Het klopt dat dat ook instelbaar is via de optie "verberg mijn online status". Bij het merendeel van de gevallen is dat ook de oorzaak. Maar los daarvan is er ook een bug aanwezig (geweest?), als gevolg waarvan in enkele gevallen de status niet correct werd weergegeven.
Feedback op het Forum - deel 3
Re: Feedback op het Forum - deel 3
-
NeoDutchio
- Berichten: 13268
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Bij nieuwe gebruikers zit er altijd een tijd tussen. Je meld je aan, je maakt een topic en je moet wachten tot het topic online komt. Dat moet eerst langs de moderatie bij nieuwe forumleden. In een eerdere test van mij zat er zo’n 19 uur tussen het maken van een topic en het zien. Dan heb je dus nu een nieuw topic, maar de gebruiker is dan gisteren online geweest om deze te maken.
-
juliomariner
- Berichten: 4488
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Ik vraag me af of de topics van nieuwe gebruikers altijd door de mods moeten worden vrijgegeven, hoe kan het dan anders dat de topics van de ridderklonen geplaatst worden en na een of enkele dagen door de mods worden weggehaald. Zijn wij dan slimmer dan de mods, dat wij eerder door hebben dat het Ridder is of?
Dorfje
en moederslink
vinden dit leuk
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Klopt. Maar dat staat ook helemaal niet ter discussie, toch?NeoDutchio schreef: ↑25 nov 2022 15:00Bij nieuwe gebruikers zit er altijd een tijd tussen. Je meld je aan, je maakt een topic en je moet wachten tot het topic online komt. Dat moet eerst langs de moderatie bij nieuwe forumleden. In een eerdere test van mij zat er zo’n 19 uur tussen het maken van een topic en het zien. Dan heb je dus nu een nieuw topic, maar de gebruiker is dan gisteren online geweest om deze te maken.
De vraag stellen is 'm beantwoordenjuliomariner schreef: ↑25 nov 2022 15:08Ik vraag me af of de topics van nieuwe gebruikers altijd door de mods moeten worden vrijgegeven, hoe kan het dan anders dat de topics van de ridderklonen geplaatst worden en na een of enkele dagen door de mods worden weggehaald. Zijn wij dan slimmer dan de mods, dat wij eerder door hebben dat het Ridder is of?
-
juliomariner
- Berichten: 4488
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Het kan het eerste zijn of het van Gaaltje
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Er is een kans dat de ontwikkelaars aangeven dat het een feature is.Moneyman schreef: ↑25 nov 2022 13:27Het klopt dat dat ook instelbaar is via de optie "verberg mijn online status". Bij het merendeel van de gevallen is dat ook de oorzaak. Maar los daarvan is er ook een bug aanwezig (geweest?), als gevolg waarvan in enkele gevallen de status niet correct werd weergegeven.
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Dit is de bijbehorende code:
Code: Selecteer alles
if ($data['user_allow_viewonline'] || $auth->acl_get('u_viewonline'))
{
$last_active = (!empty($data['session_time'])) ? $data['session_time'] : $data['user_lastvisit'];
}
else
{
$last_active = '';
}
- Als de gebruiker heeft ingesteld dat hij wilt dat anderen dit niet zien, dan zien zij het niet.
- Als de admin de gebruiker geen rechten heeft gegeven om dit te zien, dan zien zij het niet.
- Als de variabel session_time een waarde heeft is dan wordt deze waarde gebruikt.
- Als de variabel session_time leeg is dan de waarde van de variabel user_lastvisit getoond.
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Super nuttige reactie. De rechterzijde is niet te lezen.
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Re: Feedback op het Forum - deel 3
In het Renewi topic, zie hier wordt Renewi door de topic starter beschuldigd van sjoemelen, Maar heeft diezelfde TS geen idee hoe nu de discussie aan te gaan met het bedrijf zelf over de schijnbaar gemaakte fout.
Ik zie dat vaker dat er hoog tot zeer hoog van de toren wordt geblazen in de topic door de topic starter, maar men met het bedrijf zelf geen discussie aangaat of aan kan gaan en niet meer weet hoe normaal te communiceren. Ben ik nou zo'n oude brombeer aan het worden, of hebben steeds minder mensen kennis van normale omgangsvormen?
