LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
MLMvoorstanderNL

Re: Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing

Ongelezen bericht door MLMvoorstanderNL »

Ja, maar wanneer hangt uiteraard af van persoonlijke omstandigheden.

Definieer die mensen eens die het niet halen :)

Omdat ze stopte toen het tegenzat?

Er kwam hier ooit eens iets voorbij een linkje dacht ik ergens op het forum waarin gesteld werd dat niet iedereen de topposities halen bij MLM. Kan ernaast zitten dat het daarover gaat.

In elk systeem heb je verschillende posities die grote van je bonussen en commissies bepalen. En het zal ongetwijfelt kloppen dat niet iedereen helemaal naar de top gaat. Maar is dit dan omdat ze gefaald hebben? of kan het misschien zijn dat al zoiets hebben van 'nou het stroomt nu lekker binnen' en men gaat achterover zitten.
Want ookal ga je niet naar je topniveau er zijn ook lagen onder je die wel gewoon door willen gaan.. Daardoor blijft die commissie toch groeien.

Maar om nou nog even terug te komen op Niels, mijn antwoord is JA

MLMvoorstanderNL

Weetje, jullie moet lekker die mensen benaderen die het hebben gehaald want zij kunnen je vast meer vertellen dan ik ;)

Henk bijvoorbeeld: http://www.henkdiepbrink.com/bio.asp
Henk Diepbrink is one of the most successful network marketing professionals in Europe. He has achieved the top position in three different network companies and has trained tens of thousands of people from all around the world. Single handedly, he developed a proven system for building large scale organizations by paying attention to what works, while maintaining and amplifying his network marketing business. Using his success in network marketing, Henk Diepbrink is an European business magnate, author, public speaker, real estate developer and venture capitalist.
Zoooo wat een mazzelpik zeg :O 3x de top bereiken in 3 verschillende bedrijven... waarvan 1 ACN is.

Is dit misschien toeval?

vraag het hem ;)
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 01 jun 2011 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

MLMvoorstanderNL schreef:Weetje, jullie moet lekker die mensen benaderen die het hebben gehaald want zij kunnen je vast meer vertellen dan ik ;)
Maar waarom kom jij jij hier dan vertellen hoe mlm verschilt van gewoon werken, en ons vertellen dat mlm wel werkt, als jij de vragen die erop volgen niet kan beantwoorden?

MLMvoorstanderNL

Omdat IK midden in de praktijk sta en die vragen die jullie stellen zijn namelijk ontzettend dom... Net als jullie feiten ;)

Domme vragen bestaan blijkbaar toch :P

En ik doe het juist nu want straks heb ik het veels te druk met mijn jacuzzi ;)

MLMvoorstanderNL

Zie je dat ik zelfs herhaalde wat die man ook zegt
The Truths in Life:

There are only two real truths in life: Everybody has to die and what you believe will happen. You create the circumstances and you will meet people that will confirm you in what you think is right. So you have a choice: If you believe in something, commitment will follow. From your commitment, you arrive at action, and from your action you will get the result. If you believe 100 %, the action will turn out 100 % too. If you start with 90 % belief, you’ll never arrive at a result of 100 %.
Dit is veels te zweverig voor jullie realisten ;)

kuklos

Het is vooral zonder bewijs. Zoals je hele betoog eigenlijk.

Gelukkig maar dat jij midden in de praktijk staat en onze feiten, zoals de gemiddelde omzet per distributeur, de omzet van alle mlm bedrijven tezamen ten opzichte van die van de wereldeconomie, het uitblijven de doorbraak van mlm allemaal maar domme feiten zijn.

trebelski

Ongelezen bericht door trebelski »

MLMvoorstanderNL schreef:If you believe 100 %, the action will turn out 100 % too. If you start with 90 % belief, you’ll never arrive at a result of 100 %.Dit is veels te zweverig voor jullie realisten
Klopt helemaal, de meeste van ons geloven niet meer in sprookjes. Ik geloof dat de moderator dit topic maar eens onder de loep moet nemen want net als Niels2010 denk ik dat jij hier eerder onder een andere naam aanwezig bent geweest en omdat het topic verzand is in een soort welles nietes spelletje.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik ben daarvan overtuigd => dus ik zal slagen. binnen 10 jaar ga ik met pensioen. op me 35ste. Ik stop niet met werken want dan wordt het me passie.

