LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Roboduster via Groupon

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

het antwoord is niet zo moeilijk.

er is een produkt geleverd dus daarvoor is betaling vereist.
Echter nu komen de bijzonderheden kijken- je houdt een produkt wat niet conform de advertentie is, echter door het te houden leg je jezelf een koopovereenkomst op.
in rechte zou je de waarde nu kunnen bestrijden, immers het moet billijk en redelijk zijn. waar die grens ligt weet ik niet. Ik ben wel van mening dat die grens duidelijk is overschreden en met name door de houding van groupon om geen compensatie te bieden zou indien ik rechter was de druppel zijn waardoor ik in je voordeel zou beslissen.
mijn idee van wat redelijk en billijk zou zijn in dit geval is 10-25% van de aanschafwaarde in korting te brengen, een tegoed op een evt volgende aankoop zou ik niet toestaan, immers het kopersvertrouwen is dermate beschadigd dat dit niet vanzelfsprekend meer is.

simpelweg in het kort : de zon gaat voor niets op, en robo dusters kosten geld.

whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

De t&t code die werkt nu wel (de code is hetzelfde). Zo te zien komt hij morgen dus. Waarom ik de code gisterenavond heb ontvangen is mij dus volledig onduidelijk..

Voor Henk
Stel, je wilt een per abuis opgestuurde Roboduster toch houden, ben je dan verplicht tot betaling van het originele bedrag? Interessante vraag.
Zeker een interessante vraag. Mijn gevoel zegt nee, maar dan moeten ook alle klanten (die dus het volledige bedrag hebben betaald) hier een compensatie voor krijgen.

Ik wacht ook nog even op de reactie van Groupon morgen (blijkbaar willen ze niet of kunnen ze niet reageren na 18:00 ofzo). Er is inderdaad licht aan het eind van de tunnel, maar die tunnel is onnodig lang geweest en nu de meeste al bij het licht zijn of het licht heel dichtbij zien, worden nog bekogeld door (hard gezegd) niet betalende robo-duster eigenaren (ik praat in deze dus alleen over de mensen die een robo duster hebben EN 179 euro op hun rekening erbij hebben gekregen).

Ietsje minder woest ben ik op dit moment, maar zolang ik geen werkende robo duster in huis heb en dat er uitsluitsel komt wat er gebeurt met de gratis weggegeven robots, blijf ik druk zetten. Ik ben niet meer aardig en het meewerkende is ook afgelopen. Kromhout Trading / Black Sheep is gewoon een vervelend bedrijf en ik hoop dat dit gewoon razendsnel failliet gaat. Groupon is op dit moment voor mij een partij leugenaars die vooral hun eigen naam proberen te redden, maar de weldenkende, meewerkende en netjes betalende klanten woedend maken door afspraken niet na te komen.

Zo, ik heb het gezegd. Nog gekuisd ook, als ik ga vertellen wat ik allemaal in mijn hoofd heb mag ik niet meer op dit forum komen denk ik. ;)

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

vrijheid van meningsuiting en forumgedragsregels liggen niet zover uit elkaar ;)

het hele zure van dit verhaal is dat je maanden op dat ding zit te wachten, hier met anderen de onderste steen boven moet zien te halen, en de verkoper zo'n enorme kluns is , samen met hun partner, distro en DPD er een geweldige klerezooi van maken , je uiteindelijk toch dat verdom-de apparaat wil hebben al was het alleen maar om die bij iemand in z'n hol te drukken.
kom ik in de buurt?

whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

Zoiets .. ;)
Maar ik wil vooral een werkende stofzuiger en dat alle mensen evenveel betalen hiervoor.

choerd
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2011 02:06

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door choerd »

Nou hij is vanmiddag toch eindelijk bezorgd! Hij heeft zojuist al zijn eerste rondjes gemaakt en het lijkt vooralsnog allemaal prima te werken.

Noldy84
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2011 16:31

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door Noldy84 »

Groupon is gewoon een liegende organisatie die erg slecht is in zijn/haar research..
Je koopt een zuiger twv ruim 400 euro en je denkt een vette korting te krijgen. Achteraf blijkt dat het geleverde product op internet te koop staat voor 140 dollar, dat is goedkoper dan de 179 eu die wij ervoor hebben betaald. Ze hebben die dingen verdomme voor leveren in hun handen gehad! Toen hadden ze al kunnen beslissen om niet te gaan leveren en eerlijk te zijn!

ruischw
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mar 2011 21:00

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door ruischw »

vanochtend om 10.00 uur was de dpd in hengelo en bracht mij een c-210-blue hij ziet er precies zo uit als geadverteerd. hij staat nu aan de lader dus weet nog niet of en hoe hij werkt, wel wilde ik jullie meedelen dat ik wel de juiste heb gekregen....deze dus http://www.robo-duster.com .
het geheel verdient geen schoonheidsprijs maar om de DPD er nu in te betrekken lijkt me niet fair.

