LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo klacht

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
bes
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 nov 2008 07:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door bes »

De ziggo apparatuur heb ik onkoppelt en na weken ellende heb ik eindelijk weer een normale verbinding (en telefoon!)

Het ziggo abo internet loopt eind december af, maar omdat we 1 maand vooruit betalen heb ik alvast een selectieve blokkering op de incasso gezet -- ik vertrouw ze voor geen cent en de ervaringen met casema een paar jaar terug ben ik nog niet vergeten.

Omdat we nog wel kabel TV van ziggo hebben, heb ik ze 2 weken geleden een email EN brief gestuurd met de vraag of ze een acceptgiro voor alleen de kabel televisie willen sturen. Nog niets teruggehoord... gelukkig kan zelf ook rekenen. ;-)

Het is triest dat zo'n boevenbende door kan gaan met deze praktijken en doodleuk reclame kan maken op televisie.

anaconda
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 nov 2008 16:50

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door anaconda »

Zoals ik reeds eerder op dit forum verteld heb zou ik van Ziggo een brief ontvangen met mijn inloggegevens voor "mijnZiggo".
Deze brief verwachtte ik wederom niet te krijgen.
Inderdaad heb ik na 15x mailen,bellen, etc. nog steeds niets van ze gehoord.
Nu dacht ik bij mezelf dat ik eigenlijk wel gek zou zijn om me zo te laten behandelen terwijl er nog legio andere providers zijn.
Nu maar wederom de gok gewaagd bij een adsl provider (online) in de hoop nu van alle internetproblemen af te zijn.
Mijn Ziggo 3xniks abonnement zeg ik nog deze maand aangetekend, telefonisch en via de internetpagina op.
Ik heb immers ruimschoots ervaring met de "klantenservice" van Ziggo en hoop dat ik er zo wel vanaf kan komen.
Tevens zal ik mijn rekening voor Ziggo gaan blokkeren.

Voor ieder ander die bij Ziggo blijft veel sterkte toegewenst !

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Mocht u ook tv opzeggen dan moet dat schriftelijk ( liefst aangetekend met ontvangstbevestiging)
Mocht u na 14 dagen geen schriftelijke bevestiging einde overeenkomst van Ziggo ontvangen, dan lijkt het mij verstandig hier achteraan te gaan.
Er gaat teveel fout bij de diverse providers om geen schriftelijke bevestiging te willen ontvangen.
Succes bij Online. Hopelijk gaat het daar beter.

pierrelov
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 nov 2008 14:04

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door pierrelov »

ik wil niet heel rot doen.. maar online is ziggo geworden.. daarmee begonnen voor mij de problemen..

Bikers2
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2008 21:21

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Bikers2 »

We zijn in maart 2008 overgestapt van Athome naar Introweb (glasvezelnet). Tot oktober werd er nog maandelijks een bedrag van mijn rekening gehaald tot ik een incasso opzeggging had gestuurd.
Tot mijn stomme verbazing heb ik vandaag een brief gekregen van Ziggo met de mededeling dat ik vanaf 1 januari 2009 moet gaan betalen voor een dienst (Televisie Z1) waarvan het abonnement door een fout in hun administratie nog niet bij mij in rekening was gebracht.
Welke dienst?? Welk abonnement?? Als ik al sinds maart geen klant meer bij ze ben??
Met andere woorden een administratieve puinhoop !!!!!!!!

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door sprokkel »

Ik weet zeker dat de OPTA en de Politiek hier ook mee leest, daarom verbaast het mij dat er totaal geen actie van de OPTA Komt tegen deze provider. En mijn administratie bij Ziggo klopt ook voor geen meter, maar in dit geval gunstig voor mij, men rekent te weinig, dus de rente strijk ik zelf op.

anaconda
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 nov 2008 16:50

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door anaconda »

@pierrelov
ik wil niet heel rot doen.. maar online is ziggo geworden.. daarmee begonnen voor mij de problemen..
Oooooo No, ik hoop dat dit niet waar is anders trek ik per direct aanvraag in.
Graag verdere informatie hierover indien voorhanden.
:cry:

anaconda
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 nov 2008 16:50

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door anaconda »

