LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
tina48
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 okt 2011 16:02

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door tina48 »

Hoi Jenine,

Welkom bij de club, hoop dat je baat hebt om met ons hier te kletsen, ikzelf heb hier veel steun bij, om met mensen te schrijven die weten waar je het over hebt.
Je kunt nooit vantevoren zeggen of je over een week weer veilig auto kunt rijden, gewoonweg omdat iedereen weer anders reageert op de ad, de een heeft helemaal geen last van bijwerkingen en de ander heeft ze allemaal die in de bijsluiter staan, ook als je met 10 mg start, dat is dus het probleem met ad.
Misschien kun je met degene met wie je mee rijdt een afspraak maken dat je mee kunt rijden voor zolang het nodig is, jijzelf kunt dan het beste oordelen
wanneer je weer kunt rijden, nog even een tip, als je de eerste keer weer gaat rijden neem dan iemand mee, die kan dan opletten of je reactievermogen goed is omdat je dat zelf niet helemaal goed kunt beoordelen, je merkt het namelijk niet echt of jezelf snel genoeg reageert omdat je aan de ad went.

Wel veel succes bij het starten, hoop dat alles goed gaat.
Laat je het even weten? Tot gauw.

groetjes Tina

Miradrom
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:09

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Miradrom »

,k
Laatst gewijzigd door Miradrom op 29 aug 2012 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.

tina48
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 okt 2011 16:02

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door tina48 »

hoi willemien

leuk dat je wat aan sinterklaas hebt gedaan en op verjaardagsvisite bent geweest, nee ik heb niets aan sinterklaas gedaan mijn zoon is 19 dus die vindt dat nou niet meer bepaald interressant, al zegt hij :och als er een kadootje bij zit dan wil ik wel geloven hoor! hahhaahh, mooi niet dus.
Gister had ik echt een rot dag, leek wel of er een bom in me wilde ontploffen zo'n gevoel had ik heel erg onrustig, zenuwachtig en niet stil kunnen zitten, nu is dat gevoel gelukkig weer weg, al moet ik zeggen dat ik met deze dagen ( de aankomende feestdagen) toch wel erg veel pieker en me down voel ( dat komt omdat ik geen contact met mijn familie meer heb) en dat denk je toch wel veel aan ze, en mis je ze toch.
Verder ben ik nu wel aan de nieuwe medicijnen gewend. en gaat dat goed, alleen ben ik nu bezig de temazepam af te bouwen, mag er nog maar 3 in de week nemen, en dat is vervelend, want als ik de slaaptablet niet neem slaap ik erg onrustig, slaap slecht in en ben om de halveklap wakker, veeeeel dromen over de gektste dingen, uit frustratie sta ik dan maar weer op.
Je schreef over de paniek=aanvallen en dat je opgenomen bent geweest in het ziekenhuis omdat ze dachten dat je een hartaanval had, ja ik ken dat ben zelf ook 3 x opgenomen geweest, erg is dat gevoel he, je denkt echt dat je dood gaat, mijn internist in het ziekenhuis stelde me toen gerust en zei dat er niets kon gebeuren dat het een signaal van je lichaam is dat je het rustiger aan moet doen,dat kan wel wezen maar het voelt toch echt heel anders, gelukkig nemen de paniekaanvallen bij mij nu af, en als ik er een krijg, krijg ik ze beter onder controle met ademhalingsoefeningen, maar lastig blijft het.
jee je schrijft dat je een lang verhaal hebt geschreven, wel ik kan er ook wat van hihihihihi....

he willemien fijne dag vandaag

liefs Tina

Miradrom
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:09

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Miradrom »

mmmm
Laatst gewijzigd door Miradrom op 29 aug 2012 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.

tina48
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 okt 2011 16:02

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door tina48 »

hee Wilemien

Leuk dat je de kerstboom hebt gezet, is tie mooi geworden?
Ik zet dit jaar geen boom, mijn man moet met de kerst storingsdienst draaien, en mijn zoon gaat de hot op, dus ik ben alleen, en voor mij alleen heb ik geen zin in de boom op te zetten, al dat werk en eigenlijk ook omdat ik me dan ook een beetje zielig vindt om dan alleen bij mijn boompje te zitten, dus dit jaar dan maar een keertje niet.
Verder gaat het ook hier redelijk goed, alleen slaap ik weer slecht, vanochtend stond ik alweer om 3 uur naast mijn bed, heb besloten om vanavond toch maar weer een temazepammetje te nemen, hopelijk slaap ik dan wat langer.
vandaag weer een gesprek gehad bij mijn psych, merkte dat ik erg kriebelig werd van het gesprek vandaag, was blij dat de sessie om was, maar ik denk dat het kwam omdat ik gewoon doodmoe was.
Heb net even lekker zitten haken, ik merk dat ik hier ontspanning in vindt en het op dit moment erg leuk vindt, en het me ontspant.
Zo nu ga ik even mijn medecijnen innemen en dan lekker mijn bedje in, spreek je gauw, weltruste voor straks

liefs Tina

Miradrom
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:09

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Miradrom »

