LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Ja....dan zie pas echt hoe verrot dit bedrijf is!!
Ik ben met plezier aan acn begonnen, maar de manier hoe er met mensen wordt omgegaan is bij de honden af.
Zit ik op een presentatie, wordt mijn vriend half bedreigd om dat hij er nog over na wilde denken.Mijn z.g.n.sponsor vroeg..Nadenken? waarover? je wilt toch rijk worden? Niet normaal meer hoe acn-ers met mensen omgaan!
Nu hoor ik ook nog dat er mensen van de concurrent GRATIS met acn kunnen beginnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nou, en bedankt.Ik heb mijn zuurverdiende geld er in gepomt.
Ik denk maar dat ik op zoek ga naar een ECHT mlm-bedrijf, want mlm opzich staat mij wel aan, mits er op een normale manier wordt gewerkt.

En acn-er....kom nu niet met het verhaal dat JIJ anders werkt, want er wordt op grote schaal slecht gewerkt.
Ik heb zelf eerst 2 weken onderzoek gedaan, mijn eigen onderzoek en niet afgaand op de mening van zogenaamde deskundigen.

Het bedreigen van mensen is absoluut een foute zaak. Je hebt het over je zgn. sponsor, maw iemand die je niet kent?

Deze foute werkwijze kun je het bedrijf acn niet aanrekenen, wel de vertegenwoordigers die zo denken succesvol te worden. Helaas kom je in elke bedrijfstak mensen tegen niet niet ethisch te werk. Helaas.

Ik laat mijn business niet afhangen van andere mensen, ik bepaal zelf met wie ik werk, hoe ik werk en waar ik werk. Mijn sponsor, de jongste TC (22 jaar) van Nederland, werkt gelukkig zo als ik dat zelf ook zou doen.

Jammer dat je vertrouwen beschaamd is.

Gast

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Gast »

hij toch wel 20 klanten voor een GSM abootje kan vinden zeker?"
Weer zo'n stukje informatie die echt niet door een MLM'er verteld zal worden. Want als het er hier over hebt hoe je je geld kunt terugverdienen, dan sla je de plank goed mis.
Met 20 GSM abootjes heb je je investering nl. al minimaal verdubbeld en kan je het zelfs al verviervoudigd hebben. Jaja, student is een echte ervaringsdeskundige.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

Weer zo'n stukje informatie die echt niet door een MLM'er verteld zal worden. Want als het er hier over hebt hoe je je geld kunt terugverdienen, dan sla je de plank goed mis.
Met 20 GSM abootjes heb je je investering nl. al minimaal verdubbeld en kan je het zelfs al verviervoudigd hebben. Jaja, student is een echte ervaringsdeskundige.
Ik heb dat toch niet als hard feit gepresenteerd of iets dergelijks? Ik noem maar een getal hoor. In de laatste info die ik gekregen heb waren wel 20 klanten nodig om de investering terug te verdienen. Als dat inmiddels veranderd is, so what? Het gaat om het idee wat ik ermee neer wil zetten, niet om de specifieke getallen. Ik WEET dat het in de praktijk op deze manier gebracht wordt. Of het nou om 10 of om 20 klanten gaat maakt me geen zier uit.

Sterker nog, je maakt het me alleen maar makkelijker. Want zeg nou zelf, als je tegen mensen zegt dat ze toch zeker wel "5 klanten kunnen vinden" dan is een marktonderzoek toch al helemaal niet meer nodig? Want DAT was de context die jij weer eens vakkundig weglaat.

Aqua

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Aqua »

Gezien de praktijkcijfers over de succesvolheid van MLM'ers, kun je de zinsnede "zeer goed" maar beter weglaten. Ik zal de laatste zijn die beweert dat niemand er wat mee kan verdienen, maar de opportunity wordt zeer grof overschat.
Beste student26,

Een aanrader om te lezen: "The Big Picture" van Edward Ludbrook ISBN nummer: 90-71144-09-7

Of surf eens naar www.ludbrook.com

Want zoals Victor Hugo het eens formuleerde: "Als de tijd rijp is kan niets, zelfs niet alle legers van de wereld, een idee tegenhouden".

