout
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2011 23:13

Re: Natuals

Ongelezen bericht door Wigout »

Hoi Ik kan helaas niet bij de rechtzaak aanwezig zijn maar wens je in ieder geval veel sterkte. Dat pak papier kan wel een waardevol verweer zijn. Misschien ook voor anderen. Houd ons op de hoogte!

hvb013
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 aug 2011 18:15

Re: Natuals

Ongelezen bericht door hvb013 »

Meld je aan als lotgenoot om samen sterk te staan tegen Beyond Beauty / Natuals!

http://www.trosradar.nl/lotgenoten/?act ... ailId=1318

hvb013
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 aug 2011 18:15

Re: Natuals

Ongelezen bericht door hvb013 »

N.b.

Adres van DirectPay:

Oslo 9
2993 LD Barendrecht
tel: 0180 691655
fax: 0180 691659
E-mail: [email protected]

Adres Beyond Beauty (Niet via de website maar achter de domeinnaam beyond-beauty.eu)
Name Ron Klaassen
Organisation Valkenpoort IBS
Language Dutch
Address Oslo 9
2993 LD Barendrecht
Zuid-Holland The Netherlands

monicelle
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 feb 2011 18:43

Re: Natuals

Ongelezen bericht door monicelle »

Er zijn enorm veel mensen de dupe van deze bedrijven. Eindelijk kunnen we ons aansluiten bij "lotgenoten" van Tros Radar en wat blijkt? Sinds de link geplaatst is zijn er slechts 7 (ZEVEN) lotgenoten die zich aangemeld hebben.
Kom op iedereen, aanmelden is 2 seconden werk! DOEN! NU!!!

MAXIEM

Re: Natuals

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Hier even wat zakelijke gegevens:

Adres Natuals/Beyond Beauty B.V

Bezoekadres (op afspraak):
 Natuals B.V.
W.G. Plein 304
1054 SG Amsterdam

Postadres
 Oslo 9
2993 LD Barendrecht
Eigenaar: Ron Klaassen
0f
 Antwoordnummer 10036
2400 VB Alphen aan den Rijn

Voor vragen, annuleringen en opmerkingen:

- E-mail: [email protected]
- Telefoonnummer Natuals: 0900 - 333 22 00 (€ 0,10 p/m)
- De klantenservice is geopend op werkdagen van 09.00 - 18.00 uur

Let op:

Beyond Beauty B.V. zit in hetzelfde pand en hanteert vrijwel dezelfde werkwijze:

Bezoekadres (alleen op afspraak)
 W.G. Plein 303
1054 SG Amsterdam

Postadres
 Antwoordnummer 10036
2400 VB Alphen aan den Rijn

Voor vragen en opmerkingen:
- E-mail: [email protected]
– Telefoonnummer Beyond Beauty: 0900 – 100 100 8 (€ 0,10 p/m)
- De klantenservice is geopend op werkdagen van 09.00 - 18.00 uur

Meer informatie:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 97&t=60705

Beide bedrijven hebben een rechtstreekse connectie met:

DirectPay Services BV (is een "eigen" Incasssobureau)
 Oslo 9
2993 LD Barendrecht

tel: 0180 691655
fax: 0180 691659

E-mail: [email protected]

Maxiem.

hvb013
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 aug 2011 18:15

Re: Natuals

Ongelezen bericht door hvb013 »

Webcasso:

Oslo 15 Barendrecht.

Dit bedrijf zit twee bureaustoelen verderop!

