LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
17 apr 2020 21:38
angel1978 schreef:
17 apr 2020 20:55
Nijogeth schreef:
17 apr 2020 18:55
Wat een onnozele discussie. Ik denk zeker dat mondkapjes helpen tegen de verspreiding en dan vooral bij mensen die ziek zijn. Een groot deel van de eerste virus deeltjes zullen toch in dat kapje terecht komen, in plaats van in de lucht. Dat lijkt me gewoon simpele logica.

In hoeverre het effectief zal zijn in de bestrijding van het virus, dat durf ik dan weer niet te zeggen, maar ook daarbij zal het moeilijk zijn met echte cijfers te komen, zoals dat met alles is in deze hele crisis.

Mensen die ziek zijn moeten niet met een mondkapje naar buiten.. die moeten binnen blijven.
Je kunt helaas het virus al verspreiden voor je er ziek van wordt. Dan zijn die mondkapjes wel degelijk een uitkomst. Het zal geen 100% effect hebben, maar als het maar iets helpt, waarom dan niet proberen te promoten. Verplicht stellen vind ik dan weer een ander uiterste.

Omdat als je niet hoest en niet proest en gewoon een goede handhygiene hanteert het gewoon simpelweg onmogelijk is om anderen te besmetten als je de 1,5 meter netjes hanteert? Dan kan dat eigenlijk alleen door fysiek contact ( neusvocht op je handen overbrengen ) op een ander.. maar dan biedt het mondkapje eigenlijk geen toegevoegde waarde meer als je je toch al niet aan de regels houdt.. sterker nog, met mondkapje ben je toch veilig en dan kan er toch net iets meer? Toch?

witte angora
Berichten: 31941
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Een boerka zou ik eerder als een monddichtkapje betitelen. ;)

Maar dat is een andere discussie.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

In dit opzicht lijkt de islam voor te lopen: geen handen schudden, gezichtsbedekkende kleding, het eten moet halal zijn, dus ook geen virusoverdracht via dieren, omdat je niet alles mag eten, verder nog wat hygiënevoorschriften.
:roll:
angel1978 schreef:
17 apr 2020 20:55
Mensen die ziek zijn moeten niet met een mondkapje naar buiten.. die moeten binnen blijven.
Als je er echt ziek van wordt, dan wil je niet naar buiten. Je bent het meest besmettelijk, als je geen of lichte symptomen hebt. Dat is de reden, dat op zoveel plaatsen mond en neus bedekt moeten worden, juist omdat het zo moeilijk is om altijd en overal voldoende afstand te houden.

Italië als voorbeeld. Overal 1 meter afstand, maar in Lombardije/Toscane 1,8 meter. Dat zijn andere getallen, dan Mark Rutte in elke tweede zin uitspreekt.
Laatst gewijzigd door Jablan op 17 apr 2020 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
17 apr 2020 21:48
Nu ik er aan denk... ik heb nog ergens zo'n dandy-achtig sjaaltje liggen, zo'n ding dat je boven in je overhemd propt in plaats van dat je een stropdas draagt.
(...)
Overigens is dat sjaaltje van zijde, dus dat beschermt niet voldoende. Katoen is beter.
Ah, je bedoelt een choker ? Chic hoor , maar idd niet geschikt.👎

Erthanax
Berichten: 10045
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kees2850 schreef:
17 apr 2020 20:53
Nog een andere opmerking. Je weet toch wel dat angel1978 een freelance journaliste vanuit de antikwakkers hoek is? Die hebben zo hun eigen ideeën over meningen en standpunten die afwijken van hun eigen bubble. Maar die like jij als zij zich richten op anderen. Ook als die hatelijk en op de persoon gericht zijn. Dan heb je daar geen moeite mee?
Als secretaris van de fictieve Vereniging tegen Ongefundeerede Beschuldigingen maak ik ernstig bezwaar tegen deze even ongefundeerde als onnodige beschuldiging.

witte angora
Berichten: 31941
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, moederslink, een choker. :D

Maar het is maar om aan te geven dat we er eigenlijk ook op een leuke manier mee om kunnen gaan. Wat ik al zei: het hoeft niet zwaarmoedig-wit-steriel. Maak er een modeartikel van, iets hips, iets vrolijks. Laat het een deel van je identiteit weergeven. Kies kleuren die bij je kleding passen, net als een pochet bij een stropdas past. Een pochet en een strop hoeven ook niet dezelfde kleur, stof en motief te hebben om toch bij elkaar te passen.

Immers, dit kan nog makkelijk anderhalf tot 2 jaar duren. Wees creatief binnen de beperkingen, LEEF!!!