En by the way: Om er achter te komen dat er op de noorpool geen markt is heeft men dat toch op 1 of andere manier moeten onderzoeken. :wink:

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

Een aanrader om te lezen: "The Big Picture" van Edward Ludbrook ISBN nummer: 90-71144-09-7
Of surf eens naar www.ludbrook.com
Het spijt me, maar ik geloof niet in van die goeroe's die voor de zoveelste keer komen beweren dat MLM het helemaal gaat worden.
Want zoals Victor Hugo het eens formuleerde: "Als de tijd rijp is kan niets, zelfs niet alle legers van de wereld, een idee tegenhouden".
Dan wordt het wel eens tijd dat de tijd rijp wordt, vind je niet? Waar het bij die uitspraak trouwens om draait: is er sprake van een GOED idee. En daar schort het m.i. dus aan.
En by the way: Om er achter te komen dat er op de noorpool geen markt is heeft men dat toch op 1 of andere manier moeten onderzoeken.
Nee hoor, kun je ook simpel beredeneren, is geen onderzoek voor nodig: zijn er geen mensen, dan is er geen markt.

Aqua

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Aqua »

Het spijt me, maar ik geloof niet in van die goeroe's die voor de zoveelste keer komen beweren dat MLM het helemaal gaat worden.
Beste student26,

Jammer dat je niet eerst even leest voordat je oordeelt.

Beredeneren = verstandelijk verklaren = rationaliseren, om iets verstandelijk te kunnen verklaren zal men wel over enkele gegevens moeten beschikken. Bijv: dat er geen mensen op de noorpool wonen, aan deze gegevens kom je alleen maar door onderzoek, ooit is er onderzocht of er mensen op de noorpool wonen en jij maakt gebruik van dat onderzoek, d.i. dus toch een onderdeel van marktonderzoek. :P

En over het idee mlm wel of niet goed, daarover verschillen we dus van mening. :o

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

Jammer dat je niet eerst even leest voordat je oordeelt.
Dat mag je vinden. Er zijn gewoon minstens zoveel "geleerden" of praktijkmensen op hoger niveau die het tegendeel beweren van deze meneer. Ik zie er het heil niet van in om er weer 1 aan de lijst toe te voegen.
Beredeneren = verstandelijk verklaren = rationaliseren, om iets verstandelijk te kunnen verklaren zal men wel over enkele gegevens moeten beschikken. Bijv: dat er geen mensen op de noorpool wonen, aan deze gegevens kom je alleen maar door onderzoek, ooit is er onderzocht of er mensen op de noorpool wonen en jij maakt gebruik van dat onderzoek, d.i. dus toch een onderdeel van marktonderzoek.
Pas maar op, er is hier een gast die dit rechtpraten wat krom is noemt :-) Ik heb nog nooit een marktonderzoek meegemaakt waarbij men eerst ging onderzoeken of er mensen in de regio wonen. Je maakt inderdaad gebruik van bestaande gegevens. Als zodanig maken die niet echt deel uit van jouw onderzoek. Sommige zaken moet je als bekend veronderstellen.

Aqua

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Aqua »

Beste student26,

Bedankt voor je url, ik heb hem in me favorieten gezet onder MLM, heb een en ander gelezen en ziet er netjes verzorgd en onderbouwd uit.

Mijn complimenten voor deze website.

Ik ga hem beslist helemaal uitspitten hoor :!: [/quote]

Aqua

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Aqua »

Dat mag je vinden. Er zijn gewoon minstens zoveel "geleerden" of praktijkmensen op hoger niveau die het tegendeel beweren van deze meneer. Ik zie er het heil niet van in om er weer 1 aan de lijst toe te voegen.
Maar student26,

"Het is onmogelijk om veel kennis te verwerven, wanneer men enkel datgene leest waarin men behagen schept."


Ik heb zelf mijn leven lang, als in een bodemloze afgrond, wagens vol kennis gestort in de leegte die ik mijn geest noem. :?

Grijnsssss

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

Maar student26,

"Het is onmogelijk om veel kennis te verwerven, wanneer men enkel datgene leest waarin men behagen schept."
Waarmee je de foute aanname doet of op zijn minst impliceert dat ik enkel bereid ben naar gelijkgestemden te luisteren. Ik ken de verhalen van de voorstanders inmiddels wel.

Gast

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Gast »

Ik als succesvol MLM-er wil best serieuse vragen beantwoorden, hoe je MLM moet verkopen.

Alleen als je een e-mailadres vermeldt en geen hotmail, yahoo etc.

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Osiris »

Even voor alle duidelijkheid:

Edward Ludbrook is geen MLM'er. Hij heeft MLM onderzocht en gezien dat het een van de lucratiefstew manieren kan zijn om geld te verdienen.

Ik zou het boek toch maar eens lezen. Staat voor iedereen (ook de niet MLM'ers) best interresante informatie in.

