LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] En dan nu hoe het echt zit

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
student26

Re: En dan nu hoe het echt zit

Ongelezen bericht door student26 »

Over je samenvatting van de discussie: Je trekt het nu wel erg uit z'n verband. Wat ik zei was dat jij er ook geen bewijzen voor hebt. Al zou ik ze ontmoeten, dan nog zou ik het verhaal niet direct geloven. Ik zou dezelfde soort dialoogsamenvatting kunnen neerzetten:

A: Er is sprake van exponentiele groei.
B: Ik heb hier cijfers, en zie, er is geen sprake van exponentiele groei.
A: Je cijfers kloppen niet.
B: Die cijfers komen van Euphony zelf.
A: Jaarcijfers zeggen niet alles want gras is groen.
B: Wat heeft dat gras er nou weer mee te maken?
A: Dat weet ik niet maar anders kan ik de discussie niet winnen.

En dat alles omdat A de feiten niet onder ogen wil zien.
En toch beweert student26 dat hij niet continue met tegenargumenten komt.
Dat heb ik nergens beweerd, integendeel, ik beroep mij diverse malen op mijn recht om met tegenargumenten te komen.
En op de man spelen: "Ben je dan zo naief..."
"Zo stom ben je om niet te snappen hoe aandelen emmissies werken."
Dat eerste is mijn conclusie, het tweede heb ik ten eerste niet zo gezegd en ten tweede blijkt uit je berichten DAT je er niets van begrijpt.
Net slot van die 'de aarde is plat discussie'
M; Als je het niet gelooft; ik kan je wel een keer meenemen op zo'n ruimtereis
A; Nee, ik heb er al voldoende over gelezen en ik wil niet meehelpen aan het in stand houden van de mythe dat de aarde rond is.
Dit is natuurlijk kul in z'n uiterste vorm. Ik wil niet meehelpen aan de onontkoombare realiteit van een laag met mensen die geen nieuwe mensen meer kunnen vinden en daardoor hun inleg verliezen. Dat MLM niet werkt zoals het bedoeld is (dan zou het trouwens sowieso instorten) wordt bewezen door vele praktijkvoorbeelden en door diverse harde cijfers (bijvoorbeeld het feit dat MLM een extreem klein percentage van de verkopen omvatten, Nederland: 0,08%). Er is dus geen sprake van een mythe in dat opzicht.
Kortom; als je met argumenten komt die laten zien dat mensen die hard werken wel succes hebben met MLM
Argumenten? Die heb ik daarvoor niet gezien, noch bewijzen overigens. Het zijn weer succesverhalen van horen zeggen of van "mensen die je een keer ontmoet hebt". Net zo geloofwaardig als dat ik beweer dat ik iemand heb gezien die zonder hulpmiddelen kon vliegen (en landen).
en NIET over de rug van anderen,
DAT heb je al helemaal niet aangetoond, bewezen of beargumenteerd.

Mocht het inderdaad zo zijn dat het 2 mensen op wat voor manier dan ook gelukt is 5000 klanten aan zich te binden, zonder verdere niveau's van verkopers, dan maakt het de zaak alleen maar sterker. Dat houdt namelijk automagisch in dat deze 2 het gemiddelde omhoog trekken en het werkelijke gemiddelde, of liever dan de modus, nog veel lager ligt.

Zie ook de bijdrage van econometrist, die inderdaad een foutje maakt door te stellen dat er 5000 klanten nodig zijn (fijn ook dat hij daar zo "luchtig" op gewezen wordt. Zie ook de bijdrage van R. de Vos die het ook zo leuk vindt als mensen gaan zitten zoeken naar "een foutje").

@andere (?) gast:
Waarom zouden mijn ouders , familie en vrienden via een andere provider gaan bellen ? Ze helpen mij immers en 99% was oud KPN klant. Ze besparen en ze helpen.
Goed, die zijn jou misschien zo loyaal dat ze dat niet zullen doen. Hoeveel ouders, familie en vrienden heb je? Maximaal een stuk of 50? Die heb je, die hou je. 50 x 40 x 0,07 (?) % = 140 euro per maand. Joepie.