MAXIEM

Re: Natuals

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Contactgegevens
DirectPay Services BV

Adres:

Oslo 9
2993 LD Barendrecht
tel: 0180 691655
fax: 0180 691659
E-mail: [email protected]

KvK: 24396800

hvb013
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 aug 2011 18:15

Re: Natuals

Ongelezen bericht door hvb013 »

Vandaag reactie ontvangen van Beyond Beauty. Alle kosten worden gecrediteerd.
Mijn inziens komt dit mede omdat ik me negatief heb uitgelaten en kenbaar heb gemaakt een 'Radar Lotgenoten' aangemaakt te hebben.
Met name de eerste zinnen, waarin Beyond Beauty de schuld in de schoenen van VSP schuift maakte me aan het lachen. Vrijdag heb ik contact gehad met VSP, deze hadden geen retour ontvangen pakketten. Vanmiddag, nadat ik het bericht van Beyond Beauty ontving heb ik nogmaals contact opgenomen. Ook vandaag had Beyond Beauty geen contact met VSP opgenomen. Er moet dus iets voorgevallen zijn waardoor Beyond Beauty opeens wél wil meewerken. Juist; mijn 150 negatieve reacties op klacht.nl, berichten op dit forum en Tros Radar Lotgenoten.
Geachte ***,

Na verschillende keren contact te hebben gehad met VSP, is nu (uiteindelijk) gebleken dat
uw pakketten niet leverbaar waren aangezien, volgens VSP, het adres onvolledig is.
Normaal krijgen wij deze pakketten direct retour, maar dat is in dit geval ook niet gebeurt.
Wij gaan dan ook zo spoedig mogelijk de kosten van de pakketten crediteren en eventueel retour storten, houdt u hierbij wel rekening met een storno periode van 56 dagen.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, en excuses voor het ongemak.

Een fijne dag gewenst en een vriendelijke groet,

Janine Mol
Hoofd Klantenservice Beyond Beauty
Beyond Beauty heeft een e-mail retour ontvangen dat ik dit schriftelijk met een handtekening bevestigd wil hebben. Daarbij wil ik dat de kosten die ik heb gemaakt ook gecrediteerd worden. (Belkosten, kosten aangetekende verzending).

Tot slot heb ik aangegeven dat ik ervan uit ga dat Beyond Beauty de lijst met lotgenoten persoonlijk benaderd en de problemen van deze mensen oplost. Hierop heb ik nog geen reactie ontvangen. Mocht het bedrijf hierop ingaan dan neem ik contact op met de lotgenoten om toestemming te vragen hun gegevens door te spelen naar Beyond Beauty.

Thijs.B
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2011 17:46

Re: Natuals

Ongelezen bericht door Thijs.B »

Hallo Allen,

Vandaag ook een envelop gekregen van de deurwaarderskantoor.


Zal het verhaal even kort samenvatten aangezien velen voor mij al soort gelijke verhalen hebben geplaatst.

Pak en beet 2 jaar geleden ben ik ook opgebeld door Natuals, voor een proefpakketje vitaminepillen. Alles was vrijblijvig, er moest alleen €6,95 eenmalig worden overgemaakt voor de verzendkosten.

Vervolgens 2 maanden achter elkaar een pakketje ontvangen. Tevens kreeg ik ook de rekening van het 2e pakketje die ik betaald heb. Daarna heb ik ze opgebelt, maar daar werd ik niets wijzer van, behalve dan dat ze het gesprek hadden opgenomen en ze vermelden dat ze konder aantonen dat ik met alle voorwaarden akkoord was gegaan... Owja?

Vervolgens werd er weer €15,90 van me gevraagt, waarop ik besloot ze te mailen. Ik kreeg een mail terug waarin ze vermeldde dat het opgezegt was.


Ik heb verschillende herinneringen en aanmalingen gekregen, waarop ze dreigde met de webcasso, waarvan ik ook al brieven had ontvangen etc. Nadat ik 1,5-2 jaar niets meer van hun gehoord heb, heb ik vandaag dus een brief gekregen, met een bedrag dat aanzienlijk verhoogt is. Als ik dat niet op tijd betaal, moet ik voorkomen.

Nu mijn vraag aan jullie : meerdere mensen hebben zo'n soort gelijke brief ook ontvangen, maar hoe zijn jullie rechtzaken gelopen?

