LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

De nieuwe wet Kinderopvang is bedoeld om werkende moeders weer thuis te krijgen en werklozen aan het werk!

Peiling eindigde op 29 okt 2004 11:30

Waar
2
29%
Niet waar
5
71%
 
Totaal aantal stemmen: 7

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Gast 20:18 is het voorbeeld waar de bijdrage voor bedoelt is!

gaster

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door gaster »

Waarom beantwoordt de oorspronkelijek gast mijn vraag niet wat hij doet voor de kost? En wie thuis blijft voor de kinderen?

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Omdat dat geen toegevoegde waard heeft aan mijn stellingen. Die lijken mij toch voor zich te spreken!

gaster

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door gaster »

Vind ik eigenlijk niet. Want of je trekt een uitkering en zou sowieso je mond moeten houden.

Of je werkt en dan ben je dus hypocriet want je dumpt je kinderen zomaar bij je vrouw.

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Vind ik eigenlijk niet. Want of je trekt een uitkering en zou sowieso je mond moeten houden.

Of je werkt en dan ben je dus hypocriet want je dumpt je kinderen zomaar bij je vrouw.
Of je moet mensen laten twijfelen over je verstandelijke vermogens, vooroordelen en frustraties of je moet reageren en alle twijfels wegnemen! Dank voor je heldere introspectieve vermogen.

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Kunnen we misschien terug gaan naar het onderwerp!

buurmanbaasje

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door buurmanbaasje »

Werken een vrije keus ? Dan mag eenieder die het weet het zeggen hoe je met 1 salaris en een gezin nog normaal kunt rondkomen.
Kon je voorheen nog luxe dingen veroorloven tegenwoordig kan dat niet meer.Niet dat we het slecht hebben maar het mag een stuk beter voor een hardwerkende.

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Tegenwoordig is er niet echt veel keus omdat motieven vaak een financiele grondslag hebben. Voordat dit het geval is moeten mensen wakker worden en hun leefstijl aanpassen.
Een verstandig mens is niet bezig met wat hij wil en kan hebben maar kan zijn behoefte terugschroeven naar het niveau van wat hij al heeft.
Meer, meer, meer en je komt vanzelf in meer, meer, meer problemen en je hebt vanzelf minder, minder, minder keus!

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Haastige ouders laten kroost dichtgroeien in kinderstoel
Van onze verslaggeefster [Volkskrant]

AMSTERDAM - Ongeduldige ouders, vaak tweeverdieners met weinig tijd, vervoeren hun kind te vaak en te lang in een buggy. Ook zetten ouders hun kroost te vaak achter de computer of ingegespt in een kinderstoeltje voor de tv.


yvie

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door yvie »

ik vind het echt belachelijk dat alleenstaande moeders weer aan het werk moeten! moet je kind dan de hele dag op een creche lopen ofzo?
dat is toch helemaal niet goed voor een kind! een kind heeft de zorg en liefde van de ouders nodig! waar gaat dit heen met deze maatschappij :evil:

joop11

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door joop11 »

Ik vind het meer dan teecht dat alleenstaande moeders moeten werken. je mankeert toch niks? Moeten anderen dan verantwoordelijk zijn voor jouw kind? Het grootste gedeelte van de Nederlanders vindt echt dat ze met recht de hele dag op hun gat mogen zitten. Wat is dat toch voor mentaliteit? Jij bent zwanger geworden, jij moet voor je kind zorgen. je kunt niet zomaar op je reet gaan zitten en gaan vangen. Zo moeilijk is het maken van een kindje niet. Neem je verantwoordelijkheid!!!

Ouder

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Ouder »

Juist Joop. Moeten anderen dan verantwoordelijk zijn voor dat kind? Nee, tuurlijk niet! Dat moet de moeder zelf zijn, door ZELF op haar kindje te passen. Vooral als het nog zo klein is.

Dus niet anderen er op laten passen. En ach, zo,n kleine uitkering. Die betaald zich vanzelf weer terug, als ze zelf weer gaat werken.
En anders betalen WIJ( jij en ik dus) het zolang! Geen probleem.

En ja, dan moet je maar niet zwanger worden! Jij doet zoiets natuurlijk NOOIT? :wink:

joop11

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door joop11 »

Ik vind het krankzinnig dat thuiszitters zoveel geld krijgen. Dit luie monster moet gewoon gaan werken.

ilse1

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door ilse1 »

Eigenlijk zouden dit soort mensen helemaal geen geld meer moeten krijgen. Wedden dat ze dan ineens wel de weg naar het uitzendbureau kunnen vinden.

Achterlijk dat je maar denkt op kosten van anderen te kunnen leven. En maar klagen die bijstandsmoeders terwijl ze geen reet doen, subsidie hier subsidie daar.

Werken, luie monsters en voortaan een condoompje gebruiken

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Janneke52 »

ALS je wilt reageren, doe dat dan genuanceerd!

ilse1

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door ilse1 »

Waarom? Het is toch te achterlijk dat je ervanuit gaat dat je niets meer hoeft te doen omdat je een kind hebt gebaard. Daar zijn anderen toch niet verantwoordelijk voor? Ik begrijp niet eens dat je zo kunt denken. dat je denkt dat je niet meer hoeft te werken omdat je een kind hebt. knap hoor!!!

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Leer eerst eens te lezen!!! En wel begrijpend lezen.

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Janneke ook van het jaar weer geen opslag.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Van het jaar? Wat een taal zeg, ga ONMIDDELIJK je schoolgeld weer ophalen Wim of Eric :D

Gesloten