LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Supermarkt geopend op zondag

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.

Vind u het prettig dat supermarkten op zondag geopend zijn ?

Ja
41
68%
Nee
19
32%

Totaal aantal stemmen: 60

Teunbosseman
Contacteer:

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

eleven schreef:
Chocomelk schreef:Goh wat bizar Rozemarijntje dat het bij jullie ook zo druk was/is in
de supermarkt op zondag, volgens Eleven kan dat helemaal niet.
Hoeveel mensen doen hele boodschappen op zondag.
Het is toch meer, wat iedereen vergeten is, of hier bij ons de studenten, die een feestje willen bouwen.
Gewoon lezen, wat ik geschreven heb.
En rozemarijntje heeft het zelf geschreven,wat ik bedoelde, zij koopt wat vergeten was of nodig.
Vorige week moest ik heel,even naar appie,had met spoed wat nodig( ja spoed mmmm,mar wist appie is open)
Dus zo zijn er nog vele mensen, die of met spoed iets nodig hebben, wat vergeten is, te kopen.
Dan is het inderdaad druk, maar vanaf opening tot sluiting ook?
Momentopname, meer niet.
Enzo zijn er nog veeeeeeeeeel meer mensen welke kopen wat nodig is.
Niks momentopname, in jouw omgeving blijkbaar maar zekers niet in mijn omgeving.

Het verhaaltje dat men alleen de "vergeten" boodschappen haalt is allang achterhaalt. Neem eens een kijkje in de grote stad, dan zie je wat er bedoelt wordt.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

Teunbosseman schreef:
eleven schreef:
In zoveel plaatsen waar geen CS is zie ik het op zondag druk zijn in de supermarkt. Als er zo bitter weinig klanten zijn dan heeft die ondernemer zijn rekensommetje niet goed gedaan.
Maakt een ondernemer dan altijd winst?
Waarom moeten dan winkels sluiten ?

Dat je dan op vele plaatsen te gelijk bent verbaasd mij, om de drukte op te merken.
Een ondernemer maakt een kosten baten analyse, dat is o.a. een ding om winst te kunnen maken. Waarom winkels sluiten hoeft niet perse altijd verlies te zijn maar vaak zal dit wel het geval zijn.

Euhh ik zeg nergens dat ik op vele plaatsen tegelijk ben.....zou toch wat zijn :roll:
ondernemers hebben vaak weinig keus. bij ons ging eerst alleen de Jumbo open op zondag, zowel de AH als de C1000 moesten wel mee om geen klanten te verliezen. ik denk dat het dan ook voor menig winkelier bittere noodzaak is om ook op zondag open te zijn, zelfs als ze op die zondagen niet uit de kosten komen zal het voor de week omzet noodzakelijk zijn.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Het verhaaltje dat men alleen de "vergeten" boodschappen haalt is allang achterhaalt. Neem eens een kijkje in de grote stad, dan zie je wat er bedoelt wordt.
Ik hoef geen kijkje te nemen, ik woon in een grote stad! :shock:

Inderdaad zo ziet het uit.
kokka
ondernemers hebben vaak weinig keus. bij ons ging eerst alleen de Jumbo open op zondag, zowel de AH als de C1000 moesten wel mee om geen klanten te verliezen. ik denk dat het dan ook voor menig winkelier bittere noodzaak is om ook op zondag open te zijn, zelfs als ze op die zondagen niet uit de kosten komen zal het voor de week omzet noodzakelijk zijn.
Een ondernemer maakt een kosten baten analyse, dat is o.a. een ding om winst te kunnen maken
Kosten/baten analyse.
Lees het bericht van Kokka, dan weet je waarom zoveel supermarkten open zijn.
Tenslotte nog dit:
Supermarkten zondag open: winst consument en personeel; verlies ondernemer
http://www.economischoogpunt.nl/superma ... ndernemer/

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

kokka schreef:
het leven van een ondernemer bestaat uit niets anders dan dit soort keuzes.
maar hij/zij staat toch ook vrij een andere dag zijn winkel te sluiten?
als je als ondernemer moet kiezen uit een dag verlies draaien of in totaal iets minder omzet? Koos uk voor het laatste. Vaste klanten ? Bestaan die nog?

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

eleven schreef:Kosten/baten analyse.
Voor die paar mensen die hun vergeten boodschapjes komen halen en die studenten
die een feestje bouwen daar kan je geen winkel voor open houden, zijn jou eigen woorden die
vergeten boodschappen en studenten die boodschappen doen.

eleven

Chocomelk schreef:
die een feestje bouwen daar kan je geen winkel voor open houden, zijn jou eigen woorden die
Ik weet wat ik schrijf, hoor!
Ook mijn eerder bericht gelezen, natuurlijk niet!

Chocomelk

Nogmaals Eleven een winkel MOET niet open zijn op zondag daar kiezen ze
zelf voor.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Chocomelk schreef:
Als dat is wat ze binnen krijgen en de omzet die dag niet voldoende is, dan moet je gewoon je winkel dichthouden of het met serieus minder personeel doen. Een minimale bezetting is dan ook voldoende.

eleven

Chocomelk schreef:Nogmaals Eleven een winkel MOET niet open zijn op zondag daar kiezen ze
zelf voor.
Inderdaad kiezen zij ervoor, maar waarom?
Ook hier mijn advies, lees het artikel van mijn link, dan kom je zoiets tegen:
- Het feit dat zo veel winkels opengaan, is naar mijn idee meer een “moetje”. Wanneer je niet meegaat met de ruimere openingstijden verlies je wellicht klanten aan een andere supermarkt in de buurt,

Teunbosseman
Contacteer:

eleven schreef:
Chocomelk schreef:Nogmaals Eleven een winkel MOET niet open zijn op zondag daar kiezen ze
zelf voor.
- Het feit dat zo veel winkels opengaan, is naar mijn idee meer een “moetje”. Wanneer je niet meegaat met de ruimere openingstijden verlies je wellicht klanten aan een andere supermarkt in de buurt,

Er zit een waarheid in dat als 1 winkel gaat meerdere volgen maar tis aan de ondernemer hoe deze dit inplant en dus geen verlies maakt.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Teunbosseman schreef:
eleven schreef:
zelf voor.

