LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Houtrook

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Houtrook

Ongelezen bericht door Har06 »

gezondheid schreef:Vanzelfsprekend. Juist ja....
Wanneer ik activiteiten ontwikkel waarbij mensen ziek worden: en er is geen wetenschappelijk bewijs hiervoor moet ik dan verder gaan? En al die mensen die ziek worden uitmaken voor zeurpieten?

De vuurkorven geven bij het verkeerd stoken veel ellende. En daar wordt dan ook van alles opgegooid. Jammer dat letselschade in zulke gevallen lastig te bewijzen is. Bijv. dat iemand er plastic of geverfd hout er op gooit.
Gezondheid: inmiddels zijn je bijdragen weer enkele A 4 tjes vermeerderd.
Jij noemt jezelf zeurpiet, :lol: , duidelijk.
Ik maak mensen ziek door onbehandeld droog hout te stoken???.
Wij gooien er ook nog plastic en geverfd hout in de kachel???, jakkes snapt deze Gezondheid niet dat rommel stoken ook overlast en stank in je eigen woonkamer geven, het is mij wel duidelijk waarom de buurman niet tot een oplossing kan komen. :mrgreen: :?: :roll:

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Houtrook

Ongelezen bericht door newmikey »

gezondheid schreef:Wanneer ik activiteiten ontwikkel waarbij mensen ziek worden: en er is geen wetenschappelijk bewijs hiervoor moet ik dan verder gaan?
Hoe bedoelt u precies? Wetenschappelijk bewijs dat mensen ziek zijn of dat uw activiteiten ziektes tot gevolg hebben? Wat houdt dat exact in? En hoe relateert u dat met houtrook? En waarom heeft u het over vuurkorven waar mensen plastic in verbranden in dit topic? Wat heeft dat met houtrook te maken?

Nogmaals, er is géén enkel sprankje van zelfs maar een begin van een bewijs dat het stoken van open haard, BBQ of vuurkorf met schoon en droog hout ook maar iemand schade zou doen. Waar hééft u het over? We verbieden toch ook uw auto niet omdat iemand anders met 160km/u een fietser heeft doodgereden? (of omdat auto's van anderen fijn stof uitstoten natuurlijk)

Ook: blijf nu eens bij de vragen die u stelt en beantwoord de vragen die u krijgt, u springt van de hak op de tak en er is zo géén touw meer aan vast te knopen.

Als er afval wordt verbrand moet er gehandhaafd worden en strak ook, of dat nu in een vuurkorf, open haard of houtkachel is. Hetzelfde geldt voor te lage- of lekke- schoorstenen, kook- en braadluchten, rioolstankoverlast, waterlekkage door slecht onderhoud bij de bovenburen etc. etc.

Kortom, komt u nu na 17 pagina's gedraai eens to the point!

gezondheid
Berichten: 1376
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Houtrook

Ongelezen bericht door gezondheid »

Zei ik dat u dat doet Har06? Ook al staan op de verpakkingen van sigaretten 'let op roken is dodelijk' daar trekken weinig mensen wat van aan. Ik heb het hier over mensen die slecht stoken. In het forum had ik eerder vermeld dat meerdere mensen op mijn verjaardag het benauwd kregen (plus hinder aan de ogen) van de vele rook uit een vuurkorf. Dit was toen zelfs met 30 graden buiten. Maar sommige mensen snappen dat niet dat je het dan benauwd krijgt. De pyromanen (de slechte stokers) stoken er op los. Eerder gaf u aan Har06 dat u nat hout stookte. Mensen willen geen regels. Dan ben ik van mening dat je geluidsoverlast ook uit de wetgeving moet gaan schrappen. Laat de buren het onderling maar oplossen.

http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/arti ... nker.dhtml

Algemeen Dagblad Open haard veroorzaakt kanker.

Verder geeft een arts aan dat houtrook tot aderverkalking leidt:

http://www.omropfryslan.nl/nieuws/overl ... outkachels

Er moeten strengere regels komen voor houtkachels. Zo mag bijvoorbeeld de plek van de schoorsteen niet te veel hinder geven voor de buren. Bovendien zou de politie moeten optreden tegen rookoverlast. Dat zegt milieu-arts Frans Duijm van de GGD.

