LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hamburg-mannheimer
Re: hamburg-mannheimer
Geplaatst op 29 Oct 2003 17:25 door EchteMeisje
Sylans is alleen 'ontmaskerd' omdat mevrouw (jazeker het is een vrouwtje, heb haar zelf gesproken) een eigen webiste had en bekend had gemaakt op het forum.
Je IP adres kan verder voor de forumgebruikers alleen achterhaald worden als je een email verstuurt aan een andere gebruiker.
Om dit te voorkomen kun je een IP-blocker gebruiken of via een proxy contact maken met het internet. Ik maak gebruik van een proxy die elke dag wijzigt. Erg handig.
Sylans is alleen 'ontmaskerd' omdat mevrouw (jazeker het is een vrouwtje, heb haar zelf gesproken) een eigen webiste had en bekend had gemaakt op het forum.
Je IP adres kan verder voor de forumgebruikers alleen achterhaald worden als je een email verstuurt aan een andere gebruiker.
Om dit te voorkomen kun je een IP-blocker gebruiken of via een proxy contact maken met het internet. Ik maak gebruik van een proxy die elke dag wijzigt. Erg handig.
Re: hamburg-mannheimer
Ik heb me vergist, het kan namelijk wel via de spaarloonregeling, voor zolang deze nog geldt.De premies zijn fiscaal niet aftrekbaar (ook al roept HM nog zo hard van wel)
Nee natuurlijk niet, maar dat wordt in een adviesgesprek ook zeker niet beweerd.
Is dat ook weer uit de wereld.
Deze nevendekkingen kosten 10% van de spaarpremie, dus in dit gevalDoor alle nevendekkingen is het uiteindelijjke rendement schandalig laag.
€ 5,--. ( Ongeval, overlijden en premiedoorsparen door HM)
Globaal kost dus elke extra dekking € 2,--.
Had Simon geen verzekering voor € 30,-- in de aanbieding met een dekking van € 30,000-- ????????
Re: hamburg-mannheimer
Je moet eens leren lezen. Het is een premie van € 30.000,00 met een dekking van € 30,00 per dag.Had Simon geen verzekering voor € 30,-- in de aanbieding met een dekking van € 30,000-- ????????
Re: hamburg-mannheimer
Zjeflegrande,
Ben je nou echt zo stom dat je niet in de gaten hebt dat iemand die wil sparen voor later waarschijnlijk helemaal geen behoefte heeft aan een overlijdensrisicodekking? En als iemand daar wel behoefte aan heeft, zal die een echte gemengde verzekering willen die bij overlijden direct uitkeert, om bijv. de hypotheek af te lossen. Nu weet ik wel dat men in België niet zo van de hypotheek is, dus waarschijnlijk zijn dergelijke behoeftes Belgen vreemd.
Overigens heb ik exact dezelfde analyse van het product gemaakt als je net hebt omschreven.
Mijn gedachten dat HM geen persoonlijk advies kan geven is weer versterkt. Makkelijk he, ff scoren en dan nooit meer iets van je laten horen.
Op de officiële site van HM staat vermeld (dit heb ik al tig keer hier neergezet):
Jullie polis heeft 2 pagina’s? Nou geweldig hoor! En dat er geen clausules op staan is weer een bewijs dat er niet van het standaardproduct kan worden afgeweken. Wel eens gehoord van verpanding? Successiesplitsing?
Zou je trouwens iets kunnen vertellen over de verkoopstructuur?
Ben je nou echt zo stom dat je niet in de gaten hebt dat iemand die wil sparen voor later waarschijnlijk helemaal geen behoefte heeft aan een overlijdensrisicodekking? En als iemand daar wel behoefte aan heeft, zal die een echte gemengde verzekering willen die bij overlijden direct uitkeert, om bijv. de hypotheek af te lossen. Nu weet ik wel dat men in België niet zo van de hypotheek is, dus waarschijnlijk zijn dergelijke behoeftes Belgen vreemd.
Overigens heb ik exact dezelfde analyse van het product gemaakt als je net hebt omschreven.
Mijn gedachten dat HM geen persoonlijk advies kan geven is weer versterkt. Makkelijk he, ff scoren en dan nooit meer iets van je laten horen.
