LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 1

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
alfatrion

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door alfatrion »

Henk Toeter schreef:
alfatrion schreef:Ik zie een aanbod tot registratie en het plaatsen van berichten en de aanvaardig van dit aanbod door de leden.
Dat is echter geen aanbod, maar een uitnodiging tot meediscussiëren.
Waarom zou dat geen aanbod zijn?
Henk Toeter schreef:Als ik, en dat kan iedereen voor zichzelf ook doen, naar mezelf kijk en afvraag welke verplichtingen (verbintenis) ik heb ten overstaan van dit forum dan is het antwoord 0.
Een aanbod kan om niet gedaan worden. Schenking is daar een voorbeeld van (art. 7:175 BW). Bruikleen is een ander voorbeeld van (art. 7A:1777 BW). Dit zijn twee voorbeelden van niet-wederkerige overeenkomsten (art. 6:261 BW). Overigens verkrijgt Radar (impliciet) een licentie om auteurswerken te publiceren op het forum.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Het is zover, ook dit topic gaat nu overspoeld worden door juridisch geneuzel, een mooi voorbeeld hoe menig topic gekaapt wordt door hobbij-juristen welke er een sport van maken met wetteksten te zwaaien. Misschien kan de moderatie daar ook eens een oordeel over vellen.

Meint

Ongelezen bericht door Meint »

De algemeenheden toepassend concludeer ik dus dat MM 1 of meerdere waarschuwingen heeft gehad, dat de ban door meerdere mensen is beoordeeld en dat ze er zeker nog eens naar gekeken hebben.

Als dat niet genoeg is, dan houd het dus op.
'Sint Money' komt echt niet terug. Dat kan alleen al niet meer omdat er zoveel ophef is gemaakt. Dat zet alles op scherp. Zijn martelaarschap is dus ondertussen gegarandeerd en het evangelie wordt hier geschreven. Of hij dat zelf nu wil of niet.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

BL2 schreef:
stofzuigertje schreef:zij gaan niet voor ons forum
ons ?
Het blijkt wel, je hebt er niets van begrepen wie hier de eigenaar is !
BL2 schreef:Het is zover, ook dit topic gaat nu overspoeld worden door juridisch geneuzel, een mooi voorbeeld hoe menig topic gekaapt wordt door hobbij-juristen welke er een sport van maken met wetteksten te zwaaien. Misschien kan de moderatie daar ook eens een oordeel over vellen.
Zelf juridische standpunten willen innemen, maar anderen mogen dat natuurlijk niet.

Wat voor meerwaarde heeft het om een topic te kapen met een dergelijk klaagzang?

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Hoe relevant is het om te bewijzen wie hier de regels bepaalt. Dat is toch evident?

Dat is analoog aan een scheikundig bewijs dat gras groen is.

Totaal overbodig en meer geschikt voor het juristenforum.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

gosewijn schreef:Ik heb vorig jaar een klacht ingediend ,omdat een politicus ernstig werd beledigd op dit forum. Ik kreeg een waarschuwing als ik dit nogmaals zou doen kreeg ik verbanning. Nee ik stem niet op deze persoon. Voor mij was dit onbegrijpelijk .
Het lijkt er op dat de moderatie gewoon een beetje random zit te klieren met waarschuwingen. Ik heb er ook een paar gehad, om voor mij nog steeds onbegrijpelijke redenen. Al lijkt er wel een trend te zijn dat als je niet altijd 100% voor de consument/klager bent, je een kruisje achter je naam krijgt. Ongeacht waar over wordt geklaagd. Je kunt het beste gewoon klagers gelijk geven en zeggen dat alle bedrijven boeven zijn.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

renewouters schreef:Ik heb er ook een paar gehad, om voor mij nog steeds onbegrijpelijke redenen. Al lijkt er wel een trend te zijn dat als je niet altijd 100% voor de consument/klager bent, je een kruisje achter je naam krijgt. Ongeacht waar over wordt geklaagd. Je kunt het beste gewoon klagers gelijk geven en zeggen dat alle bedrijven boeven zijn.
Die stelling durf ik wel te weerleggen.