Een rapport van de GGD en de Universiteit Utrecht waarschuwt voor fijnstof die in de rook uit houtkachels zit. De klachten van buren die last hebben van de rook, moeten serieus worden genomen, want er zijn gezondheidsrisico's. Bij acht op de tien gezinnen zit er te veel fijnstof in de lucht. Volgens kachelverkoper Klaas uit Heerenveen worden de problemen voor een groot deel veroorzaakt door verkeerd stoken van een houtkachel. Vaak is het hout te nat. Hout zou op zijn minst een of twee jaar moeten liggen drogen voordat het opgestookt wordt. Verder wordt het hout vaak van onderen aangestoken. Het is beter om het hout aan de bovenkant aan te steken. Dat geeft meer zuurstof en een betere verbranding, wat weer zorgt voor minder schadelijke rook.
Weet u het beter dan de GGD arts newmikey? Zo ja, wat is uw functie en opleiding in deze?

Waarom gaan de mensen zelf niet in de walm van de rook staan vraag ik me af? Als zij zelf de tuin haard aan hebben staan? Newmikey: Heeft u zelf wel eens volop in de rook gestaan? En zo ja, hoelang heeft u dat vol kunnen houden? De GGD (artsen!) geven advies om de regels te veranderen. Die mensen neem ik serieuzer dan hier op het forum. Geen draagvlak? Er is denk ik ook geen draagvlak om Belasting te betalen. Maar toch is dat erg handig.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Houtrook

Ongelezen bericht door Jablan »

gezondheid schreef:Algemeen Dagblad Open haard veroorzaakt kanker.
Uit 2011, kan ik mij nog herinneren. Een bericht n.a.v. een artikel in 'Chemical Research in Toxicology'. Met name in de Duitse pers zijn er later serieuze twijfels opgekomen, omdat een Prof. van de universiteit Leipzig felle kritiek had op de onderzoeksmethode en de conclusies achteraf overtrokken bleken te zijn.

We hebben zelf een jaar lang een meter in de schoorsteen gehad, kwam niets bijzonders naar voren. Alleen de normale verbrandingsproducten van hout. Moet je niet direct inademenen, maar dat doet geen weldenkend mens.
gezondheid schreef:In het forum had ik eerder vermeld dat meerdere mensen op mijn verjaardag het benauwd kregen (plus hinder aan de ogen) van de vele rook uit een vuurkorf. Dit was toen zelfs met 30 graden buiten.
En? Wij zijn vorige zomer drie weekeinden achter elkaar de tuin uitgerookt door barbecuende buren ergens achter ons. De rook was zo heftig, dat we niet konden zien waar het vandaan kwam. Niet leuk, maar het was na een uur ook weer voorbij en een week later stond er opeens een buurvrouw met een bosje bloemen voor de deur 'sorry voor de overlast'. Opgelost.
gezondheid schreef:Weet u het beter dan de GGD arts newmikey? Zo ja, wat is uw functie en opleiding in deze?
Dezelfde vraag heb je mij x-pagina's terug gesteld en ik heb je per PB antwoord gegeven. Sindsdien beantwoord je geen enkele vraag meer. Laat staan, dat jij vertelt, in welke regio je woont, wat jouw opleiding en functie is/was en hoe de actuele stand van zaken in jouw woonomgeving is. Wie ben jij eigenlijk om anderen de maat te nemen? Je bijdragen beginnen bijna een belediging te worden.

Newmikey is fris in dit onderwerp gedoken en kijkt er met een open blik naar. Ik kan hem alleen maar complimenteren met de snelheid, waarmee hij tot de kern komt en zich alles eigen maakt.
OmropFrsyslan schreef:Verder wordt het hout vaak van onderen aangestoken. Het is beter om het hout aan de bovenkant aan te steken. Dat geeft meer zuurstof en een betere verbranding, wat weer zorgt voor minder schadelijke rook.
De volgende stuurman aan wal. Bij alle houtkachels zit de luchttoevoer aan de onderkant en de afvoer aan de bovenkant. In deze kachels moet je het vuur onderaan aansteken, anders werkt het niet. Wie dit fijne advies opvolgt, produceert extra veel o zo schadelijke rook.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Houtrook