Ik heb namelijk maar 2x een pakketje ontvangen, waarvan de 1e een proefpakket was. Verder heb ik nooit iets hoeven ondertekenen bij ontvangst, en voor de rest van de rekeningen ( nog 3 daarop volgend) heb ik totaal niets van ontvangen. Ik heb ze zelfs nooit geprobeert aangezien ik die capsules zo groot vond.

Ik moet 24-10-2011 om 10:30 voorkomen bij de rechtbank in arnhem.

Ik hoor graag jullie ervaringen na dit bericht van mij, aangezien ik echt niet van plan ben te gaan betalen voor iets waarvoor ik nooit ingestemt heb, meerdere malen niets ontvangen heb, en al jullie reacties lees over deze hoogstwaarschijnlijk smerige oplichterij.

Met vriendelijke groet,
Thijs

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Natuals

Ongelezen bericht door Jolijn »

Heb je de mail nog waarin Natuals vermeldde dat je opgezegd hebt? Staat daar ook een datum in per wanneer?
Heb je daarna nog pakketjes en/of rekeningen ontvangen?
Zo ja, wat heb je daarmee gedaan?
Is het een echte dagvaarding van een echt deurwaarderskantoor?

hvb013
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 aug 2011 18:15

Re: Natuals

Ongelezen bericht door hvb013 »

Thijs.B schreef:Hallo Allen,

Vandaag ook een envelop gekregen van de deurwaarderskantoor.


Zal het verhaal even kort samenvatten aangezien velen voor mij al soort gelijke verhalen hebben geplaatst.

Pak en beet 2 jaar geleden ben ik ook opgebeld door Natuals, voor een proefpakketje vitaminepillen. Alles was vrijblijvig, er moest alleen €6,95 eenmalig worden overgemaakt voor de verzendkosten.

Vervolgens 2 maanden achter elkaar een pakketje ontvangen. Tevens kreeg ik ook de rekening van het 2e pakketje die ik betaald heb. Daarna heb ik ze opgebelt, maar daar werd ik niets wijzer van, behalve dan dat ze het gesprek hadden opgenomen en ze vermelden dat ze konder aantonen dat ik met alle voorwaarden akkoord was gegaan... Owja?

Vervolgens werd er weer €15,90 van me gevraagt, waarop ik besloot ze te mailen. Ik kreeg een mail terug waarin ze vermeldde dat het opgezegt was.


Ik heb verschillende herinneringen en aanmalingen gekregen, waarop ze dreigde met de webcasso, waarvan ik ook al brieven had ontvangen etc. Nadat ik 1,5-2 jaar niets meer van hun gehoord heb, heb ik vandaag dus een brief gekregen, met een bedrag dat aanzienlijk verhoogt is. Als ik dat niet op tijd betaal, moet ik voorkomen.

Nu mijn vraag aan jullie : meerdere mensen hebben zo'n soort gelijke brief ook ontvangen, maar hoe zijn jullie rechtzaken gelopen?

Ik heb namelijk maar 2x een pakketje ontvangen, waarvan de 1e een proefpakket was. Verder heb ik nooit iets hoeven ondertekenen bij ontvangst, en voor de rest van de rekeningen ( nog 3 daarop volgend) heb ik totaal niets van ontvangen. Ik heb ze zelfs nooit geprobeert aangezien ik die capsules zo groot vond.

Ik moet 24-10-2011 om 10:30 voorkomen bij de rechtbank in arnhem.

Ik hoor graag jullie ervaringen na dit bericht van mij, aangezien ik echt niet van plan ben te gaan betalen voor iets waarvoor ik nooit ingestemt heb, meerdere malen niets ontvangen heb, en al jullie reacties lees over deze hoogstwaarschijnlijk smerige oplichterij.

Met vriendelijke groet,
Thijs
Allereerst goed dat je je hebt aangemeld bij Tros Lotgenoten. Mocht je vragen hebben of voorbeelden van verweerschriften willen hebben, laat het dan even weten.