Let wel, mijn vraag gaat niet alleen over dat topic, maar het gehele beeld dat ik steeds vaker op dit forum krijg.
Het eerste dat je toch doet is met een organisatie waar iets is misgegaan is contact met ze opnemen en dan gewoon op feiten de discussie aangaan? En pas als ze je niet meer uitkomt hier je vraag te stellen omdat je in een impasse bent geraakt?
Edit: ik heb een tweetal typefouten gecorrigeerd.
Ik zie dat vaker dat er hoog tot zeer hoog van de toren wordt geblazen in de topic door de topic starter, maar men met het bedrijf zelf geen discussie aangaat of aan kan gaan en niet meer weet hoe normaal te communiceren. Ben ik nou zo'n oude brombeer aan het worden, of hebben steeds minder mensen kennis van normale omgangsvormen?
Let wel, mijn vraag gaat niet alleen over dat topic, maar het gehele beeld dat ik steeds vaker op dit forum krijg.
Het eerste dat je toch doet is met een organisatie waar iets is misgegaan is contact met ze opnemen en dan gewoon op feiten de discussie aangaan? En pas als ze je niet meer uitkomt hier je vraag te stellen omdat je in een impasse bent geraakt?
Edit: ik heb een tweetal typefouten gecorrigeerd.
Laatst gewijzigd door kuklos op 22 dec 2022 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
juliomariner
, ClaimConcept
, Moneyman
, Lady1234
, Erthanax
en moederslink
vinden dit leuk
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Of je een brombeer aan het worden bent weet ik niet, maar ik ben het volledig met je eens
De vraag is wel wat de moderatie eraan moet doen: selectie aan de poort? Lijkt me ook lastig. Of moeten wij gewoon de meldknop gebruiken "ononderbouwde beschuldigingen" en zo de mods actief erop wijzen? Dat laatste heeft als nadeel dat een dergelijk topic dankzij het trage reageren van de mods op meldingen al lang en breed kan ontsporen en (reputatie)schade kan aanrichten.
kuklos
vindt dit leuk
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Ik denk niet dat de mods iets kunnen of moeten doen, maar het was iets wat me opviel en mijns inziens beter paste in het feedback topic dan het huiskamer topic.Moneyman schreef: ↑22 dec 2022 10:56De vraag is wel wat de moderatie eraan moet doen: selectie aan de poort? Lijkt me ook lastig. Of moeten wij gewoon de meldknop gebruiken "ononderbouwde beschuldigingen" en zo de mods actief erop wijzen? Dat laatste heeft als nadeel dat een dergelijk topic dankzij het trage reageren van de mods op meldingen al lang en breed kan ontsporen en (reputatie)schade kan aanrichten.
Ook eens met het tragereageren van de mods.
Moneyman
en moederslink
vinden dit leuk
-
witte angora
- Berichten: 30261
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Laat ik het zo zeggen: ik ben opgegroeid in een omgeving waar dat schering en inslag is. Ben al jaren uit die 'omgeving' weg, en heb intussen wel geleerd op een normale manier de discussie aan te gaan, en het 'vreemde' is: het levert per definitie aanzienlijk betere resultaten op dan vroeger. Deels hebben, in mijn beleving, meer mensen diezelfde groei meegemaakt. Tegelijkertijd zie je dat steeds meer mensen op zichzelf raken en zich niet open stellen voor anderen. Toevallig gisteren een miniscuul gebbetje gehad. De betreffende buurvrouw zal ik, als ik haar ooit nog zie, gewoon vrolijk groeten, maar ik zal er geen enkel gesprek mee aan gaan. Dat heeft geen enkel nut. Ik heb veel te lang allerlei karren moeten trekken waarvan alle wielen op de rem zaten, het is nu tijd om eens op de bok te gaan zitten van een kar die fatsoenlijk rijdt.kuklos schreef: ↑22 dec 2022 10:38Ik ze dat vaker dat er hoog tot zeer hoog van de toren wordt geblazen in de topic door de topic starter, maar men met het bedrijf zelf geen discussie aangaat of aan kan gaan en niet meer weet hoe normaal te communiceren. Ben ik nou zo'n oude brombeer aan het worden, of hebben steeds minder mensen kennis van normale omgangsvormen?
kuklos
vindt dit leuk
-
juliomariner
- Berichten: 4488
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Soms is de oplossing van een probleem zo eenvoudig alleen omdat we een steeds korter lontje hebben escaleert een probleem al heel snel.
