LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Click and buy

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door trebelski »

Ik begrijp dat hele gedoe met ''Click and buy'' niet. Waarom niet gewoon een iTunes gift Card. Overal te koop (bv BCC Mediamarkt enz) van €15.- €25.- €50.- even inwisselen op iTunes en je hebt geen gedoe achteraf. Ik bezit wel creditkaarten maar die gebruik ik hier echt niet voor. :wink:

http://store.apple.com/nl/browse/home/g ... unes_cards

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ trebelski -

is denk ik DE manier.
Als zoveel mogelijk mensen dit gaan doen - zullen ze bij C&B uiteindelijk gedwongen worden om normaal te handelen - of men gaat failliet.

L-Vosje
Berichten: 67
Lid geworden op: 26 jan 2010 23:53

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door L-Vosje »

Heb mijn click and buy account jaren geleden geopend om een paar muzieknummers te kopen via iTunes, daarna is het eigenlijk in slaap gesukkeld, ik weet niet of die iTunes gift Card er toen al was omdat die ook in mijn geval zeker de voorkeur had gehad.

sonja1977
Berichten: 96
Lid geworden op: 28 jul 2011 11:33

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door sonja1977 »

De gedupeerden zijn er niet mee geholpen, maar in elk geval bedankt voor het plaatsen hier. Ik bene r zo huiverig voor geworden dat ik inderdaad mijn C&B account heb opgezegd en een iTunescard gekocht heb van € 15,-. Als er dan iets misgaat, is de schade beperkt. Ik vind het echt schandalig hoe dit bedrijf te werk gaat als ik dit allemaal zo lees. Hopelijk krijgen de gedupeerden hun geld terug en komt er snel een eind aan dit soort praktijken!!!

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door trebelski »

sonja1977 schreef:De gedupeerden zijn er niet mee geholpen, maar in elk geval bedankt voor het plaatsen hier. Ik bene r zo huiverig voor geworden dat ik inderdaad mijn C&B account heb opgezegd en een iTunescard gekocht heb van € 15,-. Als er dan iets misgaat, is de schade beperkt. Ik vind het echt schandalig hoe dit bedrijf te werk gaat als ik dit allemaal zo lees. Hopelijk krijgen de gedupeerden hun geld terug en komt er snel een eind aan dit soort praktijken!!!
Ik heb er werkelijk tientallen van gekocht want ze bestaan al een flinke tijd. en heb er nog nooit 1 probleem mee gehad, het werkt net als een telefoonkaart.Je vult op iTunes het lange nummer in en het bedrag staat direct op of je iPhone of je computer. Doe je het via de computer moet je natuurlijk even de iPhone/iPod/iPad aansluiten en synchroniseren en klaar ben je. Je loopt geen enkel risico en je bent nog anoniem ook. :mrgreen:

sonja1977
Berichten: 96
Lid geworden op: 28 jul 2011 11:33

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door sonja1977 »

trebelski schreef: Ik heb er werkelijk tientallen van gekocht want ze bestaan al een flinke tijd. en heb er nog nooit 1 probleem mee gehad, het werkt net als een telefoonkaart.Je vult op iTunes het lange nummer in en het bedrag staat direct op of je iPhone of je computer. Doe je het via de computer moet je natuurlijk even de iPhone/iPod/iPad aansluiten en synchroniseren en klaar ben je. Je loopt geen enkel risico en je bent nog anoniem ook. :mrgreen:
Dat idee heb ik ook, maar ik heb dacht ik ook al eens ergens gelezen dat het iTunes-account van mensen gehackt was en hun tegoed verdwenen. En dat ging niet om C&B. Vandaar dat ik ook daar voorzichtig mee ben:)

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door trebelski »

sonja1977 schreef:
maar ik heb dacht ik ook al eens ergens gelezen dat het iTunes-account van mensen gehackt was en hun tegoed verdwenen. En dat ging niet om C&B. Vandaar dat ik ook daar voorzichtig mee ben:)
Alles kan gehackt worden zelfs je bankrekening maar als je verantwoordelijk omgaat met je wachtwoorden en je andere gegevens is de kans daarop heel klein. Zelf koop ik meestal een kaartje van €50.- koop daar de zaken van die ik wil hebben en het restant laat ik rustig staan. Er is nooit iets gebeurd en zelfs dan ben ik nooit meer kwijt dan dat bedrag en ook heb ik achteraf niet dat gezeur van bv Click and buy want dat is pas onoverzichtelijk.

