LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kattenoverlast

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Oblomova

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Oblomova »

Oblomova schreef:Mensen die zo moeilijk doen over kattenpoep in hun tuin, hebben volgens mij hele andere problemen. Die moeten ze dan afreageren op anderen. Want wat ik veel lees, is dat het zoeken naar oplossingen niet centraal staat, maar dat het kennelijk prettiger is katteneigenaren met verwijten te bekogelen. Die moeten maar een kooi om hun tuin bouwen of hun katten binnenhouden, want het is toch een 'huis'dier en meer van die onhebbelijkheden. Katten zijn een onderdeel van zowel de samenleving als de natuur en als dieren doen ze hun behoeften nou eenmaal in de natuur. Daar hoort het ook thuis. Er zijn genoeg oplossingen voorhanden, die ook best samen met de katteneigenaren te regelen zijn. Maar door de vijandige houding van de z.g. 'slachtoffers' van dit natuurverschijnsel, blijft het vaker een probleem, wat kennelijk ook de bedoeling is.
VioletPrue schreef:En door dit soort opvattingen krijgen alle katten(eigenaren) een hele slechte naam.
Wat precies?
VioletPrue schreef:Ik heb zelf een kat, maar het is een huisdier en hoort niet meer bij de natuur.
Mensen die hun katten nooit buitenlaten zijn pas dierenbeulen. Die nemen een kat puur alleen voor zichzelf en gunnen de kat zijn natuur niet. Zogenaamd om anderen geen last te bezorgen, maar die anderen maken toevallig niet de dienst uit, want daar hebben we de Nederlandse wetgeving voor en die verbiedt loslopende katten NIET, punt uit.
VioletPrue schreef:De mens heeft de dieren gedomesticeerd en neemt een kat.
Dan moet je er ook voor zorgen.
En dat houdt ook in, dat andere mensen geen last hebben van jouw dier..
Het is hier een volstrekt verkeerde conclusie dat mensen die hun katten de vrijheid gunnen er niet goed voor zorgen, want dat doen ze juist wel. Het zijn de mensen die er 'last' van hebben die zich aanstellen. De wereld is niet steriel. Er is ook geen wet die katten hun buitenleven verbiedt. Dus als mensen er een probleem mee hebben, moeten ze zich maar wenden tot de politiek en niet de kattenbezitters. Zij zijn het niet die de regels bepalen. Dat lijken ze te vergeten!
VioletPrue schreef:Als mensen een hond hebben en die 's avonds om 8 uur een uurtje binnenhalen en daarna weer op straat knikkeren, noemt met dat dierenmishandeling.
Maar bij een kat mag dit wel.
Echt belachelijk!
Nog wel het meest onzinnige argument in deze discussie is om katten met honden te vergelijken.

Oblomova

Chocomelk schreef: Waarom moet een niet katte-eigenaar oplossingen gaan bedenken zodat er
geen kat meer in hun tuin komt !?
Om de doodeenvoudige reden dat de niet-katteneigenaar degeen is die er een probleem mee heeft en er geen wet is die katten hun buitenleven verbiedt.
Chocomelk schreef: Een kat kan heel goed het met een kattenbak doen en dat hoeft niet
in andermans tuinen.
Daar kan met goed overleg een oplossing voor worden gezocht zonder dat wordt geëist dat de katteneigenaar zijn kat binnenhoudt.
Chocomelk schreef: De persoon die zelf een kat(ten) heeft kan/moet zelf maatregelen nemen zodat
de rest van zijn/haar woonomgeving geen last heeft van zijn/haar huisdieren.
Kan wel maar moet dus echt niet!
Chocomelk schreef: Een kat is een huisdier !
Een kat is inderdaad een huisdier in die zin dat hij een vaste woonplaats heeft in een huis. Dat wil nog helemaal niet zeggen dat hij daarom de deur niet uit mag.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Mensen die hun katten nooit buitenlaten zijn pas dierenbeulen. Die nemen een kat puur alleen voor zichzelf en gunnen de kat zijn natuur niet. Zogenaamd om anderen geen last te bezorgen, maar die anderen maken toevallig niet de dienst uit, want daar hebben we de Nederlandse wetgeving voor en die verbiedt loslopende katten NIET, punt uit
Wat een onzin, mensen die hun kat buiten laten, veroorzaken heel veel overlast, en wel zoveel dat er weer idioten zijn die ze aan het vergiftigen zijn.

VP , is juist goed bezig met haar kat, kat heeft en vrijheid en loopt geen risico.

Mensen die de katten buiten laten lopen, moeten achteraf niet jammeren dat ze vergiftigd zijn.

Oblomova

toos (van bep&toos) schreef:Die Violet moet je niet serieus nemen. Die is een beetje (veel) gefrustreerd
Fijn om eens wat bijval te krijgen tegen deze onzinnige hetze tegen kattenbezitters die hun beestjes een normaal kattenleven gunnen. :wink:

Oblomova

ciske schreef:
Mensen die hun katten nooit buitenlaten zijn pas dierenbeulen. Die nemen een kat puur alleen voor zichzelf en gunnen de kat zijn natuur niet. Zogenaamd om anderen geen last te bezorgen, maar die anderen maken toevallig niet de dienst uit, want daar hebben we de Nederlandse wetgeving voor en die verbiedt loslopende katten NIET, punt uit
Wat een onzin, mensen die hun kat buiten laten, veroorzaken heel veel overlast, en wel zoveel dat er weer idioten zijn die ze aan het vergiftigen zijn.