Op de officiële site van HM staat vermeld (dit heb ik al tig keer hier neergezet):
Je doet nu weer net alsof HM de enige maatschappij is die een garantierendement kent. Wat natuurlijk een grote leugen is. Net zoals dat HM het hoogte rendement heeft. Of de hoogste winstbijschrijving. Allemaal dingen die diverse HM-ers hier beweerd hebben.Belastingvoordeel
Zowel de levensverzekering als de pensioenspaarverzekering zijn interessante spaarformules. Ze bieden twee belangrijke voordelen: ze geven een gewaarborgd rendement (bij Hamburg-Mannheimer voor nieuwe polissen 3,50 %) en de premies die u ervoor betaalt kunnen recht geven op een belastingvermindering die tussen 30 % en 40 % van de storting bedraagt.
Jullie polis heeft 2 pagina’s? Nou geweldig hoor! En dat er geen clausules op staan is weer een bewijs dat er niet van het standaardproduct kan worden afgeweken. Wel eens gehoord van verpanding? Successiesplitsing?
Zou je trouwens iets kunnen vertellen over de verkoopstructuur?
Re: hamburg-mannheimer
Kan iemand mij uitleggen wat nou het echte probleem is omtrent HMI.
Re: hamburg-mannheimer
Volgens mij ben ik in al mijn reacties vrij correct geweest.Geplaatst op 14 Mar 2004 13:38 door Simon
--------------------------------------------------------------------------------
Zjeflegrande,
Ben je nou echt zo stom
Gezien de behoorlijk aggresieve reacties van verschillende personen,
die zich niet kunnen houden aan fatsoensregels, zal een normaal denkend mens zich wel af gaan vragen, wie nou echt de onbeschofte partij is.
Komt dat goed uit dat dit een gemengde kapitaal verzekering is die bij overlijden direct uitkeert !!!dat je niet in de gaten hebt dat iemand die wil sparen voor later waarschijnlijk helemaal geen behoefte heeft aan een overlijdensrisicodekking?
En als iemand daar wel behoefte aan heeft, zal die een echte gemengde verzekering willen die bij overlijden direct uitkeert, om bijv. de hypotheek af te lossen.
Overigens zal door de tussenpersoon een op maat gesneden produkt aangeboden worden.
Dat houdt in dat de overlijdingsdekking er gewoon uit gelaten kan worden, en ook de ongevallendekking en invaliditeitsdekking.
Waar heb ik dat dan gedaan ?Nu weet ik wel dat men in België niet zo van de hypotheek is, dus waarschijnlijk zijn dergelijke behoeftes Belgen vreemd.
Overigens heb ik exact dezelfde analyse van het product gemaakt als je net hebt omschreven.
Mijn gedachten dat HM geen persoonlijk advies kan geven is weer versterkt. Makkelijk he, ff scoren en dan nooit meer iets van je laten horen.
Op de officiële site van HM staat vermeld (dit heb ik al tig keer hier neergezet):
Je doet nu weer net alsof HM de enige maatschappij is die een garantierendement kent. Wat natuurlijk een grote leugen is. Net zoals dat HM het hoogte rendement heeft. Of de hoogste winstbijschrijving. Allemaal dingen die diverse HM-ers hier beweerd hebben.
Re: hamburg-mannheimer
Maar we gaan nu van de hak op de tak.
Ik ben gewend om een goede beeldvorming te doen en de feiten te controleren.
We waren nog bezig met het feit of HM aan de wet voldoet.
1 Feit : HM staat geregistreerd bij KVK.
2 Feit : HM is ingeschreven bij de SER.
En deze inschrijving krijg je echt niet zomaar.
3 Feit : HM is gemachtigd door de PVK.
4 Feit : HM staat ingeschreven bij het Klachteninstituut.
Dat wij niet op de site staan is ook een feit, maar wij zijn wel
degelijk ingeschreven onder nr 20004964. Ik sta bv ook niet
in het telefoonboek en toch heb ik een vaste
telefoonaansluiting van de KPN.
Ondanks dat jullie zo hard mogelijk proberen te roepen dat dit
niet zo is, Mensen zijn echt slim genoeg om dit telefonisch
te controleren.
5 Feit : HM onderschrijf de GIDI, dit wordt moeilijker te controleren.
maar wij adviseren zelf al met de allerlaagste prognoses van
3% en zelfs vanaf Maart met prognoses van 2%, om de mensen
zichzelf niet rijk te laten rekenen. Wij doen niet aan prognoses
van 9%, dat vinden wij niet reeel. Ook wij overhandigen gewoon
de financieele bijsluiter.