L-Vosje
Berichten: 67
Lid geworden op: 26 jan 2010 23:53

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door L-Vosje »

Natuurlijk kan alles gehackt worden maar mijn grootste ergernis is, dat nog Klick and Buy, nog iTunes een mogelijkheid hebben om als gebruiker direct in te grijpen bij dit soort gebeurtenissen.
Ben er sinds gisterochtend mee bezig, heb beide partijen direct gemaild wat er aan de hand was maar kreeg desondanks vandaag de bevestiging dat er geleverd was.
Ze hebben dus geen enkele moeite genomen om levering al dan niet tijdelijk stop te zetten.
Het intereseert ze gewoon geen reet hoe, als er maar verkocht word.
Ik kreeg drie bevestigingsmailtjes van mijn zogenaamde aankoop, er was op dat moment nog niet geleverd.
Hoe simpel zou het zijn om in die mailtjes een link in te bouwen waarmee je rechtstreeks kan aangeven dat het om fraude gaat en het uitleveren van software/hardware in afwachting van nader onderzoek uitgesteld moet worden.
Nee, in plaats daarvan staat er een link naar de FAQ met het antwoord op belangrijke vragen als:Kan ik ook met creditcard betalen:kan ik nog meer kopen bij iTunes etc etc etc.
Zelfs als je na veel omwegen terecht komt op een formulier waar je een klacht mag neerzetten, speciaal over de financiele aspecten van een aankoop ben je verplicht in te vullen wat voor versie van iTunes je hebt en wat voor besturingssysteem.
Beloofd word een antwoord binnen 48 uur, ben benieuwd.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door seconds-out »

trebelski schreef:
Alles kan gehackt worden zelfs je bankrekening maar als je verantwoordelijk omgaat met je wachtwoorden en je andere gegevens is de kans daarop heel klein.
Ik durf nog wel verder te gaan> als je je pincode geheim houdt en GEEN zaken doet via internet is het onmogelijk dat je bankrekening gehackt wordt.

L-Vosje
Berichten: 67
Lid geworden op: 26 jan 2010 23:53

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door L-Vosje »

Hieronder de reacties n.a.v. mijn emails over het hacken van mijn account

Click and buy zegt:

Dear XXX ,

Thank you for contacting ClickandBuy and for your message.

You have reported unauthorised transactions.

We suspect that a third party got hold of your iTunes login credentials. Please contact the merchant to report your suspicions and request an immediate refund.

We would like to confirm back to you that ClickandBuy is taking such incidents seriously. We have documented this now and handed over to the department in charge.

The investigations in this case will take some time.In case the suspicion will be verified that a third party has misused your data without your permission the relevant transactions will be cancelled.

We would like to advise you to report this crime to the police department.

Your current ClickandBuy account can't be reactivated due to security reasons. In order to use the service furthermore you will have to register for a new ClickandBuy account.

In our online portal www.clickandbuy.com please select "register" and follow the on screen instructions to fill the form. Please use a previously not registered e-mail address as your user name.

During the registration process you will be notified that your payment method has been registered before within our system. To continue the process please select either "continue with this payment method" or "continue with alternative payment method"

In case you have chosen the first option ("with this payment method") please contact our customer care team after the registration process was successfully finished to manually activate your ClickandBuy account. Please use the contact form provided at our online-portal.

Security note

Please be aware that when selecting your password that this has to be at least eight characters and should also contain one digit and one special character. Please don't use a password that has been used on a different portal, a freemail-provider or similar. Please also check whether your iTunes credentials do match this advise.

Please select answer or reply when responding to this email as opposed to sending a new email as this will aid us in resolving your issue with more efficiency.

Please select answer or reply when responding to this email as opposed to sending a new email as this will aid us in resolving your issue with more efficiency.

Yours sincerely,

ClickandBuy Service-Team

En hieronder de reactie van iTunes/Apple store:









.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Vosje:

Ik zie de 2e niet - betekent dat dat Apple niet gereageerd heeft?

L-Vosje
Berichten: 67
Lid geworden op: 26 jan 2010 23:53

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door L-Vosje »

yep

L-Vosje
Berichten: 67
Lid geworden op: 26 jan 2010 23:53

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door L-Vosje »

Excuses dat mijn vorig antwoord wat kort was maar had het druk.

Indertussen heeft Apple gelukkig ook gereageerd en eerlijk gezeg heb ik daar wel een goed gevoel over.

De volgende brief:

Hello XXX,

My name is XXXX and I am happy to help you today. I would first like to apologize for the delay in responding to your inquiry. This is certainly not the customary wait time for a reply from iTunes Store Customer Support. We have been experiencing higher than expected volumes, and your patience is greatly appreciated. Before I begin addressing your issue I just wanted to let you know that if you require any further assistance after reading this email, please respond and let me know. Your response will go straight to the top of my inbox and will be given top priority!

