LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] over vacineren

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
mariadoedel
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:27

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door mariadoedel »

Mensen krijgen een enting tegen de griep en kunnen nog griep krijgen, als er griep heerst.
Maar er bestaan verschillende soorten griepen.
Een pup wordt geent tegen parvo en kunnen nog parvo krijgen.
Maar er bestaan verschillende soorten type parvo's.
Behalve als je een enting hebt die werkt tegen die parvo type die er bestaat.
En gelukkig is er een enting die helpt, maar nog niet in Nederland op de markt is en dat is jammer, want hierdoor sterven nog heel veel pups in Nederland en dat is zielig en triest.
Veel fabrikanten verwaarlozen dit probleem en dat is heel triest.
Zelfs de vireloog vult zijn eigen zakken, maar als er pups doodgaan , zal hem dat een zorg wezen.

Sammetje
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2005 18:55

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Sammetje »

Ik heb me nooit zo verdiept in het enten tot gisteren...
We hebben een pup van nu 9 weken oud en ze moest voor haar 2e enting heen. Tot zover alles normaal , ook geen gezondheids problemen.
Maar gisteravond was ze een hopeloos wezentje.
Opgezette neus (3x zo dik) verhoging van bijna 39 graden , tranerige ogen , opgezette buik en meer dood dan levend (shock).
Met spoed naar de dierenarts waar bleek dat ze een alergische reactie heeft gehad op de enting. Nu mag ze van deze fabrikant geen entingen meer hebben en zijn er nog 2 andere fabrikanten op de markt.
Gelukkig is onze pup nu weer bijna normaal , na een spuit tegen de allergie , maar nog steeds is ze niet zo levendig als ze voorheen was.
Voor onze pup alleen de volgende enting nog en daarna krijgt ze alleen de hoogst noodzakelijke entingen en het liefst met zoveel mogelijk tijd ertussen. Geen jaarlijkse entingen met stoffen die langer werken.

Ben wel erg nieuwsgierig naar de reactie van personen die hier vinden dat elk jaar een enting nodig is wat zij zouden doen als het hier hun hond zou zijn.

mariadoedel
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:27

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door mariadoedel »

Hallo Sammetje

Vind het heel erg voor je dat dit gebeurd is en ik zou zeker die enting niet meer laten zetten.
Verder hoop ik dat hij weer gauw de oude is en sterkte ermee.
Ik ben blij dat je je verhaal hier verteld hier over de enting en hoop dat iedereen die klachten heeft over een enting het hier laat weten.

Sammetje
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2005 18:55

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Sammetje »

Juist omdat ik deze verhalen hier niet las heb ik het hier neer gezet.
Maar ook omdat na het lezen van de (lange) reacties waarin het een en ander staat over het enten en de gevaren werd het wel erg herkenbaar dat er wel degelijk een gevaar schuilt in enten.
Misschien is het risico op wat mijn hond is overkomen klein , toch gebeurd het en elke hond is natuurlijk 1 te veel. Je kop in het zand steken is erg makkelijk en vaak openen mensen hun ogen pas als er iets gebeurd met hun dier (tenslotte ben ik zo doende hier terecht gekomen en anders had ik nog steeds niets geweten).

Gesloten