Ik ben gewend om een goede beeldvorming te doen en de feiten te controleren.
We waren nog bezig met het feit of HM aan de wet voldoet.
1 Feit : HM staat geregistreerd bij KVK.
2 Feit : HM is ingeschreven bij de SER.
En deze inschrijving krijg je echt niet zomaar.
3 Feit : HM is gemachtigd door de PVK.
4 Feit : HM staat ingeschreven bij het Klachteninstituut.
Dat wij niet op de site staan is ook een feit, maar wij zijn wel
degelijk ingeschreven onder nr 20004964. Ik sta bv ook niet
in het telefoonboek en toch heb ik een vaste
telefoonaansluiting van de KPN.
Ondanks dat jullie zo hard mogelijk proberen te roepen dat dit
niet zo is, Mensen zijn echt slim genoeg om dit telefonisch
te controleren.
5 Feit : HM onderschrijf de GIDI, dit wordt moeilijker te controleren.
maar wij adviseren zelf al met de allerlaagste prognoses van
3% en zelfs vanaf Maart met prognoses van 2%, om de mensen
zichzelf niet rijk te laten rekenen. Wij doen niet aan prognoses
van 9%, dat vinden wij niet reeel. Ook wij overhandigen gewoon
de financieele bijsluiter.
Re: hamburg-mannheimer
Ik heb helemaal geen verstand van verzekeringen, dat aspect laat ik graag over aan Simon en Echte Meisje.
Ik heb een BLOEDhekel aan MLM, en daar zal ik tegen blijven vechten!
En zeker wanneer het gaat om dit soort zaken, waarmee veel meer geld gemoeid is dan met een potje make-up of een plastic schaaltje.
Maar:
Zowel hier, als op het LJNN-forum is het al drie* keer voorgekomen dat HM-ers verwijderd werden wegens het niet navolgen van de regels van normaal fatsoen. Een keer daarvan heeft men het op mijn speciaal verzoek laten staan, omdat ik daarmee wilde laten zien uit welk hout HM-ers gesneden zijn!
Ik heb een BLOEDhekel aan MLM, en daar zal ik tegen blijven vechten!
En zeker wanneer het gaat om dit soort zaken, waarmee veel meer geld gemoeid is dan met een potje make-up of een plastic schaaltje.
Maar:
Hoor wie 't zegt!Gezien de behoorlijk aggresieve reacties van verschillende personen,
die zich niet kunnen houden aan fatsoensregels, zal een normaal denkend mens zich wel af gaan vragen, wie nou echt de onbeschofte partij is.
Zowel hier, als op het LJNN-forum is het al drie* keer voorgekomen dat HM-ers verwijderd werden wegens het niet navolgen van de regels van normaal fatsoen. Een keer daarvan heeft men het op mijn speciaal verzoek laten staan, omdat ik daarmee wilde laten zien uit welk hout HM-ers gesneden zijn!
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28
Re: hamburg-mannheimer
Inderdaad Jannie,
Ze gedragen uiterst onfatsoenlijk.
En daarbij hoef je niet te schelden om je onfatsoenlijk te gedragen.
Liegen is ook niet fatsoenlijk en Zjeflegrande is daar meester in.
Dat blijkt wel weer.
En dan nog wat: Elke zichzelf respecterende tussenpersoon en verzekeringsmaatschappij van enige betekenis had er allang voor gezorgd dat zij vermeld werden op de site van het Klachteninstituut.
En nog meer: Het is, in tegenstelling tot wat Zjef beweerde, wél erg makkelijk een SER inschrijving te krijgen en geregistreerd te staan bij de PVK en toch een malafide bedrijf te zijn. Denk maar een Dexia Bank, wat heel toevallig ook uit België komt.
Hoe dan ook, totdat:
- de vereiste gegevens niet op de site van het Klachteninstituut
Verzekeringen te controleren zijn
- de vereiste gegevens niet op de site van de Stichting Implementatie
GIDI te controleren zijn
- Zjef in plaats van leugens nu eens die inschrijving bij het
Klachteninstituut doormailt ipv zich verschuilt achter de zin 'naar
klanten sturen wij hem wel op'
is het voor mij vrij duidelijk dat je als nuchtere Nederlander beter geen zaken kan doen met Hamburger Mannheimer en consorten.
Ze gedragen uiterst onfatsoenlijk.
En daarbij hoef je niet te schelden om je onfatsoenlijk te gedragen.
