Oblomova schreef:Mensen die zo moeilijk doen over kattenpoep in hun tuin, hebben volgens mij hele andere problemen. Die moeten ze dan afreageren op anderen. Want wat ik veel lees, is dat het zoeken naar oplossingen niet centraal staat, maar dat het kennelijk prettiger is katteneigenaren met verwijten te bekogelen. Die moeten maar een kooi om hun tuin bouwen of hun katten binnenhouden, want het is toch een 'huis'dier en meer van die onhebbelijkheden. Katten zijn een onderdeel van zowel de samenleving als de natuur en als dieren doen ze hun behoeften nou eenmaal in de natuur. Daar hoort het ook thuis. Er zijn genoeg oplossingen voorhanden, die ook best samen met de katteneigenaren te regelen zijn. Maar door de vijandige houding van de z.g. 'slachtoffers' van dit natuurverschijnsel, blijft het vaker een probleem, wat kennelijk ook de bedoeling is.
Wat precies?VioletPrue schreef:En door dit soort opvattingen krijgen alle katten(eigenaren) een hele slechte naam.
Mensen die hun katten nooit buitenlaten zijn pas dierenbeulen. Die nemen een kat puur alleen voor zichzelf en gunnen de kat zijn natuur niet. Zogenaamd om anderen geen last te bezorgen, maar die anderen maken toevallig niet de dienst uit, want daar hebben we de Nederlandse wetgeving voor en die verbiedt loslopende katten NIET, punt uit.VioletPrue schreef:Ik heb zelf een kat, maar het is een huisdier en hoort niet meer bij de natuur.
Het is hier een volstrekt verkeerde conclusie dat mensen die hun katten de vrijheid gunnen er niet goed voor zorgen, want dat doen ze juist wel. Het zijn de mensen die er 'last' van hebben die zich aanstellen. De wereld is niet steriel. Er is ook geen wet die katten hun buitenleven verbiedt. Dus als mensen er een probleem mee hebben, moeten ze zich maar wenden tot de politiek en niet de kattenbezitters. Zij zijn het niet die de regels bepalen. Dat lijken ze te vergeten!VioletPrue schreef:De mens heeft de dieren gedomesticeerd en neemt een kat.
Dan moet je er ook voor zorgen.
En dat houdt ook in, dat andere mensen geen last hebben van jouw dier..
Nog wel het meest onzinnige argument in deze discussie is om katten met honden te vergelijken.VioletPrue schreef:Als mensen een hond hebben en die 's avonds om 8 uur een uurtje binnenhalen en daarna weer op straat knikkeren, noemt met dat dierenmishandeling.
Maar bij een kat mag dit wel.
Echt belachelijk!