Ongelezen bericht door newmikey »

gezondheid schreef: Newmikey: Heeft u zelf wel eens volop in de rook gestaan? En zo ja, hoelang heeft u dat vol kunnen houden?
Simpele vraag en al even simpel antwoord: ja, ik heb wel eens in de rook gestaan en hield het niet langer dan een minuut vol, vond het vreselijk. Maar dat was rook van een BBQ en met twee stappen opzij stond ik niet meer in de rook. In de rook van mijn open haard heb ik ook al eens gezeten (de klep van de schoorsteen zat nog dicht) en dat was ook héél erg vervelend - met de klep open was het snel opgelost. Schiet u iets op met dit antwoord en zo ja, hoe dan?

Ziet u, ik beantwoord vragen en ontwijk of negeer ze niet zoals u doet. Overigens woon ik in een wijk met volop tuintjes, BBQ's en open haarden (ca. 15 huisnummers in mijn directe nabijheid) en heb ik letterlijk nog nooit in de afgelopen twintig jaar overlast van mijn buren ervaren. Zo heel af en toe als het weer kouder wordt, ruik je dat iemand eens een open haard aan heeft en dat vind ik persoonlijk heel gezellig ruiken.

"Gezellig" is ook het woord wat bij een open haard past. Met de prijs die je tegenwoordig voor een kuub goed gedroogd hout betaalt (>€120), haal je het niet in je kop om dat ding als hoofdverwarming te gebruiken. We wonen hier immers niet in een uithoek van Polen, Roemenië of Canada waar je zelf je bomen even gaat omhakken voor de stook dus waar hebben we het in godsnaam over?

Hou nu eens op te doen alsof alle Nederlanders zó rijk zijn dat ze zich dagelijkse stook van open haarden en/of BBQ's kunnen veroorloven om daarmee een dichte rookdeken over ons land te leggen. Men doe een een keer voor de gezelligheid dat ding aan en men martelt eens een paar keer per zomer een spiesje en een kippenpoot. Ik heb werkelijk géén idee waarom hier zo'n giga-opgeblazen probleem van maakt.

gezondheid
Berichten: 1376
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Houtrook

Ongelezen bericht door gezondheid »

ik had het tegen newmikey, niet tegen jablan. De naam stond er duidelijk bij. Tenzij jullie dezelfde persoon zijn?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Houtrook

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik denk, gezondheid , dat we nu best wel zolangzamerhand een eind kunnen breien aan deze discussie: in feite zijn de voor-en tegenstanders het waarschijnlijk wel met elkaar eens: alleen stoken met droog, onbewerkt goed hout, geen troep verbranden, de schoorsteen aanpassen, in overleg blijven met de buren, niet stoken bij 30° buiten, op de wind letten , niet pal in de rook gaan zitten als deze jouw richting uitwaait en zo nog het e.e.a aan eisen w.b goed verantwoord stoken...
Er wordt nu van alles bijgehaald en het gaat alle kanten op en het is een herhaling van zetten.
De handhaving van dit alles blijft het issue!

En dan misschien ook nog dit :
L.Vos schreef:De houtstookgekte is waarschijnlijk ook bedoeld om
de mannen lekker fikkie te laten stoken ;
mannen staan ook graag achter de BBQ, veel mannen hebben tegenwoordig " mannenweekendjes" , laten dan hun baarden staan, hebben dan woeste haren , hullen zich in berenvellen, stoten oergeluiden uit en willen jagen, vechten en bier drinken , kippen kluiven en vooral keet maken en geen gezeur aan hun hoofd .......ff mannen onder elkaar zijn...misschien?.... :wink:

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Houtrook

Ongelezen bericht door Jablan »

@Moederslink: mooie typering van mannen onder elkaar :D
moederslink schreef:De handhaving van dit alles blijft het issue!
Hoe zie je dat voor je?

Yo, Handhavingsanekdote. Juni 2015.