Fonske1
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2011 11:02

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door Fonske1 »

Ik heb gisteren de Robo-duster ontvangen.
Handleiding in het Engels en Duits, maar heb voor t gemak toch maar ff een Nederlandse gedownload. Mijn eerste ervaring is positief; hij zuigt zorgvuldig, en komt in mijn huis op bijna alle plaatsen. Hoe meer obstakels hij tegenkomt, hoe vaker hij omdraait, dus het ligt ook een beetje aan je inrichting/rotzooi.
Verder is de handleiding zó uitgebreid, met tijdschema's en voorkeuren aan zuigrichtingen, dat het voor mij nog te vroeg is om een gegrond oordeel te vormen. Ik zal hier later op terugkomen.
Hij blijft in ieder geval, en krijgt van mij de kans om zich te bewijzen.

Onlineshopper
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2011 17:02

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door Onlineshopper »

Ik heb ook zo'n 'zwart schaap' gekregen.
Eerst opgeladen natuurlijk en toen uitgeprobeerd. Allereerst is hij helemaal niet stil, rijdt inderdaad overal tegenaan (inclusief over mijn voeten!!!) en kan zijn oplader niet vinden....

Ten tweede raakte hij van slag toen ik hem optilde (niet handig, toegegeven) en nu houdt het borsteltje niet op met draaien...

elisah54
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 aug 2011 19:41

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door elisah54 »

Hoera...... na drie maanden wachten en nog een dagje vertraging, heb ik ook een robo-duster gekregen.
Hij staat nu op de lader en ik ben blij met de Nederlandse beschrijving die er weer op de groupon-site stond. Het is dan niet de robodusterbeschrijving maar van de carneo smart.
Volgens de beschrijving moet hij dus eerst vijf uur opladen. Dus zal ik nog eventjes geduld moeten hebben voordat hij zijn eerste rondjes kan draaien.
De doos en alle verpakkingsmateriaal liggen hier nog want mocht hij niet aan mijn eisen voldoen, dan gaan hij alsnog retour.
Het is inderdaad degene die op het plaatje van de site stond, maar met een black sheep labeltje erop, dit ter herinnering aan zeker :lol:

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

nu hebben we dus TWEE modellen in levering die alletwee niet aan de originele beschrijving voldoen.

NestorA
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jul 2011 11:17

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door NestorA »

Ik heb ook zo'n 'zwart schaap' gekregen.
Als je de robo houdt: gooi de doos gerust weg, maar bewaar het BlackSheep-etiketje. Misschien wordt het nog eens een collector's item. Hoe dan ook is het voor mij een passende herinnering aan de zomer van 2011 aan het worden, de zomer die tot nu toe op een dinsdag viel.

elisah54
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 aug 2011 19:41

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door elisah54 »

grrrrrrrrrrr :evil: hij doet het NIET

Na hem aangezet te hebben houdt hij er met 5 seconden mee op.
Hij geeft storing 05 aan dat wil zeggen "right walk motor's current overflow"
oplossing: check right wheel,may change the left wheel when it is neccessary.

Tjonge jongen, hij heeft het nog niet eens 1 minuut gedaan, wat een troep!!!!!
Wat een desillusie :(
Na de vakantie retour afzender!!

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

Was er al een helpdesk? wel handig bij electronica en robotica.

elisah54
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 aug 2011 19:41

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door elisah54 »

Heb alles weer in de doos geprakt... ben het superzat. Na mijn vakantie gaat het geval meteen retour.
Dit was mijn eerste en tevens laatste deal met Groupon.
Ik hoop dat andere forumleden wel goede resultaten behalen met dit robotgeval.
De originele die op het plaatje stond heb ik dus gekregen dus hoogstwaarschijnlijk diegene die zoveel motorproblemen had en heeft!!
Zou niet weten of er een helpdesk is... heb ook helemaal geen zin meer om mijn tijd en geld te verdoen met het bellen naar Groupon klantenservice.
Wacht hun mail af ... ik ga nu eerst op vakantie en laat het stofzuigen over aan mijn lieve stofzuigerslaafje nl. mijn buurvrouw :P

whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

Nou.... het is bijna niet te geloven, maar mijn robot is ook binnen. Een blauwe zoals op de robo-duster website ook staat. Erg summiere handleiding erbij in het Engels, maar ach, daar heb ik persoonlijk geen moeite mee.