Hey Jennigje,

Hoe gaat het?
Laatst gewijzigd door Miradrom op 29 aug 2012 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.

tina48
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 okt 2011 16:02

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door tina48 »

Hoi Willemien

Ja het zijn zeker drukke dagen, maarja dat hoort er bij.
Bij mij gaat het redelijk goed, al gaat het slapen zonder slaaptablet wel moeilijk, afgelopen weekend zeer slecht geslapen, gisteren toch maar weer een slaaptablet genomen en gelukkig afgelopen nacht goed geslapen, tot 9.30 uur en niet snachts wakker geworden, dat was wel fijn, vandaag niet zon goede dag, ben erg zenuwachtig, en een onrustig gevoel, maar hopelijk is het morgen weer beter, afwachten maar,
Fijn dat het goed gaat met je, en dat je nu beter met de paniek om kunt gaan, gelukkig heb ik de laatste tijd geen paniekaanvallen gehad, daar ben ik echt blij om.
Verder gaat hier alles zo z'n gangetje, krijg tussen kerst en oud en nieuw visite van mijn nicht, daar kijk ik wel naar uit, hoop dat het goed zal gaan, haar dochter heeft een handicap dus dan zal het wel druk worden in huis, hoop dat ik het aankan, vooral omdat ze een paar dagen blijven, maarja dat wacht ik dan maar af.
wel ik hoor wel weer van je voor straks weltruste

groetjes tina

Miradrom
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:09

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Miradrom »

Hoi Tina,

Hoe gaat het met je, nu voor de feestdagen?
Ik hoop dat het zenuwachtige gevoel weer weggetrokken is bij je.
Ik heb een goede dag achter de rug, terwijl ik erg moe begon. Ben wezen winkelen vandaag in een andere stad. Nooit verwacht dat ik het zou volhouden, maar ik heb geen hartkloppingen, geen duizelingen, geen zweetbuien of iets dergelijks gehad. En ik kon heel moeilijk in een restaurant eten en ook dat heb ik gedaan. Ik ben zo blij dat het goed ging. Nu op de bank ben ik ook vrij relaxed. Ik heb al twee keer het gevoel gehad dat ik mijzelf weer een beetje terugvond. Ik hoop dat het doorzet.

Jij krijgt bezoek, dat is ook pittig. Vooral als je je niet kan terugtrekken als het even teveel is.

Morgen ga ik brood bakken en nog wat kleine cadeautjes kopen. 's Avonds met de kinderen naar de herdertjesmis en daarna een broodtafel bij mijn ouders.

Nou, meid, zet 'em op tijdens de feestdagen en ik hoor wel van je.

Groetjes,

Willemien

louise22
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 mei 2008 09:45

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door louise22 »

Hallo allemaal,
Wegens omstandigheden van 2003 tot 2009 efexor geslikt. Is me prima bevallen overigens, behalve de 12 kilo die ik erbij kreeg en niet weg kon krijgen. Ben dus gestopt, netjes afgebouwd..