*deurbel*
Door de wazige glas zijn twee gestalten te zien. Verkopers van energie, geloof, communicatie, onderhoudsabonnementen?
'Goedemorgen, u bent de bewoner van dit huis?'
'Al jaren.'
'Wij zijn van de milieupolitie.'
'Die bestaat niet. Waar bent u wel van?'
De heren tonen een pas. Naam, geboortedatum, in dienst van de gemeente, bureau Handhaving. Het is overigens een strafbaar feit om je uit te geven voor niet-bestaande instanties. Dit terzijde.
'Wat kan ik voor jullie doen?'
'We kregen een melding, dat er in het perk naast deze huizen platen asbest zouden zijn neergezet. Zijn die platen van u?'
We hadden, volgens de plaatselijke traditie, naast de schuur van buurvrouw bitumen golfplaten neergezet om later in de week af te voeren naar de vuilstort. Doet iedereen, meestal wordt er nog een rondje gemaakt of iemand nog meer zooi heeft om af te voeren.
'Ja, we hebben daar ...'
'Dat is gemeentegrond. Hoe zou u het vinden wanneer iemand in uw voortuin asbest neerlegt'
Hier moest ik lachen. We hebben volop jongeren in de buurt, die op straat eten of drinken en de verpakkingen ter plekke achterlaten.
'Ach, meneer, ik denk dat we hier elke week een halve vuilniszak vol rotzooi uit de tuin en het gemeenteperk vissen.'
'Maar weet u hoe gevaarlijk asbest is?'
Bitumen golfplaten bestaan uit zacht asfalt. Daar zit geen vezel asbest in.
'Absoluut. Sterker nog, mijn vader en ik hebben ervoor gezorgd, dat er asbestwetgeving kwam.'
We hebben de SP gecoacht, zodat ze een goed verhaal hadden, en tegelijkertijd het asbestkartel bij de EU in Brussel een paar spaken in de wielen gestoken.
'Dan vindt u het prima, wanneer iemand asbest in uw tuin dupt?'
'Waar komen jullie voor? Waarom bellen jullie bij ons aan? Er zijn zes huizen, waar die platen vandaan kunnen komen.'
'We kregen een melding...'
'Van wie?'
'Dat mogen we niet zeggen.'
'Fraai. Dan mag je melder teruggeven, dat we in deze buurt eerst elkaar aanspreken.'
'Het kan ook een anonieme melding zijn geweest via internet.'
'Dat is nooit anoniem, daar zit een IP-adres bij en dat is altijd te traceren.'
Later ontdekte ik, dat een anonieme melding via de gemeentesite onmogelijk is. Er moeten altijd contactgegevens worden achtergelaten. Leugen nummer twee van deze buitengewoon opsporingsambtenaren.
'Goed, maar wilt u die platen opruimen?'
'Zodra het kan, ja.'
Bonnenboekje werd getrokken.
'U heeft tot vanavond de tijd ...'
'Hoe denk je dat ik met deze pols die platen kan tillen?'
Net een week eerder vastgesteld, dat een windvlaag, een glazen deur en mijn persoontje geen gelukkige combinatie zijn. Vonden ze in het ziekenhuis ook, toen ze de drie open slagaders zagen. Deze heren zagen het verband pas, toen ik de pols praktisch onder hun ogen hield en eerst daarna ontdekten ze het tweede verband in mijn hals. Na een kleine discussie, inclusief de aankondiging van een klacht, kregen we een week de tijd om de platen af te voeren. Bonnenboekje opgeborgen.
'Goed, dan is dat zo afgesproken.'
'Nog niet helemaal. Jullie hebben nog steeds niet verteld waarom jullie vandaag wel langskomen, terwijl we jullie hier in geen jaren hebben gezien. Was het omdat in de melding het woordje 'asbest' opdook?'
Na veel gedraai, inclusief de aankondiging een afspraak met de leidinggevende te maken, bleek dat de goede gok te zijn. Ze werken met prioriteiten en gaan niet achter elke melding aan. Weten we dat ook weer.

Lang verhaal ingekort. Dit viel namelijk in een reeks andere valse 112-meldingen en vandalismeschades, zodat ik later die dag het politiebureau ben binnengelopen en alles heb verteld. Dat bleek toch een goed idee te zijn, want het telefoonnummer van de melding bij de gemeente was hetzelfde nummer als van de valse alarmeringen... Heeft mij wel een hele middag gekost en het inzicht gebracht, dat de koffie bij de politie stukken beter is geworden in vergelijking met het laatste bezoek.