En de rest van je klanten? Je denkt dat die allemaal zoveel van je houden dat ze voor de rest van hun leven klant zullen blijven? Ook als een andere aanbieder (ja die zijn er ook nog naast KPN!) lagere tarieven biedt? Lijkt me geen realistisch uitgangspunt.

student26

Antwoord overigens liever eens op de stelling van econometrist over je Belgisch Limburg voorbeeld. Een marktaandeel van 20% is hoog, zeker voor nieuwere spelers op de telecommarkt. Dat houdt in dat het marktpotentieel volledig benut is. Als jij daar NU een nieuwe verkoper werft, waar moet die dan zijn klanten vandaan gaan halen?

Niet aankomen met de bevolkingsgroei, want die is te laag om verdere groei te kunnen ondersteunen. Ook niet aankomen met "die haalt ie uit de rest van Belgie, want daar zitten ook verkopers dus dan hebben die er weer minder. Ik ben benieuwd waar je nu weer mee aan komt zetten...

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Wat dacht je van internationaal werken.... Mensen zat :lol:

Jij zoekt gewoon iets ! In jouw beleving heb je gelijk mijn bankrekening zegt me dat ik het heb maar idd wordt welles/nietes spelletje.

Suc6

student26

Voor de compleetheid:

3000 euro bruto nodig voor een redelijk inkomen
-> 3000/0,04 = 75.000 omzet nodig
-> 75.000/40 = 1.875 klanten nodig

Belgisch Limburg: 160.000 klanten
-> 160.000/1.875 = ongeveer 85

Dus zo'n 85 verkopers kunnen zo'n inkomen verdienen. Het argument blijft dus dat dit een laag aantal is ten opzichte van het aantal verkopers (maart 2002 waren er al meer dan 3000 verkopers in Belgie).

Gast

Je vat het weer brilliant samen. Zal ik het dan ook nog even samenvatten? MLM werkt niet. Oops, marktaandeel van meer dan 20% in 4 jaar. Oh, maar dan is het potentieel benut. Oops, er zijn nieuwe diensten bij gekomen waardoor het potentieel enkel gegroeid is? Nou, dan is het potentieel binnenkort bereikt. Oh, mensen kunnen zelf beslissen of het nog nut heeft in te stappen? Oh, maar dat doen ze niet, want iedereen is dom en kan erin gekletst worden behalve student26. Oh ****, nee toch, er zijn domme mensen die er WEL succes mee hebben?! Oh ja, wacht even, zodra je succes met MLM hebt ben je gebrainwashed. Wat?! Enkel op klantenwerving?! Ach dat geloven we niet!
Aiaiaia, hij komt met namen! Ach, het zijn toch uitzonderingen.
Getver, het begint toch wel op te vallen dat student26 gewoon vrolijk overstapt op het volgende argument als zijn oude niet blijken te werken.
Kortom, het heeft geen enkel nut met student26 te discussieren, want of je nou wel of niet met feiten aankomt, het maakt hem geen mallemoer uit.

student26

Wat dacht je van internationaal werken.... Mensen zat
Ja tuurlijk en die ga je allemaal aanspreken en aanmelden en zo? Wel vervelend dat Euphony in veel landen nog niet actief is ook. En hoe zit het dan met de verkopers in die landen trouwens? Daar ga je potentiele klanten van wegkapen? Dat gebeurt dan andersom ook mag ik aannemen? Het argument blijft dus eigenlijk geldig?

En moet dat nou, dat melden dat je zo'n vette bankrekening hebt? Dan ben jij zeker die ex-trucker waar ze het over hadden? Weer zo'n lekker oncontroleerbaar "feitje". Leuk. Had ik al gemeld dat ik 5, of nee wel 10 dure sportauto's bij mijn kasteel in Frankrijk heb staan? Ik laat mij er dit weekend maar weer eens naartoe vliegen met m'n prive-vliegtuig... Of misschien laat ik me wel met m'n gouden koets brengen, maar ja dan duurt het zo lang voor ik er ben he. Hoewel die raspaarden van mij (die elk een paar ton waard zijn trouwens) best hard kunnen lopen.

betweter

Ongelezen bericht door betweter »

Hahaha, nou kan ik het toch echt niet laten: wat een heerlijk draaikontje is student26 toch!! :D

student26

Zal ik ook eens wat van die onzin neerkalken dan?

