C-o-r schreef:1 Heb ik op enig moment gerefereerd aan resultaten in de toekomst?
"dit bied mij het perspectief dat ik mogelijk behoor tot die 1% van hen die slagen"
2 in aansluiting op de feiten van de failures, welke feiten zijn dit?
Zie daarvoor juridische uitspraken die zonneklaar aantonen dat het gewin uit mlm gezien moet worden als louter theoretisch en/of speculatief en het feit dat een miniem aantal mensen er op termijn in slagen een minimaal rendement te behalen dat ten koste gaat van de overgrote meerderheid van mlm'ers dat er bij inschiet.
Zie ook de lange, lange (>8 jaar) historie op dit forum van het komen en gaan van mlm'ers waarvan er niet één heeft kunnen laten zien geslaagd te zijn en de meesten na een paar maanden als niet meer aktief zijn in de mlm.
Zie ook het feit dat, zelfs na 70 jaar historie, mlm nog steeds een oneindig klein marktaandeel heeft op alle markten waar het aktief in is.
3 waarom falen velen in m.l.m. terwijl het concept theoretisch zou moeten werken?
Aanname is fout: het concept kàn theoretisch nooit werken, praktisch dus al helemaal niet. Dit feit is al zoveel malen aangetoond, ondermeer hier op dit forum, dat het zinloos is daar verder over te bekvechten.
4 juist binnen dit spanningsveld lijkt het mij zinvol de ware reden van het succes of falen naar boven te krijgen en hier open over te filosoferen met criticasters of zie ik dit verkeerd?
Dat zie je verkeerd. Het is volslagen zinloos. Niemand is geinteresseerd in de ware reden van het falen en van enig succes is nooit sprake geweest.
5 ben je bereid om hier aan mee te werken?
Ik, en met mij vele anderen op dit forum, doen al jaren niet anders. U bent nummer zoveel in een lange rij wannabees die hier keer op keer komt binnenstuiven om oude wijn nog eens in nieuwe zakken over te gieten.
6 Waarom zou een product via m.l.m. beter of slechter moeten zijn?
m.l.m. is slechts een distributiekanaal binnen de marketing wat vele voordelen kent
1. De meeste produkten die via mlm aan de man worden gebracht zijn niet meer dan supermarkt staples waaraan allerlei magische kwaliteiten worden toegeschreven (de z.g. "wellness" markt) of ronduit gevaarlijke kruidenbrouwsels. Andere mlm's distribueren een standaard dienst die elders goedkoper, overzichtelijker en met betere service verkrijgbaar is.
2. MLM als marketing kanaal kent géén enkel objectief voordeel. De verkopers kennen het produkt of de dienst niet, zijn géén verkopers of dienstverleners en hebben géén toegevoegde waarde voor de organisatie of voor de klant.