Welkom bij handhaving anno nu. Meerdere leugens ophangen, geen feiten checken, direct standaard opvoedkundigpraatje afsteken zonder te kijken of te luisteren, geen hoor en wederhoor toepassen, bij de eerste tegenwerping bekeuring willen uitschrijven.

Dit verhaal is natuurlijk rondgegaan. Buurvrouw woont al 30 jaar hier en in al die jaren was er nog nooit over afval in het gemeenteperk geklaagd, laat staan dat de gemeente daarvoor langs is gekomen. Maar na dit bezoek ruimt niemand nog iets op van de heilige gemeentegronden.
Sinds begin dit jaar schijnt er elke week een veegploeg van de gemeente door de straat te gaan om het zwerfvuil te verzamelen.


Nu gaat deze anekdote over afval, met een volledig averechts effect. Hoe groot is de kans, dat een gemeente actief en succesvol handhaaft op overlast van houtrook?
Laatst gewijzigd door Jablan op 28 jan 2016 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Mucha

Re: Houtrook

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Houtrook

Ongelezen bericht door Har06 »

[quote="Mucha"][quote="moederslink"]Ik denk, gezondheid , dat we nu best wel zolangzamerhand een eind kunnen breien aan deze discussie:
Inderdaad. Zelfs al wordt er met schoon, droog hout gestookt en met de juiste schoorsteen, dan is het voor sommigen nog steeds niet goed genoeg.
Regels moeten er komen. En een strenge naleving ervan met hele hoge boetes. En nog liever een totaalverbod.
Zoveel is mij inmiddels wel duidelijk.[/quote]

Dat was mij al duidelijk na de 25 voorgaande a4 knipsels van Gezondheid, ik wil afsluiten met het uitspreken dat de buurman de getroffen partij is :lol:

tree3
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 mar 2015 13:55

Re: Houtrook

Ongelezen bericht door tree3 »

Tros Radar schrijft:
Helaas kunnen mensen die last hebben van de houtrook van hun buren hier weinig tegen beginnen. Er is namelijk in de wet niks geregeld over overlast van een houtkachel. En dan ben je dus overgeleverd aan de redelijkheid van je buren. Als die erg gesteld zijn op het gezellige knisperende haardvuur, riskeer je een conflict.
Ik las dat iemand met de BBQ de gehele buurt voorziet van sterke rookwalmen. Is dat ook toegestaan? Immers er zijn geen normen. Dit lijkt me dan ook een 'uitstekend' instrument dat buren in kunnen gaan zetten bij ruzies waar dan vervolgens meerdere mensen last van hebben. Mijn verdere buren hebben hekel aan BBQ. Zij zijn van plan om meerdere vuurkorven aan te gaan zetten met flinke rookwalmen te gaan verspreiden. Het schrijven van Radar brengt hun op slechte ideeën.

Zo juist geïmpregneerd hout in de kachel gehad. Ik heb geen klachten gehad hierover.

Ik zie de krantenberichten al in de Telegraaf zijn: Rookoorlog in.... New mikey schrijft dat houtrook niet schadelijk kan zijn? Waaruit blijkt dat?

Ben benieuwd wat Har06 weet van de individuele situaties en op voorhand tot zo'n conclusie komt? Glazenbolletje?

Zojuist geïmpregneerd hout in de houtkachel gestopt, ik heb van niemand klachten gekregen hoor.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Houtrook

Ongelezen bericht door newmikey »

tree3 schreef:..New mikey schrijft dat houtrook niet schadelijk kan zijn?
Hoe komt u erbij? Waar leest u dat?

tree3
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 mar 2015 13:55

Re: Houtrook

Ongelezen bericht door tree3 »

O, dan heb ik het denk ik niet goed gelezen. Maar mijn vraag is mag je de buren voorzien in flinke rookwalmen? Daarop heb ik nog geen antwoord gehad. Als dat zo is dan mag er wel wat veranderd worden. Zwarte rook lijkt me ongezond. Als het goed is moet er geen zichtbare rook uit de schoorsteen komen? Dan stook je goed? Even weer paar blokken er op doen. En de kachel laten smoren zodat het langer mee gaat. Niemand die het kan controleren immers.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Houtrook