Liegen is ook niet fatsoenlijk en Zjeflegrande is daar meester in.
Dat blijkt wel weer.
En dan nog wat: Elke zichzelf respecterende tussenpersoon en verzekeringsmaatschappij van enige betekenis had er allang voor gezorgd dat zij vermeld werden op de site van het Klachteninstituut.
En nog meer: Het is, in tegenstelling tot wat Zjef beweerde, wél erg makkelijk een SER inschrijving te krijgen en geregistreerd te staan bij de PVK en toch een malafide bedrijf te zijn. Denk maar een Dexia Bank, wat heel toevallig ook uit België komt.
Hoe dan ook, totdat:
- de vereiste gegevens niet op de site van het Klachteninstituut
Verzekeringen te controleren zijn
- de vereiste gegevens niet op de site van de Stichting Implementatie
GIDI te controleren zijn
- Zjef in plaats van leugens nu eens die inschrijving bij het
Klachteninstituut doormailt ipv zich verschuilt achter de zin 'naar
klanten sturen wij hem wel op'
is het voor mij vrij duidelijk dat je als nuchtere Nederlander beter geen zaken kan doen met Hamburger Mannheimer en consorten.
Re: hamburg-mannheimer
Dus dat houdt meteen in dat ik dat ook ben ????Hoor wie 't zegt!
Zowel hier, als op het LJNN-forum is het al drie* keer voorgekomen dat HM-ers verwijderd werden wegens het niet navolgen van de regels van normaal fatsoen.
En daarbij hoef je niet te schelden om je onfatsoenlijk te gedragen.
Liegen is ook niet fatsoenlijk en Zjeflegrande is daar meester in.
Dat blijkt wel weer.
Daar komen we vanzelf achter !!
Ik begrijp dus uit deze woorden dat HM wel degelijk ingeschreven staat ??
En dan nog wat: Elke zichzelf respecterende tussenpersoon en verzekeringsmaatschappij van enige betekenis had er allang voor gezorgd dat zij vermeld werden op de site van het Klachteninstituut.
Wie heeft het dus bij het rechte eind !!
Zelfs alle tussenpersonen staan persoonlijk geregistreerd bij het Klachteninstituut , en hebben een rechtstreekse overeenkomst met de maatschappij HM.
Daardoor doen onze klanten rechtstreeks zaken met de verzekeraar HM,
en blijft er geen schandalig bedrag aan de strijkstok hangen van verschillende verzekeringskantoren, die hun adviseurs hoge provisies moet uitkeren en in hun lease auto's moeten laten rondrijden.
Wie betaalt al die reclames die continue op tv te "bewonderen" zijn ??
Wie betaalt al die mooie hoofdkantoren ??
Juist.... de klant !!!
Nou wij van HAMBURG MANNHEIMER vinden al de premies terug moeten vloeien naar de klant.
Wij hoeven niet zo nodig de "GOUDEN LOEKI" te winnen !!!
Wie is er dan eerlijk bezig ??
En waar komt het sprintplan vandaan, ook uit Belgie ??En nog meer: Het is, in tegenstelling tot wat Zjef beweerde, wél erg makkelijk een SER inschrijving te krijgen en geregistreerd te staan bij de PVK en toch een malafide bedrijf te zijn. Denk maar een Dexia Bank, wat heel toevallig ook uit België komt.
Dit is al de tweede keer dat je de link probeert te leggen tussen DEXIA en HM !!!
Dit vind ik ook heel ontfatsoenlijk.
Ik begrijp best dat je trots bent op je eigen maatschappij en dat je daar loyaal aan bent, dat spreekt voor je, maar ik ben ook Supertrots dat ik bij HM werkzaam ben en wil daar dus geen leugens over horen, net zo goed als jij opkomt voor jouw maatschappij.
Concurreren doe je met een goede maatschappij met goede produkten en niet met praatjes.
Re: hamburg-mannheimer
inventarisatie van alle tussenpersonen waarmee HM zaken doet:
Aansluiting klachteninstituut:
Eén tussenpersoon is aangesloten. Het telefoonnummer van de HM site blijkt in NL niet te bestaan (is in ieder geval niet openbaar)
Eén heeft een totaal andere naam dan op de website van HM staat, en is niet aangesloten.
Eén heeft een heel ander adres dan op de website van HM staat, en is wel aangesloten.