Moving forward, I understand you are concerned about purchases that were made with your iTunes Store account without your permission or knowledge. I know how alarming it is when you become aware of unexpected charges to your account, but I want you to know that I'll do what I can to provide you the information and the resources you'll need to have this efficiently resolved.

To prevent further purchasing, we have disabled your account. Please note that you can enable your iTunes Store account in the future by providing specific information to iTunes Store support, as described at the end of this email.

I am glad to see you have contacted Click&Buy to inquire about canceling the card or account and removing the unauthorized transactions. You should also ask them to launch an investigation into the security of your account. They should then issue a chargeback for the purchases in order for you to be reimbursed (which it looks like they initiated already).

Also, I noticed that there is a charge on your account for order number "XXXXXXX0ZY", if you could please review your account purchase history and reply to let me know if this purchase was made by you or if it too is unauthorized.

I strongly recommend you change your account password immediately. Changing the password will help to prevent anyone else from using your iTunes Store account to place orders without your knowledge. To increase the security of your account I highly recommend that you follow the suggestions outlined in the following article:

iTunes Store: Best practices for protecting the security of your account
http://support.apple.com/kb/HT4156

If you suspect you are the victim of identity theft, consider following these recommendations:

- Contact the fraud departments of any consumer reporting company to place a fraud alert on your credit report.

- Close the accounts that you believe have been used without your knowledge.

I do note that your account has been disabled as a precaution, and I would like to explain the process for when you would like it enabled.

In order for me to investigate enabling the account, you will need to provide the following information:

1) the billing address listed on the account, and

2) one of the following:

- the order number of your most recent purchase
- or the name of any item you've purchased using this account

I will use the information you provide to investigate the possibility of enabling your account.

Your patience in this matter is greatly appreciated, XXX.

Please note that I will be away for a few days, if you reply to this email after Thursday, you will get another advisor who will be glad to assist you.

Sincerely,

XXXX
iTunes Store / Mac App Store Customer Support

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Duidelijke brief van Apple met handige tips.

Alleen jammer dat ze (nog niet) reageren op de manier van werken van C&B.

Zwijndrecht
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2008 20:59

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Zwijndrecht »

Oplichters zijn het bij click and buy.[
Aan iedereen NOOIT aanbeginnen.
Na, per ongeluk , een download te hebben gedaan van €2.39. kreeg ik 4 dagen later al extra kosten van € 15,00 omdat ze het niet af konden schrijven.Afgewezen daar de bank. Gelijk maar betaald om geen gezeur te krijgen(stom stom stom)Nog 2 mailtjes gekregen met het zelfde verhaal. Daarna een e-mail dat er onvoldoende saldo was.Er stond voldoende op mijn rekening.Dit was op de zelfde dag uitgevoerd als in de 1e e-mail, maar toen was het omdat de bank het had afgewezen.vaag vaag vaag
Maar toen ik mailtjes ging sturen voor bewijs dat er te weining op mijn rekening zou staan,waren ze niet thuis. Mail gestuurd naar Nederland, England, het maakt niet.Ik heb wel een mail ontvangen dat ze een incassokantoor inschakelen. Dat terwijl ik al betaald heb.
Wordt vervolgt.

L-Vosje
Berichten: 67
Lid geworden op: 26 jan 2010 23:53

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door L-Vosje »

Ik denk niet dat je kan zeggen dat het oplichters zijn, maar ze hebben gewoon hun zaakjes (technisch ) niet op orde.
Hun incassosysteem werkt niet naar behoren, als er iets ongebruikelijks gebeurt dan weet het systeem hier niet mee om te gaan.

Een voorbeeldje hiervan is het volgende.
Toen er plotseling onterechte aankondigingen via de email binnen kwamen kon ik daarop reageren via een link, C&B.
klikkend op die link kwam ik op een nederlandse pagina met een klachtenformulier.
Klacht ingediend, volgende dag reactie dat als ik niet in het engels mijn vraag stelde ik geen antwoord zou krijgen.
Meende er van uit te kunnen gaan dat ik een nederlands opgestelde klachtenformulier ook in het nederlands zou kunnen invullen.
Ik denk dat als ze de moeite hadden genomen om mijn klacht door googlevertaling te gooien wel hadden kunnen begrijpen waar het over ging, nu zijn er een paar kostbare dagen verloren gegaan.
iTunes is echter ook niet zo geweldig.
Ik kreeg via de mail dat er een ongebruikelijke transactie gaande was en dat ik kon reageren via een link.
Die link kwam uit op een heel algemene faq waar ik van alles kon vinden behalve wat te doen als ik het niet eens was met die bewuste transactie.
Door dit gedoe er vanaf gehouden om direct mijn wachtwoorden te veranderen.
Samengevat.
communicatie met deze bedrijven is erg slecht geregeld
website's werken alleen goed als er zich geen uitzonderingen voordoen.
Denk dat er in het verhaal van Zwijndrecht geen sprake is van menselijk handelen, maar van een op hol geslagen systeem.