:oops:

Gelukkig,
net even gebeld met helpdesk van Online (zelfs nu nog bereikbaar) en deze verzekerde mij geen banden met Ziggo te hebben.
Nazoeken op internet leerde mij wel dat er Orange gebruikers overgenomen zijn (via de kabel)
Ik ga dus via adsl bij online en dat is gelukkig geen Ziggo.
Nu alleen nog hopen dat zij niet weer door een ander overgenomen worden (zoals Vodafone).
Hiermee heb ik ook vervelende ervaringen.

:cry:

pierrelov
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 nov 2008 14:04

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door pierrelov »

ik zat bij online en werd overgenomen door ziggo.. nadat ik door de klantenservice niet geholpen kon worden heb ik hoofdkantoor van online gebeld.. die verbonden mij door naar een interne afdeling (later bleek dat orange online te zijn) die hebben mijn account via een transfer teruggezet naar online.. daar ben ik erg blij om want die idioten van ziggo zagen dat ik geen betalende klant ben, daar ik een free account heb, en blokkeerde alle 3 mijn email adressen..
ik ben blij dat ik niet meer ziggo zit.. maar ben al 2 maanden bezig om al mijn gegevens bij hen weg te halen, ze reageren niet als ik klaag via het online-klachtenformulier.. misschien de advocaat er maar weer op zetten..

ik hoop dat je niet verkeerd bent voorgelicht anaconda.. je bent beter af bij online dan bij ziggo..

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Let op!!!

Online leverde 2 verschillende soorten internet.
Kabelinternet en ASDL.

Het kabelinternet is door Online volledig verstoten en naar Ziggo/Casema gegaan. Het technische gedeelte werd al jaren door Ziggo/Casema verzorgt. Alleen administratief en kwa emailbox zaten we nog bij Online.
Onder de merknaam Online wordt tegenwoordig alleen nog maar ASDL gelevert en heeft dus zoals eerder aangegeven niets maar dan ook niets meer te maken met kabelaar Ziggo.

pierrelov
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 nov 2008 14:04

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door pierrelov »

het gewone internet verkeer loopt via het abonnement van mijn partner bij UPC (erg traag)
mijn email ging via een free account.. ik had dus met ADSL of kabel geen bal te maken.. toch ging mijn account via een transfer van Online naar Ziggo!!
daar kwam bij dat Ziggo mijn account wel wist te blokkeren maar deblokkeren hadden ze nog nooit van gehoord..

mandyjaspers
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 nov 2008 19:07

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door mandyjaspers »

hoi,

ik heb dus :twisted: :twisted: nog steeds geen geld van ziggo ontvangen terwijl het beloofd was!!!! Wil je me nog een reactie geven wat ik misschien nog kan doen.

alvast bedankt mandy

Anti-Ziggo
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:41

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Anti-Ziggo »

Ik heb hier ook een schandalig verhaal over Ziggo..
Ik zal het binnenkort van mij afschrijven..Maar heb nu geen tijd..
Maar hoe dan ook zal ik me recht halen!

Groeten

Anti-Ziggo
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:41

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Anti-Ziggo »

kwam er bij ons op neer dat:

Mijn vader plotseling overleed. Ziggo accepteerde onze handtekening niet want het stond op mijn vaders naam. Dus werden we na paar maanden afgesloten van internet en tv.. We zouden het geld van de maanden dat hij overleden was en het abbonement nog liep terugkrijgen. Moesten we akte van overlijden opsturen, die is daar tot 3 maal toe zoek geraakt. Toen was het nog Multikabel btw...Toen werd het Ziggo en kregen wij een reactie dat we alleen als we die akte van overlijden zouden opsturen ons geld teruggestort zouden krijgen. Eerder niet. Dat hebben wij medio aug/sept gedaan en tot op heden hebben wij ondanks meerdere beloftes nog geen geld gezien. Wij zijn in de tussentijd wel afgesloten geweest, een jaar na het overlijden van onze vader, wegens overlijden?!?! De factuur stond toen al op naam van mijn zus en zij leeft gelukkig nog, dus waar ze dat vandaan hebben!?!?