MAXIEM

Re: Natuals

Ongelezen bericht door MAXIEM »


r.den.breejen2
Berichten: 41
Lid geworden op: 11 nov 2010 23:30

Re: Natuals

Ongelezen bericht door r.den.breejen2 »

Jolijn schreef:
r.den.breejen2 schreef:En dan nog een opmerking, als ik niet op tijd die 72 euro betaal dan komt het bedrag op 224 euro.
Staat er iets dergelijks in de dagvaarding? ?
Hoi Jolijn,
Ja er staat duidelijk dat ik dat moet betalen en raad maar eens aan wie, Ja aan Webcasso. De eiseres, in dit geval BB die zal echt niet aanwezig zijn. De lafbekken. Het is toch van de gekke. Kan ik ook vragen als mijn man vrij moet nemen om met mij naar de rechtbank te gaan.
Ik hoop werkelijk dat dit bedrijf aangepakt wordt en zijn deuren mag sluiten.
Er zijn al zoveel berichten over hun en er zullen er best nog wel bijkomen, het is toch wat ondanks dat Vara er aandacht aan heeft besteed proberen ze nog steeds mensen te bedotten. Dat dit allemaal mag in ons land is onbeschrijfelijk. het is een pot nat, BB, Webcasso en Directpay zitten allemaal in een diepe poel van verderf en zullen pas stoppen als de overheid hier eens werk van gaat naken. Maar ja er moeten eerst slachtoffers vallen voor dat er uberhaubt iets aan gedaan wordt, maar ja dat is met alles zo.

Ik hoor volgende week de afloop van dit alles en duim dan ook heel hard op een goede afloop.

Groetjes Edith den Breejen

hvb013
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 aug 2011 18:15

Re: Natuals

Ongelezen bericht door hvb013 »

Een zaak van eind september werd opnieuw gewonnen door de consument. Heb vertrouwen!

Het zou prettig zijn als je in de rechtbank ook aangeeft dat er reeds 50 gedupeerden zijn.

Thijs.B
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2011 17:46

Re: Natuals

Ongelezen bericht door Thijs.B »

Hallo allen,

Zou iemand mij misschien kunnen vertellen wat er in zo'n rechtzaak gezegd, gevraagd en gedaan word? Ik ben er totaal niet mee bekend. En ben nog vrij onervaren aangezien ik nog jong ben. Ik hoor graag wat ervaringen/informatie van jullie. Ik lees vooral veel over BB hier, maar aangezien Natuals(mijn probleem) in hetzelfde pand zit, met waarschijnlijk dezelfde eigenaar, ga ik ervanuit dat de zaken hetzelfde zullen lopen. Heeft iemand toevallig een voorbeeld van een verweerschrift omtrend dit gebeuren? Ik wil me namelijk zo goed mogelijk voorbereiden op de rechtzaak van eind deze maand.

Met vriendelijke groet,
Thijs

hvb013
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 aug 2011 18:15

Re: Natuals

Ongelezen bericht door hvb013 »

Thijs.B schreef:Hallo allen,

Zou iemand mij misschien kunnen vertellen wat er in zo'n rechtzaak gezegd, gevraagd en gedaan word? Ik ben er totaal niet mee bekend. En ben nog vrij onervaren aangezien ik nog jong ben. Ik hoor graag wat ervaringen/informatie van jullie. Ik lees vooral veel over BB hier, maar aangezien Natuals(mijn probleem) in hetzelfde pand zit, met waarschijnlijk dezelfde eigenaar, ga ik ervanuit dat de zaken hetzelfde zullen lopen. Heeft iemand toevallig een voorbeeld van een verweerschrift omtrend dit gebeuren? Ik wil me namelijk zo goed mogelijk voorbereiden op de rechtzaak van eind deze maand.

Met vriendelijke groet,
Thijs
Voor documentatie's kun je me mailen. Ik heb nog een verweerschrift liggen van een gewonnen zaak. Verder wil ik je verwijzen naar:

http://jure.nl/bs8964

Dit is een uitspraak van twee weken geleden in een Natuals zaak.

[email protected]

Gesloten