Het beste nieuws is dat hij werkt! Zelfs het automatisch terugrijden naar het laadstation werkt feilloos. Het is alleen net te klein om niet omgeduwd te worden als de robot er tegen aan rijdt. Gelukkig staat deze bij mij tegen een muur aan, dus dat probleem heb ik niet van het missende stukje plastic.

Het lijkt er dus op dat ik zowaar een werkend exemplaar heb.

Blijft een feit dat het niet de robot is welke ik had besteld en dat we veel en veels te lang hebben gewacht. Het lijkt mij niet meer dan netjes dat Groupon bij Kromhout / BlackSheep KTL een vergoeding gaat eisen en deze uitbetaald aan de mensen die een robot hebben en ervoor betaald hebben. In mijn ogen is het ongelooflijk unfair als Dhr van Vonderen hier nu een lekkere winst op gaat maken (want dat gaat hij doen als er geen compensatie komt).

Ook hoop ik dat de mensen die een robot hebben EN hun geld terug hebben gekregen, dat men de robot ook terugstuurt naar Groupon, danwel het volledige bedrag alsnog betaald. Eerlijkheid duurt het langst zeg ik maar in deze.

Het is in ieder geval heel grappig om te zien hoe de robot uiteindelijk probeert om terug te keren naar zijn laadstation.

Overigens staat in de handleiding dat als de robot te leeg is om opgeladen te worden via het laadstation, er geprobeerd moet worden om de robot voor in ieder geval 1x rechtstreeks aan te sluiten aan de netstroom. Dit is, in mijn ogen, niet meer dan logisch.

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

Blij dat je em ook hebt, al ontgaat het me waarom er twee verschillende modellen geleverd zijn.
Een tijdje terug las ik iets over probleemmodellen, volgens een filmpje waren dat de 410 modellen- wit

whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

Ik had te vroeg gehoopt. :( :( :(

Na 4 uur laden was de batterij vol. Hierop de robo duster eens een volledig rondje laten maken. Dit leek allemaal goed te gaan en de robuuster kwam vrolijk voorbij. Opeens stopte deze (na 15 minuten ofzo) en het bleek dat deze midden in de kamer gestopt was. Ik denk dat de tijd op was, dus ik druk op het knopje ga maar terug maar de Roboduster kan alleen nog maar rondjes rijden.

Mijn technisch oog (ja, letterlijk) viel op dat er geen aansturing meer is van 1 kant, precies op de plek waar het borsteltje zit en ook de motor aan die kant wordt niet meer aangestuurd. De robot kan alleen nog maar rondjes om zijn as draaien. Dus tja, toch een kapotte gekregen.

Morgen maar eens bellen. Stuur maar een nieuwe op en dan zal ik deze na ontvangst terugsturen (mits er een doos bij zit). Fout zit hier duidelijk in de aansturing en gezien het garantie is ga ik het ding ook niet verder open halen. Jammer.. jammer jammer jammer...

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

dit was ook één van de meest voorkomende klachten bij de kl410

van wat ik van de engelse leverancier begreep is dat hij in eerste instantie een diode moest vervangen, wat niets deed, op eigen initiatief verving hij het mainboard , ook dat haalde niets uit. dan blijft alleen maar een servo of elektromotortje over wat dood is.

ik hoop maar dat de 310 series ook niet deze kwaal gaat vertonen anders is dit feestje van erg korte duur, net als bij jou en vele anderen met die model.

btw- weer ongelooflijk ruk dat je dit moet overkomen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door dhc »

elisah54 schreef:Heb alles weer in de doos geprakt... ben het superzat. Na mijn vakantie gaat het geval meteen retour.
Dit was mijn eerste en tevens laatste deal met Groupon.
Ik hoop dat andere forumleden wel goede resultaten behalen met dit robotgeval.
De originele die op het plaatje stond heb ik dus gekregen dus hoogstwaarschijnlijk diegene die zoveel motorproblemen had en heeft!!
Zou niet weten of er een helpdesk is... heb ook helemaal geen zin meer om mijn tijd en geld te verdoen met het bellen naar Groupon klantenservice.
Wacht hun mail af ... ik ga nu eerst op vakantie en laat het stofzuigen over aan mijn lieve stofzuigerslaafje nl. mijn buurvrouw :P
Ik zou er toch niet al te lang mee wachten, je hebt maar 7 dagen om internetaankopen zonder opgaaf van reden retour te sturen.
Nu eerst maar even op vakantie lijkt me niet slim....

Gesloten