't Lijkt me voor de opzet van het spel beter dat degenen die financieel onafhankelijk, zijn d'r uit stappen. Dan is er (meer) doorstroming en kun je je downline of hoe dat heet daarmee nog beter motiveren. Dan kun je pas echt laten zien hoe het werkt.
En die financieel onafhankelijke uitstappers hebben dan nog zoveel passie voor MLM dat ze onderaan de piramide flink kopen.
:wink:

Geloven in eigen kunnen, een positieve instelling enz. is prima, maar daarbij hoeft niet zozeer gedacht te worden aan financiële onafhankelijkheid, en is ook heel goed los te zien van MLM.

De voors en tegens afwegen (kritisch zijn)bij het aanvaarden van een nieuwe baan of opzetten van een eigen bedrijf, is niet meer dan normaal. Je afvragen of je ergens het zout in de pap mee kunt niet verdienen is gewoon realistisch. Wil je een winkel beginnen, bekijk je toch de mogelijkheden als:
wat zou ik persoonlijk leuk vinden om te verkopen
is daar vraag naar
wordt die vraag in een bepaalde omtrek van waar ik m'n winkel zou willen vestigen, al voldoende aangeboden
enz.
Doe je dat met eigen geld, mag je 't helemaal zelf weten.
Vraag je aan de bank een lening voor een te starten winkel in diepzee artikelen ergens op de Mookerhei, zal die bank toch heel benieuwd zijn naar je ondernemersplan.

kuklos

MLMvoorstanderNL schreef:Maar nu het volgende. Warme markt en mensen bekende en kennissen laten benaderen dat heeft als functie om gewoon het zelfvertrouwen te kweken om met mensen te praten. Iedereen ontmoet elke dag wel nieuwe mensen waarmee je kort contact maakt. Maar naarmate de tijd vordert heb je als het goed is de sociale handigheid om ook gewoon iemand te benaderen die je net 2 uur kent.

Dus natuurlijk begin je met een namenlijst waar je bekende en kennissen en familie opschrijft maar de lijst wordt al snel groter als je daar ook nog alle mensen vermeld waarvan je weet waar ze werken en waar je maar 2 woorden mee hebt gewisselt.
Hoelang denk je dat je nog welkom bent bij vrienden en familie als jij je ze als commercieel object gaat behandelen en als proefdieren voor je "heb jij ook interesse in een kans" technieken?

Op hoeveel andere plekken denk je nog lang welkom te zijn als je overal iedereen gaat vragen of ze behoefte hebben aan een kans?

En hoe lang denk je een baan te houden als jij al je contacten aldaar gaat benaderen?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

MLMvoorstanderNL schreef: Ik wist al dat mensen op 6 stappen na allemaal connecties hebben met elkaar.

Maar nu het volgende. Warme markt en mensen bekende en kennissen laten benaderen dat heeft als functie om gewoon het zelfvertrouwen te kweken om met mensen te praten. Iedereen ontmoet elke dag wel nieuwe mensen waarmee je kort contact maakt. Maar naarmate de tijd vordert heb je als het goed is de sociale handigheid om ook gewoon iemand te benaderen die je net 2 uur kent.

Als kind wordt je geleerd om niet met vreemde te praten. En als volwassen mensen doen we dat nog steeds niet want het heeft toch wel indruk gemaakt, logisch?

Nu in netwerk marketing ben je afhankelijk van omgaan met mensen dus je kunt hier maar beter heel erg goed in worden ;)

Dus natuurlijk begin je met een namenlijst waar je bekende en kennissen en familie opschrijft maar de lijst wordt al snel groter als je daar ook nog alle mensen vermeld waarvan je weet waar ze werken en waar je maar 2 woorden mee hebt gewisselt.