MLM werkt.

Oeps MLM zorgt maar voor 0,08% van de verkopen in Nederland.

Ja maar MLM groeit echt exponentieel.

Oeps er is zelfs sprake van een afname van de groei.

Ja maar jaarcijfers zeggen niet alles, kijk maar naar de aandelenemissie van Versatel.

Oeps die aandelenemissie heeft er eigenlijk niets mee te maken en ik snap er eigenlijk niet zoveel van.

Ja maar je moet nu niet op de man gaan spelen door te zeggen dat ik niet snap hoe een aandelenemissie werkt. Ik zal maar weer eens een rookgordijntje maken zodat ik daar niet meer op hoef te reageren.

Oeps ze hebben door dat ik het niet snap EN dat ik rookgordijntjes aan het maken ben.

Ja maar ik heb eens op een Major Business Super Value Day (waar ik trouwens wel voor moet betalen maar dat is toch normaal dat dat niet gratis is) gehoord dat Jan en Piet heel veel geld verdienen met een onwaarschijnlijk aantal eigen klanten maar goed dat zal wel waar zijn want alles wat de Heilige Upline beweert is immers waar.

Oeps ze vragen om echte bewijzen en ik heb alleen maar dingen die ik wel eens heb horen waaien.

Enzovoorts. Het lijkt wel alsof je steeds vrolijk met een nieuw argument aan komt zetten als de oude niet meer blijkt te werken of zo...

Conclusie: met gast/betweter/MrTelecom valt niet te discussieren want met wat voor argumenten of feiten je ook aan komt, er wordt toch niet meer op gereageerd en ze blijven van de hak op de tak springen en rookgordijntjes aanleggen...

student26

Hahaha, nou kan ik het toch echt niet laten: wat een heerlijk draaikontje is student26 toch!!
Ik ben dan wel h.o.m.o. (aan elkaar vindt de Tros blijkbaar een vies woord) maar geen nicht dus van een draaikontje is bij mij geen sprake.

Wat verwacht je nou voor reactie op zo'n onzinnig stuk? Kennelijk wordt er niet verder nagedacht over wat er nou eigenlijk met een vraag of stelling bedoeld wordt. Vervelend dat ik er dan weer op moet wijzen dat zo'n uitspraak gevolgen heeft voor andere verkopers, maar ja, als jullie er zelf niet over nadenken zal ik dat dan maar doen?

Gast

Haha studentje toch ! Tja dat mag in Holland niet he , zeggen dat je een Ferrari wilt of een Ferreti. Nee dan kijken ze je aan alsof je gek bent want dat gaat je toch niet lukken ... Nee doe maar normaal dan doe je al gek genoeg :shock:

Ferrari's zijn er niet om naar te kijken maar om te kopen en in te rijden :lol:

Gast

Het toont wel aan hoezeer mijnheer student zich in de materie heeft verdiept: 1000 klanten is 6 procent.
Oh, en ook even vergeten dat er nog 10 niveau's boven ook van profiteren. En voor het gemak maar even het deel mobiel, energie en ADSL vergeten.
Oh, en als iemand hem laat zien hoe hij argumenteert wordt ie boos!!

Overigens; aangezien jezelf de associatie nicht/draaikont maakt, mag ik dan even een associatie maken met een stampvoetend nichtje die boos is?! Vast niet!
Ik heb overigens veel vrienden in het roze circuit en mijn ervaring is dat die heel wat grovere opmerkingen maken over de hetero, dus maak je daar maar niet dik over.