Ook al gereageerd (boze) mail, dat we nog niks ontvangen hadden. Ook daarop geen enkele reactie..
Ik heb het druk gehad met school , vandaar dat ik het even heb laten rusten, maar de onderste steen komt boven. Wat ik er ook voor moet doen...Ik rust niet voordat ik de +- € 250,- terug heb. Ik heb de naam van de directeur klantenservice of wat hij ook mag zijn en ik weet hem uiteindelijk te vinden mocht hij het niet per bankrekening willen oplossen.

DG1
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 nov 2008 18:00

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door DG1 »

Aan deze kant alles opgelost door 2 heren binnen Ziggo.
"Helaas" ging het wel om 2 heren binnen het management van Ziggo, schijnbaar zien die het belang wat meer.
Maar realiseer ook dat medewerker binnen een klantenservice maar tot bepaalde hoogte iets kunnen en mogen doen.

Kortom, indien je zeker wat dat je klacht gegrond is en je aannemelijk kunt maken dat je bijv. kosten hebt gehad (ook zonder bon) en je staat open voor elkaars standpunten, dan kun je bij Ziggo zeker met een goed gevoel het kantoor verlaten.

Wij hebben vanmiddag een Win Win situatie gerealiseerd.
Wel één advies: Blijf wel in je klachten volharden en laat je niet afwimpelen.

iedereen succes / sterkte!!

MBrouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2008 21:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door MBrouwer »

Inmiddels heb ik mijn abonnement telefoon/kabel/internet opgezegd. Alles ging goed totdat we gingen verhuizen. Op 18 oktober zijn we verhuisd. Met ingang van 13 november zou alles weer aangesloten zijn. De antenne deed het inderdaad -zelfs voor de 13e- maar op de telefoon en internetverbinding wacht ik nog steeds.
Na de 13e november heb ik elke dag de telefoon geprobeerd, maar die deed niks. Na een dag of wat probeerde ik internet te testen en ik kreeg verbinding...met een inlogsite van ziggo die om een code vroeg. Die code had ik niet gekregen, dus belde ik mobiel met de klantenservice (a 15 ct p/m). Toen ik met mijn mobiel belde naar de klantenservice kreeg ik na een minuut of tien antwoord. Daar meldde een meneer mij dat ik iemand anders was, met een compleet ander adres bij de gegevens uit mijn 'verhuisbrief'. Ik moest hem overtuigen, want hij herhaalde dat ik meneer X was. Toen ik de man overtuigde dat ik mijzelf was, en hij ook niet wist at er aan de hand was, werd ik doorgeschakeld naar een mevrouw va de afdeling verhuizingen. Daar kreeg ik simpelweg te horen dat mijn verhuizing 'vast zat'. Ik kreeg geen duidelijk verhaal daarbij of ook maar persepctief hoe lang dit ging duren. Toen ik aangaf dat ik daar niet mee akkoord kon gaan, en voor mijn werk afhankelijk ben van mail en telefonie thuis, zei de mevrouw doodleuk dat zij het ook heel rot vond en dat ze mij niet kon helpen.
Ik heb nog gevraagd of ik de zoveelste was met en klacht over Ziggo en ze reageerde gelaten. Ik moest gewoon wachten en het kon wel een aantal weken duren.
Na een week wachten was mijn geduld schoon op en besloot ik te bellen met Ziggo om het abonnement op te zeggen. Op mijn werk belde ik met de klantenservice, die mij een bericht gaf dat iedereen in gesprek was, dat het zeker langer dan tien minuten ging duren. Ik kon beter later terugbellen. Aangezien ik inmiddels de negatieve berichten over Ziggo ook had gelezen, besloot ik aan de lijn te blijven en de telefoon op de speakerstand op mijn bureau te leggen (gelukkig heb ik een coulante baas ivm telefoniekosten a 15 ct p/m). Na twintig minuten kreeg ik iemand aan de lijn, waarbij ik mijn abonnementen op heb gezegd. Ik heb nog specifiek gevraagd of ik nu voor alle drie de abonnementen van Ziggo af was, de meneer bevestigde dat. Ik heb ook gemeld dat mijn verhuizing 'vast zat'. Dat kon de meneer zien aan het logboek bij mijn klantennummer en hij zei dat dat ook allemaal stop wordt gezet, met ingang van 31 januari. Verder heb ik gevraagd of ik korting kon krijgen op mijn abonnement voor de periode vanaf 13 november tot dan, omdat ik niet heb gekregen waarvoor ik betaald heb. Dat kon, maar dan moest ik een brief schrijven.
Vandaag ontving ik een bevestiging dat mijn kabelTv abonnement per 31 januari afloopt...De rest dus niet!! Toen ik daar weer achteraan probeerde te bellen, kreeg ik met mijn mobiele telefoon niet eens verbinding, die werd meteen verbroken door ziggo.
Wie kan mij adviseren? Wat moet ik doen? Bij wie kan ik een klacht indienen?
Alvast bedankt voor de moeite van het lezen van dit verhaal.
Met vriendelijke groet,
MBrouwer