Het is gewoon handigheid die je moet krijgen.. Dus vergeet dat verhaal van bekende :) dat is voor beginners ;)
Alleen al via de bekenden ben je in 6 of 7 stappen met elkaar gekoppeld. Als je ook de onbekenden meeneemt, dan ben je juist veel sneller aan elkaar gekoppeld. Die koude kant zorgt dus niet bepaald voor minder overlap

Even een simpel voorbeeld, als er twee MLM-ers in een stad wonen, dan is de kanas dat ze elkaar niet kennen vrij groot. Maar als je kijkt met hoeveel mensen ze onbewust allebei contact hebben, dan is dat waarschijnlijk een redelijk grote groep. Je hebt bijvoorbeeld misschien beiden in een café een keer met de zelfde barman zitten praten. Die koude kant is dan wellicht door die ander al 'ingepikt'.

Dus meer contacten betekent zeker niet dat er minder overlap is.

MLMvoorstanderNL

Jolijn: eruit stappen doe je natuurlijk niet want dan stopt de geldstroom ;)

Als je aan die top staat kan je actief blijven door inderdaad anderen te helpen hetzelfde te bereiken en hen uit te leggen hoe dat in zijn werk gaat, dit gebeurd ook natuurlijk en er zijn mensen die lekker helemaal niks meer doen.

Kuklos: je benaderd mensen gewoon 1x en als daaruit krijg je sowieso een resultaat. Dit kan zijn 'ja interesse in de kans'of 'ja ik wil je product gebruiken' Dan heb je nog nee en dan kan je altijd nog informeren of het op een ander tijdstip wel uitkomt. Ik heb de indruk dat jij negatieve ervaringen hebt met iemand die je te vaak heeft lastig gevallen. Dit is erg vervelend en ook niet de bedoeling.

Antwoord op je vraag: In mijn geval zie ik mensen niet als commercieel object maar gewoon als mens. Als je dan een antwoord hebt gehad en dit kan dus nee zijn dan heb ik die te respecteren en dan is het aan mij om verder mijn bek erover te houden tot de ander zegt: Hey hoe gaat het nu met je handel?

Dit zijn bepaalde etiketten die horen te worden getraind door de upline. Maar mensen blijven mensen en sommige zijn gewoon erg enthousiast en koppig en dan kan ik me voorstellen dat het vervelend is.

Niemand zal mij een 2de keer horen over mijn netwerk marketing als ze er niet om vragen.

Ik ben overal welkom ;) En je wil ook niet de band verpesten met die mensen want ervaring in MLM leert dat 'nee' niet definitief hoeft te zijn. Soms zegt men nee omdat de timing niet juist is voor hen. Dus later als ze ook zien dat het veel beter gaat met jou willen ze wel weten hoe je dat doet ;)

MLMvoorstanderNL

kweenie schreef:
MLMvoorstanderNL schreef: Ik wist al dat mensen op 6 stappen na allemaal connecties hebben met elkaar.

Maar nu het volgende. Warme markt en mensen bekende en kennissen laten benaderen dat heeft als functie om gewoon het zelfvertrouwen te kweken om met mensen te praten. Iedereen ontmoet elke dag wel nieuwe mensen waarmee je kort contact maakt. Maar naarmate de tijd vordert heb je als het goed is de sociale handigheid om ook gewoon iemand te benaderen die je net 2 uur kent.

Als kind wordt je geleerd om niet met vreemde te praten. En als volwassen mensen doen we dat nog steeds niet want het heeft toch wel indruk gemaakt, logisch?

Nu in netwerk marketing ben je afhankelijk van omgaan met mensen dus je kunt hier maar beter heel erg goed in worden ;)

Het is gewoon handigheid die je moet krijgen.. Dus vergeet dat verhaal van bekende :) dat is voor beginners ;)
Alleen al via de bekenden ben je in 6 of 7 stappen met elkaar gekoppeld. Als je ook de onbekenden meeneemt, dan ben je juist veel sneller aan elkaar gekoppeld. Die koude kant zorgt dus niet bepaald voor minder overlap

Even een simpel voorbeeld, als er twee MLM-ers in een stad wonen, dan is de kanas dat ze elkaar niet kennen vrij groot. Maar als je kijkt met hoeveel mensen ze onbewust allebei contact hebben, dan is dat waarschijnlijk een redelijk grote groep. Je hebt bijvoorbeeld misschien beiden in een café een keer met de zelfde barman zitten praten. Die koude kant is dan wellicht door die ander al 'ingepikt'.