Ik zag iedereen om mij heen vooruit komen, opleidingen, andere functies, het leek of ik stil bleef staan, ik durfde niet te solliciteren..want: Ik ben dom, dit lukt mij niet... allerlei overtuigingen.
Heb mijzelf een doel gesteld, een HBO opleiding volgen, want dan kan ik in elk geval solliciteren. De eerste dag heb ik bij een collega staan huilen, zo bang dat ik was. Ik heb doorgezet, en ben begonnen. En ik heb de afgelopen periode heel wat afgehuild, "ik stop", "dit is niets voor mij", " ik kan het niet", wel vreemd dat ik alle toetsen heb gehaald, in de eerste keer! Tijdens de kennistoets dacht ik echt dat ik een hartaanval van de spanning kreeg, en toen ik presentaties moest geven hoopte ik dat ik voor ik op school kwam een aanrijding kreeg zodat ik eronder uit kon komen.
Bij de stichting waar ik werk mocht ik meedoen aan een assessment, eerst een hele dag training, en de week erop mocht ik een presentatie geven, en s'middags was er een gesprek over mijn portfolio. Het weekend erna kregen we de uitslag.
Jeetje, de adrenaline gierde me door mijn lijf, ik kon soms niet normaal meer zien, zweten, trillen, onrust, denken, piekeren en dan nog "normaal"zien te functioneren. Het assessment gehaald, superfeedback én nog: "Ik kan het niet"!
Vorige week vrijdag weer een migraine-aanval; ik was onderweg naar het werk- moest terug naar huis én vol schuldgevoelens. Maandag's training en s'middags nog naar het werk; ik kon niet meer fatsoenlijk rijden, niet meer fatsoenlijk praten. Ik heb de klanten bezocht die ik moest bezoeken, daarna naar huis gereden, gegeten en naar bed gegaan. Ik dacht echt dat ik superoverspannen was, terwijl ik mijn werk, de opleiding, en hetgeen ik extra doe (in mijn werkuren) superleuk vind. Ik voel me ook niet depressief, ben niet geiiriteerd, voel me buiten die angst gewoon goed. Maar de angst ging me belemmeren..
Afgelopen woensdag naar de huisarts, ook al 8 jaar niet geweest, want ik was bang, dus weer echte angst, ik kon hem bijna niet zien, heb ook niet zo goed kunnen horen wat hij vertelde. Maar ik heb citolapram gekregen, met voor nood oxazepam, en ik mag over 4 weken terugkomen. ( Heb wel gehoord dat hij zei: Ik weet dat je het niet leuk vindt, maar ik wil je toch terugzien") Dat begrijp ik.
Ik ben afgelopen woensdag begonnen met 20 mg en ik merk nu al verschil! Ik heb wel die droge mond, en sta af en toe wat te wiebelen op mijn benen, maar ik heb maar heel weinig last van al die dingen die ik hierboven beschreef. Ik kan nu bijna niet meer begrijpen dat ik niet eerder naar de huisarts ben gegaan voor medicatie! Ik voel me rustiger en ontspannener, niet zo zenuwachtig, de adrenaline giert me niet meer door mijn lijf ( af en toe nog zo'n scheutje), én ik merk dat ik in mijn hoofd weer creatief word. Morgen is het eerste kerstdag en dan komen de ouders, eerder was ik al in paniek gaan poetsen, nu kan ik denken, het komt zoals het komt!!
Ik hoop natuurlijk dat het nog beter gaat, en dat moet haast wel, én ik hoop dat het medicijn bij iedereen superaanslaat!!
Fijne kerstdagen allemaal!!

tina48
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 okt 2011 16:02

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door tina48 »

Hoi Willemien

Knap van je dat je dat allemaal gedaan hebt, respect....
de kerstdagen zijn hier rustig verlopen, mijn man , marcel moest op kerstavond en 1e kerstdag werken, hij heeft het heeeel druk gehad, dus was dan ook laat thuis, ik heb die dagen lekker geknutseld, dus heb ik er eigenlijk helemaal geen last van gehad dat ik alleen was.
Ik zou nu eigenlijk visite krijgen van mijn nicht met haar dochter, maar gister belde ze af, haar dochter was ziek, dus kon ze niet komen.
Heb jij fijne kerstdagen gehad ?
Nu nog de jaarwisseling . ik wens je alvast al het goeds en liefs voor 2012, ik hoop dat het een jaar mag worden waarin wij allemaal weer een beetje ons zelf terug vinden en dat het leven ons weer toe gaat lachen!!!!!!!!!!

Wel ik hoor wel weer van je, en vooral een hele fijne jaarwisseling

dikke kus Tina

tina48
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 okt 2011 16:02

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door tina48 »

Hoi Louise

Jeetje dat is ook wat, wat je allemaal hebt meegemaakt, gelukkig heb je het toch zelf ingezien en heb je hulp gezocht bij je ha.
Fijn voor je dat je niet zo veel last hebt van de bijwerkingen, en dat de citalopram al zo gauw helpt, bij mij was dat wel een ander verhaal pffff, ben blij dat ik dat achter de rug heb.
Ik hoop dat het goed blijft gaan met je en wens ook jou alvast een fijne jaarwisseling en een heeeeeel goed 2012

groetejs Tina

Miradrom
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:09

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Miradrom »

Het is gebruikers niet toegestaan te chatten op het forum.