Eén is totaal onvindbaar. Op het adres is een technisch bureau gevestigd, het telefoonnummer geeft geen vermeldingen en het klachtininstituut heeft ook geen inschrijvingen.
het spreekt voor zich dat geen van de vier is aangesloten bij de NVA of NBVA.
Bij de site van GIDI staat een keurige lijst met verzekeraars die uitsluitend nog zaken doen met tussenpersonen met een advieswijzer. Vreemd is het niet dat HM er niet tussen staat.
Goed advies is natuurlijk een subjectief begrip. Maar iemand die een hyptoheek van € 400.000,-- heeft (reeds volledig afgedekt met een overlijdensrisicoverzekering) een zekerheidsplannetje met € 15.000,-- dekking bij overlijden aansmeren noem ik een zeer slecht advies.
Overigens blijkt wel uit je bericht dat je de berichtgeving rond Twin Towers erg slecht volgt.
En over teruggaan naar de lagere school: Als jij het verschil tussen een tussenpersoon en een maatschappij niet eens weet, weet ik wel wie er terug moet naar de lagere school.
Je zegt dus dat jullie een beter product hebben doordat jullie een direct writer zijn. De tussenpersoon krijgt veel minder, en moet ook veel minder doen. Dat kan 2 dingen betekenen:
1. De werkzaamheden van de tussenpersoon worden overgenomen door HM, in dit geval is er dus nauwelijks sprake van een besparing alleen van een verschuiving van het personeel.
2. De werkzaamheden van de tussenpersoon worden niet overgenomen. In dat geval is er dus sprake van een mindere dienstverlening.
Zou je stap voor stap uit kunnen leggen hoe de verkoop van een polis eruit ziet? (je zou de eerste zijn die dit uit kan leggen). Stel, ik bel nu op naar Brussel want ik wil advies.
Aansluiting klachteninstituut:
Eén tussenpersoon is aangesloten. Het telefoonnummer van de HM site blijkt in NL niet te bestaan (is in ieder geval niet openbaar)
Eén heeft een totaal andere naam dan op de website van HM staat, en is niet aangesloten.
Eén heeft een heel ander adres dan op de website van HM staat, en is wel aangesloten.
Eén is totaal onvindbaar. Op het adres is een technisch bureau gevestigd, het telefoonnummer geeft geen vermeldingen en het klachtininstituut heeft ook geen inschrijvingen.
het spreekt voor zich dat geen van de vier is aangesloten bij de NVA of NBVA.
Bij de site van GIDI staat een keurige lijst met verzekeraars die uitsluitend nog zaken doen met tussenpersonen met een advieswijzer. Vreemd is het niet dat HM er niet tussen staat.
Goed advies is natuurlijk een subjectief begrip. Maar iemand die een hyptoheek van € 400.000,-- heeft (reeds volledig afgedekt met een overlijdensrisicoverzekering) een zekerheidsplannetje met € 15.000,-- dekking bij overlijden aansmeren noem ik een zeer slecht advies.
Hier beweer je min of meer dat HM een uniek product heeft door de garantie.En dan reken ik de mensen nog niet eens rijk zoals jullie met gigantische percentages maar met reeele getallen.
Let wel dit is geen voorbeeldkapitaal maar een garantie kapitaal.
Het eindkapitaal kan ook men ook opnemen wanneer men dat wenst
Volgens mijn gegevens is HM onderdeel van ERGO. Op de site van ERGO kan ik niet terugvinden dat Munchener Ruck onderdeel is van ERGO. Op de site van Munchener Ruck blijkt uiteindelijk dat ERGO onderdeel is van Munchener Ruck. Dit is dus ongeveer hetzelfde als ik hier ga verkondigen dat ik laatst bij de C1000 een pak melk kon kopen ondanks dat er bij Albert Heijn dit jaar veel vals geld is aangeboden.De Munchener Ruck heeft in 2001 netjes uitgekeerd aan de Twin Towers
en alle overstromingen in Europa destijds, samen een slordige 30 miljard, en we bestaan nog steeds.
Overigens blijkt wel uit je bericht dat je de berichtgeving rond Twin Towers erg slecht volgt.
En over teruggaan naar de lagere school: Als jij het verschil tussen een tussenpersoon en een maatschappij niet eens weet, weet ik wel wie er terug moet naar de lagere school.