Dus meer contacten betekent zeker niet dat er minder overlap is.
Ik hoef ook zeker niet te ontkennen dat er overlap is :D
Deze beredenering berust weer op angst om te falen, heb je dat in de gaten? ;)

De kans dat is maar 2 MLM'ers in je stad wonen is erg klein...
De kans dat een van de 2 nog wel mensen kent in een stad of land waar de ander niet komt is weer groter.

Je theorie zou enigzins kunnen kloppen... ga jij hem eens testen in de praktijk :D

MLMvoorstanderNL

Toevallig kwam ik net iemand tegen die ik benaderde en die zei dat zijn broer al actief was bij ACN. Zelf had hij geen interesse maar dit vond ik wel erg komisch ;)

De coclusie die ik kan trekken hier is dat er veel theorieën over of er wel genoeg mensen zijn enzo.. Ik lach daar erg om want volgens mij heeft niemand hier ook maar meer dan 15 landen bezocht in zijn leven.. Leuk die theorie maar ga ze toetsen in de praktijk!

Jolijn

Jolijn: eruit stappen doe je natuurlijk niet want dan stopt de geldstroom ;)

Voor diegenen ja, maar dat maakt voor hen niets (meer) uit.

MLMvoorstanderNL

Hoe weet je dat?

We willen juist dat die geldstroom elke maand en jaren doorgaat.. Het is zogezegd een vervanger van je pensioen of een aanvulling.

Ik snap je opmerking niet helemaal, ik heb ook het idee dat je het een en ander niet begrijpt. Dat geeft niks ;)

Jolijn

Het maakt niet uit dat ze d'r uitstappen, want ze zijn binnen! :D

Nog een keer dan

Jij zei:
Ik ben daarvan overtuigd => dus ik zal slagen. binnen 10 jaar ga ik met pensioen. op me 35ste. Ik stop niet met werken want dan wordt het me passie.[/u]

't Lijkt me voor de opzet van het spel beter dat degenen die financieel onafhankelijk (oa jij) zijn d'r uit stappen. Dan is er (meer) doorstroming en kun je je downline of hoe dat heet daarmee nog beter motiveren. Dan kun je pas echt laten zien hoe (dat) het werkt.
En die financieel onafhankelijke uitstappers hebben dan nog zoveel passie voor MLM dat ze onderaan de piramide flink kopen ( de produkten van de onderste laag distributeurs, die daardoor een oppepper krijgen enz.)

Niels2010

Ongelezen bericht door Niels2010 »

MLMvoorstanderNL schreef:Ik snap je opmerking niet helemaal, ik heb ook het idee dat je het een en ander niet begrijpt. Dat geeft niks ;)
Dat is ook weer een mooie. Omdat jij Jolijn's opmerking niet snapt, is Jolijn onwetend? Aparte manier van redeneren heb je hoor..
MLMvoorstanderNL schreef:Zie je dat ik zelfs herhaalde wat die man ook zegt
The Truths in Life:

There are only two real truths in life: Everybody has to die and what you believe will happen. You create the circumstances and you will meet people that will confirm you in what you think is right. So you have a choice: If you believe in something, commitment will follow. From your commitment, you arrive at action, and from your action you will get the result. If you believe 100 %, the action will turn out 100 % too. If you start with 90 % belief, you’ll never arrive at a result of 100 %.
Dit is veels te zweverig voor jullie realisten ;)
Je maakt het ook steeds bonter hè? In feite wil je beweren dat mensen die in een psychotische toestand verkeren en daardoor denken dat ze kunnen vliegen, ook daadwerkelijk kunnen vliegen? Ze geloven er immers voor de volle 100% in.. (Tip: ze kunnen het niet hoor..).