Gast

Haha student16 een *om* :shock: Vandaar zijn valse gedrag :lol:

betweter

Kindertjes, kindertjes toch. Het is duidelijk dat student26 verwacht dat iedereen hem aanvalt op zijn geaardheid en jullie bevestigen dat.
Ik heb nu al een aantal malen gezien dat hij er zelf over begint en aangeeft dat hij verwacht dat mensen hem daar op aanvallen. Dat ik hem een draaikont noemde en daar helemaal niet mee op zijn geaardheid duidde doet niet terzake.
Al moet ik wel eerlijk zijn.
Mijn eerste gedachte was: Uit de kast, op de kast.
Terug naar jullie MLM discussie en laat me maar weer eens lachen. Het is wel komisch allemaal!

Econometrist

Ongelezen bericht door Econometrist »

Terug naar jullie MLM discussie en laat me maar weer eens lachen. Het is wel komisch allemaal!
Dus je wilt lachen? Ok, dan wil ik het volgende gezelsschapsspel introduceren. Zie hier de trainingsdocumentatie voor Euphony consultants:
http://www.2ejob.com/files/downloads/ne ... g_2.02.doc
De bedoeling nu is wie de grappigste quote weet te vinden. Eén spelregel: de d's en de t's en de jou's en de jouw's mogen niet meedoen. Ik doe zelf de aftrap:
Gebruik tijdens het lezen een markeerstift. Markeer alle voor jouw belangrijke items en informatie. Dit geeft twee voordelen. ........ Het tweede voordeel is dat je aan jouw startende partners (nieuwe BC’s) kunt laten zien dat jij de organizer ook hebt gelezen.
Veel succes!!

betweter

Aha, nou komt de aap uit de mouw. Econometrist is zelf consultant geweest en is niet geslaagd. En nou komt hij met trainingen van 2 jaar oud. Ach, we zijn intussen al wat gewend en tja, hij moet zijn trainingen op zijn niveau hebben: Phoenix University (stuur 4,95 op naar rekeningno. xxxx en U ontvangt Uw diploma binnen 14 dagen. Slaagt U hier niet in dan bent U gezakt :lol: )

Econometrist

Ongelezen bericht door Econometrist »

Aha, nou komt de aap uit de mouw. Econometrist is zelf consultant geweest en is niet geslaagd.
Nou, niet direct hoor; 2 jaar geleden kon ik ook al rekenen en had ik ook al een prettige baan. En nu kan ik een beetje googlelen.
Maar, eh..., doe je niet mee met de quotes? Of kijk je liever wat de anderen er van bakken? En ik hoop dat ik toch niet tussen de regels van jouw laatste bijdrage door mag lezen dat die club van jou 2 jaar geleden onzin was en nu pas echt serieus??

student26

Weer boel verschillende reacties met zelfde namen, wordt vervelend reageren zo, maar goed.

@ gast 1:
Het toont wel aan hoezeer mijnheer student zich in de materie heeft verdiept: 1000 klanten is 6 procent.
Misschien was het je nog niet opgevallen, maar in de documenten die de heren MLM'ers naar potentiele verkopers sturen is NIETS te vinden over de grenswaarden van deze percentages. In ieder geval niet in de docs die ik ontvangen heb. Dus ik KON het ook niet weten.

Ik heb van MrTelecom een doc ontvangen waarin staat 2 tot 4%, in een andere doc van dezelfde MrTelecom staat weer 2 tot 7%. Voor mobiele klanten is het volgens een doc (weet niet meer hoe ik daar aan gekomen ben) 2%, dus dat trekt het naar beneden.