Een ander interresante boekwerk is: Netwerkmarketing voor dummies van Zig Ziglar. (ISBN: 90-430-0431-6)
Hierin staat mijn inziens alles wat een goede MLM'er moet weten en kunnen en waar ze zich aan moeten houden.

Voor mij is dit de bijbel van MLM.

Osiris :lol:

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

Edward Ludbrook is geen MLM'er. Hij heeft MLM onderzocht en gezien dat het een van de lucratiefstew manieren kan zijn om geld te verdienen.
Of hij heeft door dat hij miljoenen kan verdienen door er een boek over te schrijven... Ik geloof er niet in. Er zijn talloze onderzoeken die aantonen dat MLM 1 van de minst lucratieve manieren is om geld te verdienen.

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Slim »

Dit is hetzelfde gevoel wat ik krijg met MLM. De sociaal zwakkeren. Ik heb makkelijk praten met een dubbel dik inkomen, geen kinderen. Maar je zal maar aan de grond zitten, met kinderen in de bijstand en hopen en denken dat MLM je uit de problemen kan helpen, dat je de huur of energie kunt betalen. En dan worden er een paar centen bijelkaar geschraapt om je in te kunnen kopen en wat blijkt dan: het is lucht. Juist voor deze mensen vecht ik tegen het MLM-systeem. Omdat het gebakken lucht is en dat de zwakkeren in de samenleving erin stappen, die al geen geld hebben.
Precies. Nadat ik keer op keer door MLM' ers ben benaderd met vage voorstellen, ben ik op internet gaan zoeken naar informatie over de bedrijven waar deze MLM' ers mee verbonden waren. Op dit forum werd mij al snel duidelijk wat MLM is en hoe doortrapt de meeste van dit soort organisaties zijn.
Het is nog erger dan TellSell!

Gast

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Gast »

Waarempel, daar is Slim ook weer. Verbazingwekkend hoe hij keer op keer opdaagt als student onder vuur ligt.

Gast

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Gast »

Waarmee je de foute aanname doet of op zijn minst impliceert dat ik enkel bereid ben naar gelijkgestemden te luisteren. Ik ken de verhalen van de voorstanders inmiddels wel.
In elk geval schijn je wel te snappen waar het omgaat. Nu alleen nog even leren je oren en ogen echt open te doen en je komt er misschien nog wel. Als jij daadwerkelijk afgestudeerd bent dan ben ik nl. bang dat je met je dogmatisch denken een schande voor de wetenschap bent.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

In elk geval schijn je wel te snappen waar het omgaat. Nu alleen nog even leren je oren en ogen echt open te doen en je komt er misschien nog wel. Als jij daadwerkelijk afgestudeerd bent dan ben ik nl. bang dat je met je dogmatisch denken een schande voor de wetenschap bent.
dog·ma·tisch (bn.)
1 op een dogma berustend => leerstellig; <=> heuristisch
2 geen tegenspraak duldend => doctrinair

Als je die betekenis nou eens goed leest, dan zie je misschien dat dit voor jou opgaat, beste gast. Je stelt je op het standpunt dat MLM een geweldig concept is, en duldt daarin geen tegenspraak. In tegenstelling tot jou ben ik in ieder geval nog bereid een inhoudelijke discussie te voeren en te luisteren naar wat de voorstanders hier te melden hebben. Dat ik het daar in veel gevallen dan niet mee eens ben heeft niets te maken met dogmatisch denken, maar alles met een beoordeling van het onderhavige onderwerp met gezond verstand.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

Waarempel, daar is Slim ook weer. Verbazingwekkend hoe hij keer op keer opdaagt als student onder vuur ligt.
Gut, daar hebben we er weer 1. Vermoeiend volk.

Madeleine

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Madeleine »

Tja, inhoudelijk reageren en je krijgt een emmer vuil over je heen gestort. Op enkele uitzonderingen na, wordt er niet inhoudelijk gereageerd door pro-MLM-ers. Schelden en op de man spelen. Bang voor de business of wanhopig omdat het langzaam tot ze doordringt dat ze hun geld kwijt zijn? En dan boos op ons worden omdat wij misschien de business wel eens kunnen ondermijnen en dat er geen cent meer te verdienen valt?

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door jurrien »

Ik denk dat het een combinatie van deze drie punten is!
En ik geloof dat alles ermee gezegd is . Zij voelen zich
in de hoek gedrukt. en maken rare sprongen!
mvg jurrien

Gesloten