Ik denk dat het probleem eerder ligt in een TS welke kritiek niet kan handelen (denk bijvoorbeeld aan een boom in goede gezondheid), en vervolgens alle onwelgevallige berichten gaat melden.
Verder kan ik mij voorstellen dat een moderator ook geen trek heeft om ellenlange berichten (over wetteksten bijvoorbeeld) door te spitten en zo efficiënt mogelijk de meldingen wil afwikkelen.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Verder kan ik mij voorstellen dat een moderator ook geen trek heeft om ellenlange berichten (over wetteksten bijvoorbeeld) door te spitten en zo efficiënt mogelijk de meldingen wil afwikkelen.
Het is echter wel je taak als moderator om je werk zo goed mogelijk te doen en alles zo goed mogelijk te beoordelen.
Als je daar geen 'zin' in hebt, dan moet je iets anders gaan doen.

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Als het je niet zint welke vreugde beleef je dan om hier te blijven, forums genoeg waar je lekker kan kletsen. De moderatie die bepaalt gewoon en die is niet herkiesbaar en beinvloedbaar, ze willen inschikken op hun manier en tempo.

Daarom spendeer ik ook geen tijd meer aan dit forum, alleen over de schouder meelezen van leuke forumgasten en die zijn er ook genoeg. Heb geen opzegtermijn of een boeterente te betalen, gewoon vrij om te gaan en staan waar ik wil.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Jesa H schreef:En ook zou het fijn zijn as de moderatie gewoon reageert op e-mail. Er is hier een trol die mij behoorlijk heeft lopen lastigvallen en een heleboel accounts heeft blijkbaar. Daarom ben ik al een stuk minder actief geworden want die gast wordt niet aangepakt en op berichten/klachten over wat deze persoon doet (bedreigingen en dergelijke) wordt niet gereageerd.
Hierover hebben wij wel degelijk mailcorrespondentie gehad. Zoals wij daarin aangaven, kunnen en willen wij niet modereren in pb-verkeer, enkel in openbare forumberichten.

Overigens hebben wij mede dankzij jouw meldingen toch tegen deze forummisbruiker kunnen optreden, waarvoor dank, en we hebben je hierover inmiddels nog een extra mail gestuurd.
Jesa H schreef:Of er wordt gezegd "Ga maar naar de politie". De moderatie neemt geen enkele verantwoordelijkheid voor het ernstig schadelijke gedrag van bepaalde gebruikers die mensen met een hulpvraag nog dieper de sh*t in adviseren en verbant mensen die wél fatsoenlijk advies op een normale manier geven en wél echt kennis van zaken heeft.

De moderatie verwijdert kritieken op radar uitzendingen, op de moderatie zelf, en verwijdert constructieve bijdragen die niet binnen hun straatje of mening passen onder het mom van "off-topic" terwijl bepaalde gebruikers continu echte off-topic onzin blijven posten en deze posts nog niet eens verwijderd worden na een melding.
Wij verwijderen absoluut niet per definitie kritiek op onze uitzendingen, zoals in vele forumtopics over uitzenditems duidelijk te zien is. Deze kritiek mag weliswaar niet in strijd zijn met onze huisregels, maar daarbinnen is nog steeds een hoop mogelijk.
HansieZant schreef: Nieuwe mensen op dit forum worden flink afgekat, menig topicstarter heeft zichzelf na een openingspost niet meer laten zien hier, omdat het zoveelste topic gierend uit de bocht vloog.
Dat is ons inderdaad ook een doorn in het oog, en hiertegen treden wij de laatste tijd ook harder op.
Lowieze schreef:"Ongelijk kunnen erkennen is blikkbaar toch erg lastig."

Ik schrijf nog niet zolang mee op dit forum, maar heb toch wel veel reacties in de afgelopen tijd gezien waar de honden geen brood van lusten. Er wordt dan een waarschuwing gegeven, maar ik heb geen enkele forummer gezien die zei: ja, inderdaad, ik ben te ver gegaan, dat had ik anders moeten zeggen.