Van een andere verkoper hoorde ik dat het 7% niveau bij 5000 klanten ligt, hoe komt het dan dat daar weer zo'n groot verschil in zit? Welke informatie klopt nou precies?
Oh, en ook even vergeten dat er nog 10 niveau's boven ook van profiteren.
Dat schijnen er volgens de meesten hier 7 te zijn, maar volgens laatstgenoemde verkoper is men in de weer een niveau 8 en 9 te maken. Kennelijk is nog niet de hele Euphony wereld daarvan op de hoogte dan, dus val mij nou niet aan op een gebrek aan kennis hierover, want jullie weten het zelf niet eens precies. Los daarvan heeft het totaal niets te maken met de berekening die ik maakte, want die ging uit van "iemand" in het netwerk, die zelf geen verkopers werft. Dat de mensen boven hem er (inefficient) aan meeverdienen maakt voor die ene verkoper's inkomen natuurlijk niets uit...
En voor het gemak maar even het deel mobiel, energie en ADSL vergeten.
Daar heb je deels wel gelijk in ja. Van energie weet ik dat het nieuw is, weet ook niet in hoeverre dit overal al is ingevoerd. Mobiel wist ik wel al, als je de thread gevolgd had was je dat ook al tegengekomen. ADSL wist ik overigens niet, dat Euphony dat ook aanbiedt. Is hier ook nog niet ter sprake geweest trouwens, noch in de docs. Dus wederom, hoe had ik dat moeten weten?
Oh, en als iemand hem laat zien hoe hij argumenteert wordt ie boos!!
Euh, waar precies ben ik daar boos over geworden? Ik heb al gezegd dat een discussie altijd zo loopt: iemand zegt iets, de ander reageert daar weer op. Dat doe ik niet alleen, dat doet iedereen hier. Anders zou er ook geen evolutie in het gesprek zitten, dan waren we hier al lang uitgel*ld toch...
Overigens; aangezien jezelf de associatie nicht/draaikont maakt,
Nichten zijn ook draaikonten, letterlijk bedoeld uiteraard. Ik ken er genoeg :)
mag ik dan even een associatie maken met een stampvoetend nichtje die boos is?! Vast niet!
Van mij mag je alles zeggen. Ik stampvoet alleen nooit. De meesten zien/merken aan mij niet dat ik niet hetero ben. Wel een typisch stereotyp beeld trouwens, ik dacht dat MLM'ers daar juist niet van hielden... ("je moet niet alle MLM('ers) over 1 kam scheren")
Ik heb overigens veel vrienden in het roze circuit en mijn ervaring is dat die heel wat grovere opmerkingen maken over de hetero
De h*mo's die ik ken maken meer grappen over andere h*mo's dan over hetero's :)

@ andere gast:
Haha student16 een *om* Vandaar zijn valse gedrag
Ik kan me geen vals gedrag van mezelf op dit forum herinneren. Geef eens wat quotes?

@ betweter:
Kindertjes, kindertjes toch. Het is duidelijk dat student26 verwacht dat iedereen hem aanvalt op zijn geaardheid
Dat verwacht ik helemaal niet. Maar kennelijk ken je me nogal goed, want je doet wel vaker dit soort uitspraken.
en jullie bevestigen dat.
Dat doen ze wel, maar ik kan daar wel om lachen hoor, maak je niet druk.
Ik heb nu al een aantal malen gezien dat hij er zelf over begint
Dit is de tweede keer. De eerste keer was een reactie omdat iemand me al studente ging noemen.
en aangeeft dat hij verwacht dat mensen hem daar op aanvallen.
Dat is b*llsh*t, dat heb ik nergens aangegeven. Ik heb destijds gezegd dat men nu wel weer zou vinden dat ik er om die reden niets van kan begrijpen, omdat dat de redenatie van de doorsnee MLM'er hier is.
Al moet ik wel eerlijk zijn.
Mijn eerste gedachte was: Uit de kast, op de kast.
Hoewel ik hier hartelijk om kon lachen (dit was de leukste opmerking tot nu toe hierover) valt het me wel van je tegen. Eerst tegen de rest zeggen dat ze er niet zo op moeten reageren, en het dan zelf toch doen.
Aha, nou komt de aap uit de mouw. Econometrist is zelf consultant geweest en is niet geslaagd
Ik vraag me af waar je dat nou weer op baseert.