Kunt u mij zeggen wat ik verkeerd heb gedaan? Mijn bericht is verwijderd, terwijl ik van niets weet.
Laatst gewijzigd door Miradrom op 02 jan 2012 17:16, 2 keer totaal gewijzigd.

tina48
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 okt 2011 16:02

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door tina48 »

Hoi Willemien

Allereerst de beste wensen voor 2012, hoe gaat het met je ?, de feestdagen goed dorgekomen?
Ik ben blij dat alles weer voorbij is en het normale leven weer op gang komt, ik heb al sinds 3 dagen verschrikkelijke hoofdpijn, weet niet of het door de medicijnen komt, maar hoop dat het nu toch wel weer snel weg gaat.
Verder gaat alles goed, ben al goed in gewicht aangekomen daar ben ik ontzettend blij mee, heb meer energie en zie er gelukkig niet meer uit als een skeletje hahahahaa, kan tenminste weer mijn kleding aan zonder dat mijn broek naar beneden valt, het is trouwens wel stil hier op het forum vindt je niet ?
Hoop gauw van je te horen, hoe het met je gaat...
Waarom is je bericht trouwens verwijderd?

groetjes Tina

tina48
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 okt 2011 16:02

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door tina48 »

Hoi Louise

Ook voor jou de allerbeste wensen voor 2012.
Hoe gaat het met je, slaan de medicijnen nog steeds goed aan,?
Laat even wat van je horen.,ben erg benieuwd. vind het zo fijn voor je dat je geen last hebt van die vervelende bijwerkingen, gek eigenlijk he dat de een er doodziek van is en de ander totaal niet, daar snap ik echt niks van, maar ik ben wel blij voor je hoor!!!!groetjes Tina

asje10
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jan 2012 11:08

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door asje10 »

Hoi Allemaal,

Voor iedereen de allerbeste wensen voor 2012!

Ik ben nieuw hier op het forum, al wel veel gelezen.
Ik ben zonet begonnen met citalopram voor ocs. Heb last van dwanghandelingen maar vooral agressieve dwanggedachten, heel vervelend! Sta onder behandeling van psycholoog en heb daar cognitieve gedragstherapie gehad. Heeft op zich wel geholpen maar het blijft terug keren, en de laatste paar weken word ik er knettergek van. Uiteindelijk een enorme paniekaanval in de supermarkt en dat was de druppel. Heb wel elke keer als ik er ergens heen ga zoiets van: ohnee straks val ik er neer en word ik weer raar en ik ben bang om gek te worden. Raar want ik weet verstandelijk ook wel dat je niet zomaar gek word maarja zie dat maar eens uit je hoofd te krijgen en dat gaat niet meer weg. Heb voor dat probleem 2 x emdr gehad en dat helpt wel voor een tijdje maar na een paar maanden is het weer terug. Vandaar dat ik toch besloten heb om medicijnen te gaan proberen. Ben al 2 jaar aan het aanmodderen en ben het spuugzat!
Maar.. vind het dus doodeng om de medicijnen te nemen vanwege de bijwerkingen. Heb ze een uur geleden ingenomen en ben op van de zenuwen! Ben vandaag nog vrij en morgen weer werken en dan dus ook met de auto 20 km rijden, be benieuwd hoe dat gaat!
Mijn moeder heeft de zelfde stoornis als ik en die slikt al jaren fluvoxamine en heeft daar heel veel baat bij. Mijn moeder heeft in het verleden heel lang er mee rondgelopen en dat heeft uiteindelijk tot straatvrees geleid. En zover wil ik het niet laten komen.

Groetjes

Miradrom
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:09

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Miradrom »

Hoi Tina,

Ook voor jou de beste wensen voor 2012.
Ik weet ook niet waarom ze mijn bericht hebben weggehaald. Ik heb niets raars geschreven en ook niet gechat. Want dat staat er, dat ik niet mag chatten. Dat doe ik nooit dus ze zullen wel een vergissing gemaakt hebben.

Fijn voor je dat je weer wat energie krijgt. Ook die kilootjes komen er bij mij aan, maar ik ben er minder blij mee. Hier gaat het verder zijn gangetje, mannetje is weer aan het werk en ik heb de administratie vandaag gedaan, wat een werk, zeg.