Dus ook aan de kant van de forummers valt nog wel één en ander te leren.
Niks aan toe te voegen.
alfatrion schreef:Misschien dat het bestuur ook eens zou kunnen kijken hoe mensen ook na een ban buiten de deur kunnen worden gehouden.
Dit is een technisch en juridisch lastige kwestie, maar dit bekijken wij inderdaad. Suggesties op dit vlak zijn uiteraard ook welkom.
HADES2001 schreef: En admins wederom permabans moeten een laatste extreem zijn! Tijdelijke bans zijn effectiever
Dat zijn ze nu ook al.
fonsflons schreef:Ik heb al meer dan 20 jaar een gigantisch meningsverschil met mijn vrouw over de kans om aan het raam te zitten in het vliegtuig, welke jaarlijks weer oplaait tot grote ergernis van beiden.

De een zegt: 33% kans om aan het raam te zitten, er zijn immers 3 stoelen naast elkaar, en in de praktijk 66% want ik wil wel ruilen. De ander zegt, nee in beide gevallen 50% want je zit er wel of niet.

En toch zijn we al meer dan 20 jaar getrouwd en beste maatjes.
:)
Lowieze schreef:"Let op:

- Radar (de Moderator) zal op dit forum meelezen om suggesties op te doen en te vernemen wat er zoal speelt, maar vooralsnog niet om actief mee te discussiëren.

- Dit topic is een proef. Afhankelijk van hoe nuttig het bevonden wordt door gebruikers én door onszelf, zullen wij het sluiten / instandhouden / aanpassen. Mocht het nuttig blijken, dan kan het een permanente vorm krijgen."

Hoe moeten wij weten wat door de Moderatie nuttig wordt bevonden als zij hier zelf niet meepraten? Kom eens uit je hokje vandaan en laat ons eens weten waarom jullie iets sluiten/instandhouden of aanpassen.
Zoals u het nu stelt, wordt er achter onze rug om beslist, terwijl u ons wel om suggesties vraagt.
Bij dezen.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Grappig (of eigenlijk niet) , de klacht/opmerking van mij over de "gereincarneerde" stofzuigert naar de kruimeldief met een quote van zijn PB , iets waar vele mede forummers zich aan ergeren (reincarnaties) is slachtoffer geworden van de "Moderatie censuur".
Blijkbaar mag je daar niets over zeggen. Ik zie er ook niets over terug in te reacties van de moderatie.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij heeft dat huishoudelijke apparaat een hele speciale status op dit forum. ;-)

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Radar schreef:
alfatrion schreef:Misschien dat het bestuur ook eens zou kunnen kijken hoe mensen ook na een ban buiten de deur kunnen worden gehouden.
Dit is een technisch en juridisch lastige kwestie, maar dit bekijken wij inderdaad. Suggesties op dit vlak zijn uiteraard ook welkom.
Als het zowel technisch als juridisch lastig is om iemand met een permaban buiten de deur te houden, is een permaban juridisch dan wel verdedigbaar? En als iemand ondanks een permaban toch niet buiten de deur kan worden gehouden, wat heeft een permaban dan voor nut?

In het geval van de 'bekende' gebruiker is het volgen mij makkelijker hem zijn account te laten houden. Dan hoeven jullie alleen maar een paar keer per dag op zijn account te klikken en al zijn posts te verwijderen, gemeld of niet. Ook als hij nieuwe accounts aanmaakt kun je dat precies zo doen.

angel1978

bprosman schreef:Grappig (of eigenlijk niet) , de klacht/opmerking van mij over de "gereincarneerde" stofzuigert naar de kruimeldief met een quote van zijn PB , iets waar vele mede forummers zich aan ergeren (reincarnaties) is slachtoffer geworden van de "Moderatie censuur".
Blijkbaar mag je daar niets over zeggen. Ik zie er ook niets over terug in te reacties van de moderatie.
Dat is dus precies het probleem. Het is zo inconsequent als de pest..
Of de keuzes terecht en goed zijn, a la.. Maar voer ze dan ook consequent uit.

