Hoist Portfolio Holding Ltd.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Julie4444

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door Julie4444 »

cr van den ochtend schreef:tevens beweerden ze dat ik de enigste hoofdverantwoordelijke ben , terwijl er in het contract staat dat omdat we beide ondertekend hebben , we beide hoofdverantwoordelijk zijn ..
dat heb ik ze mede gedeeld en verzocht contact op te nemen met mn ex partner aangezien hij niet op dit adres woont en zijn naam wel ook boven de brief stond
Voor hun maakt het niet uit welke partner betaalt. Als jullie beiden aansprakelijk zijn kunnen ze dus kiezen bij wie ze het halen.

Vraag, zoals aangegeven, om schriftelijke bewijzen en geef aan bereid te zijn om een regeling aan te gaan als deze bewijzen er zijn. Misschien dat ze ook bij je ex aankloppen als je ze zijn gegevens geeft?

Jossee

Ongelezen bericht door Jossee »

hallo,
ik ben ten einde raad
wij hadden ook een lening afgesloten bij de Ned voorschotbank{ € 58000,-} in 2008
door het plotseling overlijden van m,n partner in 2010,kwam ik er alleen voor te staan
{geen overlijdingsverzekering!!! } € 540,- per maand waarvan ongeveer € 300,- rente!!!
ik heb toen een betalingsregeling getroffen met de Ned voorschotbank van € 250,- per maand
ik heb herhaalde pogingen gedaan om de rente stop te zetten zonder succes!!
daardoor liep de lening steeds verder op!! om kracht bij te zetten ben ik gestopt met betalen
met als gevolg beslaglegging op m,n salaris van € 686,- per maand !!!!! i.o.v : HOIST via het incassobureau
Janssen&Janssen te Eindhoven
ik heb in ongeveer in 16 maanden € 12000,- betaald waarvan € 6000,- rente!!! er staat nu nog € 57000,-
ik kom elke maand te kort en raakt verder in de problemen
ik wil een rente stop en dat de beslaglegging een stuk minder wordt zodat ik iets ruimer zit
wie kan mijn helpen ??

mvg Jossee

Julie4444

Jossee schreef:hallo,
ik ben ten einde raad
wij hadden ook een lening afgesloten bij de Ned voorschotbank{ € 58000,-} in 2008
door het plotseling overlijden van m,n partner in 2010,kwam ik er alleen voor te staan
{geen overlijdingsverzekering!!! } € 540,- per maand waarvan ongeveer € 300,- rente!!!
ik heb toen een betalingsregeling getroffen met de Ned voorschotbank van € 250,- per maand
ik heb herhaalde pogingen gedaan om de rente stop te zetten zonder succes!!
daardoor liep de lening steeds verder op!! om kracht bij te zetten ben ik gestopt met betalen
met als gevolg beslaglegging op m,n salaris van € 686,- per maand !!!!! i.o.v : HOIST via het incassobureau
Janssen&Janssen te Eindhoven
ik heb in ongeveer in 16 maanden € 12000,- betaald waarvan € 6000,- rente!!! er staat nu nog € 57000,-
ik kom elke maand te kort en raakt verder in de problemen
ik wil een rente stop en dat de beslaglegging een stuk minder wordt zodat ik iets ruimer zit
wie kan mijn helpen ??

mvg Jossee
Het is niet erg verstandig om zomaar te stoppen met het betalen van een betalingsregeling omdat je een rentestop wenst.

Als er sprake is van beslaglegging is er dus een vonnis en is deze vordering terecht. Je gaf zelf aan dat je met €250 per maand de schuld niet kon aflossen, maar ik zie nergens staan dat je niet meer kon missen. Blijkbaar kan je dit wel, en zelfs boven het bedrag van de oorspronkelijke verplichting, als J&J dermate veel per maand via beslag kunnen innen.

Het is onredelijk om een lager bedrag te betalen als je een hoger bedrag wél gewoon kan missen. Immers heb je een verplichting na te komen.

Misschien kan je via J&J afspreken een hoger bedrag (bijvoorbeeld €500) per maand af te lossen via een nieuwe betalingsregeling, maar als hun opdrachtgever hier niet mee akkoord gaat zullen zij beslag blijven leggen tot de vordering voldaan is. Hier hebben zij juridisch het recht toe omdat jij je niet aan je betalingsverplichting hebt gehouden, en daarna je niet een de betalingsregeling hebt gehouden en er blijkbaar sprake is van een uitvoerbaar vonnis.

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour »

Het is frustrerend om te horen dat mensen pas om hulp vragen als er al een vonnis is. Hoist heeft een vonnis, wat jouw onderhandelingspositie bijna nihil maakt. Waarom heb je niet eerder op hulp geroepen?
Wie heeft het vonnis gehaald is dit Hoist of de bank. Als dit de bank is moet Hoist de cessie met executoriale titel hebben betekend door afgifte van een exploot als ze beslag willen leggen. Heb je deze ontvangen?
Is je beslagvrije voet goed uitgerekend?