Nou, ik hoor nog van je

Liefs,

Willemien

tina48
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 okt 2011 16:02

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door tina48 »

Hoi Asje,

Welkom bij ons clubje, hopelijk kun je bij ons een beetje steun vinden in deze moeilijke tijd voor je, ikzelf heb er veel baat bij dat je met mensen kunt schrijven die tenminste weten waat je het over hebt.
Vervelend he die paniekaanvallen, ik heb ze zelf ook in de supermarkt gehad, wat ik er zo vervelend aan vind is dat al die mensen je dan zo staan aan te gapen, dan wordt bij mij de paniek nog groter met als gevolg dat je nog beroerder wordt, ik hoop dat je baat hebt bij de ad, en dat je goed door de gewenningsperiode door komt, en als je dan toch last van bijwerkingen krijgt
dat klets het hier maar lekker van je af hoor, hopelijk kunnen wij je dan een beetje moed inspreken.
Maar natuurlijk hoop ik voor je dat je niet zoveel last zult hebben van de bijwerkingen.
Wel laat gauw weten hoe het met je gaat.

groetjes Tina

tina48
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 okt 2011 16:02

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door tina48 »

Hoi Willemien,

Ja ik snap er ook niets van dat ze berichten weg halen, je mag toch wel vertellen dat het ook weer beter met je gaat en dat je dan ook weer dingen kunt ondernemen, ook dat wil je dan toch juist met elkaar delen!!!!!!!!!!!
en niet alleen alle misere, juist de positieve berichten over wat je al hebt kunnen doen , beuren anderen dan juist weer op, ik denk dat deze berichten dan toch niet onder chatten vallen, maarja ik weet het ook niet, misschien dat de moderator hier een berichtje kan plaatsen waarom hij of zij denkt dat wij aan het chatten zijn ? Dan weten we tenminste wat we fout doen!!!!
Verder gaat het redelijk goed met me, alhoewel ik nog steeds last heb van mijn darmen. heb maar weer poeders besteld bij de ha, deze helpen redelijk goed, maar ik had het eens zonder geprobeerd, maar geeen succes dus....

wel ik hoor wel weer van je

groetjes Tina

asje10
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jan 2012 11:08

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door asje10 »

Hoi Allemaal,

Ik ben nu voor de 4e dag bezig met citalopram en heb volgens mij wel wat bijwerkingen maar niet extreem gelukkig! Enorm aan de diarree maar wat ik vooral vervelend vind is dat ik niet kan slapen. Ik ben vanmiddag gelukkig vrij dus ga zo ff onder de zonnebank. Maar ben helemaal gesloopt door de korte nachten. Verder lijkt het wel of ik meer energie heb en een uur nadat ik de pil heb ingenomen voel ik me een beetje raar, alsof je voelt dat ie gaat werken ofzo. Het lijkt wel of ik iets meer rust in mijn hoofd heb maarja zou dat al zo snel kunnen?
Vind het fijn dat ik hier een beetje mijn verhaal kwijt kan, hoe is het bij jullie?

Groetjes Astrid

tina48
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 okt 2011 16:02

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door tina48 »

Hoi Asje

Fijn dat je niet zoveel problemen hebt met de bijwerkingen, dat rare gevoel in je hoofd is dus ook een bijwerking, of de citalopram nu al echt werkt lijkt me sterk, normaal duurd het 4 tot 6 weken voor dat het echt werkt, misschien is dat ook wel een beetje inbeelding omdat je weet dat je nu ad slikt, maarja dat maakt ook niet uit, zolang jij je er maar beter bij voelt.
En ja de slapeloze nachten is wel een heel bekende bijwerking, misschien moet je als het echt uit de hand loopt voor de eerste periode een slaapmiddel er bij vragen, dan kom je toch weer wat tot rust, veel mensen krijgen de eerste tijd temazepam erbij, ikzelf heb ze nu nog, ben wel aan het afbouwen nu nog 3 tabletten per week, maar ik slik ze dan al zeker 4/5 maanden, maar als ik ze niet neem slaap ik nog steeds slecht.
Verder gaat het redelijk goed me mij, heb nu eindelijk weer rust in mijn lijf, mijn psych zegt dat ik ad de rest van mijn leven zal moeten blijven slikken, mede doordat ik 6 jaar geleden ook al 3jaar aan de ad zat, mijn hoofd maakt gewoon een bepaald stofje niet aan, toen was ik alleen depressief, maar nu heb ik er ook nog paniekaanvallen en een angststoornis erbij, wel ik ben 3 keer opgenomen geweest in het ziekenhuis, en dit wil ik n iet nog een keer meemaken dus ik blijf de ad nu wel door gebruiken.
Wel ik hoor wel weer van je

groetjes Tina

Gesloten