Je zegt dus dat jullie een beter product hebben doordat jullie een direct writer zijn. De tussenpersoon krijgt veel minder, en moet ook veel minder doen. Dat kan 2 dingen betekenen:
1. De werkzaamheden van de tussenpersoon worden overgenomen door HM, in dit geval is er dus nauwelijks sprake van een besparing alleen van een verschuiving van het personeel.
2. De werkzaamheden van de tussenpersoon worden niet overgenomen. In dat geval is er dus sprake van een mindere dienstverlening.
Zou je stap voor stap uit kunnen leggen hoe de verkoop van een polis eruit ziet? (je zou de eerste zijn die dit uit kan leggen). Stel, ik bel nu op naar Brussel want ik wil advies.
Re: hamburg-mannheimer
Zjef
Omdat Simon je stom vindt geef ik m'n E-mail adres als ik weet waar ik hem naar toe kan sturen.
Het is misschien stom van me maar is een eigen keus maar laat het nooit tegen me zeggen. Het getuigd van beroeps waan of gebrek aan woorden.
Met Liefde en Grenzen worden kinderen Fijne Mensen
Omdat Simon je stom vindt geef ik m'n E-mail adres als ik weet waar ik hem naar toe kan sturen.
Het is misschien stom van me maar is een eigen keus maar laat het nooit tegen me zeggen. Het getuigd van beroeps waan of gebrek aan woorden.
Met Liefde en Grenzen worden kinderen Fijne Mensen
Re: hamburg-mannheimer
Sjef, jij doet nu net alsof HMI het volledige premiebedrag aan de spaarder laat terugkomen. HMI heeft ook kantoren. HMI investeert ook in drukmateriaal, opleidingen ( dan heb ik het niet over het basisseminar) maar de tientallen gratis management en accounting achtige opleidingen. Allemaal voor nop...? Nee, want de klant betaald! Dat geldt ook hier, net zoals bij andere maatschappijen. Alleen doet elke maatschappij het net anders.... De een heeft een leasebak en 1 personeelsfeest per jaar, en bij HMI biedt men zoveel opleidingen aan, niet te geloven. Tevens vergeet niet dat HMI voortdurend items , pennen , tassen , jassen etc. voor medewerkers heeft klaarliggen als zij hun targets halen (genoeg verkopen dus) en men voortdurend de mogelijkheid heeft om te kunnen sparen voor een wintersport, een reis naar de carabean etc.. Jij kent de verhalen, de acties en de fotos, ik ken ze ook. Daar is naar mijn mening niets mis mee, maar doe niet zo alsof bij HMI elke cent naar de spaarder gaat en dat andere maatschappijen wel geld afsnoepen voor autos. etc.. [/quote]
Re: hamburg-mannheimer
Eigenlijk is het mogelijk aan de hand van een eenvoudige vergelijking veel problemen op te lossen.
Elk jaar beginnen er in Belgie +/- 500 mensen met de opleiding Rechten aan de universiteit (In Belgie- KUL). Elk met eigen movivatie en reden.
Het eerste jaar zijn er 150 studenten die niet slagen en zijn er 50 die inzien dat het toch niets voor hen is.
Het tweede jaar vallen er nog eens 50 af, evenals in het derde jaar en in het vierde jaar.
Van de 500 mensen die beginnen zijn er dus maar 150 die afstuderen. De 350 mensen die wegvallen zullen allemaal hun redenen wel hebben waarom het niet lukte. Slechte opleiding, slechte universiteit, slechte proffen, noem maar op...
Uiteindelijk komt het er op neer dat zij niet geschikt waren voor de opleiding. Hoe kan het anders zijn dat 150 mensen wel succesvol waren? Voor hen was de opleiding toch hetzelfde? En de examens even moeilijk?
Wel bij Hamburg mannheimer is het net hetzelfde. Van de 500 die beginnen werken bij HM zijn er inderdaad een aantal die niet geschikt zijn voor de job. Die mensen die opgeven zullen de reden waarom ze niet slagen niet bij zichzelf zoeken maar al snel bij de maatschappij en bv. op bepaalde forums negatieve kritiek uiten.
Maar het is toch niet omdat maar een deeltje van alle mensen die beginnen bij HM succes heeft dat er iets aan de hand is met de maatschappij of met de manier van werken.
MVG
Een enthousiaste Hamburger
Elk jaar beginnen er in Belgie +/- 500 mensen met de opleiding Rechten aan de universiteit (In Belgie- KUL). Elk met eigen movivatie en reden.
