LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door manondoris »

rollertje schreef:Ook mijn man en ik hebben bericht gehad dat we allebei 308 euro krijgen. Bij ons wegens rolstoel gebruik. Wij hebben een hoog inkomen, dus het is nog niet inkomensafhankelijk.
vanaf volgend jaar ! en dan is het nog maar de vraag of het blijft bestaan :? geniet er nog maar lekker van ,dit pakken ze je niet meer af :D

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door manondoris »

ja precies vogels ,ik nam aan dat iedereen dat wel begrijpt !

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Dus volgend jaar komt er nog wel een betaling over dit jaar ?

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door manondoris »

Chocomelk schreef:Dus volgend jaar komt er nog wel een betaling over dit jaar ?
ja maar die is dan inkomensafhankelijk ! ik meen tot 34000 euro daarboven krijg je niks meer .

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door Chocomelk »

manondoris schreef:
Chocomelk schreef:Dus volgend jaar komt er nog wel een betaling over dit jaar ?
ja maar die is dan inkomensafhankelijk ! ik meen tot 34000 euro daarboven krijg je niks meer .
Dat is over het gezamelijke inkomen of van het inkomen van de persoon die mischien recht zou hebben op dat bedrag ?

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door manondoris »

ik ben bang dat het gezamelijk is :( ik weet het wel zeker choc !

rollertje
Berichten: 221
Lid geworden op: 28 nov 2004 17:06

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door rollertje »

Volgend jaar krijgen wij het dan niet meer. Nou ja, alles wordt je gewoon afgepakt. Wij hebben samen 2 x modaal en tot nu toe vond ik altijd dat we het heel goed hadden. We komen uit de bijstand en WAO en hebben dit bereikt. Nu merken we toch wel dat we erg veel worden gepakt door alle bezuinigingen en inkomensafhankelijke regelingen. Met twee rollers in huis hebben we al erg hoge zorgkosten en we krijgen niets meer vergoed, behalve dan dit jaar en vorig jaar die WTCG en natuurlijk onze rolstoelen. Voor de rest krijgen we zulke hoge eigen bijdragen dat we alles eigenlijk zelf betalen. Dan zeggen veel mensen dat wij het toch goed hebben in Nederland, maar we hebben op het moment gewoon moeite om rond te komen. En dat met een goed inkomen. Ik ben dan ook blij dat wij geen uitkering meer hebben. Als wij het al moeilijk hebben, moet ik er niet aan denken hoe het voor diegene is, die het met veel minder moeten doen.

Gesloten