Ongelezen bericht door Jablan »

Nee, je mag je buren niet uitroken. (Je kunt het natuurlijk één keer doen onder het motto 'oeps, foutje')

tree3
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 mar 2015 13:55

Re: Houtrook

Ongelezen bericht door tree3 »

Op basis waarvan mag dat niet Jablan? Volgens de gemeente is dit privé sfeer wat wij doen.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Houtrook

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik ben vandaag lui, er staat al 1 lange bijdrage van mij hierboven en voordat Har06 over overlast begint, hou ik het kort :D
Advocaten.nl => onrechtmatige hinder en overlast. Artikel wordt tegenwoordig vaak ingezet om een rechtsgang te vermijden.

tree3
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 mar 2015 13:55

Re: Houtrook

Ongelezen bericht door tree3 »

Mijn buren verderop beginnen al met 7 uur met stoken. Ik heb helemaal geen klachten. Dit terwijl de andere buren dat wel hebben. Zij heeft astma. Het is toch zo dat diegene ziek is? Dus daar kun je geen rekening mee houden of wel? En wat moet je daar dan aan doen? Nooit meer stoken? Want wanneer je ook stookt dan heb je altijd wel klachten.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Houtrook

Ongelezen bericht door Har06 »

Jablan schreef:Ik ben vandaag lui, er staat al 1 lange bijdrage van mij hierboven en voordat Har06 over overlast begint, hou ik het kort :D
Advocaten.nl => onrechtmatige hinder en overlast. Artikel wordt tegenwoordig vaak ingezet om een rechtsgang te vermijden.
Ik heb niets tegen 30 A4 verhalen, Gezondheid=proost, kan niet met zijn buurman overweg en veegt alle houtstokers op een hoop met de conclusie dat nagenoeg iedereen geverfd hout plastic stog teer etc etc etc stookt om hen tot last te zijn.
Ik heb bewondering voor zijn buurman die dit alles moet ondergaan :oops:

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Houtrook

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik vraag mij inmiddels af of die buurman wel bestaat. Ik heb bij een paar mensen met klachten per PB nagevraagd en iedereen gaf meer informatie, terwijl mw. Gezondheid niet reageert. Tien jaar rondhangen op een ander forum, heeft mij geleerd, dat sommigen echt in een eigen, virtuele wereld leven.
Ja, gezondheid, als je dit leest, eerst alle gestelde vragen beantwoorden.
tree3 schreef:Mijn buren verderop beginnen al met 7 uur met stoken. Ik heb helemaal geen klachten. Dit terwijl de andere buren dat wel hebben.
Dat kan. Het hangt helemaal van de bebouwing en de bomen bij jou in de straat af, hoe de lucht door, over en langs de huizen drijft.
tree3 schreef:Zij heeft astma. Het is toch zo dat diegene ziek is?
Niet per se, het is een chronische aandoening, die soms verdwijnt, soms onverwacht verergert. Gebruik een zoekmachine voor alle info.
tree3 schreef:Dus daar kun je geen rekening mee houden of wel? En wat moet je daar dan aan doen? Nooit meer stoken? Want wanneer je ook stookt dan heb je altijd wel klachten.
Rekening houden met je buren moet altijd, maar niet tot elke prijs. Iedereen heeft het recht om het huis te verwarmen zoals je zelf wil. Daarom kun je nooit eisen om niet te stoken. Of laat jij je door je buren verbieden om te fietsen/auto te rijden?
Heeft de mevrouw met astma misschien een mechanische ventilatie in huis?


Zo, straks even met de cirkelzaag door wat eikenhout. Onvoorstelbaar, dat eiken als verpakkingsmateriaal wordt gebruikt. :mrgreen:

:wink:

gezondheid
Berichten: 1376
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Houtrook

Ongelezen bericht door gezondheid »

Jablan als u het niet wil geloven dan niet. Ik ben hier niet voor om jou te overtuigen. En als je echt schone lucht wil hebben? Dan moet je in Nederland niet zijn. Door de zonden is de schepping in verval geraakt.

Mijn brief wordt 11 februari behandeld in de tweede kamer.

Gesloten