Nieuwe mensen op dit forum worden flink afgekat, menig topicstarter heeft zichzelf na een openingspost niet meer laten zien hier, omdat het zoveelste topic gierend uit de bocht vloog.

..
Dat is ons inderdaad ook een doorn in het oog, en hiertegen treden wij de laatste tijd ook harder op.
Yeah right.. Het was nog niet gezegd ( al eerder ) of er werd weer een TS afgekat en weggejaagd op dit forum... Gemeld en wat denk je, de forummoderatie doet geen ene moer..

VOLG HET DAN OP! En consequent.. Of zeg en beloof het gewoon niet..

bprosman

Als het zowel technisch als juridisch lastig is om iemand met een permaban buiten de deur te houden,
Technisch helemaal niet moeilijk, je maakt een nieuwe nickname aan, heb je een IP ban pak je een (andere) proxy.
Laat stofzuigert regelmatig zien.
Dus als MM per se zou willen zou hij morgen (onder een andere naam) terug kunnen komen.

angel1978

bprosman schreef:
Als het zowel technisch als juridisch lastig is om iemand met een permaban buiten de deur te houden,
Technisch helemaal niet moeilijk, je maakt een nieuwe nickname aan, heb je een IP ban pak je een (andere) proxy.
Dus als MM per se zou willen zou hij morgen (onder een andere naam) terug kunnen komen.
De kunst is om die proxy's buiten de deur te houden ( staat ook in de gebruiksregels dat het niet mag ).
Dus ban alle bekende en veel gebruikte proxy's en blacklist die of doe aan whitelisting. 100% krijg je het niet voor elkaar, maar je kan het wel flink lastig maken en iemand zo ontmoedigen door te gaan omdat het teveel tijd en moeite kost.

Student90

Ongelezen bericht door Student90 »

bprosman schreef:
Hiermee ondersteep je hetgeen Radar aangeeft, namelijk dat het lastig is iemand met een permaban buiten de deur te houden.

Diegene zal namelijk inderdaad een IP-ban (als die stap wordt genomen) gemakkelijk kunnen omzeilen als diegene dat zou willen.

Dus een permaban is technisch makkelijk te omzeilen door de gebande en technisch lastig te handhaven door Radar.

bprosman

Daarom alleen al zou je de "Permaban" eens tegen het licht moeten houden of dat nu wel het juiste middel is. "Reincarnaties" zijn mi (maar is misschien persoonlijk) veel irritanter.

Student90

Ongelezen bericht door Student90 »

Wat is dan het juiste middel? Ook bij tijdelijke bans komen "reincarnaties" voor.

Wil je de juiste boodschap naar de gebruiker toe zenden, dan is een permaban soms het enige antwoord.

angel1978

Student90 schreef:
bprosman schreef:
Hiermee ondersteep je hetgeen Radar aangeeft, namelijk dat het lastig is iemand met een permaban buiten de deur te houden.

Diegene zal namelijk inderdaad een IP-ban (als die stap wordt genomen) gemakkelijk kunnen omzeilen als diegene dat zou willen.

Dus een permaban is technisch makkelijk te omzeilen door de gebande en technisch lastig te handhaven door Radar.
Eenvoudig in de zin die de forummoderatie voor ogen heeft niet idd. Dit los je niet op met 1 druk op de knop en daarna geen omkijken meer naar.
Andere fora hebben exact dezelfde issue's en daar lukt het wel om het op te lossen en waarom?
Daar zijn mod's aanwezig die het forum heel goed kennen en reincarnaties vaak snel opsporen, herkennen en daarna is het simpelweg ip controleren en is het een proxy, dan is dit snel geband en opgelost. Vaak in samenspraak met andere forumgebruikers die inmiddels ook het klappen van de zweep kennen. Een vervelende gebruiker krijgt amper de kans om vervelend te worden en moet elke keer meer moeite doen om toch weer terug te komen. De lol is er snel vanaf...

Maar ja, dat moet je dan wel willen als moderatie... en we weten hoe dat zit..

Gesloten