DG1
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 nov 2008 18:00

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door DG1 »

Ik denk dat je even mijn berichten moet lezen.

Met Ziggo rond de tafel kom je er zeker uit.
Maar het moet niet zover komen, dat begrijpt Ziggo ook.
Maandag j.l. had ik mijn onkosten op de rekening, tevens al het geld wat teveel is afgeschreven.

Het eerste kwartaal 2009 betaal ik geen internet alles in één voor € 49,95 per maand.
Ik heb dus nu een -149,85 "tegoed van Ziggo op de abonnementen.

Sjapoo Ziggo, zo snel kan het gaan.

deena87
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 dec 2008 13:32

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door deena87 »

Hallo,

Wij, studenten van HES Rotterdam moeten voor ons onderzoek uw mening weten. Het gaat over de klantgerichtheid van Ziggo. De enquete neemt max 5 minuten in beslag! Bedankt alvast!

http://www.thesistools.com/?qid=65954&ln=ned

ziggoslactoffer
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2008 00:00

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door ziggoslactoffer »

Zojuist een medewerker van Ziggo aan de telefoon gehad. Deze heeft excuses aangeboden voor de situatie.
hij heeft toegezegd mij het abbonnmentsgeld over de gehele periode dat ik gebruik maak van ziggo, terug te storten, Dit na afrek van het reeds door mij gestorneerde bedrag
Hiervan heb ik een bevestiging per mail gevraagd en inmiddels ook gekregen. Uieindelijk zijn we er dus toch nog uitgekomen!
Het geld zal voor 1/2 januari worden gestort op mijn rekeingnummer. Ik ga er van uit dat Ziggo dezer afspraak inderdaad ook na komt.
Ik heb gesteld dat ik anders het totale abonnement (televisie + telefoon + internet) alsnog als beeindigd beschouw.

Deze medewerker verdient van mij het compliment dat hij, ondanks mijn "harde woorden" netjes bleef en zijn afspraken wat betreft mij een bevestigingsmail te sturen en daana terug te bellen volledig is nagekomen.
Het kan dus wel goed bij Ziggo!!

nolans
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2008 20:36

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door nolans »

Mijn zoon en ik hebben deze brief ook gehad.
Het bleek dat door een fout in hun administratie geen abonnementsgelden meer werden afgehouden. Na controle van mij bleek dit ook te kloppen.
Ik heb hierover met ziggo gebeld en nu weer andere brief ontvangen waarin ze maar liefst 29,95 vragen voor aansluiten van de tv.
Die is NOOIT afgeloten geweest.
Hierover gebeld en weet je wat ze zeiden.
Och ik heb vanaf april gratis tv gekeken dus moest ik er niet zo moeilijk over doen.
Waarom heeft mijn zoon die brief dan niet gehad???
Het was toch een fout van hun en daar komt nog bij dat ik nooit afgesloten ben

Gesloten