Het eerste jaar zijn er 150 studenten die niet slagen en zijn er 50 die inzien dat het toch niets voor hen is.
Het tweede jaar vallen er nog eens 50 af, evenals in het derde jaar en in het vierde jaar.
Van de 500 mensen die beginnen zijn er dus maar 150 die afstuderen. De 350 mensen die wegvallen zullen allemaal hun redenen wel hebben waarom het niet lukte. Slechte opleiding, slechte universiteit, slechte proffen, noem maar op...
Uiteindelijk komt het er op neer dat zij niet geschikt waren voor de opleiding. Hoe kan het anders zijn dat 150 mensen wel succesvol waren? Voor hen was de opleiding toch hetzelfde? En de examens even moeilijk?
Wel bij Hamburg mannheimer is het net hetzelfde. Van de 500 die beginnen werken bij HM zijn er inderdaad een aantal die niet geschikt zijn voor de job. Die mensen die opgeven zullen de reden waarom ze niet slagen niet bij zichzelf zoeken maar al snel bij de maatschappij en bv. op bepaalde forums negatieve kritiek uiten.
Maar het is toch niet omdat maar een deeltje van alle mensen die beginnen bij HM succes heeft dat er iets aan de hand is met de maatschappij of met de manier van werken.
MVG
Een enthousiaste Hamburger
Re: hamburg-mannheimer
In tegenstelling tot échte directwriters is er echter bij HM een heel leger van mensen op de been om ons hun polissen in de maag te splitsen*.Zelfs alle tussenpersonen staan persoonlijk geregistreerd bij het Klachteninstituut , en hebben een rechtstreekse overeenkomst met de maatschappij HM.
Daardoor doen onze klanten rechtstreeks zaken met de verzekeraar HM,
en blijft er geen schandalig bedrag aan de strijkstok hangen van verschillende verzekeringskantoren, die hun adviseurs hoge provisies moet uitkeren en in hun lease auto's moeten laten rondrijden.
Wie betaalt al die reclames die continue op tv te "bewonderen" zijn ??
Wie betaalt al die mooie hoofdkantoren ??
Juist.... de klant !!!
Nou wij van HAMBURG MANNHEIMER vinden al de premies terug moeten vloeien naar de klant.
Dat zijn zeker allemaal filantropen?
Ik had toch begrepen dat jullie die lieden beloven dat ze snel stinkend rijk kunnen worden als ze maar hard genoeg werken (lees: genoeg zieltjes kunnen winnen).
En wie betaalt dat:
Juist.... de klant!!!
*ik spreek hier bewust van ‘in de maag splitsen’. Uit eerdere reacties op dit forum, zowel van ‘bijna gerecruteerden’ als van ‘ex-HM-ers’ en van ‘bijna klanten’, hebben wij al genoegzaam mogen vernemen dat een andere term niet past.
Re: hamburg-mannheimer
Hieruit blijkt dus dat je ze niet kent.Sjef, jij doet nu net alsof HMI het volledige premiebedrag aan de spaarder laat terugkomen. HMI heeft ook kantoren. HMI investeert ook in drukmateriaal, opleidingen ( dan heb ik het niet over het basisseminar) maar de tientallen gratis management en accounting achtige opleidingen. Allemaal voor nop...? Nee, want de klant betaald! Dat geldt ook hier, net zoals bij andere maatschappijen. Alleen doet elke maatschappij het net anders.... De een heeft een leasebak en 1 personeelsfeest per jaar, en bij HMI biedt men zoveel opleidingen aan, niet te geloven. Tevens vergeet niet dat HMI voortdurend items , pennen , tassen , jassen etc. voor medewerkers heeft klaarliggen als zij hun targets halen (genoeg verkopen dus) en men voortdurend de mogelijkheid heeft om te kunnen sparen voor een wintersport, een reis naar de carabean etc.. Jij kent de verhalen, de acties en de fotos, ik ken ze ook
Targets kennen wij niet bij HM, en al die items die jij noemt worden netjes door de medewerkers zelf betaald.