Julie4444

sacredfour schreef:Is je beslagvrije voet goed uitgerekend?
Als toevoeging: als de beslagvrije voet wel correct is uitgerekend zal je je uitgavenpatroon moeten aanpassen, of anders is het verstandig om te kijken of je tegen een lagere rente het bedrag kunt lenen en in 1 keer de schuld af te lossen, om daarna de "nieuwe" schuld met lagere rente af te lossen.

Maar zoals sacredfour ook al zegt: je bent veel te laat met het vragen om hulp. Al dit soort dingen had je voor een vonnis moeten doen, zodat de kosten voor jou ook veel lager waren gebleven. Struisvogelpolitiek werkt echt niet in dit soort gevallen.

Jossee

ik dacht al dat ik te laat was,
bedankt voor jullie reactie

sacredfour

Jossee, Is het vonnis in naam van Hoist of is het in naam van de bank? Dit is belangrijk.

Jossee

hoe kom ik daar achter?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Even kijken wie de eisende partij is in het vonnis.

B3n

Ongelezen bericht door B3n »

Beste mensen,

Ben onlangs geconfronteerd met de praktijken van Hoist en heb nu een advocaat nodig die specifiek ervaring heeft met dergelijke incassobureaus. Woon zelf in het buitenland, heb uiteraard flink gezocht en gegoogled, maar werd daar helaas niet echt wijzer van. Is hier misschien iemand die een advocaat of kantoor in Nerderland kan aanbevelen, evt via een PB aan me?

Alvast hartelijk bedankt,

B3n

sacredfour

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Mooie uitspraak. En terecht als incassoburo zijn zaakjes niet op orde heeft.

sacredfour

B3n, probeer te achterhalen wie de advocaat was in de bovenvermelde zaak voor de rechtbank Amsterdam.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

16again schreef:Mooie uitspraak. En terecht als incassoburo zijn zaakjes niet op orde heeft.
En waar staat dat dit zo is? Allemaal speculaties, wanbetalers, want die komen in aanraking met hoist, mogen van mij het vel over het hoofd gestroopt worden. Helemaal uitkleden die hap. Want in het buitenland wonen is géén beslagvrije voet.

Moneyman

puma73 schreef:
16again schreef:Mooie uitspraak. En terecht als incassoburo zijn zaakjes niet op orde heeft.
En waar staat dat dit zo is? Allemaal speculaties, wanbetalers, want die komen in aanraking met hoist, mogen van mij het vel over het hoofd gestroopt worden. Helemaal uitkleden die hap. Want in het buitenland wonen is géén beslagvrije voet.
Heb je het vonnis uberhaupt gelezen?

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Moneyman schreef:
puma73 schreef:
Heb je het vonnis uberhaupt gelezen?
Alles wat hier over deze club komt klagen is 99,999999999999999% wanbetaler. En na 2013 heeft hoist zijn zaakjes wel voor 99,999999999999 % voor elkaar.

Moneyman

puma73 schreef:
Alles wat hier over deze club komt klagen is 99,999999999999999% wanbetaler. En na 2013 heeft hoist zijn zaakjes wel voor 99,999999999999 % voor elkaar.
Klopt. Maar in dot geval dus niet, al gaat deze rechter verder in z'n bewijsbaar dan zijn meeste collega's.

Buddy1955

Ongelezen bericht door Buddy1955 »

Goedendag,

Vandaag heb ik per post een brief gekregen van mijn Bank.
Ze hebben beslag gelegd op mijn inkomsten, onder de naam van Holst Kredit AB in Stockholm.
Ik heb hier nog nooit een lening afgesloten en heb ook geen documenten van deze organisatie ontvangen met een vermelding wat ik zou moeten hebben geleend.
Hoe nu verder?

sacredfour

Er mag alleen beslag gelegd worden als Hoist een titel heeft. Dit zou het geval kunnen zijn als het om een restschuld of achterstand gaat van een hypotheek. Of het moet gaan over een schuld waarvoor al een vonnis is. Hoist moet in ieder geval de cessie met titel betekenen d.m.v. een exploot voordat ze beslag mogen leggen. Heb je dit exploot ( officieel document van een gerechtsdeurwaarder) ontvangen?

Buddy1955

Ongelezen bericht door Buddy1955 »

Hallo,

Ik heb helemaal geen documentatie ontvangen over dit feit.
De deurwaarder waar ik mee te maken heb Slagman bv is ook niet voor reden vatbaar, en zeer onbeschoft.
Ze hebben mijn loon in beslag genomen zonder enige melding vooraf, nu heb ik geprobeerd een 3e verklaring te laten ondertekenen.
Volgens afspraak bij een werknemer van Slagman bv zou dit gedaan worden, helaas wou deze persoon mij vervolgens niet te woord staan om het ook daadwerkelijk te bevestigen. Mijn bank heeft een bevestiging nodig om de beslaglegging te pauzeren.
Ze moeten namelijk de officiële documentatie aantonen.

Gesloten