Er zit een waarheid in dat als 1 winkel gaat meerdere volgen maar tis aan de ondernemer hoe deze dit inplant en dus geen verlies maakt.
Het hoeft niet, mijn neef, 3e generatie slager, is bijvoorbeeld pas dit jaar op maandagmorgen open gegaan. Maar dat is dan ook een slager die niet op prijs/kiloknallers probeert te concurreren met supermarkten, waar veel slagers aan kapot zijn gaan. Die levert constante hoge kwaliteit, en een goede service, waar zeker ook nu nog een markt voor is. (en niet enkel ouderen met hang naar "vroeger")

Teunbosseman
Contacteer:

eleven schreef:
Ik hoef geen kijkje te nemen, ik woon in een grote stad! :shock:
Wat is het probleem dan :roll: Ik woon ook in een grote stad en in deze supermarkten komen niet alleen "studenten" of haalt men alleen de "vergeten" boodschappen in de buurt van een CS.

eleven schreef:Inderdaad zo ziet het uit.
kokka
Een ondernemer maakt een kosten baten analyse, dat is o.a. een ding om winst te kunnen maken
Kosten/baten analyse.
Tenslotte nog dit:
http://www.economischoogpunt.nl/superma ... ndernemer/
Ik hoef het bericht van Kokka niet te lezen om te weten hoe een en ander in elkaar steekt, lees mijn berichten ff goed door dan had je kunnen lezen dat ik oorspronkelijk uit detailhandel land kom en de hele openingstijden wet hebt meegemaakt.

Als ik zo de drukte zie op de zondagen in de supermarkten zie ik geen verlies voor de ondernemer hoor.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als we deze discussie over een paar jaar terug zien dan vragen we ons hoogstwaarschijnlijk af waarom de discussie er überhaupt was. Net zoals de politieke discussies over de piratenzenders in de jaren 70 en de commercieel tv zenders in de jaren 90 niet meer te begrijpen zijn.

De maatschappij verandert nu eenmaal continu.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat zeg ik, als ik op zondag ergens ben waar de winkels open zijn is het over het algemeen stervensdruk. Kennelijk is er bij velen wél een behoefte om zondags boodschappen te doen/te funshoppen.

Trouwens, als de winkels op zondag niet open mogen, dan moeten de kerken ook maar niet open, tv op zondag moet dan ook maar afgeschaft worden (inclusief de reli-programma's) en noem maar op. :wink:

Ik ben en blijf van mening dat iedereen zijn eigen keuze moet kunnen maken hoe de dag in te vullen.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Waar je als winkelier een beetje winst ( of minder verlies) op zou kunnen maken, is misschien het minder af hoeven prijzen van THT en TGT producten.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Jolijn schreef:Waar je als winkelier een beetje winst ( of minder verlies) op zou kunnen maken, is misschien het minder af hoeven prijzen van THT en TGT producten.
Laat ze dan maar dicht; anders is de 35% korting weer pleitte :mrgreen: !

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik ben en blijf van mening dat iedereen zijn eigen keuze moet kunnen maken hoe de dag in te vullen

Dat de kerk bepaalt, dat die dag - voor een groot deel van de beroepsbevolking- vrij is, is al erg genoeg.
:wink:
Laatst gewijzigd door Jolijn op 31 dec 2013 13:27, 2 keer totaal gewijzigd.

eleven

Jolijn schreef:Ik ben en blijf van mening dat iedereen zijn eigen keuze moet kunnen maken hoe de dag in te vullen

Dat de kerk bepaalt, dat die dag vrij is, is al erg genoeg.
Om niet te vergeten de winkelier, die bepaald, dat er medewerkers op zondag moeten werken.
Dat valt onder het vrijwillig werken en de keuze om hoe zij de dag niet kunnen invullen.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou karren vol,daarom vond ik het zo bizar...
Ik denk wat is dit,dacht wandel,erdoorheen,ff wat vergeten,maar mensen gewoon gemakkie boodschappen doen...
Trouwens bas zit er naast ook open!!lidl niet die is dicht hier...

Parkeren gewoon vol.....
Vroeg aan buren die brasserie hebben op wc...altijd druk zondag,
Nou laat maar ga wel op vrijdag...

Chocomelk

eleven schreef:
Jolijn schreef:Ik ben en blijf van mening dat iedereen zijn eigen keuze moet kunnen maken hoe de dag in te vullen

Dat de kerk bepaalt, dat die dag vrij is, is al erg genoeg.
Om niet te vergeten de winkelier, die bepaald, dat er medewerkers op zondag moeten werken.
Dat valt onder het vrijwillig werken en de keuze om hoe zij de dag niet kunnen invullen.
In tig beroepsgroepen moeten ze gewoon op zondag werken daar zijn winkelmedewerkers nu
geen uitzondering meer van.

Gesloten