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
17 apr 2020 21:48
Eigenlijk kun je ook met die mondkapjes op supersjiek gaan. Het hoeft niet medisch-steriel, het kan ook hipperdehipperde-cool-gaaf-sexy-stijlvol-kunstig-kitchig-noem maar op. Als het toch 'moet', dan maar meteen iets leuks ervan maken. Waarom niet?
Precies. Als we ten onder gaan, dan in stijl. :)
Andere reden voor ons: we zijn veel te snel buiten adem en dan zijn de mondkapjes vervelend. De truc met de sjaal is makkelijker.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Dan ben ik al klaar....ik heb een héél grote hoedenmand, barstensvol met sjaaltjes en sjaals in tig effen en bonte kleuren . Allemaal wasbaar....veel katoen maar ook zijde-achtig , maar die kan ik dan 3x ronddraaien..🤔

witte angora
Berichten: 31941
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Als sjaaltjes ook mogen, dan moet ik nog even kijken. Heb er twee van wol, maar die zijn voor de winter. Ik weet niet of dat een optie is, met een graad of 30, zo'n ding om, en dan een uur of twee in een snikhete trein, op weg naar het volgende wandeltraject. Want ook dat wil ik toch wel weer opstarten zo gauw als het kan en niet meer onwenselijk is.

Vanmorgen een ommetje gelopen van een kilometer of 10, ik merk echt dat de conditie achteruit gaat, de 20-25 van een paar weken geleden lukt nu toch echt niet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Een mondkapje voorkomt in ieder geval voor een groot deel dat je zelf je gezicht aanraakt met een eventueel besmette hand/ vinger van bv een deur of liftknopje .

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Men kan ook gewoon een sloop over zn hoofd trekken met 2 gaten voor de ogen____is gelijk die " coupe Corona " bedekt. :P

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik was vanmiddag een tijdje in het ziekenhuis voor een onderzoek. Surrealistische ervaring. Ben denk ik niet meer dat vijf personen tegen gekomen die op de heel uitgebreide poliklinieken een afspraak hadden voor het een of ander.

Maar ik heb bij niemand van het personeel een mondkapje gezien. Niet achter de balie, niet de dokter, niet ander personeel wat in de gangen liep.

Een grappig voordeel, de slagboom van het parkeerterrein stond omhoog. Je hoefde niet te betalen voor het parkeren. Je hoefde ook niet echt een plekje te zoeken. Plaats zat.

Nijogeth
Berichten: 10507
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb mijn witte toga en witte puntmuts al van de zolder gehaald. Dat maagdelijk wit heb ik altijd een mooie kleur gevonden.

Of ging dit te ver?

16again
Berichten: 16390
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

moederslink schreef:
17 apr 2020 22:39
Een mondkapje voorkomt in ieder geval voor een groot deel dat je zelf je gezicht aanraakt met een eventueel besmette hand/ vinger van bv een deur of liftknopje .
Dat soort knopjes bedien ik altijd al zoveel mogelijk met mijn vinger in mijn mouw. En dat doe ik al jaren

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik doe dat idd nu sinds Corona ook met een papieren zakdoekje of ook met mn mouw .

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Revoked »

Jullie begrijpen wel dat bacteriën ed nog veel beter kunnen gedijen in stof? En dat draag je dan heerlijk de rest van de dag bij. Om je pols.
Slim, not.

Moneyman
Berichten: 31072
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
17 apr 2020 20:47
Moneyman schreef:
17 apr 2020 13:35
Het is dat het het Radarforum is, anders zou ik zeggen...
Deurwaarders adviseren wij de Western-look, inclusief holsters en zakdoek voor het gezicht :!:
Count me in :wink:
witte angora schreef:
17 apr 2020 22:03
Wees creatief binnen de beperkingen, LEEF!!!
AMEN!!!

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Kees2850 schreef:
17 apr 2020 20:53
Nog een andere opmerking. Je weet toch wel dat angel1978 een freelance journaliste vanuit de antikwakkers hoek is?
Nee, dat weet ik niet. Als dat zo is, dan lijkt mij dat allesbehalve een diskwalificatie. Ik ben het vast op veel punten met haar eens.
Kees2850 schreef:
17 apr 2020 20:53
[...]Maar die like jij als zij zich richten op anderen. Ook als die hatelijk en op de persoon gericht zijn. Dan heb je daar geen moeite mee?
Ik weet niet waarover je het hebt. Doel je op een specifieke bijdrage? 'Likes' van mij hebben altijd betrekking op de inhoud van de bijdrage. Staat mijn 'like' eronder, dan was ik het er (van harte) mee eens, (of vond ik het erg grappig). En als mijn 'like' eronder stond, dan mag u aannemen dat er naar mijn oordeel er geen sprake was van hatelijkheid of op de persoon gericht zijn. Dus inderdaad, geen enkele moeite daarmee.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
17 apr 2020 23:45
Ik heb mijn witte toga en witte puntmuts al van de zolder gehaald. Dat maagdelijk wit heb ik altijd een mooie kleur gevonden.
Jij wil rondspoken. Het ziet er natuurlijk wel chiquer uit dan een niqaab of ben jij echt een tikkeltje racistisch?

16again
Berichten: 16390
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Revoked schreef:
18 apr 2020 00:14
Jullie begrijpen wel dat bacteriën ed nog veel beter kunnen gedijen in stof? En dat draag je dan heerlijk de rest van de dag bij. Om je pols.
Slim, not.
Als het een mouw van een jas is.....die doe ik uit bij binnenkomst. En met mijn mouw van een trui zit ik niet aan neus of mond. Sabbel jij op je mouw?

Gesloten