Re: hamburg-mannheimer
Sjefke, ik wist dat je daar over gaat vallen! afleiden van onderwerp heet dat. nee, HMI heeft geen targets, alleen streefverkoop. Als x servicepakketten binnen bv. periode y verkoopt, heb je namelijk wel recht op die leren tas, jas, luxe reis, pen, opleiding etc. Heeft er allemaal mee te maken. ZELF BETALEN? Nou, ik heb zelf bij HMI gezeten en heb er nooit een cent voor hoeven betalen. Dat is nou waar veel mensen in dit forum over struikelen: leugens. Er is toch niets mis met het feit dat een organisatie hun mederwerkers reisjes , cadeuaartikelen etc. in het vooruitzicht (gratis) stelt, als bepaalde doelstellingen gehaald worden? Doet elke grote toko, en zeker in de verzekeringsbranche. Waarom moet sjef er dan over liegen dat hmi het niet doet?? Iedere medewerker betaald daar zijn eigen cadeau, klap klap, daarom zijn ze zeker zo groot geworden. Maar het is duidelijk dat jij inderdaad de berichtgeving over de WTC torens (en de overstromingen haha) volledig niet gevolgd hebt en gewoon de brainwash tekst van HMI opzegt. Zelf niet verder denken dus. Jammer. Net zo als het voortdurend praten over : met 3%rendement reken ik je niet rijk". Standaardzin. Knap hoor. En trouwens: HMI kan nooit een winstpercentage van 9% aanbieden, omdat als je het basisseminar goed gevolgd hebt, 76% van het eigen beheerd vermogen van Münchener Rück in spaartegoeden is belegd, dus daar vang je geen cash op.
Re: hamburg-mannheimer
Het eerste en beste telefoonnummer dat ik tegenkom op de site is het klantenservicenummer, en dat ga ik natuurlijk proberen.Geplaatst op 15 Mar 2004 22:13 door Simon
--------------------------------------------------------------------------------
inventarisatie van alle tussenpersonen waarmee HM zaken doet:
Aansluiting klachteninstituut:
Eén tussenpersoon is aangesloten. Het telefoonnummer van de HM site blijkt in NL niet te bestaan (is in ieder geval niet openbaar)
Eén heeft een totaal andere naam dan op de website van HM staat, en is niet aangesloten.
Eén heeft een heel ander adres dan op de website van HM staat, en is wel aangesloten.
Eén is totaal onvindbaar. Op het adres is een technisch bureau gevestigd, het telefoonnummer geeft geen vermeldingen en het klachtininstituut heeft ook geen inschrijvingen.
Wat blijkt, ik krijg een heel vriendelijke mijnheer van HM aan de lijn.
Ook het hoofdkantoor in Geldermalsen krijg ik gewoon aan de lijn.
Verder heeft elke klant netjes de gegevens van de tussenpersoonen en alle relevante telefoonnummers van de maatschappij, en
die heb ik ook bij mijn polis gekregen, die krijg ik ook netjes aan de lijn.
Ken je misschien ook mensen zonder internetverbinding ??
Verder zie ik je niet meer schrijven dat HM niet aangesloten is, en probeer je nu weer wijs te maken dat de tussenpersonen niet zijn aangesloten.
Dus zijn er al 3 leugens door je verspreid, en kan men met feiten constateren dat HM zich volledig de Nederlandse wettelijke regels naleeft.
Kun je me even het verband tussen deze 2 uitleggen ??Maar iemand die een hyptoheek van € 400.000,-- heeft (reeds volledig afgedekt met een overlijdensrisicoverzekering) een zekerheidsplannetje met € 15.000,-- dekking bij overlijden aansmeren noem ik een zeer slecht advies.
Er is ook geen enkele adviseur van HM die ook maar ooit
een overlijdingsrisicoverzekering heeft laten stopzetten.
We hebben het over een spaarprodukt ter info met een extra dekking !!!
Hier probeer je dus weer mensen te misleiden met onzinnige uitspraken.Volgens mijn gegevens is HM onderdeel van ERGO. Op de site van ERGO kan ik niet terugvinden dat Munchener Ruck onderdeel is van ERGO. Op de site van Munchener Ruck blijkt uiteindelijk dat ERGO onderdeel is van Munchener Ruck. Dit is dus ongeveer hetzelfde als ik hier ga verkondigen dat ik laatst bij de C1000 een pak melk kon kopen ondanks dat er bij Albert Heijn dit jaar veel vals geld is aangeboden.
De Munchener Ruck is voor 95% eigenaar van HM.
Dus de relatie is RABO- Interpolis en ING-NN.
Dus die verkondiging neem je maar voor je eigen rekenig maar die is nergens op gebaseerd.
Ja, je hebt inside informatie of nietOverigens blijkt wel uit je bericht dat je de berichtgeving rond Twin Towers erg slecht volgt.