VP , is juist goed bezig met haar kat, kat heeft en vrijheid en loopt geen risico.

Mensen die de katten buiten laten lopen, moeten achteraf niet jammeren dat ze vergiftigd zijn.
Kijk en dat is nou juist wel dierenbeulen en een strafbaar misdrijf, dat hier wordt goedgepraat.
De wereld op z'n kop!

Rim69

Ongelezen bericht door Rim69 »

Oblomova schreef: Om de doodeenvoudige reden dat de niet-katteneigenaar degeen is die er een probleem mee heeft en er geen wet is die katten hun buitenleven verbiedt.
Er is ook geen wet die het mij verbied met dartpijlen in mijn eigen tuin te oefenen.

Oblomova

Rim69 schreef:
Oblomova schreef: Om de doodeenvoudige reden dat de niet-katteneigenaar degeen is die er een probleem mee heeft en er geen wet is die katten hun buitenleven verbiedt.
Er is ook geen wet die het mij verbied met dartpijlen in mijn eigen tuin te oefenen.
Dan kun je wel persoonlijk letsel verwachten die net zo per ongeluk wordt aangericht.

ciske

Oblomova schreef:
toos (van bep&toos) schreef:Die Violet moet je niet serieus nemen. Die is een beetje (veel) gefrustreerd
Fijn om eens wat bijval te krijgen tegen deze onzinnige hetze tegen kattenbezitters die hun beestjes een normaal kattenleven gunnen. :wink:

Kan het geen bijval noemen , eerder een aanval.

Rim69

Oblomova schreef:
Rim69 schreef:
Dan kun je wel persoonlijk letsel verwachten die net zo per ongeluk wordt aangericht.
Er is wel een wet die dat verbied.

ciske

Kijk en dat is nou juist wel dierenbeulen en een strafbaar misdrijf, dat hier wordt goedgepraat.
De wereld op z'n kop!
Waar praat ik het goed??? Je bent zo in je eigen wereldje verstrikt dat je niet eens goed leest!!

Je loopt het risico dat je kat vergiftigd wordt, dan achteraf ook niet jammeren.

Nergens zeg ik dat ik het daar mee eens ben.

Oblomova

Rim69 schreef:Er is wel een wet die dat verbied.
Lijkt mij niet. Ongelukken gebeuren nou eenmaal.

Oblomova

ciske schreef: Kan het geen bijval noemen , eerder een aanval.
Dat vond ik nou ook richting katten en hun baasjes.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Oblomova schreef:
Kijk, en daar komt het asociale karakter van de kattenbezitter echt goed naar boven!

Rim69

Oblomova schreef:
Dus ook met katten.

angel1978

Oblomova schreef:
ciske schreef: Kan het geen bijval noemen , eerder een aanval.
Dat vond ik nou ook richting katten en hun baasjes.
Je bevestigt enkel wat velen al denken...

Oblomova

ciske schreef:
De wereld op z'n kop!
Waar praat ik het goed??? Je bent zo in je eigen wereldje verstrikt dat je niet eens goed leest!!

Je loopt het risico dat je kat vergiftigd wordt, dan achteraf ook niet jammeren.

Nergens zeg ik dat ik het daar mee eens ben.
Inhoudelijk wel zeker door het begrip vergiftigen aan te halen als een logische reactie.

Oblomova

angel1978 schreef:
Oblomova schreef:
Kijk, en daar komt het asociale karakter van de kattenbezitter echt goed naar boven!
Hoezo?

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik heb niet vaak katten in mijn tuin en heb er nooit last van, wat doe ik 'verkeerd'?

BTW, wie vindt dat mensen niet raar moeten opkijken dat hun kat vergiftigd wordt: waarom worden de eigenaren niet vergiftigd, dat zou dan toch pas echte gerechtigheid zijn?

angel1978

Jolijn schreef:Ik heb niet vaak katten in mijn tuin en heb er nooit last van, wat doe ik 'verkeerd'?

BTW, wie vindt dat mensen niet raar moeten opkijken dat hun kat vergiftigd wordt: waarom worden de eigenaren niet vergiftigd, dat zou dan toch pas echte gerechtigheid zijn?
Helemaal mee eens!

Maar geen idee wat jij fout doet.. Hopelijk kun jij mij het vertellen? Dan kan ik dat ook doen!

ciske

Oblomova schreef: Inhoudelijk wel zeker door het begrip vergiftigen aan te halen als een logische reactie.

Tuurlijk, jij zit zo in je eigen wereldje , dat ik het goed vind??? Nogmaals je leest niet , bent aso als je denkt dat kattenbezitters alles mogen en denkt hier ook nog mensen te bedreigen.

Nooit zal ik een kat vergiftigen of dergelijke, maar alsnog moet je niet jammeren als het jouw kat zou overkomen.

Gesloten