kuklos

MLMvoorstanderNL schreef:We willen juist dat die geldstroom elke maand en jaren doorgaat.. Het is zogezegd een vervanger van je pensioen of een aanvulling.
Financieel onafhankelijk wil zeggen dat je niet meer afhankelijk bent. Stoppen met werken klinkt leuk, maar als je daardoor vastzit aan een andere ketting, in dit geval mlm, dan ben je dus nog niet financieel onafhankelijk. Dat ben je pas als je ook je mlm inkomsten niet meer nodig hebt.

kuklos

MLMvoorstanderNL schreef:Toevallig kwam ik net iemand tegen die ik benaderde en die zei dat zijn broer al actief was bij ACN. Zelf had hij geen interesse maar dit vond ik wel erg komisch ;)
Oeps, en daarmee is dus het punt van kweenie bewezen.
MLMvoorstanderNL schreef:Ik lach daar erg om want volgens mij heeft niemand hier ook maar meer dan 15 landen bezocht in zijn leven.. Leuk die theorie maar ga ze toetsen in de praktijk!
Mag ik? Als jij praat over boeken moeten lezen om uit je nauwe tunnel te komen. Ikzelf kom al tot 17, en ben nog niet halverwege mijn leven.
Edit: het bleken er al 17 te zijn. Voor een Europeaan niet heel vreemd. Met een paar uur rijden zit je al in Duitsland en België. Iets langer rijden en dan zit je Frankrijk en Luxemburg.
Wil je praten over mensen die meer dan 15 landen hebben bezocht in hun leven dan zijn dit er meer dan je denkt.
Twee zijn: Tim Ferriss, bekend van The Four Hour Workweek en Chris Guillebeau van The Art of Non Conformity.
Laatst gewijzigd door kuklos op 01 jun 2011 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos

MLMvoorstanderNL schreef:Kuklos: je benaderd mensen gewoon 1x en als daaruit krijg je sowieso een resultaat. Dit kan zijn 'ja interesse in de kans'of 'ja ik wil je product gebruiken' Dan heb je nog nee en dan kan je altijd nog informeren of het op een ander tijdstip wel uitkomt. Ik heb de indruk dat jij negatieve ervaringen hebt met iemand die je te vaak heeft lastig gevallen. Dit is erg vervelend en ook niet de bedoeling.
Dank voor je zorg. Maar nee, ik word zelden benaderd voor mlm kansen, nog niet eens 1x per jaar. Ik geloof dat ik niet eens de 1x per 5 jaar haal.
Het gaat mij er niet om dat je dezelfde mensen blijft lastigvallen. Iedereen 1x lastigvallen is genoeg.
Als jij op je werk iedereen gaat vragen of ze interesse hebben zal je snel een gesprek met je baas mogen voeren. Met geluk is dat een gesprek waarin je enkel een waarschuwing krijgt, met pech is dat gelijk je ontslag gesprek.
Als jij relaties van je werk (leveranciers, klanten, welke soort relatie dan ook) benadert zal het gesprek met je baas direct het ontslaggesprek zijn.
MLMvoorstanderNL schreef:Antwoord op je vraag: In mijn geval zie ik mensen niet als commercieel object maar gewoon als mens.
Doch zodra je iedereen die je tegenkomt benadert met je handel dan zie en gebruik je ze gewoon als commercieel object.
MLMvoorstanderNL schreef:En je wil ook niet de band verpesten met die mensen want ervaring in MLM leert dat 'nee' niet definitief hoeft te zijn. Soms zegt men nee omdat de timing niet juist is voor hen. Dus later als ze ook zien dat het veel beter gaat met jou willen ze wel weten hoe je dat doet ;)
De ervaring leert? Is dat jouw persoonlijke ervaring? Of is dit je verteld door anderen.
En heb je je ooit wel eens bedacht dat mensen vragen hoe het met je gaat uit belangstelling voor jou als persoon? En niet omdat men interesse heeft in mlm?

Gesloten