@ econometrist:
Dus je wilt lachen? Ok, dan wil ik het volgende gezelsschapsspel introduceren
Het hele ding is om te lachen hoor ;-)

betweter

Ik weet dat een boel beginnende consultanten niet alles weten over de compensatie, vooral omdat hij continue hoger word. Zo zal de uitbetaling passief dit jaar op vele niveau's over het mobiele gebeuren verdubbeld worden als een bepaald doel behaald word. Als voorproefje is deze verdubbeling momenteel al doorgevoerd.
Kijk, we kunnen elke individuele vraag wel hier gaan uitmelken, maar toen ik studeerde en ik had onvoldoende info om een goed oordeel te vellen, ging ik naar mijn docenten voor uitleg. Het lijkt me verstandig dat jij ook eens naar een presentatie van Euphony gaat en dan pas je oordeel velt. Dat het niks voor jou is, is al lang duidelijk en dan zal me ook een zorg wezen. Maar waarschijnlijk zul je dan snappen dat er wel degelijk bedrijven zijn waar ethisch word gehandeld en waar wel het merendeel van de mensen een interessante mogelijkheid word geboden een extra en misschien wel fulltime inkomen te verwerven. En dat daarbij geen valse voorstellingen worden gemaakt.
Het is duidelijk dat jij (student26) mensen wilt waarschuwen voor de oplichters in de MLM wereld. Het klinkt misschien raar, maar dat wil ik ook. Niet alleen omdat ik het met je eens ben op dat vlak, maar ook uit een stuk eigenbelang: Omdat het de echte MLM'ers schaadt.
Wat betreft je H0M0 zijn: Het zal me worst zijn wat je geaardheid is. Ik heb heel veel in de H0M0 wereld vertoeft in ik ben hartstikke hetero. Als een kerel mij benaderde redeneerde ik maar zo: Ik doe dat ook wel eens naar vrouwen, dus wat is het probleem. Ik mag ik blij om zijn dat iemand mij aantrekkelijk genoeg vind voor een wip. En nee zeggen kan altijd nog. Tipje in dat geval: Als hij niet opzouten wil, moet je hem gewoon zeggen dat je misschien wel interesse zou hebben als hij niet zo foeilelijk was. Werkt gegarandeerd!

De groetjes en een prettige avond!

student26

Ik weet dat een boel beginnende consultanten niet alles weten over de compensatie, vooral omdat hij continue hoger word.
Blijkbaar weten een boel gevorderden het ook niet. MrTelecom is al jaren bezig allerlei fora vol te kalken (doe eens een Google op "mrtelecom") dus hem kunnen we toch wel gevorderd noemen neem ik aan? (Ook anderen hier beweren dat het na 7 niveau's ophoudt en dat er sprake is van 4%.)

Dan vind ik het toch wel erg vreemd als ik van hem 2 documenten krijg, die niet alleen elkaar tegenspreken, maar ook zichzelf. De Quickstartpremies om maar een voorbeeld te noemen. De ene keer is het binnen zoveel dagen, 4 regels later weer iets totaal anders.

Vervolgens neem ik contact op met een andere verkoper, en die komt WEER met totaal verschillende bedragen en getallen aanzetten. Daar kan ik toch wel gerust uit afleiden dat men kennelijk zeer slecht op de hoogte is van de eigen inkomsten. Vind je dat niet vreemd? Dat je aan iets begint zonder dat je weet wat je er eigenlijk mee kunt of gaat verdienen?

Daarbij maakt het kennelijk kein flaus aus of ik naar een presentatie ga. Er worden continu aanpassingen gemaakt, hoogstwaarschijnlijk zonder enige inbreng van degenen die het werk doen. De compensatiestructuur is inmiddels zo ingewikkeld dat niemand hem meer fatsoenlijk uit kan leggen. Een quote van een ex-Euphony verkoper:

"When I was trying to recruit for Euphony i was given Business cards with a number on it you would ask the person to ring the number and ring you back.

If they wanted motre information you were told to say " It's too difficult to explain, but there is a presentation come along for more information"

Thinking back, It's no wonder it was hard to get recruits as not being able to explian the Business would put most people off!"