sigma1
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2011 09:26

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door sigma1 »

Onze zoon maakt gebruik van Steam om computergames aan te kopen. Daarbij maakte hij gebruik van C&B om de games te betalen. De games werden met onze autorisatie aangekocht en van onze rekening afgeschreven. Begin juli 2011 bleek er ineens voor meer dan € 500,- van onze rekening afgeschreven te zijn voor games die via Steam aangekocht zouden zijn. Wij hebben alle incasso's terug gedraaid en de rekening van C&B geblokkeerd voor automatische incasso. Gedurende de wachtperiode van 5 dagen die de bank nodig heeft om de blokkering door te voeren, werd er nogmaals geld van de rekening afgeschreven. Totaal hebben wij een bedrag van bijna € 650,- laten terugboeken, ondanks het feit dat daar ook enkele legale aankopen tussen zaten. 21 juli heeft C&B ons een brief gestuurd waarin ze claimen ons al diverse malen gemaand te hebben om tot betaling over te gaan en ons daarvoor nog drie dagen te gunnen. De brief werd op 2 augustus 2011 ontvangen, dus de termijn van drie dagen was al verstreken. De brief kwam uit Duitsland en was in het Nederlands opgesteld. Brief via email in Nederlands beantwoord waarop een melding kwam of de brief in het Engels of Duits opgesteld kon worden. Brief vertaald en opnieuw per email verzonden op 4 augustus 2011. Nu 22 augustus nog geen reactie op email laat staan inhoudelijk reactie. Wel nieuwe brief dat C&B account geblokkeerd is (jippie) alsmede 2e brief dat het bedrag inmiddels is opgelopen tot zo'n € 825,- en of we dat maar even binnen drie dagen willen voldoen. Wij zijn er van overtuigd dat de Steam-account van onze zoon gehackt is en dit zijn we met Steam aan het uitzoeken. Zij blijven weer erg hangen in het feit dat alle aankopen gedaan zijn vanaf hetzelfde IP-adres. Dit lijkt ons logisch wanneer er sprake is van hacken. Hoe dan ook...vandaag maar eens juridisch advies inwinnen om te kijken hoe we het beste on kunnen gaan met de aanmaning en mogelijke incassoprocedure. We gaan tevens aangifte doen bij de politie. Hoop dat Tros Radar dit item verder oppikt en met C&B aan de kaak gaat stellen. Wat ons betreft is Click & Buy onbetrouwbaar en functioneert het als Click&Bye. Zeg maar dag met het handje.

dioxzide
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 aug 2011 21:32

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door dioxzide »

Een jaar geleden ongeveer november 2010 had ik via itunes 2 apps gekocht voor 1.58. Helaas konden ze niet van mijn bank afschrijven dus kwam er 15 euro bij. Ik maakte het bedrag over via ideal. Afschriften heb ik nog.

Daarna had ik mijn account opgezegd en toen werd die opgezegd. Dus daarna probeer ik ongeveer 6 maanden later in te loggen om te kijken of het echt is opgezegd. Toen kon ik inloggen en geboortedatum inloggen en stond er u heeft uw account opgezegd ofzoiets dergelijks.
Toen was ik blij.

Dus ik probeerde het weer een aantal dagen geleden, er stond incorrect login ofzo. Ik neem aan dat mijn account verwijderd is. Dus ik probeer wachtwoord vergeten voor de zekerheid en staat er: your account has been closed but you can still see your transactions ofzo.

Helaas heb ik de mail niet waarin stond dat mijn account opgezegd was.

Maar nu mijn vraag: Ben ik van Click and buy af? dus gaan ze ook nooit een brief sturen met een rekening voor iets wat ik niet heb gekocht? Want ik heb alles netjes betaald en heb mijn account opgezegd.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door dhc »

Ben ik van Click and buy af?
Je kunt niet meer inloggen op iTunes. Kun je dus ook niets meer kopen, blijf er dan ook verder van af!
Als je niks koopt hoef je niets te betalen, voorkom dat je in de verleiding komt!

dioxzide
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 aug 2011 21:32

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door dioxzide »

dhc schreef:
Ben ik van Click and buy af?
Je kunt niet meer inloggen op iTunes. Kun je dus ook niets meer kopen, blijf er dan ook verder van af!
Als je niks koopt hoef je niets te betalen, voorkom dat je in de verleiding komt!
Ik blijf mijn itunes account gebruiken maar hij is niet meer gekoppeld aan click and buy. Maar mijn vraag is gewoon of ik van Click and buy af ben, zie voor de rest van de info mijn vorige reactie.

Gesloten