De manier waarop je een bedrijf met een probleem benaderd heeft al een voorspellende werking hoe de oplossing gaat vallen.
Bij de bedrijven werken ook mensen en iedereen maakt fouten. Als je er als klant dan direct met een gestrekt been ingaat kan als gevolg hebben dat het personeel van dit bedrijf als snel denkt: zak jij er even lekker in.
Met stroop vang je vliegen.
De manier waarop je een bedrijf met een probleem benaderd heeft al een voorspellende werking hoe de oplossing gaat vallen.
Bij de bedrijven werken ook mensen en iedereen maakt fouten. Als je er als klant dan direct met een gestrekt been ingaat kan als gevolg hebben dat het personeel van dit bedrijf als snel denkt: zak jij er even lekker in.
Met stroop vang je vliegen.
kuklos
vindt dit leuk
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Doe dat dan wel op uw eigen kar en waar u zelf de koetsier van bent !witte angora schreef: ↑22 dec 2022 11:03. Ik heb veel te lang allerlei karren moeten trekken waarvan alle wielen op de rem zaten, het is nu tijd om eens op de bok te gaan zitten van een kar die fatsoenlijk rijdt.
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Ik kom juist uit een omgeving waarin het tegenovergestelde het geval is, dus eerst het normale gesprek aangaan. Want fouten worden gemaakt. vandaar dat die houding me zo verbaast.witte angora schreef: ↑22 dec 2022 11:03Laat ik het zo zeggen: ik ben opgegroeid in een omgeving waar dat schering en inslag is. Ben al jaren uit die 'omgeving' weg, en heb intussen wel geleerd op een normale manier de discussie aan te gaan, en het 'vreemde' is: het levert per definitie aanzienlijk betere resultaten op dan vroeger.kuklos schreef: ↑22 dec 2022 10:38Ik ze dat vaker dat er hoog tot zeer hoog van de toren wordt geblazen in de topic door de topic starter, maar men met het bedrijf zelf geen discussie aangaat of aan kan gaan en niet meer weet hoe normaal te communiceren. Ben ik nou zo'n oude brombeer aan het worden, of hebben steeds minder mensen kennis van normale omgangsvormen?
En die fouten worden inderdaad meestal het snelst en het best opgelost door gewoon een normaal gesprek aan te gaan met enkel de feiten.
witte angora
, moederslink
en Erthanax
vinden dit leuk
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Je merkt het overal wel enigszins. De maatschappij verandert. Denken in oplossingen is ook vaak niet meer iets dat veel mensen doen. Mensen lijken moeilijker te doen en zich sneller aangevallen te voelen. Zelfspot en af en toe iets accepteren lijkt er bij een steeds grotere groep niet meer te zijn.
kuklos
, Jablan
, moederslink
en JozJan
vinden dit leuk
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Realiseren die mensen zich niet dat als zij zelf continu fel en agressief reageren anderen dat ook naar hun toe zullen doen vraag je je af.
moederslink
en juliomariner
vinden dit leuk
-
moederslink
- Berichten: 10356
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Het gebrek aan goede communicatie is al lang een zeer heikel punt.
Men voelt zich snel aangevallen en velen gaan gelijk in de agressie modus.
Thuis, op de werkvloer, in het verkeer etc etc.
Het met elkaar praten zie je nog maar weinig. Het komt m.i. écht ook mede door de schermpjes.
Én daarbij geen rust én geen tijd én geen bezinning en geen tolerantie noch begrip of ff wachten : nee gelijk op de bok springen.
Er heerst een grote onrust en gebrek aan tijd . Stress!!!
Zo jammer en zorgelijk dit.
Men voelt zich snel aangevallen en velen gaan gelijk in de agressie modus.
Thuis, op de werkvloer, in het verkeer etc etc.
Het met elkaar praten zie je nog maar weinig. Het komt m.i. écht ook mede door de schermpjes.
Én daarbij geen rust én geen tijd én geen bezinning en geen tolerantie noch begrip of ff wachten : nee gelijk op de bok springen.
Er heerst een grote onrust en gebrek aan tijd . Stress!!!
Zo jammer en zorgelijk dit.
juliomariner
vindt dit leuk
-
witte angora
- Berichten: 30261
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