Heb je er ook al bij stilgestaan dat als de compensatie inderdaad verdubbeld wordt, dit ook zorgt voor een toename van de reclame- en distributiekosten? Juist hetgeen waarop MLM altijd prat gaat, namelijk dat ze daar zoveel kosten uitsparen? Hoe lang kunnen ze dit volhouden? (Stel dat de concurrent de prijzen weer verlaagt?)
Kijk, we kunnen elke individuele vraag wel hier gaan uitmelken
Dat hoeft helemaal niet. Een gewoon antwoord zou al voldoende zijn.
Maar waarschijnlijk zul je dan snappen dat er wel degelijk bedrijven zijn waar ethisch word gehandeld
Ethisch? Een bepaalde hoogte van de inkomens is voor jou een maatstaf voor ethiek?!
En dat daarbij geen valse voorstellingen worden gemaakt.
Daar zit ook juist weer zo'n punt. Iemand die een beetje kan rekenen en redeneren kan er niet omheen dat het systeem een keer vastloopt. Dat kan niet anders want dat is inherent aan het type systeem. Daarnaast heb je vele honderden en soms duizenden klanten nodig om een fatsoenlijk inkomen te verdienen. Hebben ze DAT verteld op die presentaties?
Het is duidelijk dat jij (student26) mensen wilt waarschuwen voor de oplichters in de MLM wereld.
Dat niet alleen. Ook voor de gevaren die het concept zelf met zich meebrengt, ongeacht de precieze implementatie.

De "discussie" over mijn geaardheid vind ik hier niet relevant. Ik reageer daar dus ook niet meer op.

betweter

Heb je er ook al bij stilgestaan dat als de compensatie inderdaad verdubbeld wordt, dit ook zorgt voor een toename van de reclame- en distributiekosten? Juist hetgeen waarop MLM altijd prat gaat, namelijk dat ze daar zoveel kosten uitsparen? Hoe lang kunnen ze dit volhouden? (Stel dat de concurrent de prijzen weer verlaagt?)
Over compensatie kan ik heel duidelijk zijn; de organizer is correct en daar moet je naar kijken. Die mag je op een presentatie inzien en bovendien kun je hem op je gemak nalezen als je al begonnen bent, je hebt nl. 14 dagen de tijd om te annuleren als het je niet aanstaat.
En ja, je hebt gelijk dat de compensatie de kosten omhoog brengt. Daartegenover staat dat je met meer klanten beter kunt inkopen. Het rekensommetje klopt nog steeds.
Dat hoeft helemaal niet. Een gewoon antwoord zou al voldoende zijn.
IK zit nog steeds te wachten op je antwoord op je pensioen.
Ethisch? Een bepaalde hoogte van de inkomens is voor jou een maatstaf voor ethiek?!
Mag ik vragen hoe jij tot de conclusie komt dat de hoogte van de inkomens een maatstaaf voor ethiek is?!

[qoute]Daar zit ook juist weer zo'n punt. Iemand die een beetje kan rekenen en redeneren kan er niet omheen dat het systeem een keer vastloopt. Dat kan niet anders want dat is inherent aan het type systeem. Daarnaast heb je vele honderden en soms duizenden klanten nodig om een fatsoenlijk inkomen te verdienen. Hebben ze DAT verteld op die presentaties? [/quote]
Ja, dat schijnt er bij jou niet in te kunnen. Het systeem loopt kan inderdaad vastlopen, maar jij hebt de keuze om wel of niet in te stappen. Het hangt ervan af hoeveel je wilt bijverdienen en hoe goed je eigen capaciteiten zijn of het voor jou nog zinvol is in te stappen.
En je blijft maar hangen op dat fatsoenlijke inkomen. Ook dat gaat er bij jou niet in, dat het voor velen enkel de bedoeling is een extra inkomen te verwerven. Er zijn er maar een aantal die voor het volle potentieel gaan.
Dat niet alleen. Ook voor de gevaren die het concept zelf met zich meebrengt, ongeacht de precieze implementatie.
Nee, je wilt ze waarschuwen voor de vermeende gevaren
De "discussie" over mijn geaardheid vind ik hier niet relevant. Ik reageer daar dus ook niet meer op.
Ik ook niet
[/quote]

Gesloten